KaljaMaha 31.12.2006 16:44:23 | |
---|
Innostuin tuossa pyhinä pelaamaan pitkästä aikaa ja ajattelin että tuon DOSBoxin asentaisin. Asennus menee hyvin, mutta kun alussa pitäis määrittää se pelikansio esim. mount C C:pelit niin kun lämäsen merkin niin pointteri hyppää rivin alemmas ja teksti jää kesken. Mites tällaisesta pääsisi eroon. Foorumeilta en apua vielä löytänyt niin ajattelin jos täällä joku olisi paininut saman asia kanssa. ... |
_mane 31.12.2006 17:33:59 | |
---|
Minkäslainen näppäimistöasettelu sulla on? Mulla taitaa olla enkkumalli tuossa DosBoxissa, eli kaksoispiste tulee Shift+ö ja takakeno tulee Shift+nuolimerkki (Z-kirjaimen vasemmalla puolella). Muuten kaikki komennot toimii ihan kauniisti. Tempo on vain nopeuden muoto. |
-septimisti- 31.12.2006 19:08:23 | |
---|
Mä joskus jotain aikoja sitten tuolla dos-boxilla hääräsin. En välttämättä ihan ymmärtänyt tuota avausviestiä, mutta hommahan pelaa myös ihan niinkin yksinkertaisesti että hiirellä voi heitellä kamaa resurssinhallinasta siihen dos-box ikkunaan tai ohjelman kuvakkeen päälle. |
KaljaMaha 31.12.2006 20:17:03 (muokattu 31.12.2006 20:26:05) | |
---|
Näköjään oli tuosta viestistä pyyhkiytynyt ne takakenoviivat pois. Kyllä minä ne sinne laitoin :) Eli takakenoviiva aiheuttaa häslinkiä. Kokeilin Z:n vasemmalla olevaa nappia mutta siitä tule sellainen nuolentapainen eikä takakenoviiva. Mitä kamaa siihen DOSBoxiin voi heittää? ... |
ruuvimeisseli 02.01.2007 17:07:12 | |
---|
Kokeilin Z:n vasemmalla olevaa nappia mutta siitä tule sellainen nuolentapainen eikä takakenoviiva. Kokeile Enterin vasemmalla puolella olevaa '-nappia. |
KaljaMaha 03.01.2007 12:13:11 | |
---|
Elikkäs ongelma vielä uudestaan. Takakenoviiva tulee DOSboxissa cntrl+Å yhdistelmällä. Kun takakenoviivan syöttää niin pointteri hyppää aina uudelle riville ja komento jää kesken. ... |
ruuvimeisseli 03.01.2007 14:26:25 (muokattu 03.01.2007 14:26:39) | |
---|
Elikkäs ongelma vielä uudestaan. Takakenoviiva tulee DOSboxissa cntrl+Å yhdistelmällä. Kun takakenoviivan syöttää niin pointteri hyppää aina uudelle riville ja komento jää kesken. Ctrl + å, häh? Ei se ainakaan mulla sillä tule, vaan se nimenomaan hyppää uudelle riville. Kokeile nyt sitä '-nappia, enterin vasemmalla puolella. Siitä tulee kenoviiva dosboxissa. |
KaljaMaha 04.01.2007 10:43:21 (muokattu 04.01.2007 10:49:00) | |
---|
Ctrl + å, häh? Ei se ainakaan mulla sillä tule, vaan se nimenomaan hyppää uudelle riville. Kokeile nyt sitä '-nappia, enterin vasemmalla puolella. Siitä tulee kenoviiva dosboxissa. Eipä tule mulla ainakaan. MUTTA, sain homman toimimaan. Kun painan peräjälkeen enterin vasemmalla puolella olevia näppäimiä ^¨ ja * niin silloin saan aikaan yhdistelmän sulkuviiva-takakenoviiva. Eli yksittäisellä näppäimellä tämä ei siis ilmesty vaan kahden yhdistelmällä. Nyt vaan pyyhin ylimääräisen sulkuviivan pois. aaahhh.... Monkey island 1 & 2, Indyt ja Larryt. Pitäisiköhän käydä hakemassa alkoholia? ... |
k... 04.01.2007 17:23:11 | |
---|
Jos haluaa hieman helpommalla päästä niin suosittelen hakemaan D-Fendin. D-Fend hoitaa mounttaukset ja muut säädöt kunhan ne on ensin määritetty pelille. Kaikki hoituu kuitenkin muualla kuin itse DOSBoxissa. Suosittelen laittamaan D-Fendissä pelien General asetuksista Resolution -> 640x480 ja Scale -> Normal2x. Nämä ainakin minulla poistavat mustat reunat peleistä fullscreeninä ja ikkunaankin saa pelin isommaksi mitä normaalisti. http://www.justfuckinggoogleit.com/ |