Aihe: ääni kortin irroitus??
1
Henri93
02.02.2007 12:31:33

Olisiko jollakin antaa neuvoa miten saisin ääni kortin irti tietokoneestani. Kortti on St audio DSP24 Value. Koneen koppa on Nexuc breeze.

Olen myymässä korttia joten asia olisi kiireinen.
janik
02.02.2007 12:36:20
Avaa koppa ensin, sen jälkeen irroitat siitä äänikortista yhden ruuvin, jonka jälkeen sen kortin pitäisi lähteä vetämällä pois.
Henri93
02.02.2007 12:47:44 (muokattu 02.02.2007 12:56:48)

Sori et on näin tyhmä mut tiiäkkö miten sen kopan saa auki.

Ja asialla on siis todella kiire
jPekka
02.02.2007 13:10:28

Sori et on näin tyhmä mut tiiäkkö miten sen kopan saa auki.

Ja asialla on siis todella kiire

Jos se on samanlainen Nexus Breeze kuin minulla, niin muistini mukaan näin:

1. Kierrä auki takapaneelin ylälaidassa oleva (sormi)ruuvi.
2. Vedä kopan ylälevy taaksepäin ja irti.
3. Jos vasen sivupaneeli (edestä katsoen) on ruuvattu kiinni siitä nyt paljastuvan muovikahvan vierestä, irrota ruuvi.
4. Nosta kahvasta sivupaneeli pois.
5. Kosketa paljain sormin vieressä olevaa patteria/tiskiallasta/hätätilassa koteloa staattisten jännitteiden purkamiseksi.
6. Ruuvaa äänikortti irti. Pidä siitä kiinni vain reunoista.
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else." -- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006)
SirElwood
02.02.2007 18:51:27
5. Kosketa paljain sormin vieressä olevaa patteria/tiskiallasta/hätätilassa koteloa staattisten jännitteiden purkamiseksi.

Ja tätä ennen sitte viimeistään se virtapiuha irti koneesta. Siis irti kokonaan. Ei riitä että napsauttaa virtalähteen kytkimen pois päältä.

En kyllä suosi tämmöstä toimenpidettä... Henki voi irrota lihoista huolimattomalta. Ja huolelliseltakin. Jos staattinen sähkö huolettaa, niin tämän tyyppisiä http://www.vekoy.com/product_info.p … id=c50b59abf8826c78838fbb9d96c7043a rannekkeita voipi käyttää. Hauenleuka kiinni johonkin kotelon metalliosaan. Ja tuota käytettäessä myöskin se virtapiuha irti seinästä.
jhakwe
02.02.2007 21:38:34

En kyllä suosi tämmöstä toimenpidettä... Henki voi irrota lihoista huolimattomalta. Ja huolelliseltakin.

Eh, millaista toimenpidettä? Tietokoneen avaamista ja äänikortin irroittamista? En ilkeyttäni nyt sano, mutta ollaanpa realistisia. Jos todella saa itsensä päiviltä yhden äänikortin irroittamalla, kyse lienee luonnonvalinnasta eikä niinkään todellisista riskeistä :)
Save the whales, motherfucker.
SirElwood
02.02.2007 22:04:49
Eh, millaista toimenpidettä? Tietokoneen avaamista ja äänikortin irroittamista?

Sähkölaitteen maadoittamista itsensä läpi.

En ilkeyttäni nyt sano, mutta ollaanpa realistisia. Jos todella saa itsensä päiviltä yhden äänikortin irroittamalla, kyse lienee luonnonvalinnasta eikä niinkään todellisista riskeistä :)

Yritin tuossa painottaa virtapiuhan irroittamista. Semmoinen "No minä ny nopeesti nyppään tän äänikortin pois ja maadotan tän koneen siks aikaa itteni kautta lämpöpatteriin" on - usko pois - typerää puuhaa.

Kaikkihan on hyvin siihen asti, kun ruuvimeisseli lipeää just siihen väärään ja epätodennäköisimpään paikkaan.

Ja ollaan realisteja: Sähköturvallisuuden aliarviointi on huomattavasti vaarallisempaa kun terveen järjen käyttö.
Rumpalisti
03.02.2007 09:16:41
Sähkölaitteen maadoittamista itsensä läpi. ... Semmoinen "No minä ny nopeesti nyppään tän äänikortin pois ja maadotan tän koneen siks aikaa itteni kautta lämpöpatteriin" on - usko pois - typerää puuhaa.

Eihän tuossa aiemmassa minun mielestä puhuttu sähkölaitteen maadoittamisesta, vaan mahdollisen staattisen sähkövarauksen purkamista itsestä maahan.

Toki jos puhutaan sähkölaitteen maadoittamisesta, niin siihen on sitten jo ihan eri konstit. Tietokonehan pitäisi jo muutenkin kytkeä maadoitettuun pistorasiaan. Veikkaan että hyvin monella se on kiinni tavallisessa maadoittamattomassa rasiassa.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :)
jhakwe
03.02.2007 15:30:11

Yritin tuossa painottaa virtapiuhan irroittamista. Semmoinen "No minä ny nopeesti nyppään tän äänikortin pois ja maadotan tän koneen siks aikaa itteni kautta lämpöpatteriin" on - usko pois - typerää puuhaa.

Kaikkihan on hyvin siihen asti, kun ruuvimeisseli lipeää just siihen väärään ja epätodennäköisimpään paikkaan.

Ja ollaan realisteja: Sähköturvallisuuden aliarviointi on huomattavasti vaarallisempaa kun terveen järjen käyttö.

Heh, no sitten. Käsitin väärin ja oletin, että tässä pelättiin itse koneen sisuskalujen ronkkimista, mikä (valitettavasti) on PC-arkkitehtuurin kanssa lähestulkoon välttämätöntä melko jokapäiväisessäkin käytössä.

Olet ehdottomasti oikeassa siinä, että järki käteen sen sähkön kanssa, vaikka kyseessä on näinkin harmiton toimenpide.
Save the whales, motherfucker.
skellu
06.02.2007 13:29:13
Kannattaa myös virtapiuhan irroittamisen jälkeen painaa kerran koneen käynnistysnappia, yleensä ledit välähtävät vielä eli ni pienet sähkönhituset piuhojen mutkistakin häviävät :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)