_Juzzi_ 13.05.2008 15:40:28 (muokattu 13.05.2008 15:41:12) | |
---|
Olen mikittäny kitarakamani Shuren 57:lla & 58:lla. Mikit menevät Alesiksen IO26:n XLR -paikkoihin ihan normaaliin tapaan. Luukutan kitarakamoja suhteellisen kovasti ja gainit olen vääntäny täysille, mutta siitä huolimatta signaali on liian heikko. Mitä V-Ampin kautta olen kitaroita nauhotellut niin ei ole ollut ainakaan signaalin kanssa ollut ongelmia. Mistä moinen voisi johtua? |
jPekka 13.05.2008 16:37:51 | |
---|
Olen mikittäny kitarakamani Shuren 57:lla & 58:lla. Mikit menevät Alesiksen IO26:n XLR -paikkoihin ihan normaaliin tapaan. Luukutan kitarakamoja suhteellisen kovasti ja gainit olen vääntäny täysille, mutta siitä huolimatta signaali on liian heikko. Tyhmä kysymys: kai sinulla on Alesisin ykkös- tai kakkoskanavan kytkimet "mic/line"-asennossa "guitar"-asennon sijaan? "Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
_Juzzi_ 13.05.2008 16:45:41 | |
---|
Tyhmä kysymys: kai sinulla on Alesisin ykkös- tai kakkoskanavan kytkimet "mic/line"-asennossa "guitar"-asennon sijaan? Kyllä ne vain on. |
djtremolo 13.05.2008 22:46:39 (muokattu 13.05.2008 22:53:25) | |
---|
Mistä moinen voisi johtua? Ihan lonkalta arvuuttelua: käytätkö sitä laitteen mukana tulevaa virtalähdettä vai tuleeko virta firewirellä pc:stä? Ainakin IO14:ssa molemmat on mahdollisia. Ja mikkikaapelin xlr-liittimissä on kaikki kolme pinniä kytketty omiin johtimiinsa? edit: antti oli nopeampi:) If I seem super human, I have been misunderstood. |
Antti1 13.05.2008 22:48:01 | |
---|
Onhan ne piuhat myös ehjiä? Joskus tuntuu, että ääni tulee läpi, mutta soundi on perseestä ja tasot päin kankkua myös. Syyksi on paljastunut monta kertaa johdot. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Jaava 13.05.2008 22:50:58 | |
---|
Alesiksissa on aika heikko se vahvistus, mutta kyllä sen nyt pitäisi täysillä riittää. ''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?'' |
J-PPP 13.05.2008 23:19:23 | |
---|
Ja onhan sulla varmasti XLR-XLR -piuhat eikä XLR-plugi? Alesiksessa kun on combo-liittimet niin tuokin on mahdollista. Mutta mun Alesiksessa ei siis tuollaista ongelmaa ilmennyt, riittävästi oli etusissa vahvistustehoa. |
_Juzzi_ 14.05.2008 09:23:38 | |
---|
Ihan lonkalta arvuuttelua: käytätkö sitä laitteen mukana tulevaa virtalähdettä vai tuleeko virta firewirellä pc:stä? Ainakin IO14:ssa molemmat on mahdollisia. Ja mikkikaapelin xlr-liittimissä on kaikki kolme pinniä kytketty omiin johtimiinsa? edit: antti oli nopeampi:) Käytän Alesiksen mukana tullutta virtalähdettä, mutta firewire menee pc:hen myös. Pinnit näyttäs olevan ihan kunnossa. Onhan ne piuhat myös ehjiä? En tiedä, käyn ostamassa uuden piuhan niin sillähän se helpoiten selviää. Ja onhan sulla varmasti XLR-XLR -piuhat eikä XLR-plugi? Jep. |
Johnson D 14.05.2008 10:58:54 | |
---|
Aivan samaa ongelmaa olen pohtinut tuon MindPrint Trion kanssa. Viisseiskalla kitarointi äänittyy erittäin hiljaa, puikkokonkalla vähän paremmin. Voiko DI-boxeja ketjuttaa? Ensimmäinen boxi vahvistaisi signaalia ja toka boxi vahvistaisi lisää. Jostain olin lukevinani, että DI-boxin line in laskee signaalin mikrofoni-tasolle. Onko tuo yleispätevää vai jonkun tai joidenkin tuotemerkkien oma ominaisuus? Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja! |
djtremolo 14.05.2008 12:49:31 | |
---|
Käytän Alesiksen mukana tullutta virtalähdettä, mutta firewire menee pc:hen myös. OK. halusin tarkistaa tämän siksi, koska joissakin laitteissa väylästä tuleva virta ei riitä mikkietusten kunnolliseen toimintaa. Sulla tämän asian pitäisi siis olla kunnossa. Voisitko laittaa ihan lyhyen pätkän äänitettyä, muokkaamatonta ääntä johonkin näytille niin vois käydä tsekkailemassa, josko siitä joku keksisi jotakin. Pistä gainit täysille, 10s pätkä riittää. If I seem super human, I have been misunderstood. |
djtremolo 14.05.2008 12:54:08 (muokattu 14.05.2008 13:03:04) | |
---|
Aivan samaa ongelmaa olen pohtinut tuon MindPrint Trion kanssa. Viisseiskalla kitarointi äänittyy erittäin hiljaa, puikkokonkalla vähän paremmin. Voiko DI-boxeja ketjuttaa? Ensimmäinen boxi vahvistaisi signaalia ja toka boxi vahvistaisi lisää. Tässä vaikuttaa olevan nyt vähän kytkentävikaa. Viisseiskasta pitäisi tulla xlr-xlr kaapeli suoraan tuohon mindprintin MicIn sisääntuloon, jos äänität mikillä kitaravahvistimen edestä. Jos taas suoraan kitarasta mindprinttiin plugipiuhalla ilman vahvistinta, niin sit suora plugi-plugi piuha tuonne Mindprintin InstrInputtiin. DI-boksia ei tule väliin kummassakaan tapauksessa. EDIT: Onhan sieltä mindprintin pohjassa olevista jumppereista valittu säädöt oikein? Siellähän näyttää olevan valinta mic/line sisääntulolle. Merkkaa muistiin miten ne on nyt ja kokeile kaikki 16 vaihtoehtoa järjestelmällisesti läpi jos manuaali ei kerro riittävästi. If I seem super human, I have been misunderstood. |
Johnson D 14.05.2008 14:27:17 | |
---|
Tässä vaikuttaa olevan nyt vähän kytkentävikaa. Viisseiskasta pitäisi tulla xlr-xlr kaapeli suoraan tuohon mindprintin MicIn sisääntuloon, jos äänität mikillä kitaravahvistimen edestä. Juuri näin. Tässä tapauksessa soitetaan kerrostalovolyymillä. Pointti oli se, että voiko signaalia esivahvistaa esim. DI-boxilla ennen sen ohjaamista Mindprinttiin tai muuhun vastaavaan. Raiturisoftassa täytyy viisseiskalla äänitetyn raidan vola nostaa tappiin jotta se pärjäisi konkalla äänitettyyn raitaan. Pitää tutkia ne jumpperiasetukset vielä ajatuksen kanssa. Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja! |
djtremolo 14.05.2008 15:00:02 (muokattu 14.05.2008 15:05:49) | |
---|
Raiturisoftassa täytyy viisseiskalla äänitetyn raidan vola nostaa tappiin jotta se pärjäisi konkalla äänitettyyn raitaan. OK.. Tää dynaaminen vs konkkamikki on tietenkin mikkikohtainen asia, mutta kyllähän konkka/elektreettimikeistä tulee signaali aika paljon vahvempana ulos. Kohtuuden rajoissa tuo on siis normaalia. Onko ääni kuitenkin molemmilla mikeillä suht ok, eli ei sellasta pelkkää pihinää? Eikä epämiellyttävää säröä? DI-boksista vielä.. ei niillä signaali yleensä vahvene, vaan muutetaan balansoimaton balansoiduksi ja laitetaan impedanssit kohdilleen. Vahvistamiseen tarvii sitten etuvahvistimen. Vaikka on kai niitä sellasiakin bokseja, joissa on sekä etuaste että di-boksi, jolloin aktiivinen vahvistuskin onnistuu. If I seem super human, I have been misunderstood. |
_Juzzi_ 15.05.2008 08:56:41 | |
---|
Haa, vika olikin siis piuhassa. Nyt pelittää aivan eri tavalla kuin ennen. Kiitoksia kaikille apua tarjonneille!:) |
Antti1 15.05.2008 15:48:18 | |
---|
Haa, vika olikin siis piuhassa. Meitsi tuulettaa täällä isosti! :) Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Niq 17.05.2008 09:49:50 | |
---|
Haa, vika olikin siis piuhassa. Nyt pelittää aivan eri tavalla kuin ennen. Kiitoksia kaikille apua tarjonneille!:) Oliko sssnake(myydään myös muilla nimillä, voi tunnistaa liittimistä)? On muuten hyviä piuhoja jos kaipaa ylimääräistä 5-10 dB vaimennusta signaaliinsa. Ja heiluttamalla johtoa saa mielenkiintoisia efektejä aikaan. :) "I have a cunning plan" -Baldrick |
JPQ 18.05.2008 15:58:08 | |
---|
Oliko sssnake(myydään myös muilla nimillä, voi tunnistaa liittimistä)? On muuten hyviä piuhoja jos kaipaa ylimääräistä 5-10 dB vaimennusta signaaliinsa. Ja heiluttamalla johtoa saa mielenkiintoisia efektejä aikaan. :) Ei ne kaikki heiluttamalla toimi noin vaimennusta en arvio pitää ostaa joskus muita tilalle. tai hymm onkhoan mulla nyky kytkennässä edes niitä käytössä kuin ehkä yhdelle synalle... |