Aihe: Ilmainen Cakewalk
1
faq1
03.04.2021 11:14:50 (muokattu 03.04.2021 11:15:21)
Miksihän tämä kauan kapupallisena ollut ohjelma on muutettu ilmaiseksi?
Täältä ilmainen Cakewalk. Ensin piti muistaakseni asentaa jokin Bandlab assistant tai jotain.

https://www.bandlab.com/products/cakewalk
jPekka
03.04.2021 12:50:44

faq1: Miksihän tämä kauan kapupallisena ollut ohjelma on muutettu ilmaiseksi?

Aikaisemmin Cakewalk-putiikin omistanut Gibson-konserni päätti lopettaa mielestään liian heikosti tuottavan tytäryhtiönsä ja sitä myöten ohjelman kehittämisen ja tuen. Vuotta myöhemmin singaporelainen BandLab Technologies osti sitten rauniot ja päätti tehdä takaisin Cakewalkiksi nimetystä ohjelmistosta* ilmaisen ja edelleen kehitettävän. BandLabilla on muitakin musiikintekoalan bisneksiä, mm. tuo julkaisualusta, joten he arvelevat että ilmainen laatu-DAW saattaa edistää niitä, luulisin.

___
* Alunperin (itsenäisen) bostonilaisyhtiön nimi oli Twelve Tones Inc. ja sen päätuote oli Cakewalk-niminen PC-koneille tehty sekvensseri (kuten niitä silloin kutsuttiin). Sittemmin firman nimi muuttui Cakewalkiksi, sekvensseri laajeni digitaaliseksi audiotyöasemaksi ja sai nimekseen Sonar.
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
rintapek
17.05.2021 21:17:04

Mä latasin ton koneelle joskus vuosi sitten.
Viimeksi tänään tuli päivitys.

En osaa sanoa miksi tuo on ilmainen, mutta mitä olen testaillut niin ei tota voi kuin kehua.

Täytyy sanoa, että musan tekeminen ei o koskaan ollut näin halpaa. Helppoahan se ei ole koskaan, eikä tule olemaan, mut mä muistan ne ajat kun kasettineliraituri maksoi kuukauden palkan eikä sillä ainakaan mun taidoillani ihmeitä tehty - niin on tää aika hämmentävää, että parinsadan läppärin saa muutettua parilla hiiren klikkauksella ilmaiseksi pro-luokan audiotyöasemaksi.
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
Kalmo
18.05.2021 12:59:12
Itse en ole vielä Sonarista Cakewalk by Bandlabiin päivittänyt, mutta ilmaisuudesta huolimatta uskon, että kyseessä on edelleen täysin ammattitason softa. Vanhat Sonar-forumilaiset ovat samaa mieltä CbB-forumilla. Itse asiassa monia vanhoja pikku bugeja on CbB aikana korjattu.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
rintapek
18.05.2021 13:39:31

Kalmo: Itse en ole vielä Sonarista Cakewalk by Bandlabiin päivittänyt, mutta ilmaisuudesta huolimatta uskon, että kyseessä on edelleen täysin ammattitason softa. Vanhat Sonar-forumilaiset ovat samaa mieltä CbB-forumilla. Itse asiassa monia vanhoja pikku bugeja on CbB aikana korjattu.

Mä olen ehkä huono sanomaan mitään koska mun kiinnostukseni on aina ollu äänittää liveä ja taltioida bändin keikkoja eikä "leikkiä" tietokoneella.
Mut mulla on vuosien varrella ollut useitakin joko äänikorttien mukana tulleita kevytversioita tai netistä ilmaiseksi ladattuja kokeiltavana, eikä yksikään ole vakuuttanut. Oikeesti ilmaisissa on ollu lelun tuntua ja toimivat ovat olleet oikeastaan vain mainoksia, joissa vähän väliä putkahtaa ruutuun, että nyt oikeastaan tarttis päivittää parempaan versioon vain 279$

Tää on ensimmäinen ilmaiseksi koneeseeni putkahtanut softa jossa on oikean työkalun tuntua jopa siinä määrin, että ihan oikeasti harkitsen raiturini laittamista eläkkeelle. Siis minä - "Vihataan tietokoneita"-yhdistyksen perustajajäsen
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
Henri Henri Olavi
18.05.2021 14:31:44
Harmi kun ei ole macOS:lle saatavilla. Olisi ollut hauska testata tätä. Mun pitäisi päivittää Pro Tools ja mietin, että jaksanko maksaa siitä. Se on kuitenkin mun luotto äänitys-, editointi- ja miksaussofta, vaikka suurin osa omasta duunista tuleekin tehtyä 90% Abletonilla.
Je suis 190221
Vessajono
19.05.2021 13:49:59
Henri Henri Olavi: Harmi kun ei ole macOS:lle saatavilla. Olisi ollut hauska testata tätä. Mun pitäisi päivittää Pro Tools ja mietin, että jaksanko maksaa siitä. Se on kuitenkin mun luotto äänitys-, editointi- ja miksaussofta, vaikka suurin osa omasta duunista tuleekin tehtyä 90% Abletonilla.

En tiiä mitä Toolsin päivitys maksaa mut jos se on euronkin enemmän ku Logicin ostaminen niin ainakin omasta mielestä ois aika no-brainer.
I survived 19.2.2021
Danko
19.05.2021 13:55:30

Henri Henri Olavi: Harmi kun ei ole macOS:lle saatavilla. Olisi ollut hauska testata tätä. Mun pitäisi päivittää Pro Tools ja mietin, että jaksanko maksaa siitä. Se on kuitenkin mun luotto äänitys-, editointi- ja miksaussofta, vaikka suurin osa omasta duunista tuleekin tehtyä 90% Abletonilla.

Sonaristahan julkaistiin Mac-versio ennen lafkan lopettamista, itse en saanut toimimaan. https://www.cakewalk.com/Products/SONAR-Mac-Prototype
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
Henri Henri Olavi
19.05.2021 14:08:35 (muokattu 19.05.2021 14:27:07)
Vessajono: En tiiä mitä Toolsin päivitys maksaa mut jos se on euronkin enemmän ku Logicin ostaminen niin ainakin omasta mielestä ois aika no-brainer.

On se montakin euroa enemmän. Mä en vaan ole koskaan oikein tuohon Logiciin mieltynyt, vaikka jonkin verran olenkin käyttänyt. Ei oo hyvä flow sen kanssa :) Pro Tools ja Ableton on mun jutut, ei ole tarvetta katsella muualle.

Tai siis vähän on tarvetta.

Danko: Sonaristahan julkaistiin Mac-versio ennen lafkan lopettamista, itse en saanut toimimaan. https://www.cakewalk.com/Products/SONAR-Mac-Prototype

Näyttäisi toimivan emulaattorin kautta (CrossOver), eli ei varsinaisesti Mac-softa.
Je suis 190221
Vessajono
19.05.2021 14:15:25
Henri Henri Olavi: On se montakin euroa enemmän. Mä en vaan ole koskaan oikein tuohon Logiciin mieltynyt, vaikka jonkin verran olenkin käyttänyt. Ei oo hyvä flow sen kanssa :) Pro Tools ja Ableton on mun jutut, ei ole tarvetta katsella muualle.

Studio One kannattaa ehkä tsekata. Mulla on pari Tools-kaveria siirtynyt siihen ja ovat kovasti tykänneet, jos ei muuten niin pelkästään sen takia että siellä on valmiiksi mapattuna Toolsin pikanäppäimet.
I survived 19.2.2021
Henri Henri Olavi
19.05.2021 14:28:24
Vessajono: siellä on valmiiksi mapattuna Toolsin pikanäppäimet.

Tämähän olisi jo iso juttu. Ei tarvitsisi selkärankaa vääntää toiseen asentoon. Pitääpä ladata trial jossain kohtaa ja ottaa tyypit.
Je suis 190221
HXY
27.05.2021 22:17:50

rintapek: Helppoahan se ei ole koskaan, eikä tule olemaan
Niin no, kun kattoo kuinka tehokkaasti Googlen Deep Dreamilla saa tehtyä huonoista photoshopeista maalauksen näköisiä, niin kauankohan menee, kun tekoäly tekee musiikkia yhtä helposti..
"Harold Camping on kokenut maailmanloppujen ennustaja." -Iltalehti
Henri Henri Olavi
27.05.2021 22:21:38 (muokattu 27.05.2021 22:23:06)
Vaikka kivei kuvei saakin, niin ei ne koskaan päihitä ihmisen tekemää taidetta. Ei missään taiteessa. Vaikka sen inhimillisenkin tatsin saisi täydelliseksi, niin tieto siitä, että jokin on tekoälyn tekemää, saa kaiken latistumaan. Olen hautaan saakka vanhanaikainen ja pirun tarkka ja ylpeä siitä.

E: Toisaalta, jotkut sanovat saavansa jumalalta innoituksen tekemiseensä ja olevansa itse vain välikappaleita. Tämä ei eroa siitä, että tekoäly sanelee ja ihminen toteuttaa. Jumala on eräänlainen tekoäly.
Je suis 190221
rautapieru
15.08.2021 17:09:58

rintapek: Mä latasin ton koneelle joskus vuosi sitten.
Viimeksi tänään tuli päivitys.

En osaa sanoa miksi tuo on ilmainen, mutta mitä olen testaillut niin ei tota voi kuin kehua.

Minäkin latasin kun kehuttiin. Kyllä tämä audacityn hakkaa, vaan noita nappeja on niin pirusti että suu auki ihmetellessä menee kotva.
Eka Daw, josta saa jotain tolkkua kuitenkin.
Monkey see, monkey do.
Henri Henri Olavi
15.08.2021 17:21:23
rautapieru: vaan noita nappeja on niin pirusti että suu auki ihmetellessä menee kotva.

Kyllä se siitä. Eipä aikaakaan kun olet ihan mestari.
Je suis 190221
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)