Aihe: Suljettuun kaiutinkoteloon luukku avonaisia soundeja varten?
1 2
Guitarfreak
01.08.2005 22:12:40
Näin offtopikkina kysäisen kannattaako laittaa äänenvaimennusmattoa suljetun kaapin sisään?

Menin päissäni tilaamaan tälläisen http://www.biltema.fi/osteri/osteri … mp;linkki=31605.htm&tuote=31605 ;)

Lisää offtopikkia:

Kokeilin omaa persaukista komboani tilkitä vanhalla superlonipatjanpalalla. Kyllä siinä eroa oli, ja jopa omiin korviini parempaan suuntaan. Eli alapää oli pikkusen kontrolloidumpi, sekä ei ollu ihan nii ympärisäteilevä ku yleensä. Tosin kauaa en viitsinyt soittaa, kun putket ei liioin tykkää ilmavirran vähenemisestä. Ele-menttinä siis tuo Eminencen Private Jack...

Suljetussa kaapissa en usko että siitä sen suurempaa iloa on. Ehkenties voi keräillä seisovia aaltoja paremmin pois (jos sellaisia sattuu siellä sisällä olemaan).

: Eevil :
Sininen savu on parhautta.
matti_
17.08.2008 01:43:02 (muokattu 17.08.2008 01:43:19)

Mulla lähenee nyt ensimmäinen kitarakaapin rakennusprojekti ja mietin tuota avattua/suljettua ihan kaappi-kaappi -periaatteella. Eli mitä jos vaan tekisi siitä kaapin takaosasta sellaisen tiskikaapin näköisen, eli kaksi ovea. Sinne tiivisteet ja joku salpasysteemi että suljettuna se olisi aikuisten oikeesti suljettu.
jsvenn
20.08.2008 17:08:13
Kyselin 2x12 kaapin avattavasta tauslevystä joskus noin vuosi sitten ja päätin toteutaa sen tavallani (siitä oli jollakin oma versionsa). Miulla on kaappi ollut tekeytymässä nyt puolisen vuotta. Laitan siitä pikapuoliin muutaman kuvan omakuvaani, niin näette mitä on tarkoitus saada aikaiseksi. Runko (18 mm mäntyliimalevyä) on jo kasassa ja kovaääniset on hankittu, mutta viimeistely on kesken. Ajattelin lakata ulkopinnat ja sisäpuolelle ruiskutan mustan mattamaalin pölynsidonnaksi. Olen petsannut puuosat vähän SB-sävyyn punavoittoiseksi, mutta lakkaus on tekemättä. Takakannen avattava osa tulee kääntymään pianosaranalla. Kiinnitysruuvien kanssa olen käyttänyt M5 iskumuttereita. Mitään kätevää luukkun sulkemismekanismia en ole löytänyt ja päätin kiinnittää senkin kuten pääosan takaseinästä. Etusivun olen jakanut vaakasuuntaan kolmeen osaan rimoilla. Kapeampien osien verhouksena ajattelin käyttää nahkaa, kangas tulee olemaan kellertävää kalustekangasta. Listoitin puuosat tammirimalla, jotta kulmavahvikkeita ei tarvitsisi.
jsvenn
21.08.2008 16:05:26
Rakennusvaiheen kuvia 2x12 avattavalla takaluukulla olevasta kaiutinkaappitekeleestäni omakuvassa. Viimeistelyä vielä riittää, mutta eipä miulla ole mikään hoppu. Edellisessä viestissäni sanallinen kuvaus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)