tontos 17.07.2003 11:47:20 | |
---|
Mikä on yksinkertaisin tapa muuttaa pulttikaulan kulmaa.Laittamalla joku puuliuska bodyn ja kaulan väliin?Soiko sen jälkeen samalla tavalla? |
fox 17.07.2003 11:55:08 | |
---|
Mikä on yksinkertaisin tapa muuttaa pulttikaulan kulmaa.Laittamalla joku puuliuska bodyn ja kaulan väliin?Soiko sen jälkeen samalla tavalla? Yksinkertaisin tapa on Fenkun Micro-tilt, se joka tuli käyttöön jotain 70-luvun alkupuolella. Ilman mikrotilttiä olevissa kitaroissa tuo puuliuska on se ainoa ja oikea. Tosin kaulataskussa saattaa olla "vaikka mitä", vuosien varrella on törmätty erinäisiinkin esineisiin ja materiaaleihin. Jos ja kun kaula on kiristetty hyvin ei soinnissa ole mitään ns. sanomista. Tietysti paras puuliuska on sellainen joka on mahdollisimman suurella alueella kaulataskussa, eli kiilamaiseksi muotoiltu. |
Gypsy 18.07.2003 16:42:36 | |
---|
Just, Mutta voi myös pistää palan pahvia, Jotkut on pistäny sinne plekun ja oon myös lukenu kitarakorjaajan sanovan löytäneensä hampaan sieltä. Että kyllä sinne kaikennäköstä voi pistää. Mutta toi kiilamainen puupala taitaa olla se paras |
Miikathebest 18.07.2003 17:15:28 | |
---|
Just, Mutta voi myös pistää palan pahvia, Jotkut on pistäny sinne plekun ja oon myös lukenu kitarakorjaajan sanovan löytäneensä hampaan sieltä. Että kyllä sinne kaikennäköstä voi pistää. Mutta toi kiilamainen puupala taitaa olla se paras Mä oon laittanut pahvia. =) voisikohan se olla syy kitaran tukkoiseen soundiin??? |
poppamies 18.07.2003 18:43:01 | |
---|
Mä oon laittanut pahvia. =) voisikohan se olla syy kitaran tukkoiseen soundiin??? Ei se pahvi välttämättä ole paras materiaali. Sain kerran kalliin akustisen kitaran kalliilla Fishman mikeillä laitettavaks. Soundi oli kuulemma yhtä-äkkiä mennyt tukkoon. Kysyin vähän oliko mitään tehty tai mihinkään koskettu. No kielet oli vaihdettu. Ajattelin että paras tapa on kelata taaksepäin ja ottaa uudet kielet pois. Kun otin kielet pois huomasin että omistaja oli laittanut pahviliuskan satulan alle, satulan ja mikin väliin. No siinähän se tumppu soundi oli. "G-strings are for strippers" |
Gypsy 19.07.2003 00:36:58 | |
---|
Joo, Ei sitä pahvia kannata välttämättä käyttää, tosin itelläni toimii hyvin ja yhessä japanilaisessa 62 reissue stratossa oli jo uutena pahvi |
jPekka 19.07.2003 20:29:07 | |
---|
Joo, Ei sitä pahvia kannata välttämättä käyttää, tosin itelläni toimii hyvin ja yhessä japanilaisessa 62 reissue stratossa oli jo uutena pahvi Omassa Squierissani oli muovisuikale. Vaihdoin kahteen alumiiniseen kymmenpenniseen, jolloin kosketuspinta kasvoi kolminkertaiseksi ja kaulan kulma parani entisestään. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Miikathebest 20.07.2003 00:25:13 (muokattu 20.07.2003 00:25:33) | |
---|
siispä taidan vaihtaa jonkun puuliuskan pahvin tilalle. Kerron sitten oliko vaikutusta |