kulmahiomakone 27.08.2005 16:14:40 | |
---|
Onko kukaan törmännyt g12m/h:n tai vintage 30:n t-s parametreihin netissä/muualla tai mitannut itse? Celestionhan ei anna tietoja julkisuuteen perusteluinaan mm, että niillä ei tee mitään, eikä kitarakäyttöön tarkoitettuja ämyreitä pitäisi käyttää refleksikaapissa. Mutta kuitenkin käytetään, hyvältä kuulostaa ja tekisi mieli itsekin kokeilla. Olisiko todellinen syy Celestionin salailuun on siinä, että tavara on niin epätasalaatuista, jotta ei pystytä antamaan mitään yleisiä arvoja ;-) Laiskuus estää minua mittaamasta nuita arvoja itse, mutta jos joku näkee sen vaivan, niin lupaan nähdä saman. Voidaan sitten vertailla mittoja.. Ohjeet mittailuun löytää vaikka kirjasta Tee-se-itse hifikaiuttimia. Se löytyy kirjastosta. Oikosulku yläkerrassa estää minua muistamasta tekijän nimeä, enkä jaksa sitä kuuklettaakaan. Tuossa tein juurikin refleksitestailuja Jensenin 12 duumasella Chicagosarjalaisella, ja pirun hyvältä se kuulostaa ainakin kerrostalovoimakkuuksilla. Voip olla, että kovemmalla mökällä tullee epäsuotuisia resonansseja keskiäänialueelle (niin lupailevat), mutta ainakin siis kotioloissa sillä kelpaa alavirerokkia soitella. Parasta tuossa on se, että kyseisen ämyrin ei pitäisi speksien ja teorian mukaan soveltua ollenskaa refleksikaappiin - kokonaisuhyvyysluku on niin korkia. 150 litrasen pömpelin kanssa ämyri riittäisi miltei passollekin (winISD mallailujen mukaan).. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
PasiB 29.08.2005 14:34:03 | |
---|
Laiskuus estää minua mittaamasta nuita arvoja itse, mutta jos joku näkee sen vaivan, niin lupaan nähdä saman. Voidaan sitten vertailla mittoja.. Ohjeet mittailuun löytää vaikka kirjasta Tee-se-itse hifikaiuttimia. Se löytyy kirjastosta. Oikosulku yläkerrassa estää minua muistamasta tekijän nimeä, enkä jaksa sitä kuuklettaakaan. Tein valtavan hikisen urakan googlella ja sain tällaista tietoa: Tee se itse: Hifikaiuttimia 4 painos Tekijä:Pekka Tuomela Sivuja:264 ISBN:951-832-074-8 Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa. |
Trebla 29.08.2005 14:56:40 | |
---|
Tein valtavan hikisen urakan googlella ja sain tällaista tietoa: Tee se itse: Hifikaiuttimia 4 painos Tekijä:Pekka Tuomela Sivuja:264 ISBN:951-832-074-8 Jo kyseistä kirjaa ei ole saatavilla, niin tuoltakin löytyy ohjeet parametrien mittaukseen: http://sound.westhost.com/tsp.htm Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: en ole mitannut. Ymmärrän kyllä, että mielellään ottaisi parametrit valmiina. Pari elementtiä olen mittaillut ja on siinä hommansa. DAM: Mothers Against Dyslexia. |
kulmahiomakone 29.08.2005 15:11:47 (muokattu 29.08.2005 15:12:41) | |
---|
Jo kyseistä kirjaa ei ole saatavilla, niin tuoltakin löytyy ohjeet parametrien mittaukseen:http://sound.westhost.com/tsp.htm Ja vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: en ole mitannut. Ymmärrän kyllä, että mielellään ottaisi parametrit valmiina. Pari elementtiä olen mittaillut ja on siinä hommansa. Linkistä kiitos. Onhan tuossa mittaamisessa tekemistä. Itse olen sitä joskus huvikseni kokeillut, vaikka mitattavasta elementistä oli parametrit kyllä tiedossa. Ihan "oikeita" tuloksia sain, joten kovin vaikeaa tuo mittaus ei ole. Se minua ihmetyttää, ettei kukaan ole vielä nettiin noista elementeistä mittaustuloksia iskenyt, sillä ihan varmasti monet ovat myös Celestionin elementtejä mittailleet. Joskus taannoin mulla oli zippinä parimegainen excel-tiedosto eri ämyreistä parametreineen, mutta senkin olen onnistunut hävittämään. Sen muistan, ettei kyseisestä tiedostosta Celestionin kitaraämyreitä löytynyt, tai jos löytyikin, niin parametrit puuttuivat. Jos joku tietää, mistä tuon kyseisen excel-tiedoston löytää, niin kiitollisena otan siitäkin tiedon vastaan. DIT: Tämä on aika jees paikka: http://www.thielesmall.com/ ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
jPekka 30.08.2005 13:53:01 | |
---|
WinISD-ilmaisohjelmassa oli ainakin g12m:n parametrit. Ei tosin ainakaan minun nähdäkseni millään sellaisella tavalla, että olisin voinut sukkelasti copypasteta tähän. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
kulmahiomakone 30.08.2005 14:16:33 | |
---|
-> Hyvä tietää. Mulla on softasta joku vanha betaversio, joten on ilmeisesti päivityksen aika... ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
jPekka 30.08.2005 15:22:58 | |
---|
Ei siitä taida vieläkään olla kuin betaversioita. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |