Aihe: Lakkapinnan rikkoutuminen ja sen korjaaminen
1
Perzzza
29.09.2005 11:16:59
Terve. Olisi kysymyksessä sellainen että millä kannattaisi lähteä kunnostamaan lakkapintaa, jos siihen on tullut särö/kolhu ja naarmuja. Näytän alempana kuvaa siitä mitenkä onnettomasti on bassolleni käynyt.
Värinä on Antique Sunburst eli punertava bursti mustalla reunuksella. Lakkapinta on kiiltävää mutta plektra ja koru kädessä on jättänyt jälkensä pintaan. Ja on sitten tullut jostain hiton asiasta kolhukin samaiseen kohtaan ja se vähän häiritsee.
Toivon ettei kovinkaan kallista prosessia joudu tekemään että tämän saisi paremman näköiseksi. Joku mainitsi että kolvilla ja jollakin kostealla rätillä jotain puuta nostaisi pinnan alta mutta ööh.. ei oikein kuulosta kovinkaan luotettavalta, varsinkaan kun tämä kolhu ei ole aivan niin syvä. Ja metodi kuulostaa ennen kaikkea jännältä kuin oikeasti toimivalta. Sanokaa te!

http://personal.inet.fi/koti/perza/painauma.jpg

Onkos kellään ideoita?

Vai onko minun kohtaloni rääkätä bassoa lisää ja tehdä siitä ROCK.
Juzzu
29.09.2005 11:21:30
No kyllähän painaumat puussa kohoaa kuumalla vedellä jos vaan syyt eivät ole poikki. Tosin, tiedä sitten noin iso möykky, ja varsinkin kun siinä on lakkaa päällä estämässä puun luonnollisen elämisen eli sen nousun.

Kolhut, naarmut ja kulumiset voi ottaa myös instrumentin elämänvaiheisiin kuuluvina vaiheina jotka kertovat omia tarinoitaan. Eiks se oo feikkausta jos ihmisetkin paikkaa botoxilla uurteitaan :o)
Kasu-_-
29.09.2005 16:17:27

Les Paulissani on aika pahat vyönsoljen jättämät jäljet takapuolella (ei tosin minun aiheuttamat), eli voiko noita korjauttaa kohtuullisella hinnalla liikkeessä tai jopa itse?
Tekisi mieli saada näitä jälkiä vähän pienemmäksi, koska kitara tulee isukille lahjaksi myöhemmin.
Tässä on ilmeisesti aika pehmoinen lakka koska jäljet ovat painautuneet helpon näköisesti :/
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry! Turtles FanClub #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)