Little Savage 28.02.2007 18:22:18 | |
---|
Saako mistään hankittua valehelmiäslevyä mistä vois sitten itse leikellä sellasia merkkejä kun huvittaa ? Sp-elektroniikassa oli jotain plexejä kaupan mutta niissä oli 3-kerrosta. Sellaset ei kai sovellu otelautamerkkien tekoon. Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! |
jPekka 28.02.2007 21:17:24 | |
---|
"Isn't the universe a wonderful place? I wouldn't live anywhere else."
-- G'Kar (Andreas Katsulas 1946-2006) |
Little Savage 28.02.2007 23:26:19 | |
---|
Löytyy sieltä näköjään otelautamerkkitavaraakin: http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp14.pdf Mulla oli pienenä taka-ajatuksena se että vois välttää valmiiden settien ostamisen. 8 euroo on aika paljon noin pienestä muovimäärästä. Ei ole edes Fenderin tai Gibsonin logoa noissa. Pyöreät dotsitkin ihan naurettavat 20 senttiä kipale. Eihän niiden tekeminen maksa kuin sen sentin. Soitinrakentajat Amf kauppasi mustia pyöreitä otelauta merkkejä huikeaan 50 sentin kappale hintaan. Kirk Hammett Suomen Presidentiksi ! |
kulmahiomakone 28.02.2007 23:46:59 | |
---|
Niissä kolmikerrosplekseissä on helmiäiskuviota luultavasti vain pinnassa, eikä välttämättä edes koko kerroksessa, vaan sen kolmannen kerroksen pinnassa. Eli ei toimi, jos otelaudassa on vähänkin radiusta. Tai sitten toimii. Kokeilemalla selviää. Jostain askarteluliikkeestä vois löytyä helmiäiskopiolevyä edullisemmin kuin kitarasälää myyvistä liikkeistä. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
brn2sk8 02.03.2007 09:33:47 | |
---|
Miten ne kuviot sitten vaihdetaan siihen kaulaan? Mulla on toi ESP-LTD MMV ja siinä kaulassa on helmiäisellä semmosia V-merkkejä... Onko mahdollista saada siististi vaan ne pois ja vaihdettua jotain uutta säätöö niiden tilalle? Vai joutuuko siinä repiin jollain taltalla ne siitä otepuusta irti? Aika ikävää jos semmosen takia kaula menee pilalle nimittäin... Kaikkein kätevintä olis jos ne vaan ois jotain tarroja joita voi vaihtaa sinne nauhojen väliin miten mieli tekee... Oon ihan kujalla kaikessa tämmösessä... Ei kiitos, ei enää viinaa minulle... |
Juniper 02.03.2007 09:46:01 (muokattu 02.03.2007 09:46:42) | |
---|
Miten ne kuviot sitten vaihdetaan siihen kaulaan? Mulla on toi ESP-LTD MMV ja siinä kaulassa on helmiäisellä semmosia V-merkkejä... Onko mahdollista saada siististi vaan ne pois ja vaihdettua jotain uutta säätöö niiden tilalle? Vai joutuuko siinä repiin jollain taltalla ne siitä otepuusta irti? Aika ikävää jos semmosen takia kaula menee pilalle nimittäin... Kaikkein kätevintä olis jos ne vaan ois jotain tarroja joita voi vaihtaa sinne nauhojen väliin miten mieli tekee... Oon ihan kujalla kaikessa tämmösessä... Merkkien vaihdossa on suuri otelaudan pilaantumisen riski. Niitä kun ei ole tarkoitettu vaihdettaviksi... Pyöreiden merkkien vaihto voi onnistuakin melko helposti, mutta muut on aina tapauskohtaisia. Helpompaa on melkein tehdä uusi otelauta. Vanhat merkit lähtevät jyrsimällä tai sopivilla taltoilla pois. Uusien merkkien pitää olla sitten isommat kuin vanhat merkit, että saa peitettyä merkkien kolot. Yleensä pitää vielä nauhatkin uusia jos merkkejä alkaa vaihtelemaan, koska otelautamerkit pitää hioa samaan tasoon otelaudan kanssa.... |
brn2sk8 02.03.2007 20:29:57 | |
---|
No ookoo, en kyllä sitten ala uutta ESPtäni rikkoon sen takia että saisin jotain otelautaa erinäköseks kun se on nytkin jo ihan hieno... Mielummin ostan sit jonkun ihan sonnan kitaran jossa ei vaikka sitten oo mitään kuvaa otepuussa ja pistän siihen jotain omaa... Vois onnistuakkin Ei kiitos, ei enää viinaa minulle... |
Paskahattu 24.03.2007 12:12:25 | |
---|
|