studioketale 21.11.2007 21:13:00 | |
---|
Haloo kaikki soitinmestarit, sain hyppysiini telen kaulan, täysin viimeistelemätön vaahterakaula. Itselläni on hyviä kokemuksia nitroselluloosalakasta ja pulituurista, joten nyt teksisi mieli ruiskutella myös kaula. Mites on, voiko tuommoisen lakan vetäistä myös otelaudan puolelle, nauhat kai suojattuna..? Ja hyviä vinkkejä satulan kieliurien tekoon?? kiitokset jo etukäteen.. -Mikko |
artopee 22.11.2007 10:43:16 (muokattu 22.11.2007 10:45:09) | |
---|
Herve! Itse restauroin juuri yhden tosi heikossa hapessa olleen JV-Squierin Telen kaulan nitroselluloosalakalla. Suojasin nauhat maaalarinteipillä ja sitten vaan ruiskulla lakkaa 1 kerros / vuorokausi. Yhteensä meni 5 ohutta kerrosta muualle ja 3 kerrosta otelaudan puolelle. Tämän jälkeen annoin lakan kuivua viikon verran, jonka jälkeen viimeistelin kaulan. En kiillottanut enää, vaan jätin soiton kannalta miellyttävämmän "satiini"-pinnan viimeistelemällä kaulan ja otelaudan 0000-teräsvillalla. Samalla nauhoihin tarttuneet lakanrippeet lähtivät pois. Ihan hyvä tuli. Aijuu....satulan kieliuria oon tehnyt satulaviilasarjalla. Maksaa muutaman kympin ja viiloja ainakin tuossa sarjassa löytyy .010-.052 paksuuksien välillä. -Arto- |
okabass 22.11.2007 11:46:27 | |
---|
Aijuu....satulan kieliuria oon tehnyt satulaviilasarjalla. Maksaa muutaman kympin ja viiloja ainakin tuossa sarjassa löytyy .010-.052 paksuuksien välillä. -Arto- MOI Mistäpä ostit satulaviilat ? Sellaistakin olen kuullut, ettei nauhoja tarvitse suojata lakatessa. Mm. Dan Erlewinen kitaran korjauspiplia: Guitar player repair guide. 7enderin kokovaahtera kauloissakaan ei muistaakseni suojattu nauhoja. Ceterum censeo moderator esse delendam |
varakeef 22.11.2007 13:43:44 | |
---|
Aijuu....satulan kieliuria oon tehnyt satulaviilasarjalla. Maksaa muutaman kympin ja viiloja ainakin tuossa sarjassa löytyy .010-.052 paksuuksien välillä. Mistäs noin halpoja saa? Minusta ne on suuruusluokkaa 15 euroa kappale. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
studioketale 22.11.2007 15:55:09 | |
---|
Ouki dou, Kiitti vastauksesta. Tästäpä joutuu heti suihkimaan veikan autotalliin , jos pitää vrk kuivua. purkki lupaa 1/2 h kuivumista, mutta ne lupaukset pitää kai aina lukea rivien välistä... Täytyy metsästää viiloja. Jos joku tietää halpoja paikkoja, mainitkoon heti!!! Jep, jag tackar och pokar. |
Mike M. Hiirenloukku 22.11.2007 17:40:50 | |
---|
Itse olen valmistanut parikin kappaletta "satulauratyökaluja" rakotukeista. Rakotulkki maksaa ehkä euron ja siinä on muistaakseni 0,05mm-1mm metalliliuskat. Näihin vaan tekee sahalaidan ja eikun hommiin. That's the spirit - Tuo on pirtua. |