Aihe: Rumpulyönti MIDIksi..?
1
gatehill
06.02.2003 10:39:57
Eli onko mitenkään mahdollista rakentaa itse jonkinlaiset padit josta saisi ulos MIDI-signaalia?
Tiedän periaatteessa miten triggerit tehdään mutta ne ovat kai tavallaan mikrofoneja ja niihin tarvitaan triggerimoduulin..
Tarvitsisin rumpu-padit mitkä voisi kytkeä MIDIllä tietokoneeseen niin että pystyisi käyttää VST instrumentia niitten kanssa.

Onko mitään toivoa..?
fox
06.02.2003 10:56:16

Tiedän periaatteessa miten triggerit tehdään mutta ne ovat kai tavallaan mikrofoneja ja niihin tarvitaan triggerimoduulin..
Tarvitsisin rumpu-padit mitkä voisi kytkeä MIDIllä tietokoneeseen niin että pystyisi käyttää VST instrumentia niitten kanssa.

Tarvitset trigger-to-midi konvertterin tuohon hommaan. Minun käsittääkseni ainakin Rolandilla on tuommoinen. Toiminnasta en sitten osaa sanoa kun en ole nähny muuta kuin jossain katalookissa tahi hinnastossa - hämärästi muistan että hintaluokka oli jossain nykyrahaa 350.
gatehill
06.02.2003 13:19:11
Kun rupesin etsimään netistä niin löytyi tällainen...

8-Way MIDI DRUM PADS
http://tomscarff.tripod.com/8way_drm2/8way_drm2_1.htm

Eli pelkkä triggerisignaalin muutto MIDIksi, ei muuta. Kaikki samplet tulisivat tietokoneesta... Jonkinlaiset padit pitäisi pystyä tekemään itse jos jostain löytyisi sopivat piezot.

Onko kellään tietoa vastaavanlaisista laitteista? Mitä jopa saisi suomesta..?
fox
06.02.2003 14:40:22

samplet tulisivat tietokoneesta... Jonkinlaiset padit pitäisi pystyä tekemään itse jos jostain löytyisi sopivat piezot.

Vuosi takappäin tein aivan upeat padihässäkät..piezot löyty Bebekistä ja olikin kohtuu hyvät - isot. Noin tuumaset lätyt. Ne paksun kumilevyn alle ja "wurks grate, mon" Eli Bebekkiin yhteyttä ja kysyt tuuman piezodiskanttilevyjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)