Aihe: Syntikan rakennus
1
MarkusK
28.09.2003 11:14:03
Tuntuis pirun mielenkiintoselta ajatukselta ruveta rakentaan omaa syntikkaa. Onkohan kellään kokemusta ja tietoa minkälaisia osia siihen tarvitaan ja näin voisi kertoa onko se tee-se-itse ollenkaan mahdollista?
Virus KC
Leikari
29.09.2003 13:04:22 (muokattu 29.09.2003 13:05:58)
Tuntuis pirun mielenkiintoselta ajatukselta ruveta rakentaan omaa syntikkaa. Onkohan kellään kokemusta ja tietoa minkälaisia osia siihen tarvitaan ja näin voisi kertoa onko se tee-se-itse ollenkaan mahdollista?

Joskus oli mielessä itsellänikin - ainakin jotain lfo:ta tai filtterejä tehdä - Googlella löytyy kyllä ohjeita - sopivia hakusanoja + DIY.
Veljeni, joka on aikanaan ollut elektroniikkahommissa, totesi aikomuksistani, että jos ei ole aiempaa kokemusta rakentelusta + yleismittaria kummempaa mittavahjettä, kannattaa jättää homma sikseen.
So. "piiirustusten" ja komponenttiluetteloiden lisäksi pitäis iilmeisesti myös ymmärtää mitä on tekemässä.
Harjoitellahan voi "osasten" valmistelulla so. jos vaikkapa analogisynaan voi kytkeä lisähärveleiksi - + teoriaa samalla alan kirjoista, eiköhän muutaman vuoden aktiivisella harrastuksella jo jotain toimivaakin synny.
Omalta osaltani on tyssännyt ajan puutteeseen.

70-luvulla Musa-lehdissä oli jonkilaisen ARPin tyylisen synan rakennusohje -juttusarja. Minulla on pari numeroa jossain - oli kyllä aika sekavaa esitystä.
Juho L
29.09.2003 19:52:07
Etsippäs netistä ASM1-viritelmä (ei sitä ohjusta). Se on ihan jees ja varmasti löytyy apua, jos tulee ongelmia.
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)