Hannu H. 17.01.2004 14:17:02 | |
---|
Elikkä ajattelin pleksin heittää tohon Les Pauliin kiinni, niin pitääkös porata jotkut alkureiät vai voikoi vain ruuvata? Ja kuis hyvin nuo reiät näkyy, jos joskus tuleekin mieli ottaa pleksi pois? "Niin paljon on aihetta lauluun." R. Helismaa |
fox 17.01.2004 14:33:56 | |
---|
Elikkä ajattelin pleksin heittää tohon Les Pauliin kiinni, niin pitääkös porata jotkut alkureiät vai voikoi vain ruuvata? Ja kuis hyvin nuo reiät näkyy, jos joskus tuleekin mieli ottaa pleksi pois? Tietysti alkureiät. Ei mikään oo sen "palkitsevampaa" kuin todeta: väännänpä tuon ruuvin nyt vaan tuohon - oho! Ja hirveät jurmut uudessa lakkauksessa.. :p Tokihan nuo reiät siinä tulee näkymään - osaa häiritsee, osaa ei. Se ylempi tosin on yllättävänkin huomaamaton etumikin kehyksen vieressä ja se toinenhan on siellä alapuolella rungon sivussa eikä niinollen näy edestäpäin... |
vrajala 17.01.2004 21:37:07 | |
---|
Mulla ei nyt tässä ole yhtään Lespaulia tutkittavana, mutta eikö sen saisi paikalleen pienillä korotuspaloilla, jotka voisi kiinnittää vaikka 2-puoleisella teipillä? Tämähän ei varsinaisesti vastaa mitään standardeja mutta luulisin toimivan. Ja jos ei toimi, niin vahinkokaan ei ole suuri. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
Juzzu 19.01.2004 07:54:22 | |
---|
Mulla ei nyt tässä ole yhtään Lespaulia tutkittavana, mutta eikö sen saisi paikalleen pienillä korotuspaloilla, jotka voisi kiinnittää vaikka 2-puoleisella teipillä? Itse asiassa siihen ei tarvita edes korotuspaloja, 2-puolista teippiä vaan siihen mikin kehyksen vieressä olevalle "tasanteelle" johon ruuvikin tulisi, ja toiset teipit sen metallisen hässäkän kohdalle. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
jPekka 19.01.2004 08:53:53 | |
---|
Itse asiassa siihen ei tarvita edes korotuspaloja, 2-puolista teippiä vaan siihen mikin kehyksen vieressä olevalle "tasanteelle" johon ruuvikin tulisi, ja toiset teipit sen metallisen hässäkän kohdalle. Ja sitten kun teippien liima ehtii vähän kuivahtaa, lavashow saa uusia ulottuvuuksia kun Pete Townshend -sointua iskiessä pleksi sinkoaa vauhdilla irti kitarasta... - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Prian 19.01.2004 14:34:29 | |
---|
Ja sitten kun teippien liima ehtii vähän kuivahtaa, lavashow saa uusia ulottuvuuksia kun Pete Townshend -sointua iskiessä pleksi sinkoaa vauhdilla irti kitarasta... :) tuo visio tuli itellekkii silmiin! __ |
vrajala 19.01.2004 18:22:38 | |
---|
Ja sitten kun teippien liima ehtii vähän kuivahtaa, lavashow saa uusia ulottuvuuksia kun Pete Townshend -sointua iskiessä pleksi sinkoaa vauhdilla irti kitarasta... No niin, no... Kaikkeahan sitä voi... Mutta veikkaisinpa että jos sitä teippiä on siellä edes puolen pleksin alalta hyvin kiinni, niin saa olla aika tuulimyllykäsi tuon irroittaakseen. Ne on nykyään melko pitäviä nuo kaksipuoleiset. Eikä ne liimat haperru niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. Mutta kosteus onkin sitten toinen juttu... Miinuspuolena mainittakoon ne valmispleksissä valmiina olevat ruuvinreiät, jotka käyttämättöminä voivat häiritä estetiikan tajua. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
P2 19.01.2004 18:38:19 | |
---|
Miinuspuolena mainittakoon ne valmispleksissä valmiina olevat ruuvinreiät, jotka käyttämättöminä voivat häiritä estetiikan tajua. Ruuvista kanta irti ja liimaat kannan pleksiin, tulee katu-uskottavampi. |
hjukke 04.02.2004 22:33:02 | |
---|
Ei mitään pleksiä, itse kun lespan ostan niin mahdollisen pleksin revin pois. Paitsi mustasta ehkä :) Makuasia sano.... "- munakennot on huumorihommaa" |
G-mies 04.02.2004 23:09:31 | |
---|
Main screen turn on. |
Antti1 04.02.2004 23:14:19 | |
---|
Mitä mieltä raati on, pleksi vai ei? Pleksi helvattiin noin komeasta vehkeestä sanon ma. Turhaa sitä laitat, kun kuitenkin sen joskus pois revit. :) "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
superfly 04.02.2004 23:17:24 | |
---|
Tuo oli paljon tyylikkäämpi ilman pleksiä. Jopa ihan hieno vaikka onkin Les Paul. Harppu on alaston piano |
KoskPaavo 04.02.2004 23:21:23 | |
---|
Ilman pleksiä,tottakai, onhan noin komeeta puuta mukavampi katsoa kuin jotain muovinkappaletta.Onks tää muuten joku äänestys? Soittaja selviää aina. |
Juzzu 05.02.2004 06:38:54 | |
---|
Onks tää muuten joku äänestys? On on. Hieno Lesteri! Upea kansi! Itse olin pitkään sitä mieltä, ettei LP pleksiä tarvitse. Nyt on kyllä silmä alkanut jo "tottumaan" sen verran hyvin, että alkaa jo lähes tuntumaan alastomalta LP ilman pleksiä. Molempi parempi :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Nelikielipiru 05.02.2004 09:35:58 | |
---|
Mitä mieltä raati on, pleksi vai ei? Huspois silmistäni tuo ruma muovirämmäle. Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta. |
G-mies 05.02.2004 19:23:44 | |
---|
Näyttää pleksittömyys saavan kannatusta ja kyllä itsekin on myönnettävä että paremmalta näyttää ilman. Eli jätetään pleksi edelleen kaappiin ja kitara reiättömäksi. Goldtop- ja ebony-värit kyllä vaativat ehdottomasti pleksin tuomaan pientä särmää ulkonäköön. Main screen turn on. |
LaXu 05.02.2004 19:29:34 | |
---|
Riippuu vähän kitarasta. Tuo G-miehen LP näyttää mielestäni hyvältä pleksin kanssa ja ilman. Meikäläisen Fenix LP taas näytti ilman pleksiä vähän alastomalta, varsinkin kun Mastertonen aktiivimikitkin ovat päältä paljaat eli ei näkyviä napapaloja. |