mmakine 26.10.2004 14:35:51 | |
---|
Straton hurinoita pitäisi saada hiljaisemmaksi tuollaisen linkin ohjeilla: http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php Onko kellään kokemusta 1. Millä liimalla alumiinifoliota saa näppärästi liimattua plexiin? 2. Mistä saisi alumiini- tai kupariteippiä ja mitä se maksaa? Elektroniikkaliike vai ilmastointiosasto? Mikko Mäkinen |
Juzzu 26.10.2004 14:48:32 (muokattu 26.10.2004 14:49:53) | |
---|
2. Mistä saisi alumiini- tai kupariteippiä ja mitä se maksaa? Elektroniikkaliike vai ilmastointiosasto? Tai jokerivetona lasiaskarteluliike, näissä lyijylasihommissa vissiin käytetään kupariteippiä. On helppoa liimata kun liimapinta on jo valmiina. Muistaakseni itse maksoin 8 euroa palasta jolla teippailee kyllä useammat kitarat joka kolosta. Muista sitten yleismittarilla tutkailla että johtavuutta riittää sinne sun tänne ja kolvilla ja tinalla voi varmistaa saumapaikat. EDIt: Jospa kyse oli kuitenkin johtavuudesta eikä kohtavuudesta. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Dr. Muff 26.10.2004 15:17:45 | |
---|
LVI liikkeestä mä sain kahta eri levyistä alumiiniteippiä joilla olen pari kitaraa teipannut. Yleismittarilla saa helposti tarkistettua että palat yhdistävät jne.. Tavallista keittiötarvikealuminiifoliota en kyllä ihan pikkurahalla lähtisi kitaraan liimaileman. En sano ettei se onnistuisi mutta työläämpää se varmasti on. I Smell Urine |
Trebla 26.10.2004 15:45:22 | |
---|
Before you play two notes, learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it. |
Tim 26.10.2004 16:36:17 | |
---|
|
Puavali 26.10.2004 17:41:35 | |
---|
Rautakaupasta aluteippiä, jota käytetään saunan kosteussulun teippaamiseen. Liima on sähköäjohtavaa (tai sitten alumiini pääsi kosketukseen aika hyvin) ja rullassa on varmaankin tarpeeksi. Suomussalmi, pettuleivän maa,
tule tänne jammaamaan! |
sarkjan 26.10.2004 18:01:17 | |
---|
Itse tilasin keväällä eräästä taidelasiliikkeestä n. 30x30 cm kokoisia itseliimautuvia kuparifolioarkkeja. Hyvin liimautuvat ja pysyvät kiinni. Minne kaikki plekut kadonneet - Where have all the plectrums gone |
hliimatta 26.10.2004 18:17:34 | |
---|
Minä olen käyttänyt tuota kosteussulkuun tarkoitettua alu-teippiä ja toimii hyvin. Ei maksa paljon ja rullasta riittä tarpeita puolen kaupungin kitaroihin... |
fox 26.10.2004 23:18:49 | |
---|
Minä olen käyttänyt tuota kosteussulkuun tarkoitettua alu-teippiä ja toimii hyvin. Ei maksa paljon ja rullasta riittä tarpeita puolen kaupungin kitaroihin... Samaa käytän ja olletikin toimii yhtä hyvin ku joku "fiinimpi" materiaali. Kiinni on pysyny eikä ole oikareita tehny. Hiili-maalia (Carbon Conductive Paint) joskus käytin, mutta on tuohon teippiin verrattuna tosi työläs homma.. Eli rautakauppaan siis, tai maalikauppaan... |
poppamies 26.10.2004 23:23:51 | |
---|
Rautakaupasta aluteippiä, jota käytetään saunan kosteussulun teippaamiseen. Liima on sähköäjohtavaa (tai sitten alumiini pääsi kosketukseen aika hyvin) ... Hyvä tieto. Oli viittä vaille että olisin laittanut tuota aluteippiä kun vaihdoin mikit bassoon viimeviikolla mutta olin epävarma johtaako limittäiset saumat niin jäi tällä kertaa laittamatta. Sitä teippiä ainakin saa 50 millisenä. "G-strings are for strippers" |
2N3904 27.10.2004 08:29:51 | |
---|
Tässäpä niksi alumiinifolion käyttäjille; pätee varmasti myös teippiin, mutten ole kokeillut: Jos on tarpeen saada piuha kiinni alumiinifolioon, kontaktin saa helpoiten aikaan paperinliittimellä. Liitin ottaa napakan kontaktin folioon ja siihen taas pystyy juottamaan piuhan kiinni. Suoraan folioon juottaminen ei onnistu millään. |
jPekka 27.10.2004 10:38:17 | |
---|
Niksipirkkaversio siitä pleksin alle tulevasta levystä on tietenkin lähikaupasta ostettu sopivan kokoinen paksusta alumiinifoliosta tehty vuoka, joka oikaistaan suoraksi levyksi ja leikataan pleksin kokoiseksi. Kiinnitetään pleksin alapintaan kaksipuolisella teipillä. Puuhun jyrsityt kolot sun muut kannattaa mielummin sitten vuorata teipillä tai sähköä johtavalla maalilla. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
mmakine 29.10.2004 13:00:49 | |
---|
Hyvältä tavaralta vaikuttaa alumiiniteippi. Ostin rautakaupasta ison rullan Tesan valmistamaa teippiä, maksoi 16.75. Halvemmallakin varmaan saa jostain jos ehtii etsimään halvemman rautakaupan. Hurinanvaimennuskykyä käytännössä en ehtinyt vielä testaamaan. Plexi oli varsin helppo teipata ja rungon koloja varten piti veistellä kapeampia soiroja. Teippi tuntuu johtavan sähköä melko hyvin ilman juotoksiakin. Plexin nurkasta nurkkaan yleismittari näytti 10 - 50 ohmia vaihdellen koko ajan. Ei nyt siis ihan täysi johde mutta luultavasti riittävä. Kiitoksia neuvoista. Mikko Mäkinen |
sähkö 03.11.2004 16:18:57 | |
---|
Minä fiksasin oman kitarani joskus vuosia sitten siten, että ostin rautakaupasta kemiallista metallia ja vuorasin sillä kotelon seinämät ja päälle levitin vain foliota. Näin jälkeen päin ajatellen tuo kemiallinen metalli tuntuu aika hurjalta laitta kitaraan, mutta kyllä se on ihan hyvin pelittänyt. Samalla kertaa vaihdoin kaikki piuhat häiriösuojatuiksi ja maadoituksen muutin "yksipisteiseksi". Erittäin onnistunut juttu oli tuo. |
Olli 04.11.2004 13:12:57 | |
---|
kemiallista metallia Siis mitä? Roce nrol!!!! |
askomiko 04.11.2004 15:25:26 (muokattu 04.11.2004 15:25:34) | |
---|
Kikkailin sekä teipin että kakkuvuokien kanssa. Kakkuvuoat oli ihan infernaalisia kapistuksia, mutta kumminkin.. Teippasin ensin pohjan teipillä, ja askartelin sitten kakkuvuoasta yhden liuskan joka peittää koko mikkialueen, ja toisen liuskan joka peittä kontrollialueen, ja ne vähän limittäin. Vuoka on siitä perskeleellistä, että se ei tahdo liimautua millään. Hmm. Tarkemmin ajateltuna saatoin lopuksi heittä ne vuoan kappaleet pois. Kinmanin heppu myös neuvoi, ettei kannata mikkien koloja vuorata ylös asti, vaikuttaa johonkin soundijuttuun, mutta ei oleellisesti häiriöihin. http://koti.mbnet.fi/~fisq/Kuvat/Omat/Vermeet/RunkoSuojaus.jpg |
kimmokel 04.11.2004 23:07:31 | |
---|
Ostin Keskiseltä 9 eurolla alumiini teippiä ja nyt alkaa olla kitara teippailtuna. Pitikös tuo suojaus liittää maahan sitten vielä, vai riittääkö kun sen vaan vuoraa? |
Juzzu 05.11.2004 08:28:35 | |
---|
Ostin Keskiseltä 9 eurolla alumiini teippiä ja nyt alkaa olla kitara teippailtuna. Pitikös tuo suojaus liittää maahan sitten vielä, vai riittääkö kun sen vaan vuoraa? Liitä maahan. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
sähkö 09.11.2004 09:43:31 | |
---|
Siis mitä? Kemiallista metallia. Saa rautakaupasta. Kovettuu todella kovaksi ja sitä voidaan työstää sen jälkeen. Itse aine ja kovete on tuubissa jotka sekoitetaan keskenään ja tokötti on valmista levitettäväksi. |
Rämppy 09.11.2004 10:32:57 | |
---|
Alumiiniteippiä saa rautakaupasta, esim. kooraudasta. Tosin ei välttämättä stratopleksin levyistä, mutta haitanneeko useampi vierekkäinen siivu siellä pleksin B-puolella. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |