Aihe: Mehiläisvahaa ruusupuulle?
1
makoskela
23.11.2004 15:04:41
Ajattelin kokeilla moista ainetta otelaudan suojaksi. Mistäköhän löytäisin oikeanlaista vahaa?
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa =)
Juzzu
23.11.2004 15:21:18 (muokattu 23.11.2004 15:21:25)
Miltä sä sitä suojaat?
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
makoskela
23.11.2004 16:59:40
Miltä sä sitä suojaat?

Hyvä kyssäri. Mulla on ollut aiemmissa vehkeissä vahaa,
jolloin otelautaan sormista tarttuneen paskan määrä on ollut vähäisempi. Lisäksi mun Musarin otelauta on sen verran kuiva, että jotain muuta kuin öljyä on pakko yrittää.
Juzzu
23.11.2004 17:28:20
Ookkei. Onko otelauta sitten tosiaan niin huokoinen, että ottaa kovastikin scheisseä itseensä? Äkkiseltään tulisi mieleen että hiotuttaisi puun tasaiseksi ja pitäisi sen "turpeana" vaikka öljyllä niin se olisi sillä selvä. Noh, eipä ole ehkä kovin hyvä tahi järkeva homma tehdä kun nauhat on kuitenkin paikallaan...

Jotta tässä viestissä ei varmasti olisi mitään hyödyllistä sisältöä, todettakoon vielä että eipä ole aavistustakaan mikä olisi hyvä vaha ruusupuulle. En ole kyllä koskaan kuullut että ruusupuuta olisi vahattu, mutta jahka löydät tietoa niin jaa toki meillekin.
makoskela
23.11.2004 18:14:44
En ole kyllä koskaan kuullut että ruusupuuta olisi vahattu, mutta jahka löydät tietoa niin jaa toki meillekin.

Kysypä soitinrakentajilta. Tuttua hommaa niille.
jarmos
23.11.2004 19:18:13
En ole kyllä koskaan kuullut että ruusupuuta olisi vahattu, mutta jahka löydät tietoa niin jaa toki meillekin.

Itse asiassa tunti sitten vahasin otelaudan ja lapa-osan jotka kylläkin ovat ebonya, ensin paperi hionnan jälkeen vetäisin hiomatahnalla ja sen jälkeen vahaa, ihan perinteistä autovahaa, tuli helvetin hyvä pinta, saas nähä onko vaikutuksia jälkeenpäin, sileä ja kiiltävä ainakin, eikä ole tahmainen. Nyt voitte te perinteiset soitinrakentajat laulaa mut vaikka suohon! Aina kannattaa kokeilla .
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
pardy
23.11.2004 19:30:15

Itse asiassa tunti sitten vahasin otelaudan ja lapa-osan jotka kylläkin ovat ebonya, ensin paperi hionnan jälkeen vetäisin hiomatahnalla ja sen jälkeen vahaa, ihan perinteistä autovahaa, tuli helvetin hyvä pinta, saas nähä onko vaikutuksia jälkeenpäin, sileä ja kiiltävä ainakin, eikä ole tahmainen. Nyt voitte te perinteiset soitinrakentajat laulaa mut vaikka suohon! Aina kannattaa kokeilla .

Jaa tota, kröhöm, korjatkaa jos olen väärässä, mutta mehiläisvaha ja autovaha ovat kuitenkin hiukka eri aineita ja niillä on hiukka eri koostumus?
Antroid
23.11.2004 19:56:00 (muokattu 23.11.2004 19:56:07)
Jaa tota, kröhöm, korjatkaa jos olen väärässä, mutta mehiläisvaha ja autovaha ovat kuitenkin hiukka eri aineita ja niillä on hiukka eri koostumus?

Niin, eikös toinen tehdä mehiläisistä ja toinen...niin no...autoista?
jPekka
23.11.2004 20:12:04

Vieläkö mehiläisvahaa muuten saa apteekista? Minulla on nimittäin edelleen vielä tallella joitakin palasia joita ostin 80-luvun puolivälissä nimenomaan apteekista.
"Mitä turvallisuutta / toi nyt sit on / jos ei oo kun kaks katuu joil uskaltaa liikkuu?" (Dave Lindholm)
kivi
23.11.2004 22:33:58 (muokattu 23.11.2004 22:37:19)
Vieläkö mehiläisvahaa muuten saa apteekista? Minulla on nimittäin edelleen vielä tallella joitakin palasia joita ostin 80-luvun puolivälissä nimenomaan apteekista.

Apteekista saa, pikkupusseissa. Isommissa erissä myy mm. Töölön Värisilmä, Helsingin Töölössä, Yliopiston Apteekin vieressä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Juzzu
24.11.2004 06:44:23
Kysypä soitinrakentajilta. Tuttua hommaa niille.

En kysy, kun sinä saat kysyä ja jakaa sitten tietoa meillekin :o)
makoskela
24.11.2004 13:31:59
En kysy, kun sinä saat kysyä ja jakaa sitten tietoa meillekin :o)

Hyvä nakitus! Mä yritän saada tietoa.
Juzzu
24.11.2004 13:51:02 (muokattu 24.11.2004 13:51:21)
Ei mtn.
Terry Pantheras
24.11.2004 13:54:23

Joo, toimii! Käytän itse puolalaista autovahaa (noh, autovaha kuin autovaha), jonka merkkiä en nyt just muista, sekä ruusuun, että eebeniin, hyvin toimii. Haisee vaan hiukka pahalle seuraavat pari päivää...
Only a fool would die for the sins of humanity.
Teijo K.
24.11.2004 16:20:28

Minä ostin järkyttävän köntin yhdeltä mehiläistarhurilta. Kenkiin ja silleen olen sitä käyttänyt, missään nimessä en lähtisi soittimiin sitä ajamaan.

Hyvän tuoksuista on kyllä se.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Teijo K.
24.11.2004 16:22:06

Hmm, niin no. Kirjoituspöytää olen fiksaillut autovahalla, mutta kun niistä ei aina tiedä mitä sisältävät, niin soittimiin en ole uskaltanut. Mutta jos se toimii niin mikäs siinä.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
pardy
24.11.2004 21:53:30

Minä ostin järkyttävän köntin yhdeltä mehiläistarhurilta. Kenkiin ja silleen olen sitä käyttänyt, missään nimessä en lähtisi soittimiin sitä ajamaan.

Hyvän tuoksuista on kyllä se.

Warwickin bassoissahan tulee mukana semmonen vaha millä sitä rungon pintaa sit voi (ja pitääkin) vahailla aina silloin tällöin.

Sitä oon kans sutinu aina joskus otelaudalle, je se kyllä sitä mukavasti kiillottaa ja suojaa ihan yhtälailla kuin runkoakin. Ja se on vissiin jotain mehiläisvahaa+muita kakkoja sekotettu keskenään. Maksanee Musamaailmassa n. 15e/purkki ja hyvää tavaraa on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)