Muusikoiden.net
12.04.2021

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vapaamuotoista keskustelua rummuista
1 2 3 4 547 48 49 50 51
Muusikoiden.net
21.03.2007 22:45:06
Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ketjussa voi poikkeuksellisesti keskustella hieman vapaammin kuin muualla palstalla. Pitää kuitenkin huomioida, että tässäkin ketjussa pätevät keskustelun tärkeimmät säännöt ja väärinkäytökset johtavat jäähyyn.

Ketju uusiutuu automaattisesti. Järjestelmä poistaa ketjun vanhempia kirjoituksia automaattisesti joka yö.

EJ84
22.03.2017 14:01:59 (muokattu 22.03.2017 14:27:25)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FrozenApe Tempo advance ja settilistan uudelleen nimeäminen.
Edit: Löytyihän se kun aikansa sohi. Ei kovin intuitiivinen. Sais olla suoraan noi editit esim. holdin alla biisi ja listakohtaisesti eikä kahden klikkauksen takana.

Vallu-Veke
22.03.2017 17:09:43 (muokattu 22.03.2017 20:59:56)

Olen tässä sairastellut ja on ollut aikaa puunailla ja ihailla omia rumpuja.
Huomasin pienen yksityiskohdan. Pohdiskelin tuota lugi-systeemiä:
https://muusikoiden.net/dyn/users/151762.jpg
Lattiatomissa sama periaate, eli veto tulee tuolleen viistosta lugiin.
Mitä kireämmälle vetää, niin systeemi kiskoo lugia rungosta myös ulospäin. Mahtaako keventää ikäänkuin lugin painon sointia demppaavaa vaikutusta?
Oletan, että rungot pysyy ajan kuluessa myös pyöreinä paremmin, tällä keskilugilla, kuin alunperin kalliimmilla superclassic-versioilla. Jos on 50 vuotta ollut jatkuvasti käytössä ja suht. tasavireessä ko. systeemi pitää osaltaan runkoa keskeltä vakiokireydellä, koska se vetää ulospäin. Rungon ylä- ja alaosan muodossa pysymisestä pitää vanteet huolen, jos rummut on käytössä ja tasavireet...
Joidenkin mielestä clubdatet soi paremmin kuin superclassicit. En ole testannut superclassiceja itse. Tuollainen tuli vaan mieleen. Teorioiden mukaanhan keskilugi-systeemin pitäisi soida huonommin, mutta nämä soi hyvin. Olisiko nerokkuus tuossa, että se veto tuleekin tuolleen viistosta. Minun mielestä lugi kevenee noin ja tuo systeemi auttaa myös runkoja pysymään pyöreinä. Rungon pyöreys taas on soundin kannalta oleellinen asia ja vanhoissa rummuissa rungot ei ole välttämättä pyöreitä enää.... Voisiko se selittää hyvää soundia?
Ihan pohdintaa kun ihailin omia rumpujani ja ne on aina tietenkin ne parhaat.

https://www.youtube.com/watch?v=xx4ypRT2y9M
https://www.youtube.com/watch?v=cneJNxOLBpQ
https://www.youtube.com/watch?v=2sGBIE5cqfQ
Tavallaan nuo oli oppilasmalleja. Siinä mielessä ihan hemmetin mahtavia.

hollmi-5
22.03.2017 20:19:38

Just niin. Omat rummut on parhaat, sitten kun ne ovat mieleiset.

Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
30.03.2017 11:15:56

Mikäs helvetti tuo on?

http://www.drummerworld.com/pics/drum43/Kenny-Clare-with-Rabin.jpg

"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Duro
30.03.2017 11:26:11

Epämuusikko: Mikäs helvetti tuo on?

http://www.drummerworld.com/pics/drum43/Kenny-Clare-with-Rabin.jpg

Keskiaikainen octobaani.

Hi! Ask me about Impression cymbals!
Mikael
30.03.2017 11:50:05 (muokattu 30.03.2017 11:50:22)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks jossain Supersensitive-koneiston asennusohjetta? Jos siis haluais laittaa sen koneiston toiseen rumpuun ni mihin kohtaan?

Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
hollmi-5
30.03.2017 15:41:12 (muokattu 30.03.2017 15:42:10)

Mikael: Onks jossain Supersensitive-koneiston asennusohjetta? Jos siis haluais laittaa sen koneiston toiseen rumpuun ni mihin kohtaan?

Siihen se snarebedin yläpuolelle tulee rummun kylkiin kiinni ;) Onko 5" vai 6,5" rummun koneisto? Niissä on eri mittaiset osat nostovivun ja koneiston välissä. Mittaat vivun yläasennossa mitan maton yläpinnan ja läpimenevän tangon keskikohdan väliltä. Snarebedin pohjasta mitaten reikä läpiakselia varten tulee merkitä tämän mitan mukaan. Ja alapuolen reiät samalla kaavalla.

hutikuti
04.04.2017 20:53:19

F-Musiikki aloittelee näemmä Sonor rumpussettien myyntiä. Vantaanportin myymälässä jokunen setti esillä ja virveleitä myös.

Tangon työntäminen valssiin kielletty!
Epämuusikko
06.04.2017 09:36:20 (muokattu 06.04.2017 09:49:41)

Ei olisi pitänyt kuikkia norjan nettihuutokauppoja

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=93452236

hnngh.

e: THIN! vielä jos olis 22. onneksi ei ole https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57323851

"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Bullitt
19.04.2017 20:10:30

En tiedä miksi, mutta minulla tuntuu olevan joku antipatia 22"-tuumaisia basareita kohtaan. Itse suosin kakskymppisiä, tosin yhdessä setissä on myös kaksnelonen. 20" kanssa tomien asettelu tuntuu itselleni olevan ratkaisevasti helpompaa ja järkevämpää kuin 22" kanssa, mutta siitä huolimatta taas jossain 24":ssa tuo asia ei häiritse samalla tavalla kuin 22":n kanssa. Lisäksi 22":t setit ovat mielestäni rumempia verrattuna pienempien tai isompien basareiden setteihin. Olenko yksin vai onko täällä muitakin vastaavien tuntemusten kanssa?

"tiedettä. KAKKAA" - haitaripartio
Vallu-Veke
19.04.2017 21:04:14 (muokattu 19.04.2017 21:07:02)

Bullitt: 20" kanssa tomien asettelu tuntuu itselleni olevan ratkaisevasti helpompaa ja järkevämpää kuin 22" kanssa

Asettelu on minulle ihanteellinen 20" versioissa, ainakin tähän elämäntilanteeseen. Pidän etutomaria enemmän bassarin päällä, en niinkään paljon sivussa. Tykkään myös, että 20" bassarissa on ihan muikea soundi.
Ei ole periaatteessa pahaa sanottavaa muista rummuista ja kokoluokista.

hollmi-5
19.04.2017 21:57:51

Taas tämä sama asettelukeskustelu ;)

Minulla treenisetissä 26" bd ja 10"x14" tomi. Keikkasetissä 24"x 9"x13". Molemmissa tomi bassorummun päällä. Helvetin hyvin yltää. Ja jos joku sitä tuolin korkeudesta on huolissan, niin ortopedit tykkäävät jakkaraa korkeammalle aseteltavaksi.

Kailis
20.04.2017 13:22:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: ortopedit tykkäävät jakkaraa korkeammalle aseteltavaksi.

Mielenkiintoista. Oliko tää joku tuttu ortopedi vai löytyykö laajempaa aineistoa?
Mulla ainakin tulee vastaan tietyn pisteen jälkeen se, että jos nostaa pallia liikaa niin se painaa takareisiä ja estää verenkiertoa eli aiheuttaa puutumista eikä lihaksistokaan ole rennoimmillaan. Olen mä kokeillut kaikenlaisilla seteillä, ja isommilla basareilla ja syvillä etutomeilla kolisee kyllä helposti vanteeseen jos ei nosta pallia kipurajan yli. Mähän olen vain 183 senttinen lörtti. Mutta hyvä että löytyy ergonomia kaikille.

JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
Bullitt
20.04.2017 20:48:35

hollmi-5: Taas tämä sama asettelukeskustelu ;)

Minulla treenisetissä 26" bd ja 10"x14" tomi. Keikkasetissä 24"x 9"x13". Molemmissa tomi bassorummun päällä. Helvetin hyvin yltää. Ja jos joku sitä tuolin korkeudesta on huolissan, niin ortopedit tykkäävät jakkaraa korkeammalle aseteltavaksi.

No siis itsellänikin on yhdessä setissä 24" bassari ja sen päällä vielä 13" tomi, eikä tuo sinänsä tunnu ongelmaa tuottavan, tomiin saa vain kulmaa ruuvata jonkin verran ettei kanttiin kolise. Jotenkin vaan tuo 22" tuntuu vähän välimallin kompromissilta niin asettelun kuin yleisen fiiliksenkin suhteen. Toki sitten jossain 24":ssa asettelu vaikeutuu entisestään, mutta siinä saa jo vaihtokaupassa todellista ison basarin letkeyttä ja jyhkeyttä.

Mutta makuasioitahan nämä ja toisaalta taas viehtymykseeni 20" basareita kohtaan vaikuttaa varmasti sekin, että olen tällainen 170-senttinen tappi ja tykkään pitää tomia bassorummun päällä alkuperäisessä telineessä eikä esim. virvelitelineessä basarin vieressä. Jakkaraakin pidän mielestäni suht korkealla, mutta minusta on mukava ylettää mahdollisimman helposti settini tomeihin. Ehkä tästä samasta syystä johtuu sekin, että en ole koskaan suuremmin lämmennyt kahden lattiatomin ratkaisuihin, vaikka visuaalisesti hienoja kyseiset asettelut usein ovatkin.

"tiedettä. KAKKAA" - haitaripartio
hollmi-5
20.04.2017 22:36:07

Kailis: Mielenkiintoista. Oliko tää joku tuttu ortopedi vai löytyykö laajempaa aineistoa?
Mulla ainakin tulee vastaan tietyn pisteen jälkeen se, että jos nostaa pallia liikaa niin se painaa takareisiä ja estää verenkiertoa eli aiheuttaa puutumista eikä lihaksistokaan ole rennoimmillaan. Olen mä kokeillut kaikenlaisilla seteillä, ja isommilla basareilla ja syvillä etutomeilla kolisee kyllä helposti vanteeseen jos ei nosta pallia kipurajan yli. Mähän olen vain 183 senttinen lörtti. Mutta hyvä että löytyy ergonomia kaikille.

Tuossa minulle puhutteleva:

https://www.youtube.com/watch?v=LLGqkWCGcTI

statistiÖ
21.04.2017 01:41:36

Jotkut kovat rumpalitkin hakkaa osittain tomien vanteisiin fillejä. Olen kehitellyt aiheesta samaa suurpiirteisyyttä ja todennut, että miksei.
Enempi seteissä on häiriönä, että rummut ja vähintään tomit ovat soittajan suussa. Ei ole korkealla, kun on kaukana.
Mulla taas ongelmaksi muodostuu, että hihatinpellit ovat liian lähellä vasemmalle kapulalle, koska telinettä ei voi laittaa kauemmaksi, koska mä poljen sitä paljon. Pitäisi siis olla toinen, kiinni oleva, haikka erikseen jossain kauempana.

¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤
Juhani_t
21.04.2017 07:30:44

statistiÖ:
Mulla taas ongelmaksi muodostuu, että hihatinpellit ovat liian lähellä vasemmalle kapulalle, koska telinettä ei voi laittaa kauemmaksi, koska mä poljen sitä paljon. Pitäisi siis olla toinen, kiinni oleva, haikka erikseen jossain kauempana.

Laita kaapelihaikka?

Vallu-Veke
21.04.2017 08:52:23

Juhani_t: Laita kaapelihaikka?

Tai vaikka 15-16" haikka, niin saa hieman kauemmaksi polkimen.

Tuossa on jotain juttua penkin korkeudesta mm.
https://verkkolehdet.jamk.fi/openst … /2014/06/rumpujensoiton-ergonomiaa/

Itse olen sitä mieltä, että se on likimain se jalkojen 90-asteen kulma tai siitä penkkiä hieman ylemmäksi. Jokainen löytää oman sopivan korkeuden. Onko tapana hieman nojata eteen, vai kellua siinä tuolin päällä,.. Minusta polkimien jousen kireyskin vaikuttaa. Tuntuma on, että jos on kireällä jousi, niin korkeammalla penkillä saa ikään kuin työnnettyä voimaa jaloilla ja koko jalan paino tulee helpommin polkimeen. Sitten kun on lerpummalla jouset, niin sellainen kelluva istumistyyli 90-asteen kulmassa saattaa tuoda polkemiseen helppoutta ja saa sellaista independenceä,... Sitten on tunne, että hautaajalla pystympi istuinkorkeus on luontevampi, nuija ei pärise niin helposti kalvolla,....
Fiilispohjalta pähkäilen. Mutta mitä olen klinikoita ja opettajia kuunnellut, niin en koskaan ole kuullut kenenkään sanovan, että joku tietty korkeus on juuri se oikea. Tai en vaan muista. Aina on tyyliin: "jokainen löytää sen oman,.." Tubeopettajia en ole selannut ihan kauttaaltaan. Hyviä siellä on, mutta kuka on mestari oikeasti ja kuka on nettimestari, niin niistä on hankala ottaa selvää.

Kailis
21.04.2017 12:43:07 (muokattu 21.04.2017 12:49:41)

https://youtu.be/LLGqkWCGcTI?t=499

Tuossahan toi on. Jos mä säädän penkin noin niin ei tule 26" basarin päällä olevan syvän tomin soittamisesta mitään jos sitä ei tilttaa naurettavan paljon, mikä on mulle no no. Tai sitten se pitäisi laittaa liikaa vasemmalle snaretelineeseen joka on myöskin huono. Eli mulle se himpun päälle 90 astetta jalkojen kulma on hyvä, johon myös viittaa tuon videon ohje. Mulla näköjään vielä iästä huolimatta jalat nousee korkealle kun kokeilin, noin kymmenen tuumaa molemmilla, joten ohjeen mukaan voisin mennä 90 asteen allekin.
Ihan tuttua on tuo kramppi mistä kaveri puhuu kun jalka on remote haikalla. Ei aina mutta joskus, siis kramppaa.

JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 547 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti