Bacchus 28.09.2007 14:25:35 | |
---|
Rekisteröidyin eilen ja tämä oli ensimmäinen tekstini. Täällähän saa nopeasti mukavan kriittistä keskustelua aikaiseksi. Ehkä tämä Kumu suuntautuneisuus (joka selvästi ärsyttää monia) tuli 10 vuoden Pearl exporttien soittelun jälkeen pitkäaikaisen haaveen toteuduttua. Onhan maailmassa on monia huippurumpuja. Onko jollain kokemuksia esim. Sowo:sta? Tervetuloa vaan, kyllä tänne mahtuu.:) Kumut ovat loistavat rummut, sitä en todellakaan ole kieltämässä. Esitin vain vaihtoehtoja, niin kuin sanoinkin. Minkälaisen viimeistelyn valitsitte settiinne, löytyisikö kuvia, niin pääsisimme kuolaamaan? "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
Sa(n)kari 28.09.2007 14:41:30 | |
---|
Tyhmä saa olla, muttei rumpali.;) SQ2-setti (viimeistelynä maali+kirkas lakka): 22"x17" BD = 1336 € 10"x9" TT = 460 € 12"x10" TT = 494 € 16"x16" TT = 658 € Hinta yhteensä: 2948 € Kumulla vastaavan setin hinta: 22/10/12/14 (huom. pienempi lattiatomi, isommasta tulee lisähintaa. täysin vastaavaa settiä ei löydy pakettiseteistä) Hinta: 2919 € Sonorin hinnat lasketaan totta kai SAKSAN hinnoilla. Ei kai kukaan urpo tilaa Suomesta, kun ei täällä ole edes kunnollista edustusta. Olemme nykyään EU:ssa, joten tilaus tehdään totta kai Saksasta Saksan hinnoilla Saksalaisen jälleenmyyjän kautta. EDIT: Korostan vielä, että olen itse sitä mieltä, että Kumun henkilökohtaista palvelua ei voita mikään. Arvostan myös korkeaa osaamista ja käsityötä. Sydän vain sykkii Sonorille. Noh, niinpä näyttää olevan hinnat melko lähekkäin. Makuasioiksihan se menee, kummatkin kuitenkin aika pitkälti customoitavissa. Huippulaatua molemmat. Simpson, eh?
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Bacchus 28.09.2007 14:42:19 (muokattu 28.09.2007 14:43:34) | |
---|
Noh, niinpä näyttää olevan hinnat melko lähekkäin. Makuasioiksihan se menee, kummatkin kuitenkin aika pitkälti customoitavissa. Huippulaatua molemmat. Siinä olen täysin samaa mieltä, ja tätähän itsekin aikaisemmin korostin. Piti vain pistää luvut todisteeksi, kun tietämys kyseenalaistettiin.;) "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
MÖLLER 28.09.2007 15:25:19 | |
---|
Minkälaisen viimeistelyn valitsitte settiinne, löytyisikö kuvia, niin pääsisimme kuolaamaan? Ks. Kumun sivuilta setti nr 129. Saksalaisen sivuston Sonor setti on minun näkemykseni ja tietämykseni mukaan pilattu lukuisilla (rumpujen sointiin ehkä eniten vaikuttavalla asialla) runkojen läpi menevillä osilla. Esim. tomien kiinnitys basariin. Mitä vähemmän puuta "rikotaan" sitä paremmin se soi (kommenttia, jos olen väärässä) |
joravuo 28.09.2007 15:35:21 (muokattu 28.09.2007 15:36:12) | |
---|
Minkälaisen viimeistelyn valitsitte settiinne, löytyisikö kuvia, niin pääsisimme kuolaamaan? Väri olisi tämä, tai jotain sinneppäin.. Lakattuna, vaikka onkin kalliimpi http://www.kumu.fi/finnish/rumpusetit/setit_136.html Bonhamkoot: 14"x26" 10"x14" 16"x16" 16"x18" Virveli saisi olla niillä matalilla puuvanteilla, samaa väriä kun settikin. 6.5"x14 Sitten vielä Kymmeniä ludwig virveleitä eri vuosikymmeniltä kiitos. Tuo nykyinen setti saisi olla häröilysettinä.. siihen kun velä hankkisi samalla värillä setin 20" 10" 12" 14" kaikki tämit räkkitomeja niin voisi kerätä rispektiä mörgösized setillä..:) ...ja yhtäkkiä perseen ja penkin välinen kitka pettää ja jätkä lentää takaseinään. |
Tindrum 28.09.2007 15:47:23 (muokattu 28.09.2007 15:48:49) | |
---|
Saksalaisen sivuston Sonor setti on minun näkemykseni ja tietämykseni mukaan pilattu lukuisilla (rumpujen sointiin ehkä eniten vaikuttavalla asialla) runkojen läpi menevillä osilla. Esim. tomien kiinnitys basariin. Mitä vähemmän puuta "rikotaan" sitä paremmin se soi (kommenttia, jos olen väärässä) Jos kyse on tuosta SQ2-setistä, on kyllä paha sanoa sen olevan pilalla. Olet oikeassa siinä, että kaikki rumpuun kiinnitettävät tai sen lävistävät osat demppaavat sointia. Mutta luulisi Sonorin väen tietävän myös jotain asiasta. Siis etteivät nyt ihan "pilaisi" kalliimpia settejään aivan tietoisesti... Kyllähän 70-, 80- ja 90-luvuillakin tehtiin hienoja, soivia rumpuja. Ilman rimssejä ja muita nykyajan muotiripustimia. Vaiko eikö? Asia ei taidakaan olla ihan yksinkertainen. AUTA HOLLMI! m©
Vaimollani on 18-vuotiaan kroppa. Hän säilyttää sitä pakastimessa. |
wavelength 28.09.2007 17:35:37 | |
---|
|
Bacchus 28.09.2007 18:38:04 (muokattu 28.09.2007 18:43:09) | |
---|
Ks. Kumun sivuilta setti nr 129. Saksalaisen sivuston Sonor setti on minun näkemykseni ja tietämykseni mukaan pilattu lukuisilla (rumpujen sointiin ehkä eniten vaikuttavalla asialla) runkojen läpi menevillä osilla. Esim. tomien kiinnitys basariin. Mitä vähemmän puuta "rikotaan" sitä paremmin se soi (kommenttia, jos olen väärässä) SQ2:ssa ei ole yhtäkään rungon läpi menevää osaa, siis tomiputkia tai vastaavaa. Lugit ovat totta kai rungossa kiinni, mutta niinhän ne ovat Kumuissakin. Basariin saa halutessaan Delite-sarjan tomitelineen, joka on rungon läpi, mutta SQ2:den oma tomiteline kelluu rungon päällä. Tätäkään ei tarvitse mukaan ottaa, jos ei halua. Kuten sanoin, sarja on täysin customoitavissa. Rummut tilataan asiakkaan spekseihin, niitä saa 4:llä eri runkomateriaalilla ja loputtomilla viimeistelymahdollisuuksilla. Täältä voi lukea lisää: http://www.sonor.com/cgi-sys/Sonor_ … uicklink-n_katid=768&66pb-id=nc Tyylikkäältä kyllä näyttävät valitsemanne Kumut. http://www.kumu.fi/finnish/rumpusetit/setit_129.html "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
MÖLLER 28.09.2007 19:04:51 | |
---|
Ei välttämättä enää tähän topic'iin sopiva, mutta kerron kuitenkin. Sound Garden (SoitinLaine) Turussa (ehkä muuallakin?) on Aussi rumpu BRADYn maahantuoja. Ennen Kumuja käytiin kokeilemassa BLOC-tekniikalla valmistettuja rumpuja. Todella tiukka soundi. Ehkä jopa kuivanoloinen. Semmoinen funky-soundi. Kuullosti tosi hyvältä, varsinkin virveli oli aivan huippu. "Mopo" setin "ulosheitto"hinta 2890,-. Oli taatusti hintansa väärtti, jos tykkää kuivasta, tosi tiukasta (mutta ei kireästä), aika jykevästä soundista.Toki rumpuhuone oli aika kuivaksi dempattu. Ehkä se antoi hieman vääärän kuvan. . . . |
Eukka 28.09.2007 20:53:57 | |
---|
Akatax for you! |
joravuo 28.09.2007 21:03:43 | |
---|
Meikän setti :D Onnittelen:) ...ja yhtäkkiä perseen ja penkin välinen kitka pettää ja jätkä lentää takaseinään. |
Tindrum 28.09.2007 21:27:16 | |
---|
Meikän setti :D Anssille sukua? m©
MÖLLER 28.09.2007 21:34:14 (muokattu 28.09.2007 21:35:16) | |
---|
Meikän setti :D Setti 136 oli varmaan koostumukseltaan sama, mitä kävimme testaamassa ennen tilausta. 20" basarissa on jo massiivinen jytke. Setti 129 (marko custom) on hiukan vielä "rockimpi". Käykääpä tsekkaamassa www.sowo.fi kauniita soittimia. Tehdään muuten BLOC-tekniikalla. Soundista ei oo kokemusta. |
Tindrum 28.09.2007 21:45:15 (muokattu 28.09.2007 22:26:50) | |
---|
Käykääpä tsekkaamassa www.sowo.fi kauniita soittimia. Tehdään muuten BLOC-tekniikalla. Soundista ei oo kokemusta. Täällä on ollut juttua ja keskustelua noista Sowoista. Samaa tekniikkaa käyttää mm. Tamburo: http://www.tamburodrums.com/tamburodrums/en/index.jsp Noista löytyy saundiarvosteluakin (vähintään googlella). Itseasiassa tämä on suosituin tee-se-itse-virveli-aihe. m©
Eukka 28.09.2007 23:38:47 | |
---|
Anssille sukua? jees olen =) Akatax for you! |
hollmi-5 29.09.2007 18:21:42 (muokattu 29.09.2007 18:22:23) | |
---|
Saksalaisen sivuston Sonor setti on minun näkemykseni ja tietämykseni mukaan pilattu lukuisilla (rumpujen sointiin ehkä eniten vaikuttavalla asialla) runkojen läpi menevillä osilla. Esim. tomien kiinnitys basariin. Mitä vähemmän puuta "rikotaan" sitä paremmin se soi (kommenttia, jos olen väärässä) Ei ole väärää tai oikeaa tapaa tehdä rumpuja. Lopullinen toteutus ratkaisee. Sonorilla on patentti, jossa ideana on eristää kaikki metallin kontakti (ruuvit menevät kumisten läpivientien läpi, lattiatomin jalat ovat kumilla eristetty rungosta...). Jo 1990 Hilite käytti tätä periaatetta. Bassorummun päälle tulevassa tomitelineessä on putken päässä kuminen loppuosa, johon tomivarsien pidikkeet tulevat kiinni. Hiliten ja Designerin seuraaja on tämä uusi SQ. Samoilla periaatteilla mennään edelleen. Tämän paremmin tehtyjä rumpuja ei myydä eikä valmisteta. Jos Sonoreita vertaa vaikkapa keikoilla kiertävään Ludwigin settiini, on Ludarit tehty aivan eri periaatteella. Paksut rungot, kiinnikkeet suoraan rungossa kiinni, pintana wrappi... Silti bändikaverit pitävät tätä settiä parhaana, joka minulla on. Soundi on laadukas ja rummut hyvin tehdyt. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sonormies 30.09.2007 23:50:26 | |
---|
Soundista ei oo kokemusta. Olen soittanut ihka ensimmäistä Sowon settiä. Setti soi napakasti. Yksi parhaista virveleistä, millä olen soittanut. Sowoissa on vähän samanlainen soundi kuin Sonorin Hiliteissä. Block-tekniikasta johtuen settiä pitää virittää sääolojen muuttuessa. Mutta maukkaat soundit niistä hieman ruuvaamalla saa. Uudemmista Sowoista ei ole kokemusta, mutta luulisi rummunrakentamisessakin kokemuksen karttuessa lopputuloksenkin vielä petraantuvan. Hienoja kuvia ainakin tuolla Sowon sivuilla on. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Bacchus 01.10.2007 00:02:15 (muokattu 01.10.2007 00:02:36) | |
---|
Olen soittanut ihka ensimmäistä Sowon settiä. Setti soi napakasti. Yksi parhaista virveleistä, millä olen soittanut. Sowoissa on vähän samanlainen soundi kuin Sonorin Hiliteissä. Samanlainen soundi kuin Hiliteissä? Kuulostaa erikoiselta, on kuitenkin niin eri tekniikoilla ja spekseillä valmistetut sarjat. "Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää |
drumm 01.10.2007 16:43:08 | |
---|
Tämän paremmin tehtyjä rumpuja ei myydä eikä valmisteta. Two thumbs up, Mika! |
hollmi-5 01.10.2007 18:58:37 | |
---|
Two thumbs up, Mika! Ja ukkovarpaat myös! Soundit, piuhat ja kajarit. |