Aihe: Semi-pro vs. pro -pohdintaa
1 2 3 4 5 6 7
Danko
23.10.2007 19:03:28

Ööh...tuota, niin, mulla on pari-kuustoista settiä.

lienet semmoinen hullu haalija.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
hemmo
23.10.2007 19:08:32

lienet semmoinen hullu haalija.

Itte oot, plösö.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
hollmi-5
23.10.2007 19:48:10
Itte oot, plösö. Hei. Vapaamuotoista-palstalle siitä lonkeroimaan ja munstailemaan ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
hemmo
23.10.2007 20:02:53

Hei. Vapaamuotoista-palstalle siitä lonkeroimaan ja munstailemaan ;-)

Niimmutku täällä on kivempaa, oi ope.
Niinkö Särö. Ne vaan poseeraa. Selvästi on levy-yhtiä vaan hakenut netin avulla nättejä poikia ja ostanut niille soittimet. Etenkin se komppiryhmä.
Bacchus
23.10.2007 21:26:48
Kyllä se vaan niin on, että tasan tonniset on saksassa tehty. Myös hw:n osalta (pl 1000, jossa osa raudasta Aasiasta).
Lisäluvut tonnien päällä kertovat kiinan tuotannosta.

Sonor S-Classeja tehtiin sekä Saksassa että Kiinassa. Niissä tuotteen valmistusmaan erottaa viilun suunnasta.

No niinhän se tietenkin oli. Eli olin väärässä. Yhyy.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
Bobana
24.10.2007 06:57:48
No niinhän se tietenkin oli. Eli olin väärässä. Yhyy.

Uskoit siis jo... ; )
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Bacchus
25.10.2007 12:52:57
Uskoit siis jo... ; )

No pakkohan se on kun vääräksi todistettiin.;) Sotkin 3000- sarjan S Classeihin, joissa valmistusmaan erotti viilujen suunnasta, kuten Tindrum selvensi.
"Are you wanting a bigger penis?" - sähköposti haluaa tietää
hansakemanelius
25.10.2007 22:23:42 (muokattu 25.10.2007 22:24:34)

Semi-pro vs. pro taisi olla otsikko eikä mikään Kiina-kinastelu.
Itse hankin keikkasetiksi Pearlin SMX-setin ja se on yllättävän hyväsoundinen ja
ennen kaikkea siinä on erittäin tukevat ja hyvin toimivat tomiripustukset. Kuten joku
viisas aiemmin on mietiskellyt niin saman keikkapalkkion noillakin saa kuin joillain
tuplasti kalliimmilla vehkeillä. Sitäpaitsi SMX:t ovat ulkonäöltäänkin ihan näyttävät
joten kyllä niillä kehtaa keikkailla. Vanhat rakkaat Ludarini lasken kyllä pro-setiksi
ja niitä käytän silloin tällöin retrokeikoilla ja niiden soundit vain paranevat vanhetessaan. Kuitenkaan noiden settien soundeja ei oikein voi verrata termeillä pro vs. semi-pro. Settien soundi vain on vähän erilainen ja molemmat setit sopivat omaan ympäristöönsä hyvin.
Joo nej ....
hollmi-5
25.10.2007 22:55:10
Vanhat rakkaat Ludarini lasken kyllä pro-setiksi Vintage-setti mielestäni ;-)

Vanhat Ludwigit eivät oikein anna sellaista ammattimaisen työkalun leimaa, joka mielestäni sanaan pro nykyisin liittyy: muisteilla varustettu hw, kelluvat ripustukset yms. modernit ammatilaitteista tutut yksityiskohdat. Kuitenkin valitsen koska vain vintage Ludwigit keikalle jonkin ultra modernin pro-setin tilalle. Se henki, joka niissä on...
J. Cool
26.10.2007 00:41:22

vähän niinkun tämäkin http://irc-galleria.net/view.php?nick=J_Cool&image_id=69283990

VINTAGEA! oliskohan ollu ludwig... 200 euroo niin myyn (ostan ensin studiolta kympillä pois).
hansakemanelius
26.10.2007 09:47:48

Vanhat Ludwigit eivät oikein anna sellaista ammattimaisen työkalun leimaa, joka mielestäni sanaan pro nykyisin liittyy: muisteilla varustettu hw, kelluvat ripustukset yms. modernit ammatilaitteista tutut yksityiskohdat.

Olet täysin oikeassa mitä teknilliseen puoleen tulee, mutta soundi on kyllä mielestäni pro-luokkaa, ja vaikka Ludareilleni ei koskaan mitään varsinaista huoltoa ole tehty niin helposti ne saa hyvään vireeseen, ja ne pysyvät vireessä.
Joo nej ....
hollmi-5
26.10.2007 11:06:33
Olet täysin oikeassa mitä teknilliseen puoleen tulee, mutta soundi on kyllä mielestäni pro-luokkaa, ja vaikka Ludareilleni ei koskaan mitään varsinaista huoltoa ole tehty niin helposti ne saa hyvään vireeseen, ja ne pysyvät vireessä. Ja silloin omana aikanaan ne olivat pro-luokan kärkikahinoissa. Nykystandardi on hiukan toinen.
Nolte
26.10.2007 14:46:08
Miten soundit määritellään vasta-alkaja/aloittelija/lopettelija/puolisemipro/semipro/7 kahdeksasosaapro/pro/ylipro/semihighend/highend/statusörvelö -luokkiin kuuluviksi?
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
J. Cool
26.10.2007 15:03:27

Miten soundit määritellään vasta-alkaja/aloittelija/lopettelija/puolisemipro/semipro/7 kahdeksasosaapro/pro/ylipro/semihighend/highend/statusörvelö -luokkiin kuuluviksi?

siten, että oman setin soundit on statusörvelö, muut on kuraa. eikse näin mee?
Pieni rumpalipoika
26.10.2007 15:04:11

siten, että oman setin soundit on statusörvelö paitsi Holmilla, joka on oikeessa.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
hemmo
26.10.2007 15:12:50

siten, että oman setin soundit on statusörvelö, muut on kuraa. eikse näin mee?

Noh, mun yks setti on Jammun Maple Custom Defensiblet. Onko ne kuraa vai semi-pro?
Tindrum
26.10.2007 20:58:57
Noh, mun yks setti on Jammun Maple Custom Defensiblet. Onko ne kuraa vai semi-pro?

Semipro.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
m© Milestonet myynnissä, tsekkaa tori!
hollmi-5
26.10.2007 22:59:44
paitsi Holmilla, joka on oikeessa.

Hoho.
Eiku: hörökorva höhö...
Reunaviiste-Rami
27.10.2007 10:41:28

Mun mielestä kaikki kannut,joilla tehdään ammatikseen keikkiä,ovat Pro-settejä..
Hallelujaa humpasta pois, pelastusta rumpuni soi
Rockster
27.10.2007 12:40:41
Mun mielestä kaikki kannut,joilla tehdään ammatikseen keikkiä,ovat Pro-settejä..

Juuri jokin aika sitten joku kehaisi tehneensä Millenniumeilla 50 keikkaa, eli pro-setti sekin siis :)
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)