Aihe: Kuunneltavaa rumpaleille FAQ
1 2 3 4 5 6 7 8
hyperhamsteri
09.01.2006 21:11:11
AC/DC:n livet, joissa rummuissa Phil Rudd.
Yarr. Puujalka ja silmälappu.
grege
09.01.2006 22:32:17
Lamb Of Godin As The Palaces Burn ja Ashes Of The Wake ovat oivia levyjä innoittamaan omaa soittoa. Chris Adler on rumpujensa takana aikamoinen velho. Kuunnelkaa Ruinin rumpufilli, yksi parhaista koskaan kuulemistani. Mitä mieltä muut?

nyt oon maailman laiskimmalla tuulella joten voisko joku sanoa missä kohdassa tuo on. siis sekuntillee... väsyttää.. kolme kertaa ton kuuntelin sillee "tossa se nyt soi" " no perse.. se loppu enk mitää kuullu"
LLLoyd
10.01.2006 17:44:04
cynic - focus rummuissa sean reinert (death,aghora). luovaa metallirumpalointia, tämmöstä ei nykyään monasti kuule. jazz-sambat/shuffletkin voi näköjään pykätä deathmetallin sekaan luontevan kuuloisesti

necrophagist - epitaph
rumpali hannes grossmann. silkkaa urheilua ja teknistä wänkkäystä mutta yksityiskohtia ja sovituksellisia oikkuja riittää kyllä.

hyviä muita on

the haunted - one kill wonder
soilwork - natural born chaos
scarve - irradiant
cryptopsy - and then you'll beg

ja itse ulrichin lerssi soittaa hienosti ja tyylitajuisesti metallican mustalla levyllä
Niq
10.01.2006 19:37:12

AC/DC:n livet, joissa rummuissa Phil Rudd.

ja itse ulrichin lerssi soittaa hienosti ja tyylitajuisesti metallican mustalla levyllä

Tulihan ne sieltä.

Ettei nyt pelkkää jatsia ja heviä täällä hehkutettaisi, niin CMX:n levyt Vainajalasta eteenpäin. Mä tykkään Peipon omalaatuisesta tyylistä, sopii tuohon bändiin kuin nenä päähän ja vie monet biisit uuteen potenssiin.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Kesukka
11.01.2006 08:25:40
Blueslegenda Robert Johnsonin koko tuotanto.
Niissä ei tosin ole rumpalia vaan ainoastaan kitara ja laulu.

Siitä huolimatta biisit ovat täynnä rytmiä.
Blues on mahtavaa rytmimusiikkia.
Vanhassa vara parempi
Muovinen
11.01.2006 09:37:38

Mun levyhyllystä en keksinyt muuta erityisemmin rumpalille sopivaa kuunneltavaa kuin Toolin Aenima ja Lateralus -levyt. Molemmilla soittaa Danny Carey. Keskitempoa ja hitaampaakin, paljon tomikomppeja ja "keinuvia" komppeja (sanastot hallussa;). Muhun on eniten vaikuttanut Careyn kyky istuttaa vaikeitakin juttuja biiseihin niin että ne eivät pomppaa sieltä itsetarkoituksellisesti naamalle. Kaikki menee biisin ehdoilla ja bändi soittaa jutut tiukasti yhteen. Carey ei ole teknisin tai nopein (sillä kun tuntuu joillekin olevan niin suuri merkitys) rumpali mitä tiedän mutta hänen tyylinsä iskee muhun täydellisesti.

Hommaa helpottaakseni laitan tähän joitain biisejä:
AEnima: Fortysix & 2, Aenema, Third Eye
Lateralus: Grudge, Schism, Lateralus, Reflection

Sanotaan nyt vielä lopuksi että en jaksa kuunnella musaa pelkän hyvän soiton takia. DVD jolla sitä soittoa voi katsellakin on jo aivan eri asia. Toto on mulle lähinnä kirosana ja Dream Theaterin musiikki jotain jota varmaan käytetään vankileirikidutukseen. Hyvä rumpalointi on plussaa mutta ei se musaa pelasta.
Nolte
11.01.2006 12:06:08
Jostain syystä minuun vetoaa aina uudelleen ja uudelleen Pick Withersin rummutus Dire Straitsin biisissä "Tunnel Of Love". Biisinäkin ihan loistava tietysti, mutta Withersin rummutuksessa on sellaista eloisuutta ja svengiä, jota ei esim. bändin myöhemmiltä levyiltä löydy. Nimekkäämmistä kalvotaiteilijoista huolimatta. Tuossa ko. biisissä tulee rumpujensoiton koko dynamiikka hyvin esille, kun välillä lyödään jarrut päälle ja hissutellaan hiljakseen ja välillä mennään tukevasti rullaten rokkimeiningillä. Ja kaikki tämä erittäin sujuvasti. Nam.
Hyvät rummut, huono soittaja!
Mikael
11.01.2006 12:25:04

Lisää hyviä rumpulointilevyjä:
- Tom Petty - Wildflowers
- Wigwam - Nuclear Nightclub
- Glenn Cambell - Wichita Lineman
- Frank Zappa - Apostrophe
- The Who - My Generation
- Cannonball Adderley - Somethin' Else
- Medeski Martin & Wood - It's A Jungle In Here
- Galactic - Coolin Off
- Canned Heat - Future Blues
- Tony Joe White - ...Continued
- Suede - Head Music
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
Aegis
11.01.2006 14:03:35
No tässäpä näitä:

The Haunted - Made me do it... -levystä eteenpäin (Per Möller Jensen)
Nopeat kompit räjähtävät silmille ja hitaammat murskaavat kaiken. Fillit nopeuksiin nähden melkoisen hurjia, sillä korkeista tempolukemista huolimatta homma pysyy esimerkillisen hyvin kontrollissa koko ajan. Jensenin tyylitajuakin on pakko ihailla, jokainen isku on oikeassa paikassa.

Pantera - Cowboysista eteenpäin (Vinnie Paul)
Vulgaaria voiman esittelyä tosiaan. Soundeissahan ei mitään dynamiikka ole, mutta soitto jyrää alleen vaikka Japanin kaikki Sumopainijat.

Terrorizer - World Downfall
Kaikkien aloittelevien blastiäijien pitäisi kuunnella tämä. Paskoilla kamoilla ja ilman triggereitä Pete Sandoval soitti jo vuonna 89 kaikki extremo-rumpalit suohon. Hillitön draivi.

Fear of god - Koko tuotanto
Kaaosta! Ei tässä kyllä mitään järkeä ole, mutta jos pitää kuulla ainoastaan väkivaltaista survomista niin tässä se on.

Lisää tulee vielä...
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Deino
11.01.2006 14:23:31

Terrorizer - World Downfall
Kaikkien aloittelevien blastiäijien pitäisi kuunnella tämä. Paskoilla kamoilla ja ilman triggereitä Pete Sandoval soitti jo vuonna 89 kaikki extremo-rumpalit suohon. Hillitön draivi.

Komppaan. Sandoval on parhaimmillaan.
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
Glubatz
11.01.2006 14:30:19
Blues on mahtavaa rytmimusiikkia.

Olen aivan samaa mieltä.
sepeli
11.01.2006 15:44:51
Dynamiikkaa ja muutenkin hienoa kapulointia löytyy myös Jon Theodoren soitannasta The Mars Voltassa. Kannattaa kuunnella varsinkin ensimmäistä pitkäsoittoa eli De-Loused in the Comatoriumia. Ja keikalle jos pääsee kuulemaan niin sehän vasta hienoa onkin.
Mistä saisin aterian suolaisen,
hengenpelastajan kauniin?
pellervo
12.01.2006 15:23:41 (muokattu 12.01.2006 15:25:05)
nyt oon maailman laiskimmalla tuulella joten voisko joku sanoa missä kohdassa tuo on. siis sekuntillee... väsyttää.. kolme kertaa ton kuuntelin sillee "tossa se nyt soi" " no perse.. se loppu enk mitää kuullu"

Juu se on muistaakseni jossain 3.40 kohdalla se filli ja kyllä se sieltä hyvin erottuu.. Kuunteleppa tarkemmin.. ;) Ja siis kysehän oli Lamb Of Godin Ruin-biisin fillistä loppupuolella... ;)
AP
12.01.2006 15:29:14
Lisää hyviä rumpulointilevyjä:
- Wigwam -
mikä vaan ennen vuotta 1980.

Led Zeppelinin kaikki, tietysti.

Rock -osastolta mukan voitaisiin ottaa lisäksi vaikkapa Iron Maidenin Piece of mind.
K100 #7 Ärlä #011
fish-eye
12.01.2006 15:55:39
en tiiä teist mun mun mielest jos alottelee soittaa ja tykkää hard rockist niin vois alottaa myös koko metallican tuotannol ku ne on aika helppoo..
paitsi ei kannata alkaa sit testaa jotain dyers evee tai vaik fight fire with fire biisii ku ne tuplat ei heti varmaan mee..

Onks monetkin teist soittanu alkuaikoina metallicaaa vai dissaaks kaikki vaan ulrichii ku se on paska? :D
can't beat me!
Deino
12.01.2006 16:16:51

Onks monetkin teist soittanu alkuaikoina metallicaaa vai dissaaks kaikki vaan ulrichii ku se on paska? :D

Molemmat totta.
'M.net + Sarkasmin tapaista - Hymiö = Viha'
wavelength
12.01.2006 17:32:43

Hm. Enpä ole koskaan soitellut Metallicaa, vaikka kuunnellut olenkin. Mistä lie johtuu.
En tiedä mistä puhun.
Muovinen
12.01.2006 19:21:20

Yläasteella tuli soitettua Metallicaa musiikin valinnaisilla tunneilla kun kaikki kitaristinretkut soitti vain niiden biisejä. Bändin kanssa soitettiin kyllä myös Nirvanaa. Molemmat ihan hyviä aloittelevalle rumpalille, kun niissä biiseissä ei useimmiten mitään sikavaikeita juttuja ole.
moderndrummer88
12.01.2006 19:28:13 (muokattu 12.01.2006 19:28:31)
en oo soittanu metallicaa, mä soitin/soitan maidenia
Zed is dead, baby...
dictatorsh*t
12.01.2006 20:09:36
Bändin kanssa soitettiin kyllä myös Nirvanaa. Molemmat ihan hyviä aloittelevalle rumpalille, kun niissä biiseissä ei useimmiten mitään sikavaikeita juttuja ole.

Vaikka Grohlilla hyvänkuuloisia juttuja olikin / onkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)