![]() 27.08.2018 09:18:38 | |
---|---|
artsipartsi: Olen itte aivan käsi mitä tulee puu/muihin töihin... sama vähän täälläkin... mutta tarvittaisiin varmaan lisätietoa. Millainen tuo ero muihin pönttöihin on, pitääkö saada kiiltavämmäksi, vaaleammaksi vai millaista muutosta kaivataan? En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 28.08.2018 22:06:35 | |
Kefiiri: sama vähän täälläkin... mutta tarvittaisiin varmaan lisätietoa. Millainen tuo ero muihin pönttöihin on, pitääkö saada kiiltavämmäksi, vaaleammaksi vai millaista muutosta kaivataan? Sori kun kesti...passasin omalta osalta ko.rummun oston. Kyseinen pönttö nyt torilla myynnissä (oulujoe nimimerkki) Varmasti päällystysprojektiin hyvä, mutta itsellä on siis noissa vanhoissa Ludwigeissa natural maple pinta (ajan saatossa kellastunut) Luulen ettei sävyä saa samaksi+mikäli tuo on epäonnistunut petsaus, niin se voi olla melkoisen työn takana saada syvältä pois...tähän kun yhdistetään nolla taito,nolla hermot ja motivaatio, niin eihä siitä mulla mitään tuu | |
![]() 31.08.2018 07:36:25 | |
artsipartsi: Sori kun kesti...passasin omalta osalta ko.rummun oston. Kyseinen pönttö nyt torilla myynnissä (oulujoe nimimerkki) Varmasti päällystysprojektiin hyvä, mutta itsellä on siis noissa vanhoissa Ludwigeissa natural maple pinta (ajan saatossa kellastunut) Luulen ettei sävyä saa samaksi+mikäli tuo on epäonnistunut petsaus, niin se voi olla melkoisen työn takana saada syvältä pois...tähän kun yhdistetään nolla taito,nolla hermot ja motivaatio, niin eihä siitä mulla mitään tuu Puun sävy muuttuu ikääntymisen myötä. Jos runko on petsattu, ei sitä hiomalla saa pois. Viilu menee puhki ja alla onkin sitten jo toisen värinen viilu/liima. Joku soitinrakentaja saisi varmaan sävyn kohdalleen. Heillä on kokemusta, mutta tulee hommalle satasien hinta. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 01.09.2018 09:35:26 | |
Jopas olikin hämmentävä, epätasaisen likainen sävy saatu rumpuun. Näyttää tosiaan siltä että ihan hiomalla ei lähde. Jos joku on käsitellyt kokonaisen setin tuolla tavalla, on loput pöntöt varmaan aika äkkiä kääräisty jonkinlaisen pinnoitteen sisään. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 12.09.2018 11:25:31 | |
Onko mun pyyntini ihan mettässä, vai mikä mättää? Muutamaan otteeseen tyrkyttäny näitä torilla, eikä mitään reaktioo. Uusien hinta katalogin mukaan karvan päältä 4000$. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1393200 TÄ? | |
![]() 12.09.2018 12:14:22 (muokattu 12.09.2018 13:04:37) | |
Lucky 7: Onko mun pyyntini ihan mettässä, vai mikä mättää? Muutamaan otteeseen tyrkyttäny näitä torilla, eikä mitään reaktioo. Uusien hinta katalogin mukaan karvan päältä 4000$. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1393200 Tuossa setissä tulee mieleen muutama asia, jotka jotkut ostajat saattavat kokea ongelmaksi. Ensinnäkin väri ei varmasti ole monenkaan rokkijätkän mieleen. Väri on aika bling bling, eikä välttämättä uskottava kovaksikeitetylle muskelirokkarille. Rokkimiehellehän noi kokojensa puolesta on suunnattu. Toiseksi BRX-sarja (ts. Masters Studio) ei ole yhtä arvostettu sarja kuin MMX (Masters Custom). MMX:iä näkee toisinaan lähes samaan hintaan, ehkä satasen pari kalliimmalla. Hard Caset ovat myös arvokkaita ja tuovat lisää hintaa settiin, mutta en usko monenkaan laskevan niille niiden oikeaa arvoa. Itse myisin keissit erikseen. Sitten on vielä tuo sidehole-modaus. Modaus karkottaa aina tietyt ostajat, vaikka modaus olisikin tehty siististi. Edit. Onko basariin modattu myös tuo muffi ride-telinettä varten vai onko se alkuperäinen? | |
![]() 12.09.2018 12:39:04 | |
Sidehole on aina ehdoton ei-ei. Tähän mielipiteeseen ei ole mitään järkisyytä, mutta fiilispohjaltahan näissä usein edetään. Väri on mainio. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 12.09.2018 13:08:59 | |
Lucky 7: Onko mun pyyntini ihan mettässä, vai mikä mättää? Muutamaan otteeseen tyrkyttäny näitä torilla, eikä mitään reaktioo. Uusien hinta katalogin mukaan karvan päältä 4000$. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1393200 Isoille rummuille on hyvin vähän kysyntää. Kannattaa panostaa hieman lisää myös kuviin Ei irtoa | |
![]() 12.09.2018 14:23:22 | |
Velli: Tuossa setissä tulee mieleen muutama asia, jotka jotkut ostajat saattavat kokea ongelmaksi. Ensinnäkin väri ei varmasti ole monenkaan rokkijätkän mieleen. Väri on aika bling bling, eikä välttämättä uskottava kovaksikeitetylle muskelirokkarille. Rokkimiehellehän noi kokojensa puolesta on suunnattu. Toiseksi BRX-sarja (ts. Masters Studio) ei ole yhtä arvostettu sarja kuin MMX (Masters Custom). MMX:iä näkee toisinaan lähes samaan hintaan, ehkä satasen pari kalliimmalla. Hard Caset ovat myös arvokkaita ja tuovat lisää hintaa settiin, mutta en usko monenkaan laskevan niille niiden oikeaa arvoa. Itse myisin keissit erikseen. Sitten on vielä tuo sidehole-modaus. Modaus karkottaa aina tietyt ostajat, vaikka modaus olisikin tehty siististi. Edit. Onko basariin modattu myös tuo muffi ride-telinettä varten vai onko se alkuperäinen? Toi muhvi on alkuperäinen ja siihen on se tikkukin. Unohtui mainita ilmoituksesta, kun en itse sitä käytä. Noi värimieltymykset on tosiaan makuasioita ja itse tykkään sparkle-väreistä hahdottomasti. Mulle musta on rummuissa ihan ehdoton ei nykyää, koska pöly näkyy valoissa niin herkästi. Pitäis pyyhkiä joka kerta esille laitettaessa Alkuperäisyyshän tossa sideholessa kärsii, sitä ei sovi kiistäminen. TÄ? | |
![]() 12.09.2018 14:30:15 | |
Kimd: Isoille rummuille on hyvin vähän kysyntää. Kannattaa panostaa hieman lisää myös kuviin Puhelimen kameralla noi kuvat on otettu, joka ei edusta millään muotoa nykyaikaa. Parempia kuvia vois tietysti saada, kun valkkais kuvauspaikkaa valon mukaan. Kiitos vinkeistä. TÄ? | |
![]() 12.09.2018 15:09:42 | |
Noi BRX:ät on hyvät, kun heittää tuon 24" bassarin nurkkaan ja tekee 18" lattarista bassarin. Jyhkeä pikkusetti. | |
![]() 12.09.2018 15:46:46 | |
Kimd: Isoille rummuille on hyvin vähän kysyntää. Kannattaa panostaa hieman lisää myös kuviin Harmi, koska nuo koot ovat juurikin täydelliset. Noihin kun totuttelee, ei pienemmät enää mene. Bassorumpuja on ollut monta. Ensin 20", stten kaikki16":sesta 26" asti. Nyt 24" on ehdottomasti eniten käytetty minulla. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 12.09.2018 17:55:41 (muokattu 12.09.2018 17:59:38) | |
Lucky 7: Onko mun pyyntini ihan mettässä, vai mikä mättää? Muutamaan otteeseen tyrkyttäny näitä torilla, eikä mitään reaktioo. Uusien hinta katalogin mukaan karvan päältä 4000$. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1393200 2006 katalogissa ovh. 3000 $ ja vuosikymmenen vaihteessa vastaavan BRP:n hinta oli noin 2200 €. Muutama vuosi sitten taas sai vastaavilla rungoilla BCX 4-piece settejä uutena 1300 €. Tosin 24" basarilla ja 18" lattiatomilla hinnat varmaan korkeammat, mutta miten moni niitä sitten arvostaa. Tuli samalla mieleen, että tietääkö joku Sonor Phonicien runkopaksuutta. Tietoon 9 ply törmää monessakin paikassa, mutta se ei vielä paljoa kerro, kun Sonor on tehnyt esim. 12 ply runkoja 12 mm ja 7 mm paksuisina. | |
![]() 12.09.2018 19:09:26 | |
pekkap82: 2006 katalogissa ovh. 3000 $ ja vuosikymmenen vaihteessa vastaavan BRP:n hinta oli noin 2200 €. Muutama vuosi sitten taas sai vastaavilla rungoilla BCX 4-piece settejä uutena 1300 €. Tosin 24" basarilla ja 18" lattiatomilla hinnat varmaan korkeammat, mutta miten moni niitä sitten arvostaa. Tuli samalla mieleen, että tietääkö joku Sonor Phonicien runkopaksuutta. Tietoon 9 ply törmää monessakin paikassa, mutta se ei vielä paljoa kerro, kun Sonor on tehnyt esim. 12 ply runkoja 12 mm ja 7 mm paksuisina. Mä laskin tommosen tiedon mukaan:https://www.google.fi/url?sa=t& … mp;usg=AOvVaw06KHsdBdDLdPCLpIDjcIKd TÄ? | |
![]() 13.09.2018 07:53:22 (muokattu 13.09.2018 08:03:06) | |
Lucky 7: Mulle musta on rummuissa ihan ehdoton ei nykyää, koska pöly näkyy valoissa niin herkästi. Pitäis pyyhkiä joka kerta esille laitettaessa Tuota pölyjuttua en ajatellutkaan, mutta musta on rummuissa (ja vähän kaikessa) maailman tylsin väri, vaikka Hollmi aina väittääkin vastaan. Pahoittelen jos vaikutan liian neropattimaiselta, mutta jos setistä löytyisi siistimmän näköinen nimilaatta valokuvattavaksi, niin sekin voisi antaa houkuttelevamman vaikutelman. Eihän tuollakaan asialla ole mitään käytännön merkitystä, mutta kunhan nyt pisti silmään. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 13.09.2018 09:17:08 | |
hollmi-5: Harmi, koska nuo koot ovat juurikin täydelliset. Noihin kun totuttelee, ei pienemmät enää mene. Bassorumpuja on ollut monta. Ensin 20", stten kaikki16":sesta 26" asti. Nyt 24" on ehdottomasti eniten käytetty minulla. Näinhän se on, mutta harvemmalla taitaa olla mahdollisuus roudailla ja säilöä isoja settejä. Itselläni se mahdollisuus on, mutta nykyisin suurin bassorumpu on 20x14. Viime keikan heitin 20x8 bassorummulla, helppo roudata. Harrastelija meininki niin ei kannata yliampua :) Ei irtoa | |
![]() 13.09.2018 09:43:10 | |
Kefiiri: Tuota pölyjuttua en ajatellutkaan, mutta musta on rummuissa (ja vähän kaikessa) maailman tylsin väri, vaikka Hollmi aina väittääkin vastaan. Pahoittelen jos vaikutan liian neropattimaiselta, mutta jos setistä löytyisi siistimmän näköinen nimilaatta valokuvattavaksi, niin sekin voisi antaa houkuttelevamman vaikutelman. Eihän tuollakaan asialla ole mitään käytännön merkitystä, mutta kunhan nyt pisti silmään. Kaikissa meissä asuu toisinaan pieni neropatti... Niinkuin siinä pändikaverissakin, joka piirteli pimpsan kuvia siiheh pölykerrokseen, kun mulla oli vielä mustat rummut. Pyyhkäsin rummut vaan nopeesti kuvausta varten, enkä miettiny sen enempää tota badgee. Hyviä hiomioita ja vinkkejä. TÄ? | |
![]() 14.09.2018 10:22:00 | |
Kimd: Näinhän se on, mutta harvemmalla taitaa olla mahdollisuus roudailla ja säilöä isoja settejä. Itselläni se mahdollisuus on, mutta nykyisin suurin bassorumpu on 20x14. Viime keikan heitin 20x8 bassorummulla, helppo roudata. Harrastelija meininki niin ei kannata yliampua :) Eikös nimenomaan harrastuksissa kannata yliampua? :) Minulla kulki mukana roudausystävällinen 18" bassorumpu, kun tein hommia 100-150 keikan vuositahdilla. | |
![]() 14.12.2018 00:12:06 (muokattu 14.12.2018 00:13:45) | |
spämmään tännekki: https://www.dropbox.com/s/5lrswtz6emdv980/IMG_20181213_230043.jpg?dl=0 Mikähän tai minkä ikäinen avedis ride on kysessä? taitaa olla 20" ja krässääntyy suht helposti, kirkas ja kiva. kaikenlaisia rideja on nähty, mutta tämä se vaan pysyy setissä. ei leimoja, kuvukas ja alapuolella zildjianin logoteksti isolla. Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil | |
![]() 15.12.2018 09:04:34 (muokattu 15.12.2018 09:07:03) | |
haunted: spämmään tännekki: https://www.dropbox.com/s/5lrswtz6emdv980/IMG_20181213_230043.jpg?dl=0 Mikähän tai minkä ikäinen avedis ride on kysessä? taitaa olla 20" ja krässääntyy suht helposti, kirkas ja kiva. kaikenlaisia rideja on nähty, mutta tämä se vaan pysyy setissä. ei leimoja, kuvukas ja alapuolella zildjianin logoteksti isolla. http://www.hidehitters.com/cymbals/Zildjianstamps/timeline.html Haulla "Zildjian Stamp" löytyy aika monta hyvää linkkiä lisää. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)