Kailis 15.12.2014 09:58:41 | |
---|
Olin juuri soittamassa pikkupaikassa jossa ihan perus Amba oli vedetty snaressa jesari/talouspaperilla ihan tukkoon. Tuollaisessa paikassa toimis Focus-X ihan great ja varmasti soi enemmän. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
Epämuusikko 16.12.2014 11:05:12 | |
---|
Focus-X on yhden rummun käyttökokemuksella aivan ok hieman tanakamman soittelun väline. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ostany 16.12.2014 13:37:34 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=g3Xh-A6QJ2UTuolta Focus-x kuulostaa yksinään, bändin seassa soundi on minulle jotenkin huonosti erottuva. Eppäilen että yläpäätä on equtettu lisää tohon näytteeseen, mitä sanoo viisaammat? Mulle tuon kalvon soundi ja tatsi on outo, kun Remon kalvoihin oon tottunut. |
Kailis 16.12.2014 14:59:22 (muokattu 16.12.2014 15:39:56) | |
---|
ostany: http://www.youtube.com/watch?v=g3Xh-A6QJ2U Tuolta Focus-x kuulostaa yksinään, bändin seassa soundi on minulle jotenkin huonosti erottuva. Eppäilen että yläpäätä on equtettu lisää tohon näytteeseen, mitä sanoo viisaammat? Mulle tuon kalvon soundi ja tatsi on outo, kun Remon kalvoihin oon tottunut. Huonommin erottuva voi olla just se mitä haetaan esim. pienemmissä paikoissa. TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
wavelength 16.12.2014 15:08:21 | |
---|
ostany: http://www.youtube.com/watch?v=g3Xh-A6QJ2U Tuolta Focus-x kuulostaa yksinään, bändin seassa soundi on minulle jotenkin huonosti erottuva. Eppäilen että yläpäätä on equtettu lisää tohon näytteeseen, mitä sanoo viisaammat? Kalvosta en osaa sanua juuta enkä jaata, mutta kehnosti on äänitetty ja miksattu pätkä. Etuasteet säröllä, tomisoundeissa ihmeellistä yläkihinää, huoneessa kumma slapback-kaiku ja lattiatomi puskee alakertaa aika överisti. |
hoikkeli 17.12.2014 11:42:19 | |
---|
Onko kellään kokemuksia Premier Projector seteistä? Jos pystyy vertaamaan nykypäivän setteihin niin mihin laadullisesti verrattavissa, tai muiden valmiatajien vanhempiin setteihin? |
Kojootti_84 18.12.2014 14:33:07 | |
---|
Saisko ideaa että mikä shell setti + virppa kantsis hankkia jos haluu oikeasti laadukkaat ja laadukkaan kuuloset rummut. Ymmärrän että soittajalla on vaikutusta eli siihen ei tarvitse takertua. Tarkoitus jossain vaiheessa hankkia KÄYTETTYNÄ kunnolliset rummut. Haluaisin 4-tomisen setin. Tarkoitus soitella siis rokkia/heavyä, jos siitä nyt kellekään on apua. Budjetti on 1000 - 2000e käytettynä. Eli saisko vähän infoa että löytyykö 1500e:llä jo laatua vai pitääkö kaivaa se 2000e, vai riittääkö 1000e. Ja sitten jos sais muutaman Merkki/malli esimerkin. Jos inputti on sitä että mene liikkeeseen kokeilemaan ja että soundi tulee soittajasta niin ei tarvitse vastata. Kiitokset jo etukäteen :) |
Hannu A 18.12.2014 14:55:47 (muokattu 18.12.2014 14:59:16) | |
---|
Kojootti_84: Saisko ideaa että mikä shell setti + virppa kantsis hankkia jos haluu oikeasti laadukkaat ja laadukkaan kuuloset rummut. Ymmärrän että soittajalla on vaikutusta eli siihen ei tarvitse takertua. Tarkoitus jossain vaiheessa hankkia KÄYTETTYNÄ kunnolliset rummut. Haluaisin 4-tomisen setin. Tarkoitus soitella siis rokkia/heavyä, jos siitä nyt kellekään on apua. Budjetti on 1000 - 2000e käytettynä. Eli saisko vähän infoa että löytyykö 1500e:llä jo laatua vai pitääkö kaivaa se 2000e, vai riittääkö 1000e. Ja sitten jos sais muutaman Merkki/malli esimerkin. Jos inputti on sitä että mene liikkeeseen kokeilemaan ja että soundi tulee soittajasta niin ei tarvitse vastata. Kiitokset jo etukäteen :) Tälleen basistina sanoisin, että saat laatusetin tolla rahalla. Muusikoiden.net/tori on paikka josta itse hakisin. Todennäköisesti saatat joutua hommaamaan pöntöt ja symbaalit erikseen, harvemmin taitaa samalta myyjältä löytyä koko settiä pelteineen pöivineen. Joutunet myös tinkimään joko pönttöjen tai symbaalien laadusta, ihan high-endiä ei välttämättä tohon rahaan saa. Ainakaan 1000 eurolla, 2000 saattaa jo jotain saadakin. Lukaise taustatiedoiksi pari ketjua tosta yläpuolelta ja tarkkaile toria. Myös tuo tarjouslaari-ketju kannattaa pitää silmällä. E: Ja nyt kun lukaisin tarkemmin, niin shell-setti+ virppa oli hakusessa. Siis pitäisi riittää toi 2000 mainiosti.Tuo haluttu tomien määrä kyllä ehkä karsii tarjokkaita settejä "If you don't feel it, don't play it"
- James Jamerson |
Laakstr 18.12.2014 15:09:51 (muokattu 18.12.2014 15:17:59) | |
---|
Kojootti_84: Saisko ideaa että mikä shell setti + virppa kantsis hankkia jos haluu oikeasti laadukkaat ja laadukkaan kuuloset rummut. Ymmärrän että soittajalla on vaikutusta eli siihen ei tarvitse takertua. Tarkoitus jossain vaiheessa hankkia KÄYTETTYNÄ kunnolliset rummut. Haluaisin 4-tomisen setin. Tarkoitus soitella siis rokkia/heavyä, jos siitä nyt kellekään on apua. Budjetti on 1000 - 2000e käytettynä. Eli saisko vähän infoa että löytyykö 1500e:llä jo laatua vai pitääkö kaivaa se 2000e, vai riittääkö 1000e. Ja sitten jos sais muutaman Merkki/malli esimerkin. Jos inputti on sitä että mene liikkeeseen kokeilemaan ja että soundi tulee soittajasta niin ei tarvitse vastata. Kiitokset jo etukäteen :) Torilla on nyt hyvä tarjonta, ostajan markkinat ;) Tuosta hyviä vaihtoehtoja, osassa virveli osassa ei : http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … 000&category=3&with_image=0 Kaikki laatupelejä. Mä jakaisin 2k€ putjetin" about näin: 1/4 snareen ja loput muihin. E: Roketti-rolliin ja heviin katselisin 22" - 2?" basarilla varustettua settiä ja tomit 12" - 18" Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä |
House Band 18.12.2014 16:58:43 | |
---|
hoikkeli: Onko kellään kokemuksia Premier Projector seteistä? Jos pystyy vertaamaan nykypäivän setteihin niin mihin laadullisesti verrattavissa, tai muiden valmiatajien vanhempiin setteihin? On kokemusta. Tanakkaa tavaraa 80-90 luvulta. Sen ajan rummuiksi tyypillinen soundi, eli aika "jykevä". Projector-sarjaa sai tilattua tehtaalta itselle sopivilla koko-ja värimaailmalla. Soundin saa sopimaan kalvotuksesta ja vireestä riippuen melkein joka tyyliin. Enpä tuosta muihin merkkeihin vertaamisesta tiedä,kun mun mielestä kaikilla merkeillä on oma soundi,mutta laatu tuon ikäisissä seteissä on monta kertaa parempaa,kuin monessa nykyisissä. Kyllä noilla vieläkin vetelis. Soittaja soittaa,haitaristi haittaa. |
kincy 18.12.2014 17:46:06 | |
---|
Kojootti_84: Saisko ideaa että mikä shell setti + virppa kantsis hankkia jos haluu oikeasti laadukkaat ja laadukkaan kuuloset rummut. Ymmärrän että soittajalla on vaikutusta eli siihen ei tarvitse takertua. Tarkoitus jossain vaiheessa hankkia KÄYTETTYNÄ kunnolliset rummut. Haluaisin 4-tomisen setin. Tarkoitus soitella siis rokkia/heavyä, jos siitä nyt kellekään on apua. Budjetti on 1000 - 2000e käytettynä. Eli saisko vähän infoa että löytyykö 1500e:llä jo laatua vai pitääkö kaivaa se 2000e, vai riittääkö 1000e. Ja sitten jos sais muutaman Merkki/malli esimerkin. Jos inputti on sitä että mene liikkeeseen kokeilemaan ja että soundi tulee soittajasta niin ei tarvitse vastata. Kiitokset jo etukäteen :) Minulta high endiä saat tuohon rahaan. Eli tsekkaa myynti-ilmoitukseni ;) Hinta on aina neuvoteltavissa. |
jabajee 18.12.2014 18:53:20 | |
---|
Kojootti_84: Saisko ideaa että mikä shell setti + virppa kantsis hankkia jos haluu oikeasti laadukkaat ja laadukkaan kuuloset rummut. Ymmärrän että soittajalla on vaikutusta eli siihen ei tarvitse takertua. Tarkoitus jossain vaiheessa hankkia KÄYTETTYNÄ kunnolliset rummut. Haluaisin 4-tomisen setin. Tarkoitus soitella siis rokkia/heavyä, jos siitä nyt kellekään on apua. Budjetti on 1000 - 2000e käytettynä. Eli saisko vähän infoa että löytyykö 1500e:llä jo laatua vai pitääkö kaivaa se 2000e, vai riittääkö 1000e. Ja sitten jos sais muutaman Merkki/malli esimerkin. Jos inputti on sitä että mene liikkeeseen kokeilemaan ja että soundi tulee soittajasta niin ei tarvitse vastata. Kiitokset jo etukäteen :) Jos neljä tomia haluat, niin melkein suosittelen 10tt, 12tt, 14ft, 16ft kokoonpanoa, jossa basari voi olla 22". On ehkä kaikista suosituin ja muokattavin kokoonpano, vaikka musiikkityylilliset mieltymykset jatkossa muuttuisivatkin. Hevihommissa varmasti toimii hyvin 24" basarit ja 18" tomit, mutta on ne asettulun ja tilankäytön kannalta paljon em. hankalempia. Entisaikojen 12tt, 13tt, 16ft kokoonpanot ei nykyisin myöskään ole kovin suosittuja. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Seba 18.12.2014 18:55:57 | |
---|
jabajee: Jos neljä tomia haluat, niin melkein suosittelen 10tt, 12tt, 14ft, 16ft kokoonpanoa, jossa basari voi olla 22". On ehkä kaikista suosituin ja muokattavin kokoonpano, vaikka musiikkityylilliset mieltymykset jatkossa muuttuisivatkin. Hevihommissa varmasti toimii hyvin 24" basarit ja 18" tomit, mutta on ne asettulun ja tilankäytön kannalta paljon em. hankalempia. Entisaikojen 12tt, 13tt, 16ft kokoonpanot ei nykyisin myöskään ole kovin suosittuja. 22" basari, varalle vielä 20" niin voi jakaa kahdeksi moposetiksi tarvittaessa :) |
jabajee 18.12.2014 19:12:50 | |
---|
Seba: 22" basari, varalle vielä 20" niin voi jakaa kahdeksi moposetiksi tarvittaessa :) No tuo olisi toki paras kokoonpano, mutta nostaa budjettia turhaan, jos 20" basarille ei just nyt ole tarvetta. Kannattaa muuten ostaa sellainen setti, johon tomeja ja basareita on mahdollisuus ostaa jälkeenpäinkin, mikäli tarvetta tulee. Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Seba 18.12.2014 19:15:37 | |
---|
jabajee: No tuo olisi toki paras kokoonpano, mutta nostaa budjettia turhaan, jos 20" basarille ei just nyt ole tarvetta. Kannattaa muuten ostaa sellainen setti, johon tomeja ja basareita on mahdollisuus ostaa jälkeenpäinkin, mikäli tarvetta tulee. Tekisi itse mieli teettää 16" mätsäävä tomi, ja myöhemmin 18" basari niin saisi jaettua tarvittaessa, mutta kun maksaa ok setin verran kipale niin ei raaski |
piipponen 19.12.2014 23:58:48 | |
---|
Kojootti_84: Budjetti on 1000 - 2000e käytettynä. Eli saisko vähän infoa että löytyykö 1500e:llä jo laatua vai pitääkö kaivaa se 2000e, vai riittääkö 1000e. Ja sitten jos sais muutaman Merkki/malli esimerkin. vastahan jäsen velli myi premier signia marquis -settiä torilla reilusti alle kahen tonnin. pöntöt oli kooltaan muistaakseni 22", 10", 12", 14" ja 16". imo |
Velli 20.12.2014 00:54:57 | |
---|
piipponen: vastahan jäsen velli myi premier signia marquis -settiä torilla reilusti alle kahen tonnin. pöntöt oli kooltaan muistaakseni 22", 10", 12", 14" ja 16". Ehdin jo tosin myydä kyseisen setin reilu kuukausi sitten. |
artsipartsi 20.12.2014 11:21:33 | |
---|
Hoi, Akryylisettien omistajille kyssäriä, eli: mitkä kalvot toimii tomeissa/basarissa? Lyhyen tutustumisen jälkeen uskoisin että ps3 toimii tuon orkkis resokalvon kanssa mainiosti, mutta muutakin saa ehdottaa. Tomeissa on remon cs-kalvoja muistuttavat kalvot tällä hetkellä, mutta en itse niistä pidä. Mikäs toimii?Kirkkaat emperorit?vai?Coated kalvot ehkä poissuljettuja jo ulkonäönkin suhteen ;) Tanakka pop-rock soundi hakusessa (ylläri). |
AP 20.12.2014 11:56:21 (muokattu 20.12.2014 12:00:57) | |
---|
House Band: On kokemusta. Tanakkaa tavaraa 80-90 luvulta. Sen ajan rummuiksi tyypillinen soundi, eli aika "jykevä". Projector-sarjaa sai tilattua tehtaalta itselle sopivilla koko-ja värimaailmalla. Soundin saa sopimaan kalvotuksesta ja vireestä riippuen melkein joka tyyliin. Enpä tuosta muihin merkkeihin vertaamisesta tiedä,kun mun mielestä kaikilla merkeillä on oma soundi,mutta laatu tuon ikäisissä seteissä on monta kertaa parempaa,kuin monessa nykyisissä. Kyllä noilla vieläkin vetelis. Jo vain, pro-tason rummut. Itse iskisin kiinni oitis. Paha noita on mihinkään muuhun verrata, lähinnä joihinkin muihin saman tason ja saman ikäluokan koivusetteihin ehkä. Mitä niitä nyt oli, Sonorlite ja Yamahan Tour custom jne. Mitä soudnin tanakkuuteen tulee, niin on näissä silti jotenkin eloisampi sointi kun Resonatoreissa. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Speedy 20.12.2014 12:49:48 | |
---|
artsipartsi: Hoi, Akryylisettien omistajille kyssäriä, eli: mitkä kalvot toimii tomeissa/basarissa? Lyhyen tutustumisen jälkeen uskoisin että ps3 toimii tuon orkkis resokalvon kanssa mainiosti, mutta muutakin saa ehdottaa. Tomeissa on remon cs-kalvoja muistuttavat kalvot tällä hetkellä, mutta en itse niistä pidä. Mikäs toimii?Kirkkaat emperorit?vai?Coated kalvot ehkä poissuljettuja jo ulkonäönkin suhteen ;) Tanakka pop-rock soundi hakusessa (ylläri). Täältä ääni cleareille emperoreille päälle ja amboille alle.. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |