Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5225 226 227 228 229311 312 313 314 315
jp351
17.08.2014 15:57:45
Tuleeko Shure 215 kuulokkeissa mukana miten paljon noita vaihdettavia filttereitä? Onko kuusitulppamaiset filtterit mukana vai pitääkö ne ostaa erikseen?

Ja olen miettinyt että onkohan noissa riittävä vaimennus itselle kun esim. tavallisissa kuusitulpissa ei meinaa vaimennus riittää. En soita mitenkään erityisen kovaa mutta soittopaikassa ei ole minkäänlaista äänieristystä ja pellit kuuluu liian kovalla.

Tämä paketti siis kyseessä:

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … hure-SE215CL-nappikuulokkeet-kirkas
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
tito
18.08.2014 01:01:51 (muokattu 18.08.2014 09:55:33)

jp351: Tuleeko Shure 215 kuulokkeissa mukana miten paljon noita vaihdettavia filttereitä? Onko kuusitulppamaiset filtterit mukana vai pitääkö ne ostaa erikseen?

Kuudet erilaiset tuli mulla mukana. Kolmet erikokoiset pehmeät muotoon muovautuvat mustat sovitteet ja kolmet erikokoiset harmaat kumiset. Ne kumiset on vähän niinkuin kuusitulppien yksi "lehvästökerros", sellanen ohut kuminen pallura. Mulle sopi parhaiten keskikokoiset muovautuvat. Varsinaisia kuusia en usko että noihin voi välttämättä edes asentaa, kun muotoilu on suunniteltu niin, että se kuulokkeen runko-osa istuu siellä korvassa, kuusitulppa työntäisi itse kuulokeosan ulos korvan "kupista".

edit: riittävästi vaimentaa ainakin minulla, studiossa oon käyttänyt noita mieluummin kuin studioluureja ja tänään viimeksi soittelin noilla Shureilla treeniksellä musan päälle, eikä tarvi olla volat tapissa.

tossa muuten vielä foto:
http://www.proaudiomart.com/files/Shure/Shure-SE215-black-collage.jpg

edit2: luiG1x:n linkin perusteella tosiaan kuusetkin näyttäis onnistuvan SE-nappeihin, mutta ei tosiaan ollut mulla ainakaan paketissa mukana.
robbiehill.net
luiG1x
18.08.2014 06:50:06 (muokattu 18.08.2014 07:37:42)
jp351: Tuleeko Shure 215 kuulokkeissa mukana miten paljon noita vaihdettavia filttereitä? Onko kuusitulppamaiset filtterit mukana vai pitääkö ne ostaa erikseen?

Mulla tuli noi kuusitulpat mukana. Ja hyvin pelittää. Tykkään enemmän kun niistä muovautuva mallisista, ne vaimentaa mun makuun liikaa. Eiköhän noita erikseenkin jostain saa osteltua...

E: http://www.thomann.de/fi/shure_ea_306.htm
Tuolta ny ainakin löytyy..
Hobare
18.08.2014 08:13:42

Ja olen miettinyt että onkohan noissa riittävä vaimennus itselle kun esim. tavallisissa kuusitulpissa ei meinaa vaimennus riittää. En soita mitenkään erityisen kovaa mutta soittopaikassa ei ole minkäänlaista äänieristystä ja pellit kuuluu liian kovalla.

Tämä paketti siis kyseessä:

http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … hure-SE215CL-nappikuulokkeet-kirkas

Ostin moiset St. Pauls Soundista eikä tullu mukana kuusitulppafilttereitä.
"When it comes down to what you really, really need when youre playing, you use your hi-hat, snare, ride, and kick drum. Honestly, I think the more gear you have, the less creative youll be."
jp351
18.08.2014 10:17:05
Ok, kiitos vastauksista.

Täytyy varmaan hommata nuo ja testata vaimennuksen riittävyys itse. Eiköhän noille jotain käyttöä löydy joka tapauksessa.
Phase 1. Collect underpants | Phase 2. ? | Phase 3. Profit
TAMAS
18.08.2014 14:28:11 (muokattu 18.08.2014 14:32:44)
Pitääkö paikkaansa, että Ludwig Supra-phonic virvelissä on alumiinirunko? Soitinlaine väittää näin, mutta minä vähä epäilen.

Ps: Muutenkin voi kokemuksiaan heittää näistä uusista ludareista. Vanhahan olisi paras, mutta ei tällä hetkellä oikein ole näkynyt tuommosta 14x6,5 kanisteria. Semmonen olis kiva. Rok.
Olli
18.08.2014 14:40:08

TAMAS: Pitääkö paikkaansa, että Ludwig Supra-phonic virvelissä on alumiinirunko? Soitinlaine väittää näin, mutta minä vähä epäilen.

Ps: Muutenkin voi kokemuksiaan heittää näistä uusista ludareista. Vanhahan olisi paras, mutta ei tällä hetkellä oikein ole näkynyt tuommosta 14x6,5 kanisteria. Semmonen olis kiva. Rok.

Kyllähän tuo paikkansa pitää
TAMAS
18.08.2014 14:50:56
Olli: Kyllähän tuo paikkansa pitää

No perhana. Eihän siinä sitten epäselvyyttä. Itse olen ollut väärässä tiedossa, kyllä sitä on vääryydessä elänyt pitkän aikaa. Tattista!
Olli
18.08.2014 15:22:51 (muokattu 18.08.2014 15:23:18)

TAMAS: No perhana. Eihän siinä sitten epäselvyyttä. Itse olen ollut väärässä tiedossa, kyllä sitä on vääryydessä elänyt pitkän aikaa. Tattista!

Onhan noita aikojen saatossa tehty messinkirungoillakin, mutta kun puhutaan perus supraphonicista, niin tarkoitetaan alurunkoista.

Tästä HOLLMI-5:n artikkeli aiheeseen: http://muusikoiden.net/artikkelit/1131
Seba
18.08.2014 15:27:28 (muokattu 18.08.2014 15:29:59)

Olli: Onhan noita aikojen saatossa tehty messinkirungoillakin, mutta kun puhutaan perus supraphonicista, niin tarkoitetaan alurunkoista.

Tästä HOLLMI-5:n artikkeli aiheeseen: http://muusikoiden.net/artikkelit/1131

Ja eikös ne oikein nimennyt sekoituksensa ludalloyksi :)

e:
ja näinhän tuolla artikkelissakin se jo näköjään mainittiin.
jarome
19.08.2014 10:33:33
Osaisiko joku antaa hinta arviota Mapexin Saturn Pro rummuille?

20" basari. Tomit 10", 12", 14"

Olisi mielenkiintoista tietää paljon noista parhaimmillaan voisi saada.
Lentävä lause. Tai jotain muuta persoonallista.
Kenkuru
19.08.2014 18:36:27
Olen vaihtamassa tässä basarin tehdaskalvoja uusiin Evansseihin, mutta vanne ei sovikkaan kunnolla paikoilleen vaan on aavistuksen liian pieni. Tehdaskalvoilla tätä ongelmaa ei ole. No käänsin vanteen pyöristetynpuolen kalvoja vasten ja nippanappa meni vasten kalvon metallirinkulaa.
Onkohan tuosta mitään haittaa vaikka se onkin väärin päin?
hoikkeli
19.08.2014 21:06:29
Tässä muutaman päivän pyöritellyt ajatusta että vaihtaisin nykyiset Yamaha Rock Tourit johonkin 80- tai 90-luvun pro-settiin. Onko tollasissa 20v vanhoissa seteissä jotain mitä kannattaa ehdottomasti tarkastaa ostohetkellä, viisteet, hw?
Torilla tällä hetkellä osu silmään ainakin yksi Tama Granstar setti joka mietinnässä, sehän taisi olla ihan Taman huippusettejä aikanaan?
passe
19.08.2014 21:43:11
hoikkeli: Tässä muutaman päivän pyöritellyt ajatusta että vaihtaisin nykyiset Yamaha Rock Tourit johonkin 80- tai 90-luvun pro-settiin. Onko tollasissa 20v vanhoissa seteissä jotain mitä kannattaa ehdottomasti tarkastaa ostohetkellä, viisteet, hw?
Torilla tällä hetkellä osu silmään ainakin yksi Tama Granstar setti joka mietinnässä, sehän taisi olla ihan Taman huippusettejä aikanaan?

Viisteet, pinnoite ja hardware. Vanhat Granstarit ovat hyviä rumpuja hintaisekseen, mutta en ole niin varma että onko "tasoero" Rock Toureihin kovinkaan merkittävä.

Itse sain omasta mielestäni hyvällä vaihtokaupalla alle Sonorin Signaturet, ysäriltä. Ovat kyllä ihan heittämällä paras setti mitä itselläni on ollut. Aiemmin oli alla Sonorin Hilitet. Kovasti yritin oppia tykkäämään niistä, mutta ei. Ne olivat omaan makuun vähän liian sellaiset puolivintaget ja soundi vähän sellainen seniilin kliininen. Periaatteessa tosi hyvä, mutta hajuttoman ja mauttoman hifi.

Ei ollut tarkoitus mainostaa Sonoria, vaan lähinnä sitä että kannustan kartoittamaan sen että mitä haet. "Puolivintagea" vai vähän vanhempaa mutta kuitenkin modernia settiä. Oman vähäisen kokemukseni perusteella juuri tuossa akselin kasari-ysäri rajamailla ko. kysymys on ajankohtainen. Koot ovat tietysti myös yksi iso tekijä.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Velli
19.08.2014 23:02:23
passe: Itse sain omasta mielestäni hyvällä vaihtokaupalla alle Sonorin Signaturet, ysäriltä.

Tuon oma kuvan setinkö? Se näyttää ihan Designeriltä. Jos nyt siis niihin viittasit.
passe
20.08.2014 00:26:31 (muokattu 20.08.2014 00:28:11)
Velli: Tuon oma kuvan setinkö? Se näyttää ihan Designeriltä. Jos nyt siis niihin viittasit.

Ne. Tuo kuva on myyjältä pöllitty. Kuvasta puuttuu 13" tomari.

Plääh, myyjä on saanut jo munkin pasmat sekaisin.. Eli siis tietysti nimenomaan Designerit, ei Signaturet.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
artsipartsi
20.08.2014 07:57:01 (muokattu 20.08.2014 08:00:17)
TAMAS: Pitääkö paikkaansa, että Ludwig Supra-phonic virvelissä on alumiinirunko? Soitinlaine väittää näin, mutta minä vähä epäilen.

Kyllä pääpiirteittäin on, myös brass-runkoisia on...mutta ovat todella harvinaisia. Jos vintage rummun ostat ja siinä on dempparin nupin yläpuolella "br" niin tod harvinainen on.
Tuossa joku kääpä on sellaisen löytänyt:
https://www.youtube.com/watch?v=la4O39eQcZ0

Suosittelen kyllä ostamaan juurikin 6,5" koossa :)
hollmi-5
20.08.2014 09:26:05
artsipartsi: Kyllä pääpiirteittäin on, myös brass-runkoisia on...mutta ovat todella harvinaisia. Jos vintage rummun ostat ja siinä on dempparin nupin yläpuolella "br" niin tod harvinainen on.
Tuossa joku kääpä on sellaisen löytänyt:
https://www.youtube.com/watch?v=la4O39eQcZ0

Suosittelen kyllä ostamaan juurikin 6,5" koossa :)

Ei niitä leimoja aina ole. Minun 60-lukulaisessa messinkirunkoisessa ei ole leimaa. Kun laittaa alurunkoisen tuon COB-runkoisen viereen, huomaa eron kromauksen "märkyydessä" ja käsin koettelemalla painossa. COB on yli neljä kiloinen, kun alurunkoisen paino jää alle neljään kiloon.

"Ludwig used to stamp their shells with either "B", "BR", "BZ", or "AG" to indicate the shell type (brass=B, BR, bronze=BZ, anti-galvanic=AG)."
Soundit, piuhat ja kajarit.
artsipartsi
20.08.2014 12:14:30
hollmi-5: Ei niitä leimoja aina ole. Minun 60-lukulaisessa messinkirunkoisessa ei ole leimaa. Kun laittaa alurunkoisen tuon COB-runkoisen viereen, huomaa eron kromauksen "märkyydessä" ja käsin koettelemalla painossa. COB on yli neljä kiloinen, kun alurunkoisen paino jää alle neljään kiloon.

"Ludwig used to stamp their shells with either "B", "BR", "BZ", or "AG" to indicate the shell type (brass=B, BR, bronze=BZ, anti-galvanic=AG)."

En väittänytkään että leimat tms aina olisi, kommentoin vain ylempänä olleeseen Tamasin viestiin kun hänellä oli käsitys että Brass-runkoisia ovat.

Eli siis brass runkoisiakin on.
artsipartsi
20.08.2014 12:17:48
artsipartsi: En väittänytkään että leimat tms aina olisi, kommentoin vain ylempänä olleeseen Tamasin viestiin kun hänellä oli käsitys että ovat jotain muuta kuin alumiini runkoisia ovat.

Eli siis brass runkoisiakin on.

Toki muitakin pronssi,Cob...

Mutta eikös tuo ludalloy ole käytännössä alumiiniä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)