Aihe: Rumpujen viritys
1 2 3 4 519 20 21 22 2347 48 49 50 51
Mipe-iha-ite
03.02.2007 16:10:04 (muokattu 03.02.2007 16:10:40)
-ttu -tana -kele! Tänään nasahti reeneissä uuvesta Powerstrokesta nuija läpi!

E: tainno uuvesta ja uuvesta, mutta joulusta asti ollu vasta kuitenki
Ois kannattanu pysyä vissysä nii ois pysyny pändisä.
moderndrummer88
03.02.2007 16:41:51
-ttu -tana -kele! Tänään nasahti reeneissä uuvesta Powerstrokesta nuija läpi!

E: tainno uuvesta ja uuvesta, mutta joulusta asti ollu vasta kuitenki

Etkö oo käyttäny lätkää?
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Mipe-iha-ite
04.02.2007 13:13:47
Etkö oo käyttäny lätkää?

En, mutta ens kerralla käytän varmasti. tarkotus oli hankkia mutta ei löytyny kaupasta viimeks passelia. Nytten on jo liian myöhästä.
Jeltz
04.02.2007 13:16:24
En, mutta ens kerralla käytän varmasti. tarkotus oli hankkia mutta ei löytyny kaupasta viimeks passelia. Nytten on jo liian myöhästä.

Powerstrokeissahan tulee mukana Remon Falam Slam? Ostin myös joulun jälkeen PS3 Coatedin ja leikkasin mukana tulleen lätkän kahtia, niin toimii tuplapedaalillakin. Vielä ei ole lätkä kulunut yhtään, sen sijaan nuijat pitää kohta kulumisen takia uusia.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. Salon Seudun Bändit
Mipe-iha-ite
05.02.2007 14:40:35
Powerstrokeissahan tulee mukana Remon Falam Slam? Ostin myös joulun jälkeen PS3 Coatedin ja leikkasin mukana tulleen lätkän kahtia, niin toimii tuplapedaalillakin. Vielä ei ole lätkä kulunut yhtään, sen sijaan nuijat pitää kohta kulumisen takia uusia.

Joo isäntä otti sen ja sano että "määhän voin ottaa tän, ku nää soitat tuplilla"
jsaarela87
05.02.2007 17:44:49
Ehkä lamein juttu ikinä on Taman Tension Watcher.. mutta, toimii. Itse ainakin henk. koht. oon ihan susi virittämään rumpuja, mutta ko moisen sain, ni en o koskaan saanu rumpujani saundaan paremmilta ko tuolla. Tottakai joku vintagemies kohta sanoo, että "ei minun aikanani tuommosia oo ollu, vaan pitkän työn jälkeen (hohhoh) olen taitoni oppinut." Faktaa, mutta ihmisille joilla on ongelmia virittämisen kanssa, tuo on oiva valinta.. tottakai on hyvä harjoitella sitäkin ilman laitteita, mutta jos haluaa hyvät saundit keikalle/demolle tms. ni tuo on ehdoton peli.
ite oot.
Mipe-iha-ite
05.02.2007 19:30:14
dodiin kävinpä sitten testimielessä tännään hakeen tommosen Evanssin eq2 basariin. huomenna testaileen
Eukka
07.02.2007 01:11:42
jos haluaa hyvät saundit keikalle/demolle tms. ni käyttää omaa korvaa.
Akatax for you!
Tarre
07.02.2007 16:28:51
jos haluaa hyvät saundit keikalle/demolle tms. ni käyttää jonku toisen korvaa, koska rummut kuulostaa kauempaa ja PA:n kautta hyvin erilaisilta.
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
Eukka
07.02.2007 18:43:38 (muokattu 07.02.2007 18:44:12)
jos rummut kuulostaa PA:n kautta hyvin erilaisilta, niin silloin äänimies ei osaa hommiaan.
Akatax for you!
wavelength
07.02.2007 20:53:20

Jos rummut kuulostaa PA:n kautta hyvin erilaisilta, niin silloin äänimies ei osaa hommiaan.

Meinaatko, että lähimikitetty setti kuulostaa samalta PA:n läpi kuin miltä se kuulostaa akustisesti soittajan korviin?
Eukka
07.02.2007 22:48:20
Meinaatko, että lähimikitetty setti kuulostaa samalta PA:n läpi kuin miltä se kuulostaa akustisesti soittajan korviin?

Kyllä sen pitäisi. Ja tapahtuukin, ainakin meillä. Huomas taas vloppuna, meikän Taman Rockstarit, Kuoppis puikoissa, vanhan liiton äänimies Rajan Lasse pakkahuoneelta tiskin takana. Soundas samalta niin lavalla kuin salissa. Niinkuin pitääkin.
Akatax for you!
moderndrummer88
08.02.2007 12:22:05
Kuoppis puikoissa

Tuoallahan ei tietenkään ollut mitään vaikutusta asiaan...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
vapauskauppias
18.02.2007 03:21:30 (muokattu 18.02.2007 15:10:51)
Ei mitään.
tomboarmageddon
26.02.2007 22:39:23
Hyödyllinen linkki aiheesta:

EDIT: http://www.kumu.fi/finnish/lehtiartikkelit_riffi2.html

Mulla on tullut eteen ihan ihme propleema,eli lattiatomin viritys.Ennen oon aina saanu sen helposti tilanteeseen ku tilanteeseen sopivaan vireeseen,mutta nyt en enää millään.Kaikki muut rummut soi hyvin kunhan ne on ees sinnepäin.Olin studiossa kun tämä alkoi ja nyt jurppii.Oon koittanut erillaisia kalvoja/virityksiä ja purkanut rumpua halkeamien pelossa,mutta mitään ei löydy.Genista pöntöt pitäs muutenki soida aika hyvin.Mä en tajua että mikä piip siinä on vikana vai onko vika korvien väkissä.Onko muut törmänny tämmöseen?
Zoso
27.02.2007 22:17:00
mun lattiatomi kuullosta ainakin paljon huonommalta ku muut tomit...
ddrum54
28.02.2007 11:10:05
Mulla on tullut eteen ihan ihme propleema,eli lattiatomin viritys.Ennen oon aina saanu sen helposti tilanteeseen ku tilanteeseen sopivaan vireeseen,mutta nyt en enää millään.Kaikki muut rummut soi hyvin kunhan ne on ees sinnepäin.Olin studiossa kun tämä alkoi ja nyt jurppii.Oon koittanut erillaisia kalvoja/virityksiä ja purkanut rumpua halkeamien pelossa,mutta mitään ei löydy.Genista pöntöt pitäs muutenki soida aika hyvin.Mä en tajua että mikä piip siinä on vikana vai onko vika korvien väkissä.Onko muut törmänny tämmöseen?

Olen törmännyt juu, tuttu tilanne. Jos sun lattiatomi on vaakasuorassa ja kovalla alustalla, niin lattiasta heijastuvat äänet vaikuttaa soundiin yllättävän paljon. Homma hoituu joko rumpua kallistamalla, tai asettamalla rummun alle, lattialle, joku riepu ( esim. t-paita).
Niq
28.02.2007 12:29:25

Olen törmännyt juu, tuttu tilanne. Jos sun lattiatomi on vaakasuorassa ja kovalla alustalla, niin lattiasta heijastuvat äänet vaikuttaa soundiin yllättävän paljon.

Pahoittelen off-topiccia, mutta mukava nähdä ddrum54:ää pitkästä aikaa palstalla. :)
"I have a cunning plan" -Baldrick
rumpali-isti
27.03.2007 19:12:14
Ehkä lamein juttu ikinä on Taman Tension Watcher.. mutta, toimii. Itse ainakin henk. koht. oon ihan susi virittämään rumpuja, mutta ko moisen sain, ni en o koskaan saanu rumpujani saundaan paremmilta ko tuolla. Tottakai joku vintagemies kohta sanoo, että "ei minun aikanani tuommosia oo ollu, vaan pitkän työn jälkeen (hohhoh) olen taitoni oppinut." Faktaa, mutta ihmisille joilla on ongelmia virittämisen kanssa, tuo on oiva valinta.. tottakai on hyvä harjoitella sitäkin ilman laitteita, mutta jos haluaa hyvät saundit keikalle/demolle tms. ni tuo on ehdoton peli.

Oon aina miettiny, et miten ihmeessä tollanen toimii?
M
wavelength
28.03.2007 19:48:59

Oon aina miettiny, et miten ihmeessä tollanen toimii?

Vehjas koostuu rungosta, mittarista ja rungon läpi kulkevasta tylpästä neulasta. Mitä tiukempi kalvo, sitä vähemmän neula pääsee ulos rungon alaosasta. Mittari ja asteikko ilmoittavat neulan uppoaman.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)