Aihe: Unelmiesi virppasaundi
1 2 3 4 5
vomithrash
07.06.2005 22:47:43
Merkeistä en tiedä mitään, mutta muun muassa sellaisilta levyiltä kuten Kreator - Pleasure To Kill, Coroner - R.I.P. ja vaikka Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas löytyy mua miellyttävää virvelisoundia. Ja itseasiassa muutenkin rumpusoundit noilla levyillä edustaa mulle kirkkainta kärkeä.
vernie
08.06.2005 00:04:21
Metallica St. Anger -soundi on magia. erittäin HC.

Näkemys tuokin.. Ite tykkään virvelistä enemmän maton kera, kuin ilman. :)
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
kalamies#34 >-)))>
lethus1
08.06.2005 08:59:10
Korkealle viritetty 14"x6,5" Kumun koivuvirveli jota kuultavissa kaikilla kumuartistejen äänitteillä.

Rotten Sound - Murderworks.

Siinä on jumalauta niin muikean kuuloinen virppasoundi että ei toista tule ihan heti mieleen. Onhan noita paljon, noita hyviä snaresoundeja, mutta pitäisi katella levyhylly eka läpi jotta keksisi lonkalta... Muistelisin justiinsa vähän aikaa sitten ihastelleeni jotain snaresoundia mutta ei voi taas muistaa. Editoin viestiä siis myöhemmin:D

No, Kingston Wallin kakkosella on mahtavay rumpusoundit (myös ja nimenomaan snare).
www.officialsear.com
GhostZigger
08.06.2005 09:10:54
Dave Matthes Bandin Before These Crowded Streets-levyllä on kyllä helmi virvelisaundi ja rumpusaundit muutenkin todella minun makuun.
Youni
08.06.2005 12:11:23 (muokattu 08.06.2005 12:12:33)
Näkemys tuokin.. Ite tykkään virvelistä enemmän maton kera, kuin ilman. :)

Kyllä snare soi hyvin ilman mattoakin: http://www.drummerworld.com/Videos/nattownsleymd.html

Itsekin soittelen joskus matto pois päältä kaiken maailman juttuja kuten orkesterissa bequinea. Ihan tuohon Townsleyn sooloon en ole päässyt ;D
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Aegis
08.06.2005 12:23:19
No, Kingston Wallin kakkosella on mahtavay rumpusoundit (myös ja nimenomaan snare).

Joo, Kingstonit roxor. Aikoinaan kun kävin bändikoulua, niin saatiin käytössä olleista karvalakki-Sonoreista juuri samanlainen tomisoundi. Hehe. Mutta kysymykseen vastaten pari aika miellyttävää tulee mieleen. Esim. The Hauntedin Made me do it levyllä on aina mielestäni ollut mainio virppasoundi, ilmeisesti joku puupikkolo käytössä. Korkea ja napakka soundi, missä kuitenkin ihan aavistuksen verran sitä maton rätinää ja puun lämpöä. Tosin nykyään kun korvaa miellyttää enemmän sellainen rokimpi ja vähemmän sellainen ultra-tiukaksi viritetty virveli, niin esim. Halfordin ensimmäisellä soololevyllä oli jotakuinkin täydellinen soundi. Luultavasti jokin metallivirveli käytössä. En osaa kuvailla muuten kuin että parempaa soundia ei levylle voisi saada.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
savopie
08.06.2005 14:13:35
toi mun oman virppa on aika lähellä sitä unelmaa, tosin haluisin erilaisia virveleitä ton vaahtera virvelin kaveriksi, esim joku 14x6.5" teräsvirveli olis kiva, mut ainakin toistaseksi toi on täydellinen.
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
vernie
08.06.2005 22:08:38
Kyllä snare soi hyvin ilman mattoakin: http://www.drummerworld.com/Videos/nattownsleymd.html

Soihan se juu, ei siinä mitään. Siitäkään huolimatta en soittaisi Metallican kaltaista hevirokkia ilman mattoa.

Makuasioita sano.. :)
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä.
kalamies#34 >-)))>
velioj
08.06.2005 23:24:31

Kyllä se on Simon Phillipsin virvelisoundi Toton Tambu- ja Mindfields-levyillä (Starclassic on ilmeisesti kyseessä). Kuiva, täyteläinen, kireä paukaus. Nam.

Yhdyn edelliseen....
Miten muuten menee I will rememberissä, onkos siinä virvelin matto jätetty kiristämättä? Samassa biisissä toistuu myös muutaman kerran sellainen melko kaiutettu rumpusoundi, olisko erillinen piccolovirveli johon Simon kalauttaa vai kuinka? Kieltämättä kuullostaa tosi makeelta.
juoksuarpeni
09.06.2005 15:13:12
Minun unelmieni virvelisoundi lähtee Kumun virveleistä. Nyt pitää kesän aikana yrittää kerätä tarpeeksi euroja kasaan että saan itselleni sellaisen. Onko kellään kokemuksia Kumun ostamisesta? Osaako Pekka valmistaa juuri minulle sopivan virvelin jos kuvailen haluamaani soundia?
Ov oo Vo vv
zily
09.06.2005 15:18:19
Soihan se juu, ei siinä mitään. Siitäkään huolimatta en soittaisi Metallican kaltaista hevirokkia ilman mattoa.

Makuasioita sano.. :)

Toolin Danny Carey soittaa aikapaljon ilman mattoa, mutta eipä se olekaan metallican kaltaista hevirokkia..
zily
nikli
09.06.2005 15:39:52
Toolin Danny Carey soittaa aikapaljon ilman mattoa, mutta eipä se olekaan metallican kaltaista hevirokkia..

Soittaako metallika ilman mattoa siinä st anger levyllä?
HeavyMachinery
09.06.2005 15:48:04

Soittaako metallika ilman mattoa siinä st anger levyllä?

joo larssilla ei ole rumpumattoa sillä levyllä....
Minä tiedän - siis pelkään !
kampela
09.06.2005 18:12:27

Deftones -> White pony -> Passenger
www.endofyou.net
eleeton
10.06.2005 19:47:36
Soundi mitä olin etsinyt löytyi äänitteeltä valmiiksi kun kuulin ensimmäisen kerran Dream Theaterin Live NYC ja 6 degrees of inner turbulence.
ja takaisin sorvin ääreen... Lähdön Aika mp3-sivu -- Verkkokauppasi on patentoitu!
Jaska555
10.06.2005 20:25:57
metallica balck albumi on se missä on hyvä virveli saundi
kuolema on deathiä
mika_89
10.06.2005 23:24:22
nicko mcbrainin tai lars ulrichin soundi . aah
nicko rulaa!
wavelength
10.06.2005 23:31:16

Nauhoittelin tänään yhden mikin matskua. Nykäisin huokean Sennheiserin bassarin sisään ja annoin palaa. Yllättäen bassorummun sisältä äänitetty virveli kuulosti aivan älyttömän mahtavalta; Remon epämääräisessä 5½"x14" alumiinipöntössä oli samaa soundia ja sävyä kuin Wecklin virvelissä, jonka lauluääni on sydäntäni lähellä.

Kaikkea sitä sattuu. Ehkä pitäisi seuraavaksi kokeilla, miltä bassari kuulostaa, kun mikki on virvelin sisällä... :)
Siis mä en oo holler back girl, vaan mä oon ihan B A N A A N I.
Silvio Dante
11.06.2005 13:13:51 (muokattu 11.06.2005 13:14:15)
John Bonhamin ja Alex Van Halenin. Eli 402 Ludwig Supraphonic 6,5"x14"

Eiku, John Bonhamin ja Alex Van Halenin. Eli, John Bonham ja Alex Van Halen.

Se tatsi, ei niinkään se virveli. Eikös Alex Van Halen ole käyttänyt myös jotain ruusupuista Taman virveliä ihan yhtä menestyksekkäästi?
Aijai!
deftone_86
11.06.2005 18:38:54

Kyllä se on ehdottomasti Abe Cunninhamilla - siis Deftonesin rumpalilla - My own summer -biisis. Biisi on nauhotettu OCDP:n 20-kerroksisella vaahterasnarella, jossa on valuvanteet ja 4x1" vent jutut. Eli siis semmoset reiät...einy vaan millään muista mitä ne on suomeks:) Paljon ei tälle soundille kyllä häviä Deftonesin White Pony -levy kokonaisuudessaan, joka on nauhotettu Taman mega kellopronnsivirvelillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)