Aihe: Mitä soundillisia eroja on basarin koolla?
1 2 3
Viceroy
16.10.2004 23:36:28 (muokattu 16.10.2004 23:36:41)

Pysytääs asiassa...ei se 20" kovin tiukka ole...

Oletettavasti...

Kakskybänen toimii! Itselläni on vieläpä erityisen pitkä (oisko 18") bassari, ja tyytyväinen olen. Powerstroke 3:sta vaan lyöntikalvoksi, ja hillityt dempit sisään.
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Alpha
17.10.2004 00:15:18 (muokattu 17.10.2004 00:16:06)
Kakskybänen toimii! Itselläni on vieläpä erityisen pitkä (oisko 18") bassari, ja tyytyväinen olen. Powerstroke 3:sta vaan lyöntikalvoksi, ja hillityt dempit sisään.

No joo...

20"*16" on tuo miun bassari. Alkuperäiset kalvot...takana EQ1 Batter ja edessä mikä lie musta, jossa tarra: "Menossa mukana - Oulun Soitin ja Tarvike"...:o)

Oikeestaan en etes kaipaa tuohon muita kalvoja...vois tulla shokki, jos alkais soundaan liian hyvältä...

Edit:Niin ja emmää mitään demppiä laita...
Jeltz
17.10.2004 00:24:51 (muokattu 17.10.2004 00:25:09)
Mulla 22"x18" Rockstar Customi.
Lyöntipuolella powerstroke 3, edessä taman kalvo demppirinkulalla. Lyöntikalvossa sellainen Aquarianin lätkä, muovinuijat. Saundi on suht lyhyt mutta soiva, aika "lätisevä". Ei demppiä.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Remo
17.10.2004 01:57:08
Itellä on 22" gretschin koivu basari ja aika hyvin jytää. Vielä on tosin vakiokalvot kiinni. Itelle se ääni kuulostaa sellaselta aika kuolleelta lyhyeltä ikää kuin paukahduksena. Mutta muualle huoneessa se kuulostaa aivan hirveeltä tykiltä ja matalalta jyminältä. Ei oo mitään dempauksi sisällä. Nois viritys ohjeis sanotaan että huonot virittäjät käyttää peittoa tai jotain sellasta siellä basaris. En hauku nyt ketään. Ihmettelen että miksi sinne sisälle ei saisi laittaa mitään, koska välttämättä pelkällä virityksellä ei saa haluamaansa saundia. Eli sillä matolla pyritään lyhentämään saundia ja saadaan näin haluttu saundi. Jaha tulipas taas kirjotettua. ;)
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Jeltz
17.10.2004 10:29:47
Itelle se ääni kuulostaa sellaselta aika kuolleelta lyhyeltä ikää kuin paukahduksena. Mutta muualle huoneessa se kuulostaa aivan hirveeltä tykiltä ja matalalta jyminältä.

Tuo on muuten omalla kohdallekin totta. Itselle ääni ei mikään kovin bassovoittoinen ole, enemmänkin vaan paukahdus, mutta kun menee toiselle puolelle basaria niin kyllä botnea riittää.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Blitz
17.10.2004 14:34:49
Tuo on muuten omalla kohdallekin totta. Itselle ääni ei mikään kovin bassovoittoinen ole, enemmänkin vaan paukahdus, mutta kun menee toiselle puolelle basaria niin kyllä botnea riittää.

Muovinuijilla hyvin yleistä. Mulla on ihan sama juttu. Enemmän napsahtaa kuin jysähtää.
"kuuntele sinä vaan sitä trashmetallias..."
miän vain
17.10.2004 16:12:37

No demppaustahan laitetaan huoneen mukaan. Vielä kun oppis oikein hyväksi siinä kuuntelemisessa. Siitä sen erottaa, tarviiko vaiko ei. Joissain paikoissa basari voi peittää muun bändin kevyesti; tosin yleensä niissä paikoissa pitää muutenkin soittaa hiljaa, tai menee ihan puuroksi.

Ja viritys tietty tilan mukaan kanssa - kannattaa kokeilla, jos on keikoilla 5 min vaihdot. Hyvin ehtii...

Kannattaa myös muistaa, että rummut on kokonaisuus. Kerran tuskailin munta tuntia huonon basarisoundin kanssa (pelkkää lätinää/liian kireä jatsi), kunnes keksin virittää lattiatomin uudestaan. Vika poistui heti.

Liian kireään yläpäähän muuten saattaa auttaa takapotkun käyttö. Har har.
wavelength
25.10.2004 19:15:57

Kävinpä tänään "luokkaretkellä" Kumun verstaalla vähän testailemassa lyömäsoittimia. Siellä oli semmoinen söpö pikkuinen setti, jossa oli 12" virveli sekä arviolta 12" ja 10" tomit, joilla oli syvyyttä ehkä 8-10 tuumaa. Ja se bassari, 14-tuumainen rääpäle, kuin hevimiehen etutomi tyrkätty kyljelleen... Mutta ei helvata, että lähti jyminät. Oli enemmän botnea ja ääntä kuin monissa 20-tuumaisissa rumpuloissa. Et sillain. En ala. :/
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)