Velli 13.12.2007 17:43:50 | |
---|
Itseäni ärsyttää ihan älyttömästi, jos treeneissä joku alkaa "testailemaan" tai selittämään jotain asiaankuulumatonta saman tien kun biisi loppuu. Ei kerta tai kaksi haittaa, mutta jos tällaisesta toiminnasta tulee tapa, niin silloin alkaa itselläni pinna kiristyä. Itse naputtelen korkeintaan kapuloilla reisiin jotain jos on tarvetta biisin jälkeen purkaa energiaa. Se ei kuulu minnekään eikä häiritse ketään. Yleensä tosin lasken kapulat virvelille ja jos joku metelöi ylimääräistä, niin otan vielä maton pois päältä virvelistä. |
Jalmis 13.12.2007 18:41:08 | |
---|
Muakin hivenen ottaa pattiin tuo, että paukataan sinne rumpujen taakse, kun mennään rööki- tai muuten vaan tauolle. Kamat nyt ei siitä miksikään mene, mutta ottaa päähän, kun silloin yleensä otetaan korvatulpat pois, kun taukoillaan. Alkaa wituttamaan, prkl. |
Ilmapumppu 13.12.2007 21:32:41 | |
---|
Itse en nyt ehkä niin kikkaile. Ehkä välillä vähän, mutta tämä saattaa johtua siitä, että rumpalit eivät pääse tarpeeksi esille. Itseäni ainakin vituttaa se kun tietää itse osaavansa, mutta kitaristi saattaakin soitella jotakin ja kerää kaiken huomion. Erittäin ärsyttävää on kuitenkin se jos itse yrittää selittää jotakin toisille, mutta joku kitaristi alkaa aina rämpytellä siellä. Joskus elämä vaan ei ole reilua. Varsinkaan rumpaleilla. Lähin ajoissa, mut olin myöhässä |
wavelength 13.12.2007 23:08:46 | |
---|
Itseäni ainakin vituttaa se kun tietää itse osaavansa, mutta kitaristi saattaakin soitella jotakin ja kerää kaiken huomion. Kaikkein hienointa osaamista on se, että voi soittaa maukkaita ja ihan aikuisten oikeasti monimutkaisia fillejä ja komppeja, jotka kuitenkin kuulostavat täydellisen luontevilta, läpinäkyviltä ja "helpoilta". En tiedä mistä puhun. |
Mikko A 13.12.2007 23:17:57 | |
---|
Kaikkein hienointa osaamista on se, että voi soittaa maukkaita ja ihan aikuisten oikeasti monimutkaisia fillejä ja komppeja, jotka kuitenkin kuulostavat täydellisen luontevilta, läpinäkyviltä ja "helpoilta". Tai yleensä ihan mitä vaan soittaakaan, niin se näyttää todella vaivattomalta. Mulla ainakin tulee jotenkin vaikee ja epäuskonen olo, jos minkä tahansa instrumentin soittaja kovin irvistelee siinä tilutellessaan. Tulee sellanen tunne, että nyt mennään ihan äärirajoilla, vaikka tietäiskin kyseisen soittajan pystyvän tuhat kertaa kovempaan suoritukseen. Toisaalta vaatimatonkin soittaja voi vaikuttaa todellisuutta taitavammalta, mikäli naamasta ei näy se 300 bpm. Viilipyttymäisyys ei vain suuren yleisön mielestä ole rock... The space is filled with orbiting children. |
Ratloz 14.12.2007 01:02:00 | |
---|
Tai yleensä ihan mitä vaan soittaakaan, niin se näyttää todella vaivattomalta. Mulla ainakin tulee jotenkin vaikee ja epäuskonen olo, jos minkä tahansa instrumentin soittaja kovin irvistelee siinä tilutellessaan. Tulee sellanen tunne, että nyt mennään ihan äärirajoilla, vaikka tietäiskin kyseisen soittajan pystyvän tuhat kertaa kovempaan suoritukseen. Toisaalta vaatimatonkin soittaja voi vaikuttaa todellisuutta taitavammalta, mikäli naamasta ei näy se 300 bpm. Viilipyttymäisyys ei vain suuren yleisön mielestä ole rock... Se on kyllä taito itsessään olla coolisti. Yleensä sitä kun reenaa jotai tai keikalla soittaa "muka" fiilistelyilmeet päällä ni aina on naama norsunvitulla. Luontaisia ilmeitä tietty, mut kuvia kun katsoo jälkeenpäin niin sitä aattelee et voi helv.. It's like hammering your little brother's face to stop him crying... |
Progressor 14.12.2007 09:17:15 | |
---|
Toisaalta vaatimatonkin soittaja voi vaikuttaa todellisuutta taitavammalta, mikäli naamasta ei näy se 300 bpm. Viilipyttymäisyys ei vain suuren yleisön mielestä ole rock... Olet tainnut nähdä minut soittamassa. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Don_Boutti 21.12.2007 12:44:59 | |
---|
Voi hyvänen aika... Minua ainakin (rumpalina) ärsyttää muiden soittelu taukojen/biisien vaihdon välissä. Etenkin, jos isommalla bändillä ollaan liikkeellä. Itse en moista harrasta. Sen mitä kikkailen niin kikkailen sitten biiseissä, koska sitä varten harjoitukset ovat eivätkä niiden tauot! |
arse 21.12.2007 17:30:56 | |
---|
Miksi soittaa silloin kun ei ole pakko? Así no. |
Renki 21.12.2007 21:00:15 | |
---|
Parasta mitä mulle on sanottu on se kun eräs kaveri sanoi, että sä taidat ihan oikeasti soittaa jotakin kun et pieksä pöydänkulmaa samalla tavalla kuin yleensä kaikki muut. Tarkoitti sillä sitä että naputtelin hänen mielestään hissukseen ja rauhallisesti enkä ollut mikään täysillä melskaava sotanorsu niinkuin monilla ihmisillä on tapana. Se muuten vituttaa aivan suunnattomasti kun joku adhd pieksää kännissä pöytää täysillä. Itse "treenailen" monestikin yleisillä paikoilla joitakin fraaseja pöydänkulmiin. Ennen oli tapana hakata sitä pöytää täysillä ja lujaa, mutta nykyään se on sellaista hillittyä jatzia ;) Meillä on bändissä kaikki rumpaleita ja kyllä jokainen vuorollaan pieksää taukojen välillä mitä sattuu. Sen takia me ollaan opeteltu puhumaan huutamalla! Clap the barber... |
Epämuusikko 22.12.2007 11:06:47 | |
---|
Miksi soittaa silloin kun ei ole pakko? Helvetin hyvä pointti. Mutta tarkoitat kai: silloin kun siitä ei saa palkkaa? "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
Lehtikumpu 22.12.2007 19:02:47 | |
---|
Helvetin hyvä pointti. Mutta tarkoitat kai: silloin kun siitä ei saa palkkaa? Ja alle 10e/tunti ei sitte laiteta tikkuakaan ristiin, muistakaa. *insert aphorism here, please* Kova työ palkitaan tulevaisuudessa, laiskuus palkitaan heti. |
arse 22.12.2007 20:26:08 | |
---|
Helvetin hyvä pointti. Mutta tarkoitat kai: silloin kun siitä ei saa palkkaa? Tätä mä nimenomaan hain =) Así no. |