Davos 10.03.2006 21:14:22 | |
---|
Missä sitä on teilattu? Onhan se teknisesti todella kova. Mun mielestä nimenomaan ei teknisesti todella kova, vaan soittaa hemmetin hyvin. Portnoysta on tätä foorumia selaillessa muodostunut miltei yhtä kirosana kuin Larssista. |
HeavyMachinery 10.03.2006 22:06:40 | |
---|
Missä sitä on teilattu? Onhan se teknisesti todella kova. Totta monen mielestä se on kirosana. Itse arvostan portnoyta mutta en niin innostu sen soitosta niin kuin Gavin Harrisonin. Portnoylla on liikaa sitä "runkkaamista" eikä sen soitto palvele samalla tavalla musiikkia kuin Harrisonin. Futile on kyllä kova biisi... Blackest eyes vie silti voiton. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Davos 10.03.2006 22:37:24 (muokattu 10.03.2006 22:39:15) | |
---|
A) Blackest Eyes on mahtava biisi. B) Mun mielestä Portnoyn soitanta palvelee Dream Theaterin musiikkia todella hyvin. EDIT: Mun mielestä Harrison soittaa paikoitellen kyllä aika pahasti yli, esim. joissain slovareissa melkoisen vauhdikkaita tilutusfillejä. Hauska huomata että Portnoyta moititaan samasta asiasta josta Harrison jää täysin huomiotta. :P |
wavelength 10.03.2006 22:39:16 | |
---|
Totta monen mielestä se on kirosana. Itse arvostan portnoyta mutta en niin innostu sen soitosta niin kuin Gavin Harrisonin. Portnoylla on liikaa sitä "runkkaamista" eikä sen soitto palvele samalla tavalla musiikkia kuin Harrisonin. Törkeimpiin mittasuhteisiin tämä Portnoyn kikkailu venyi SDOIT-levyllä. Sattui Juhaa leukaan niin sanotusti. Onhan se hyvä soittaja, ja keksinyt hyvinkin mainioita komppi- ja filli-ideoita, jotka eivät kovinkaan usein toista itseään. Rumpusoolot taasen kuulostavat Thomas Langin independencetreeneiltä. Hieman hillitympi soitto on enemmän minun makuuni, ja osaahan Portnoy hillitystikin soittaa, mutta überkikat särähtävät toisinaan pahasti korvaan. Ego pääsee aina joskus vahingossa irti ja tuikkaa musikaaliseen kudokseen häiritsevän silmäpaon. En tiedä mistä puhun. |
HeavyMachinery 10.03.2006 23:58:57 | |
---|
Mun mielestä Portnoyn soitanta palvelee Dream Theaterin musiikkia todella hyvin.
Tässäpä se ongelma onkin. Se palvelee vain DT:n kaltaista en pidä ns. suoritus musiikista. DT:n suurimmat saavutukset jää juuri soitannolliselle tasolle ei sävellykselliselle. Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Davos 11.03.2006 11:33:46 | |
---|
Tässäpä se ongelma onkin. Se palvelee vain DT:n kaltaista en pidä ns. suoritus musiikista. DT:n suurimmat saavutukset jää juuri soitannolliselle tasolle ei sävellykselliselle. Mulle DT kolahtaa kyllä. Mutta antaa olla, siitä ei kait kuuluis jauhaa tässä topicissa. |
HeavyMachinery 11.03.2006 12:30:57 | |
---|
Mulle DT kolahtaa kyllä. Mutta antaa olla, siitä ei kait kuuluis jauhaa tässä topicissa. Mun mielestä taas voi toki jauhaa koska jos sitä verrataan PT:hen. Katosoin tuossa yhtenä päivänä sen DT:n live tokio hässäkän. Nosti pisteitä silmissäni aika runsaasti, tiukkaa live soittoa. Yksi asia on aina ihmettänyt miksi DT:n kaltaisessa bändissä on niin huono laulaja? Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
Davos 11.03.2006 12:42:08 | |
---|
Mä pidän LaBriestäkin. Ei ehkä mahtavin livelaulaja, mutta sillä on hyvä ääni. Ja sehän ei oo ollut kunnossa vuosiin kun siltä leikattiin kurkusta jotain, nyt alkaa kuulemma olemaan samassa kunnossa kuin I&W:n aikoihin. Katsoitki Live @ Tokion vai Live @ Budokanin? Budokan on mielestäni yksi parhaita livetaltiointeja ikinä. Loistavia biisejä loistavasti soitettuna ja kuvattuna. |
HeavyMachinery 11.03.2006 12:58:42 | |
---|
Mä pidän LaBriestäkin. Ei ehkä mahtavin livelaulaja, mutta sillä on hyvä ääni. Ja sehän ei oo ollut kunnossa vuosiin kun siltä leikattiin kurkusta jotain, nyt alkaa kuulemma olemaan samassa kunnossa kuin I&W:n aikoihin. Katsoitki Live @ Tokion vai Live @ Budokanin? Budokan on mielestäni yksi parhaita livetaltiointeja ikinä. Loistavia biisejä loistavasti soitettuna ja kuvattuna. Joo se oli Budokan... Jotenkin sen laulu on "munaton" se ei istu sen muun bändin isoon soundiin. Toinen on tietty se että kun muuten se on niin teknistä niin laulu ei ole .... Mutta maku asioita :) .... Ja se budokan live oli hieno katsoin kahdesti putkeen..... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
lkx 11.03.2006 19:04:17 | |
---|
.... Ja se budokan live oli hieno katsoin kahdesti putkeen..... Se on soundillisesti ja "suorituksellisesti" mun mielestä DT:n paras livetaltiointi. Laulukin on ihan hyvässä vireessä, vissiin korvamonitorointi suurin syy tähän. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |
hollmi-5 11.03.2006 20:24:24 | |
---|
EDIT: Mun mielestä Harrison soittaa paikoitellen kyllä aika pahasti yli, esim. joissain slovareissa melkoisen vauhdikkaita tilutusfillejä. Hauska huomata että Portnoyta moititaan samasta asiasta josta Harrison jää täysin huomiotta. :P Minun mielestä tämä Harrison soittaa tyylikkäämmin, kuin MP. Kiva pätkä muutenkin tämä keikka. Kiitokset topickin aloittajalle. Sait minun ostoslistalleni uuden orkesterin. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
HeavyMachinery 11.03.2006 22:41:59 | |
---|
Minun mielestä tämä Harrison soittaa tyylikkäämmin, kuin MP. Kiva pätkä muutenkin tämä keikka. Kiitokset topickin aloittajalle. Sait minun ostoslistalleni uuden orkesterin. Jos musiikki kolahtaa niin suosittelen myös delirium years levyä vaikkei siinnä harrisonkaan soita... Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa..... |
lkx 12.03.2006 00:25:56 | |
---|
Minun mielestä tämä Harrison soittaa tyylikkäämmin, kuin MP. Kiva pätkä muutenkin tämä keikka. Kiitokset topickin aloittajalle. Sait minun ostoslistalleni uuden orkesterin. Tackar. Hilfe! Ich bin ein Fisch. |