![]() 24.01.2006 18:02:21 (muokattu 24.01.2006 20:01:39) | |
---|---|
Monta kertaa treenaat viikossa? -Päivittäin pyrin harjoittelemaan Monta kertaa yksin? -Melkein aina, paitti jos on bändireenit, jotka on kerran viikossa, tai harvemmin. Kuinka kauan? -Ittekseen päivässä jotain 2-3 tuntia, taukoja välillä. Bändin kanssa menee helposti 6 tuntia, taukoja kyllä pidetään välillä. Roolisi mahdollisessa pändissä? -Säv. sov. ja tietysti rumpujen soittelu. Juotko paljon alkoholia? -Jonkun verran Elä lujaa, kuole nuorena... | |
![]() 24.01.2006 18:46:53 | |
Väliin yksi kysymys:Vieroksuuko muut rumpalit rap,tecno musiikkia? Tähän ohimennen: Ostin tänään The Rootsin livelevyn ja tää toimii ihan täysiä. Ei ihme että ovat kovan livebändin maineessa, ?uestlove ihan tulessa "You Got Me":n lopussa (ja muutenkin). | |
![]() 24.01.2006 18:51:49 | |
-Kuuntelee/kaivaa biiseistä yleensä rytmiä/tahtia jne..Ja yrittää miettiä itseään soittamaan sitä.. kyllä -Naputtelee paljon itsekseen pöytiin jne.Mietiskelee rytmejä ja uusia juttuja. enemmän totta -Väliin yksi kysymys:Vieroksuuko muut rumpalit rap,tecno musiikkia? toivottavasti -Naputtelee lisää pöytiin niin että vierustoverit hermostuvat.. tottahan se -Jos löytää jostain rumpusetin on heti hyökättävä sitä tutkimaan ja kokeilemaan. aina -Jollain tapaa kiinnostunut yleiskunnosta tai muusta itseensä liittyen. vähemmän ja ainakaan tämä rumpali ei juo alkoa ollenkaan.siis ollenkaan.ja on bändin vanhin jäsen, 10v vanhempi kun kitaristi! | |
![]() 24.01.2006 18:51:56 | |
niin joo... niin ja ajattelutyön jätän muille eli biisejä ei ole minusta tekemään, olen sitäkin parempi tyrmäämään bändikaverien tekeleitä! Mod. huom: Ei näin. | |
![]() 24.01.2006 21:10:22 | |
Tähän ohimennen: Ostin tänään The Rootsin livelevyn ja tää toimii ihan täysiä. Ei ihme että ovat kovan livebändin maineessa, ?uestlove ihan tulessa "You Got Me":n lopussa (ja muutenkin). Itsekkin tykkään levystä. Rootsia kuuntelin pitkäänkin ja ajattelin aina että onpa aika hyvä dj bändissä, muuta sehän tekee, rietas, soundit turpavärkillään!! www.vasamayhtye.com | |
![]() 25.01.2006 01:36:54 | |
Monta kertaa treenaat viikossa? Yhdestä viiteen, miten töiltä ehtii. Setille harvemmin, tyynyyn ja pädiin kun on muuten aikaa. Monta kertaa yksin? Lähinnä yksin, bändin kanssa noin kerran kahdessa viikossa välimatkojen sekä intin ja sivarin vuoksi. Kuinka kauan? Puolesta tunnista neljään tuntiin kerrallaan. Kapulat ovat kuitenkin aina mukana, tulee naputeltua vähän väliä johonkin. Roolisi mahdollisessa pändissä? Soittaja. Rumpujutut teen itse, kitaristi ehdottelee omiaan välistä. Juotko paljon alkoholia? Välillä turhan paljon, välillä vähän. -Kuuntelee/kaivaa biiseistä yleensä rytmiä/tahtia jne..Ja yrittää miettiä itseään soittamaan sitä.. Aina. -Naputtelee paljon itsekseen pöytiin jne.Mietiskelee rytmejä ja uusia juttuja. Koko ajan. -Väliin yksi kysymys:Vieroksuuko muut rumpalit rap,tecno musiikkia? Ei juurikaan, ihan eurohumppa ja suomiräppi ei kolahda. -Naputtelee lisää pöytiin niin että vierustoverit hermostuvat.. Juu. -Jos löytää jostain rumpusetin on heti hyökättävä sitä tutkimaan ja kokeilemaan. Kyllä. -Jollain tapaa kiinnostunut yleiskunnosta tai muusta itseensä liittyen. Jonkin verran juu, muttei kauheasti tule huolta pidettyä. Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin. THV-klubi #5 Romantikkoitkijät #39 | |
![]() 25.01.2006 08:12:34 | |
Kaikki läskit ja rumat istuu aina siellä ämpäreitten takana. Niinkuin minä. On silleen vähän niinkun edustavampi yhtye sitten sinne yleisöön päin eikä nuorimmaisetkaan ainakaan heti juokse kirkuen ja hiuksia päästä repien ovesta ulos. Toisekseen: Toisinaan tuntuu siltä että täälläkin suurimmalla osalla tuo harrastus on mennyt kamoilla hifistelyksi. Kauheeta kyytiä hommataan semmonen 2000 jewron setti josta on sitten kiva laittaa omakuvaan otos näytille kilpaa kehuttavaksi vaikka ei edes olla opeteltu kunnolla soittamaan vielä. Vitt... Olkoonkin sitten niin että nykypäivänä rahaa on enemmän satsattavaksi, mutta kyllä laatusetti ansaitsee arvoisensa kunnioituksen, tarkoittaen sitä että niillä myös soitetaan kunnolla, eikä paikkaa valokuvamallina ja huoneen koristeena. No, 20 vuoden päästä saa sitten pilkkahinnalla osteltua ullakolle tungettuja, vähän käytettyjä laatusettejä kun ei se meidän pikku Jalmari nyt sitten viitsinytkään soittaa niillä toimitusjohtaja-iskän ostamilla kalliilla rummuilla. Ärrr!!! Tosi soittajat ovat jo kuolleet sukupuuttoon. Sex, choppers and rock´n roll!!! | |
![]() 25.01.2006 10:18:12 | |
Toisinaan tuntuu siltä että täälläkin suurimmalla osalla tuo harrastus on mennyt kamoilla hifistelyksi. Kauheeta kyytiä hommataan semmonen 2000 jewron setti josta on sitten kiva laittaa omakuvaan otos näytille kilpaa kehuttavaksi vaikka ei edes olla opeteltu kunnolla soittamaan vielä. Vitt... Olkoonkin sitten niin että nykypäivänä rahaa on enemmän satsattavaksi, mutta kyllä laatusetti ansaitsee arvoisensa kunnioituksen, tarkoittaen sitä että niillä myös soitetaan kunnolla, eikä paikkaa valokuvamallina ja huoneen koristeena. No, 20 vuoden päästä saa sitten pilkkahinnalla osteltua ullakolle tungettuja, vähän käytettyjä laatusettejä kun ei se meidän pikku Jalmari nyt sitten viitsinytkään soittaa niillä toimitusjohtaja-iskän ostamilla kalliilla rummuilla. Ärrr!!! Tosi soittajat ovat jo kuolleet sukupuuttoon. Älähän nyt, kyllä minä ainakin soittelen luultavasti vielä pitkään Swingstareilla. Eli taitojeni mukaan. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. | |
![]() 25.01.2006 10:20:41 | |
Toisinaan tuntuu siltä että täälläkin suurimmalla osalla tuo harrastus on mennyt kamoilla hifistelyksi. Kauheeta kyytiä hommataan semmonen 2000 jewron setti josta on sitten kiva laittaa omakuvaan otos näytille kilpaa kehuttavaksi vaikka ei edes olla opeteltu kunnolla soittamaan vielä. Vitt... Kyllä täällä varmaan useimmat ovat sen setin ihan soittamista varten ostaneet. Eikös kitara ole paljon suositumpi sisustuselementti, pienempikin kun on :) "TÖ MOOR AI INTERÄKT VIT PIIPOUL, TE MOOR AI LÖÖRN" -T 101 | |
![]() 25.01.2006 10:53:43 | |
Kyllä täällä varmaan useimmat ovat sen setin ihan soittamista varten ostaneet. Eikös kitara ole paljon suositumpi sisustuselementti, pienempikin kun on :) Niin tahi piano, mikä tuntuu noissa farmari-Volvo-talouksissa usein olevan olohuoneen paraatipaikalla vaikka siitä ei kukaan perheessä ymmärtäisi mitään. Ei silti, onhan se kyldyrellimpaa kun piano saattaa sentään viitata klassiseen musiikkiin ja muuhun yleväksi koettuun. K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 25.01.2006 11:28:19 | |
Itse valitsin instrumenttini mutkan kautta. Olin soittanut kitaraa viitisen vuotta, ennen kuin ihastuin rumpujen soittoon. Soittelen edelleen kitaraa, mutta vähemmän kuin ennen. Myös pianon ja basson soittaminen sekä laulaminen kiinnostaisi, jos olisi aikaa niitä harjoitella. Musiikin teoria on mielestäni erittäin mielenkiinoista, vaikken itseäni miksikään teoriafriikiksi kutsukaan. Oikeastaan kaikenlainen musiikillinen ilmaisu on mukavaa, oli se sitten tanssimista tai kahvikupin kilistelyä. Harjoittelupäiviä minulla on useimmiten kuusi viikossa -- tykkään ottaa soitostakin välillä vapaata. Harjoitteluuni sisältyy kaksi tuntia settiharjoituksia ja vähintään tunti kapulatekniikkaa ha(r)joitusalustalla. Turhaa stressiä ohjelman noudattamisesta en kuitenkaan ota; jos joskus (harvoin) ei todellakaan huvita treenata, niin ei kannata tuhlata aikaa ja energiaa nupin kiehuttamiseen. Oman treenin lisäksi soittelen bändin kanssa parin tunnin sessioissa kerran tai kaksi viikossa. Ennen soittamista ja soittamisen jälkeen tuppaan lämmitellä ja venytellä paikat kuntoon, minkä ansiosta kipuisia paikkoja ei ole tullut. Tarkkailen myös jatkuvasti ryhtiäni ja mahdollisia lihasjännityksiä, jotka voisivat hankaloittaa soittamistani. Lisäksi harjoittelen hyvää hengitystekniikkaa aina kun ehdin. Varsinaista urheilua tai kuntoilua en tällä hetkellä harrasta, mutta ennen treenasin krav magaa ja aikidoa. Bändissä olen yleensä hiljainen taustavaikuttaja, ja koetan pitää biisit kasassa parhaani mukaan. Jos saan sovituksellisia ideoita, jaan ne toki muiden kanssa. Bändin kanssa säveltämisestä minulla ei ole lainkaan kokemusta, mutta itsekseni olen kyhännyt liudan kappaleita. Sanoituksia ei ole eikä tule, vaikka aikaisemmin harrastelinkin kirjoittamista. Alkoholin juontia olen vähentänyt, koska krapulapäivät menevät aina auttamatta hukkaan. Viinasten laajempi käyttö on siis enemmän tai vähemmän pannassa, mutta olutta ynnä muita mietoja alkoholihuomia tykkään kyllä hörppiä kohtuudella. Musiikista kuulen ensin soundin: onko kirkas vai tunkkainen, lämmin vai kylmä? Ensivaikutelman jälkeen alankin kuunnella musiikkia kummemmin keskittymättä mihinkään osa-alueeseen. Jos kappaleessa on vahva rytminen elementti, toki kiinnitän huomioni siihen ja yritän havaita eri ilmiöt sen taustalla. Jos kappaleessa on mielenkiintoinen tai yksinkertaisesti kaunis melodia, keskityn kuuntelemaan sen polveilua, ja saatan alitajuisesti myös pohtia, mihin asteikkoon se pohjautuu. Luonnollisesti myös kamalat melodiat saavat huomioni heräämään. Usein kuuntelen harmonioiden etenemistä, ja yritän miettiä, mitä sointukadensseja ja eri harmonisia ilmiöitä musiikissa tapahtuu. Ennen kaikkea kuitenkin kuuntelen sitä biisiä, ja mietin, onko se hyvää vai huonoa musiikkia. Mielestäni genrellä ole mitään merkitystä siihen, onko jokin biisi hyvä vai ei. Tykkään kuunnella kaikkea mahdollista laidasta laitaan ja imeä vaikutteita monista suunnista. Tavoitteeni on olla hyvä muusikko, joka tietää jonkin verran asioita muustakin kuin vain rummuttamisesta. En tiedä mistä puhun. | |
![]() 25.01.2006 11:47:06 | |
Monta kertaa treenaat viikossa? 2-4 kertaa viikossa. Lähes aina setillä. Ei pädit sun muut tahdo oikeen sytyttää. Monta kertaa yksin? Yksin sen 2-3 ja 1-2 kertaa kitaristin tai basistin kanssa. Kuinka kauan? 15-30min. Roolisi mahdollisessa pändissä? Masteri. Juotko paljon alkoholia? Lähes olemattomasti. Ehkä kerran kuussa jos sitäkään. Kuuntelee/kaivaa biiseistä yleensä rytmiä/tahtia jne..Ja yrittää miettiä itseään soittamaan sitä.. Nojaa.... Naputtelee paljon itsekseen pöytiin jne.Mietiskelee rytmejä ja uusia juttuja. En osaa kehittää uusia juttuja. Apinoin vain kuulemaani. Väliin yksi kysymys:Vieroksuuko muut rumpalit rap,tecno musiikkia Ei rappia tueta. Eikä hiphopia tai r&b:ta. Mut tecnosta ja trancesta löytää hienoja juttuja. Naputtelee lisää pöytiin niin että vierustoverit hermostuvat Kyllä, enkä lopeta vaikka kaikki käskevätkin. Jos löytää jostain rumpusetin on heti hyökättävä sitä tutkimaan ja kokeilemaan Luvan kanssa kyllä. Jollain tapaa kiinnostunut yleiskunnosta tai muusta itseensä liittyen. Puntilla pitäs alkaa käymään... Slumber of Pirates has ended! | |
![]() 25.01.2006 11:47:31 | |
Olen se tyhmin, vittumaisin ja isokokoisin siellä kannujen takana. Treenataan yleensä bändin kanssa, mutta joskus itestäänkin. n.1h itestään ja bändin kanssa useita tunteja. Alkoholia juon... joku saa päättää juonko paljon vai vähän.. mielestäni juon sopivasti ja silloin kaljaa tai viiniä. En ole nuorin vaan toinen kitaristi on sen tittelin hommannut. 1. Kyllä, etsin rytmin kappaleesta jne 2. Itse ei tule pöytiin naputeltua koska, kun joku sitä tekee se kuulostaa jokseenkin rasittavalta ja siksi en itse myöskään naputtele. 3. Vieroksun eurohumppaa, mutta räpistä esim. cypress hill menee. 4.ei edelleenkään naputtelua. josta olen saanut kiitosta. 5. tutkimaan, mutta ei uskalla kokeilla ilman lupia. 6. Urheilemaan minua ei saa (jokapäiväisesti), mutta kunhan ei yleiskunto säilyy ja ei levenemään pääse. eiköhän tästä + yksinäiselle runpalille mene?! Olé! | |
![]() 29.01.2006 20:00:34 | |
Joka toinen päivä reilun tunnin soitan (rivitalo) no okei joskus päälle 3tuntiakin.. alkoholia ei tarvita varsinkaan tässä iässä:) moe | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)