![]() 10.01.2006 11:14:08 | |
---|---|
Ehhehe! Jos ihan rehellisiä ollaan, niin juuri noin se oli minullakin. Ne ekan sivun säälittävät selitykset oli vaimoa varten. :) Niinnnojoo, selitykset vaimolle on sitten ihan eri asia. Täällä uskaltaa olla rehellinen. 2`n 4 | |
![]() 10.01.2006 11:46:33 | |
Tuohon et usko itekkään. :) näin minä sanoin vanhemmille ;) Zed is dead, baby... | |
![]() 11.01.2006 10:29:35 (muokattu 11.01.2006 10:37:31) | |
ajattelin että nyt kun ostan nämä niin ei tarvitse uutta settiä miettiä loppuikänä Ei toimis ainakaan mulla, tai ainakaan "se oikea" ei oo vielä tullu vastaan! Jaa, laitetaanpa tähän vähän vastakkaista näkökulmaa. Itse yritän koko ajan perustella itselleni sitä, miksi yamahan maple custom absolute setti ei vaihtuisi mitä pikimmiten vanhan koulukunnan jenkkipönttöihin. Kuume käy välistä jo niin kovana, että taitaa olla vaan ajan kysymys, milloin mun vanha setti ilmaantuu myytäväksi tuonne torille... E: Jaha, ilmeisesti sitä jo ihan huomaamattaan puhuu "vanhasta setistä" | |
![]() 11.01.2006 10:44:41 | |
Seuraava setti minkä ostan on todennäköisesti Desingerit tai Recording Customit. Niin kauan näillä swinkuilla vetelen vaikka siihen menisi 10 vuotta. Hanki kuitenkin Designerit, De singer tuo mieleen lähinnä ompelukoneen. ;) Itse perustelin oman settini sillä, että ostetaan nyt parasta mitä löytyy niin ei tarvitse turhaan kärvistellä. Ja hyvän diilin kun tein, niin rahapulassa saan setistä varmasti omani pois. Lisäksi kun rahat on kiinni jossain kiinteässsä, niin ei pääse tuhlaamaan niitä nestemäiseen hauskanpitoon. Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi! | |
![]() 11.01.2006 12:21:49 | |
-- ei pääse tuhlaamaan (rahoja) nestemäiseen hauskanpitoon. Serenan kausikortti? :) En tiedä mistä puhun. | |
![]() 11.01.2006 12:36:06 | |
Serenan kausikortti? :) Hemmetti, ensimmäinen arvaus ja heti nappiin.;) Serenassa saa lisäksi ryssien kyllästämää kolera-vettä muutaman litran nieltyään aikamoisia psykedeelisiä kokemuksia. Rakastinko/sinua toveri/rakkauteni halkesi! | |
![]() 11.01.2006 12:44:33 | |
itellä oli jotain tällaisia perusteluja: 1. tahdoin kerrankin _täysin_ uuden, pränikän, tuliterän, setin 2. halusin sen juuri tasan noilla tomarikoilla mitä nykyses setis on 3. löyty pahuksen nätti väri vieläpä tuolta sbx:n valikoimasta :) 4. halusin koivusetin, hyvä niin studio- kuin keikkakäytössäkin, ja jotenkin halusin vähän erottua massasta kun tuota vaahteraa tuntuu kaikki aina mehuttavan nii pirusti (joojoo, se ol hyvä peruste mulle :D) 5. sbx:t on omassa hintaluokassaan kärkipään tavaraa. 100% koivua ja laadultaan todella lähellä ammattitasoa 6. ne on Pearl o.O | |
![]() 11.01.2006 13:40:36 | |
Vaihdoin aivan paskan ja sairaan ruman settini pois kun pitkän soittotauon jälkeen huomasin kuinka rumista pöntöistä oikeasti oli kyse. Pearl Exportit mallia -80 jotain. Valkoiset ja naarmuiset paskat. Souditkaan eivät enää olleet kohdillaan kovan käsittelyn ja suojatta roudaamisen vuoksi. Osa vanteista oli varmaankin kieroja ja telineet aika heikkoja. Sain kuitenkin myytyä tuon setin pois siihen hintaan, että uuden setin (tietysti sitten Exportin) ostamiseen ei juuri rahaa uponnut. Symbaalien ostoon tosin meni hivenen rahaa. Setin vaihtamisen mahdollisti palkkatyön aloittaminen opiskelujen sijaan. Uusi setti on kyllä tuonut intoa soittoon ihan uudella tavalla. Kaunista settiä on kiva soitella ja nyt ei edes tarvitse joka kerta hävetä kun roudaa paskoja kannuja ihmisten ilmoille. Ainoa ongelma vaihtamisesta on ollut loputon rumpukamojen osteleminen ja vaihteleminen. Se on kyllä jo aika rassaavaa. Joka viikko pitäisi olla jotain uutta kamaa setissä ja se rasittaa mieltä ja kukkaroa. Mutta kyllä sitä paskallakin setillä voi rokkia soittaa. Edelliset kannut kiersivät yhteensä yli kymmenessä maassa ja reilulla sadalla keikalla. Ehkä sitä tuli enemmän keskityttyä soittamiseen, eikä niinkään kamoilla leikkimiseen. Pellit olivat oikeasti metallin kappaleita ja kapuloita teippailtiin jokaiselle keikalle vanhoista rieskoista. Pedaalikin oli mallia Itä-Saksa ja hihna oli teipattu kasaan varmaan sadatta kertaa. Useimmilla keikoilla ei edes ollut penkkiä mukana kun en saanut rahaa kerätyksi sitä varten. Penkin asemaa ajoi joku pianotuoli tai ämpäri, johon oli teipattu lehtiä päälle korkeuden saamiseksi. Mutta silloin tuollaiset asiat tuntuivat turhalta, kaikki keikat jota saatiin, myös soitettiin. Kun takana on sittemmin paljon paljon keikkoja, sitä ei jaksa enää mennä nukkumaan punkkareiden kommuunin olohuoneeseen tai Puolan 3-divarin jalisjoukkueen pukukoppiin kun pakkasta on -10 astetta. Olen kai tulossa vanhaksi. Anteeksi tämä kilometrin mittainen vuodatus. Summa sum maarun. Jos rahaa löytyy niin on sen setin osto perusteltua. Anna mennä vaan... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" | |
![]() 11.01.2006 13:56:41 | |
Onko kenelläkään kokemuksia Tamburon rummuista. Ainakin niitä myy www.soundstore.fi Helsingissä. Kotisivu www.tamburodrums.com Kuvissa ainakin näyttää suht. hyviltä mutta en vielä ole käynyt katsomassa tai kokeilemassa. | |
![]() 11.01.2006 17:20:58 | |
Vanha setti oli käsittämätön kokoelma huonosti yhteensopivaa halpiskamaa. Vähän otti päähän, kun treeniksellä majaileva road-setti oli helpommin viritettävä parempisoundinen. Sitten näin tuon nykyisen setin, ja etenkin sen hinnan. Piti käydä ihan myyjältä kysymässä, että onko siinä painovirhe. Ei ollut. Siltä seisomalta lähti kannut mukaan. Lisätomin hommasin myös hinnan takia, perustelin siten, että saapahan sitten vaihdeltua eri kokoja. Paskat, siihen se jämähti pysyvästi. | |
![]() 11.01.2006 17:32:07 | |
Hmm... Nyt olen viime ajat perustellut itselleni että tahtoo pienemmän setin. Starkku-maplet saa lähteä, ja pellitkin taidan uusia samaan hätään. Ja laskujeni mukaan saan käytettyjen myynnistä sen verran rahaa ettei tarvi uuteen settiin sijoittaa enää uusia rahoja. Jos olet ALUSTAVASTI kiinnostunut Starclassic Mapleista Zildjianin kattauksella, niin pikaviestiä. :) Ja kyllä laitan tämän torillekin, kunhan saan aikaseksi ja hinnoiteltua ja sanottua vanhalle setille hei hei. Olkoon tämä ennakkovaroitus. : ) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." | |
![]() 11.01.2006 19:32:31 | |
Voi perse mitä settiä oot myymässä pois :O My name is Portnoy. Mike Portnoy ;) | |
![]() 12.01.2006 08:55:30 | |
Itselle on helppo perustella. Uudet lelut ovat kivampia! Vaimolle eiiii ihan niin helppoa. Perustelu vaihtoon "oikeasta" setistä sähköiseen oli helppo. Rivitalossa ei akustisilla plänkytetä. No problem there. Perustelu miksi sähkösetti sopisi kaksiomme olohuoneen sisustukseen oli hieman haastavampi. Johtavaksi argumentiksi nousi hätäpäissäni keksimäni "Ne on tosi helppo ja nopee koota pois kun tulee vieraita. Mahtuvat yhteen matkalaukkuun!" Yeah right... Toki matkalaukkuja on hyvinkin eri kokoisia. Arvatkaa kuinka monta kertaa rummut on pakattu vieraitten takia. Joulukuusen tieltä ne oli pakko siivota pois. (Ei muuten ihan mahtunutkaan yhteen matkalaukkuun.) Toinen hyvä perustelu oli, että nehän ovat lähes äänettömät. Just just. Eipä ollutkaan ehkä ihan niin äänettömät kuin mitä olin itsekkin luullut. Pistin sileäksi euroja sen verran, että niillä olisi saanut hyvät akustiset rummut, mutta köyhän ei toki kannata ostaa halpaa. (melkein)Parasta ja suurinta oli pakko saada, ettei vain lopu ominaisuudet kesken. Vertailu välillä Yamaha - Roland oli sinänsä helppo, koska Rolandilla ei ollut mitään millä vastata Yamahan hinta-määrä-laatu suhteeltaan ylivoimaiseen DTXTREME IIS settiin. (Minun mielipide) Tyytyväinen olen hankintaani ollut ja vaimokin on lopulta tainnut hyväksyä uudet huonekalut, joten kaikki on kunnossa. | |
![]() 12.01.2006 14:14:53 | |
6. ne on Pearl Tämä olisi riittävä perustelu minulle olla ostamatta setti. No ei vaan. Kyllä mä Pearlit ottaisin jos ilmaseksi saisin, mutta vapaaehtosesti en kyllä niihin rahaa laittaisi Taloudellisesti ei ole järkeä ostaa mitään muuta kuin parhaita settejä. Tietty koskee myös symbaaleita ja muita kamoja. Jos ei pelkästään jälleenmyyntiarvon kannalta, niin myös kestävyyden kannalta. Jos kamat kestää vaikka 30 vuotta moitteettomasti ja niistä saa silti suht hyvän hinnan, niin se on mielestäni aika hyvä diili jo. Hyvissä rummuissa on loppujen lopuksi niin paljon eroja halpoihin, ettei niitä edes huomaa ennenkun on pidemmän aikaa hyviä soitellut. Esim, viritysala on todella tärkeä ominaisuus sen jälkeen kun ei enää halua soittaa pelkästään punkrockheviä. Hyvät rummut myös reagoi aivan eri tavalla dynamiikkaan kun halvat, ja erilaisia sävyjä saa kun lyö erilailla. Samat huomiot koskee myös symbaaleja. Nämä kaikki ovat ominaisuuksia, joita rupeaa kaipaamaan kun on edistynyt sen verran soitossa, että rupeaa myös kiinnittämään huomiota dynamiikkaan ja soundiin, ei vain siihen kuinka teknisesti vetää kovalla voluumilla. Lisäksi esimerkiksi hyvän raudan kanssa ei vaan tarvitse tapella: ne asettuvat juuri siihen asentoon kun ne halutaan, ja ne pysyvät siinä. Helposti käsiteltävää rautaa on paljon kivempi purkaa, kasata ja roudata paikasta toiseen sitä mukaa kun keikkojakin alkaa olemaan. Oikeastaan jos ajattelee, niin edes aloittelijalle ei kannattaisi ostaa halpoja rumpuja. Oppii ainakin alusta asti soittamaan hyvillä rummuilla, ja vaikka kiinnostus ei kestäisikään, niin rummuista saa suurinpiirtein omansa takaisin. Tietysti vaikkapa alle 10-vee aloittelijat ei välttämättä osaa setata kunnolla, tai muutenkaan pitää huolta usean tuhannen euron setistä, mutta mielestäni nämäkin asiat voi vaan korjata huolellisella opetuksella ja valistamisella. Hyvän setin (kamojen) ostoa ei tarvitse perustella: huonojen kamojen ostoa kyllä täytyy. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 12.01.2006 16:12:08 | |
Kun mietin uutta settiä niin minä taas valitsin ekana pois perämoottori-merkin. Onhan noita hyviä RUMPUmerkkejä sen jälkeen mistä valita... :) esim. Pearl tekee erinomaisia rumpuja. Pearl Masterworks-setti tähtäimessä... | |
![]() 12.01.2006 16:13:15 (muokattu 12.01.2006 16:16:22) | |
Ensimmäiselle setille perusteluni olivat, että treenikämpän yhteisen setin basari ei pysy pystyssä, ja telineet koostuivat lähinnä ilmastointiteipistä. Soundeja en välttämättä kaivannut paremmiksi. Uuden vanhan Blx- settini halusin, koska se on hienompi, jämerämpi, parempisoundisempi, jytympi ja kasarimpi kuin oma vanha force 3003- settini. Ja se on kokokoivua, sekä vaihdettuani settini hyppäsin semi-pro -settien maailmasta pro-luokkaan. Ihan ylintä High-endiä ei ole vieläkään, mutta kai näillä vuoden tai pari pärjää. Todennäköisesti jätän kakkossetiksi ainakin, on niin maukas soundi, varsinkin basarissa. Seuraavaksi pitäisi perustella virveli. Acro, Supra tai joku muu maukas metallinen peli, joka sointuu hyvin yhteen näiden uusien pönttöjen kanssa. Niin, ja lisätomeja uuteen settiin, eli 13"-tomin päivitys nelitoistaiseen. Ja ehkä se toinen basari, joka kyllä olisikin jo kiikarissa.. Tyttöystävä ei aina ymmärrä, muttei sen tarvitsekaan. E: Ai niin, 24 -tuumainen BLX-basari on hakusessa. Mieluiten valkoinen, mutta mikä tahansa käy. Näin alustavasti. Ja kakskakkosen voin toki antaa vaihdossa. Miusta suutin on niinko semmonen, josta tulee tavaraa ulos. Vähän niinko suu, tosin sinne kyllä pistetään aika paljon tavaraa sisäänkin. THV-klubi #5 Romantikkoitkijät #39 | |
![]() 12.01.2006 16:15:51 | |
Tämä olisi riittävä perustelu minulle olla ostamatta setti. No ei vaan. Kyllä mä Pearlit ottaisin jos ilmaseksi saisin, mutta vapaaehtosesti en kyllä niihin rahaa laittaisi. Minäkään en ottaisi Sonoreita, Yamahoita, Tamoja, Ludwigeja tai muitakaan vaikka minut tapettaisiin... :) "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" | |
![]() 12.01.2006 17:46:51 (muokattu 12.01.2006 17:49:19) | |
Tämä olisi riittävä perustelu minulle olla ostamatta setti. No ei vaan. Kyllä mä Pearlit ottaisin jos ilmaseksi saisin, mutta vapaaehtosesti en kyllä niihin rahaa laittaisi pitihä se arvata et joku tonkin ottais tosissaan :D tai no, siinä mielessä kyl pearl oli se turvallinen vaihtoehto sillä tiesin et hardwarepuoli on pirun laadukasta, oli ennestään vähän kehnoja kokemuksia taman tomariripustuksista ja en ollut pahemmin muita merkkejä sitten testaillutkaan. valinta oli hyvä, päivääkään en oo katunut. parhaat rummut mil oon toistaseks soittanu. niin soundiltaan kuin hardwaren luotettavuudenkin kannalta. varmasti löytyy parempiakin mut suoraan sanoen: ei vois vähempää kiinnostaa :D mussa ei ole tarpeeks hifistelijää :D o.O | |
![]() 12.01.2006 18:11:48 | |
Nimim. Äiti ei tykännyt ideasta että hankkisin Taman Starclassicit Sen kyllä uskoo ;) Hell is here, no escape.
Hell is here, Mother Nature's raped! | |
![]() 12.01.2006 18:48:12 | |
No tässäpä omia perusteluja: Ensimmäisen New Sound-setin hankin, kun täytyi saada soitot käyntiin. Toisena settinä tuli Premier XPK:t ja New Soundit menivät vaihdossa. Hankin XPK:t kun halusin paremmat vanhojen tilalle. Kakkossetiksi hommasin jonkun aikaa myöhemmin Premier APK:t, jotka jätin silloiselle bänditreenikämpälle. Tällaisella asettelulla mentiin muutama vuosi. Sitten muutin asumaan omilleni ja APK:t muuttivat mukana uudelle paikkakunnalle. Myöhemmin tuli ostettua Yamaha Power V Specialit, jotka ostin siksi kun halvalla sai. Tämän jälkeen hommasinkin sen setin, joka jää pysyväksi ykkössetiksi: Premier Signia Marquis. Ne ostin siksi, että saisin soundit täysin kohdilleen. Kakkoskeikkasetiksi hommasin vähän myöhemmin Yamaha Maple Custom Absolutet. Ne on varustettu paksummilla kalvoilla ja lähtevät mukaan jos tarvitaan jytinää. Nyt settiasiat olivat suurin piirtein kohdillaan, mutta jotain puuttui vielä. Jazz on sellainen tyylilaji että se vaatii täysin oman settinsä ja siihen tarkoitukseen hankin Yamaha Maple Customit 18":lla basarilla. Viimeisimpänä hankintana hommasin Arbiter Flats-setin roudaussyistä. Arbiterit lähtevät mukaan huttukeikoille, joilla kamamäärä (tai tarkemmin sanottuna sen vähyys) on soundia tärkeämpi tekijä. Näistä seteistä voi sitten valita aina sopivan alle tilanteesta riippuen. Turhia settejä ovat tällä hetkellä Yamaha Power V Special ja Premier APK. Ne onkin tarkoitus laittaa kiertoon jahka jaksamusta riittää tarpeeksi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)