Aihe: Derek Roddyn Axis pedaalien esittely
1 2 3
Outkast
15.08.2005 16:26:19
Offtopic: Olen kyllä qlqenen kanssa aika pitkälti samoilla linjoilla. Henk. koht kuuntelen oikeastaan kaikkea Cooljazz:ista aina grindcoreen saakka. Mitä itse olen huomannut musiikista, joka tosin valikoituu hyvinkin tarkasti yhtyeen soundimaailman, liveperformanssin, ulkomusiikillisten tekijöitten ja ideologian kautta mitä kuuntelen. Itse koen musiikin sanoman lähes yhtä tärkeäksi tekijäksi kuin itse musiikin. Hyviä hevilyriikoita näkee vähän, tai ainakaan sellaisia jotka koskettaisivat minun arvomaailmaani. Haluankin näin lähettää terveisiä haudan taakse eli Chuck Schuldinerille, Mokoman Marko Annalalle, Rautiaisen Timolle ja Rotten Soundin G:lle.

Itse löydän fiiliksiä monenlaisesta musiikista. Varsinainen purkkapop ei innoita millään tasolla, muuten kuin haasteellisena soittaa hyvin (ihan oikeasti. Olisittepa ollut rumpukirppiksellä Sami Lehdon klinikalla). Mutta heti ns. vaikeampi pop/rock musiikki iskee kyllä sanomansa ja fiiliksensä puolesta todella hyvin. Eikä mielestäni musiikilla aina tarvitse olla sanomaa joka ottaa välittömästi kantaa päivän kuumiin aiheisiin taikka kritisoi kristinuskoa tai mitä muuta vain. Välillä ihan jokapäiväisten fiilisten kelailu voi tuntua tärkeältä ja silloin tuntee kovin läheisyyttä noihin bändeihin ja biiseihin.

Mitä tulee taas hevimusiikkiin joka on täynnä ahdasmielisiä idiootteja. Samoin heviin suhtaudutaan varsin ahdasmielisesti. Jos jonkun mielestä on todella teiniä ja lapsellista laulaa kuolemasta ja toisen sortamisesta, yhteiskuntamme tabuista. Hän vastatkoon kysymykseeni. Miksi ihmiset haluavat niin paljon toisilleen pahaa ? Huono hevi musiikki kanavoi sanomansa vihaksi, itsetuohoiseksi vihaksi. Hyvä hevimusiikki kanavoi sanomansa vihaksi, terapeuttiseksi vihaksi. Eikä ainastaan vihaksi, mutta se kuuluu tämän musiikin ja kansan luonteeseen että asiat menevät helpommin perille kun vähän ääntään nostaa. Tyhmää ? Ehkä, mutta se toimii.

Kuitenkin mielestäni kaikkein tärkeintä musiikissa on ne fiilikset. Ei kukaan tee musiikkia, ei kukaan soita musiikkia ilman että saa siitä fiiliksiä. Joillakin ne ovat vahvempia joillakin heikompia. Minulle on aivan yhdentekevää miten joku polkee basaria tai jos jollakin rock kannuttajalla jää kapula pomppimaan vähän virvelinkalvoon jos se musiikki, JMLAUTA jos se toimii !
"Se on hyvää koska se on musiikkia" - M.A Numminen
Deino
15.08.2005 16:42:27

Tällä kertaa plussa napsahti Outkastille.
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
HeavyManDrummer
15.08.2005 17:26:42
No KYllä soittaa nopiaa.
Oli poika hauki ja Äiti hauki, ne sitten uiskentelivat ja yhtäkkiä jokin vilahti ohi. Poika hauki kysyi äiti hauelta että mikä se oli? Äiti hauki tähän että SE OLI se Rapalan ämmä joka vei isäsikin :D
Kulkunen
15.08.2005 19:09:04
Outkast ja Aegis tuossa kirjoittivat selkeämmin ja paremmin sen mitä hain takaa. Erit. Aegiksen pointti siitä, että vaikka metallissa lauletaan murhasta tms. sitä ei välttämättä ihannoida. Plussat molemmille minultakin.
The downward spiral never ends.
e r s k i
15.08.2005 23:47:26 (muokattu 15.08.2005 23:47:54)
Erittäin osuvaa spekulaatiota Aegigselta ja muilta. Äärimmäinen musiikki on aina useimmille vaikeaselkoista. Taiteen symboliikka ja sen merkitys korostuu juuri näissä äärimusiikin tyyleissä, jotka käsitetään tosiaankin liian usein väärin sisältönsä vuoksi.

..Mutta noista pedaaleista. Kävin tänään itsekkin viimeinkin testailemassa Longboard Axisia oikein ajan kanssa, ja kyllä ne aika vaarallisen herkiltä tosiaan tuntui ns. "normaalien" pedaalien jälkeen. Tottumisen jälkeen olis varmaan loistovehkeet.
lethus1
16.08.2005 10:06:48 (muokattu 16.08.2005 10:09:09)
Vielä lyhyenä ja ehkä turhanakin kommenttina pitää sanoa, että mikään muu laillinen asia ei puhdista niin tehokkaasti kroppaa ja päätä kuin soittaa räyhäkästä musiikkia kovaa ja fiiliksellä. Jos tätä ei ymmärrä, sitä ei ymmärrä. Jotkut hakkaa nyrkkeilysäkkiä kuntosalilla, jotkut toisiaan nakkikioskilla, mutta hevi on tyhmää uhoamista.

Fiilis ennen teknisyyttä. Muulla ei ole minulle väliä.

Edit.. Olisihan se toki mukavaa jos olisi tuollainen stamina ja tekniikka kuin Roddylla tai Kolliaksella. Ei ole eikä tule kun ei treenaa. Oma moka. Saarenpää on (kun Deathrace king kerta esimerkkinä oli) julmetun vimmainen ja mainio soittaja ja omissa kirjoissani valovuosia mielenkiintoisempi kuin em. kaksi sankaria.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
lethus1
16.08.2005 10:34:45
Se, että ymmärrän agression ja tiedän hevin sitä parhaiten musassa purkavan ja esittävän, ei tarkoita että siitä sinänsä pitäisin. Musan tunnetiloja voi paljon hienoviritteisemmin löytää aivan muualta kuin hevistä. Toivoisin että sen aistimiseen löytyisi eväitä mahdollisimman monilla nuorillakin.

Sen takia monilta ihmisiltä löytyykin erilaista musiikkia että voi uppoutua erilaisiin tunnetiloihin. En minä metallista hae hipsuttelua enkä ambientista tai muusta kevyestä aggressiota. Yhtä turhaa kuin juoda kahvia humalahakuisesti. Tai sitä koskenkorvaa aamukahvina. Rautalankaa mutta olkoot :D
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
rm_wispila
16.08.2005 10:41:37
Pedaalivalmistajat eivät ilmeisesti tiedosta kaikkia vaatimuksia, koska tekninen kehitys on jämähtänyt speduissa nykyisiin "nivelletty lätkä"-käyttöliittymiin.
Tuli vaan tuosta urheilupätkästä idea (aitoon Pelle Peloton - tyyliin) NiksiPirkka - tyylin pedaalista;

Vanhaa polkupyörästä otetaan pedaalit ja takarengas. Takarenkaaseen asennetaan nuijia tasaisin välimatkoin, esim. 20 kpl.
Ja sitten hoistinki kiinni basariin, jalat rullaamaan ja lätinää kioskiin! Kaikki vanhat nopeus ennätykset jäävät unholaan.
Mikäli raaskii vielä uhrata kolmivaihteisen pyöränsä, saa kertseihin lisää rytinää...

Ja fanit tykkää rumpalista; "on se aika kone..."
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
wavelength
16.08.2005 12:56:23

Vanhaa polkupyörästä otetaan pedaalit ja takarengas. Takarenkaaseen asennetaan nuijia tasaisin välimatkoin, esim. 20 kpl.
Ja sitten hoistinki kiinni basariin, jalat rullaamaan ja lätinää kioskiin! Kaikki vanhat nopeus ennätykset jäävät unholaan.
Mikäli raaskii vielä uhrata kolmivaihteisen pyöränsä, saa kertseihin lisää rytinää...

Ja fanit tykkää rumpalista; "on se aika kone..."

Itse tuumailin samanlaista ideaa jo vuosia sitten. Miten olisi saman keksinnön seuraava aste: otetaan vanha motocross-pyörä, tehdään samat temput takarenkaalle ja väännetään kaasua... Kyllä lähtee! Ja samalla molemmat jalat jäävät vapaaksi tekemään ties mitä kivaa.
En tiedä mistä puhun.
rm_wispila
16.08.2005 13:25:27 (muokattu 16.08.2005 13:26:12)
Toihan on jo sitten rumpukone! tai ainakin bassorumpukone...

Tosin jos käyttää hieman öljyisempää gasoa, ei tarvita erillistä savukonetta.
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
ToMi88
16.08.2005 13:34:18

Tosin jos käyttää hieman öljyisempää gasoa, ei tarvita erillistä savukonetta.

Hehe:D
Jami
16.08.2005 15:19:26

Kyllä lähtee! Ja samalla molemmat jalat jäävät vapaaksi tekemään ties mitä kivaa.

Vaikka kävelemään jonnekkin missä soitetaan musaa. hähähähäh.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
wavelength
16.08.2005 19:12:42

Niin, ja jos ei lavalla tuuletus pelaa, ei tarvitse edes mitään ylimääräisiä päihteitä! Tämähän on Mitä Nerokkain Oivallus...
En tiedä mistä puhun.
Youni
16.08.2005 20:24:37
Noista nuijista, joita videolla esiintyy. Millainen tuo punainen nuija on? Entäs tuollainen pieni musta? Mitä materiaalia, kuinka pehmeä? Ja mistä niitä mahdollisesti saa?
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
miän vain
16.08.2005 23:44:25

Hyvä hevimusiikki kanavoi sanomansa vihaksi, terapeuttiseksi vihaksi.

Sama idea kuin hyvässä bluesissa. Tunne vain on eri.

--

Vai että crossipyörään nuijat? Samantien mikittää pelkän moottorin, samaa papatustahan sieltäkin tulee. Kahvaa kääntämällä jopa niin nopeasti, ettei iskuja erota. Säätöruuvista sitten valitsee, haluaako suoraa vai sufflea..
Aikani käytin niin, ettei aikaa jäänyt jäädä miettiin.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
Demonium
19.08.2005 23:12:40

mahtaako kukaan tietää mitä biisejä (jos ne on jotain nauhotus sessioita siis) tuo Kollias tuossa paukuttelee. sedän komppi valinnat kyllä potkii meikää munille niin saatanasti. ja vielä hyvällä tavalla, ei sillä että olisin masokisti kylläkään.
-Rumpukuolema-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)