sepeli 20.12.2004 15:22:40 | |
---|
mä soitan enemmän ridee ku haikkaa. Sama juttu. Suosikkipeltini. Omistan A Custom Medium 20". Rideen soittelen niin että se tukee kappaleen "voimakkuutta" esim. rankemmissa kohdissa latoo hieman kapulanvartta mukaan että saa aikaiseksi washia ja täten volumea ja sitten rauhallisissa kohdissa kapulan kärjellä leudompaa kilinää. Kelloa voi käyttää myös rankempana komppina jos haluaa ja muutenkin perkussiivisiin kilistyksiin ja aksentteihin. Ridellä saa myös biisiin mukavasti "avautuvan" kohdan kun vaihtaa haitsusta rideen sopivassa paikassa. Riden kuulaampi soundi kirkastaa äänimaailmaa hienosti. Göö Söin vain loskaa, lumeen ei ollut varaa. | IMIK #22 |
Remo 20.12.2004 15:29:43 | |
---|
Itte tässä just parhaillaan tuskailen peltien kanssa...Dimensionsin Med Thin ja 14" Short/Thin Crash tekis mieli, mutta... Med thinistä en tiedä, mutta thin crash on aivan mahtava peli. Toimii tilanteessa kuin tilanteessa. Toi short crash oli lähes niinkuin splashi sammu aivan kauheen nopeaa. PAISTE CYMBALS REMO HEADS |
JeeVes 20.12.2004 15:39:17 | |
---|
Larssi on hanurista... Ei aloiteta tätä keskustelua, vaikka tottahan tuo. "Ajattelen, siis olen siis olemassa" |
Kulkunen 20.12.2004 15:52:23 | |
---|
On tosi asiallisia juuri rokkiin ja metalliin, ja kaikenlisäks ne soi tosi nätisti, yllättävän herkkiä. Itsellä vähän kuumottais hankkia koko satsi Alchemyä... Tuo qlqusen mainitsema Alchemy 21" Rock Ride on kyllä varmasti todella maukas peli. GAAAAH!!!1 Se on "qlqnen", ei u:ta!!!1 Oppikaa se jo!!!1 GROAAARGH!!! ...hengitä sisään... ulos... sisään... Krhm, joo oli kyllä oikein maukas peli raskaampaan menoon. Itse ehkä vähän monipuolisempaa ja washaawampaa (heh) peltiä kaipaisin. Tosin crash-osaston uusiminen on etualalla, jotkut saattavat muistaa kuvan Sabian-rieskastani jokin aika sitten. Alchemyt, A Customit ja AA:t noin päällimmäisinä tähtäimissä. Sitten harkita noita ridejä ja kiinapoikia. "Shwoosh!" "Mikä se oli?" "Se oli mun opintolainan toinen erä." The downward spiral never ends. |
Bacchus 20.12.2004 16:02:37 | |
---|
GAAAAH!!!1 Se on "qlqnen", ei u:ta!!!1 Oppikaa se jo!!!1 GROAAARGH!!! Hähhää.;) Toi qlqnen ei jotenkin taivu, kuulostaa ihan turun murteelta, mikä ei ole ikinä positiivista. Mites ois qulqunen, tai gulgunen, näin joulun kunniaksi?;) - |
ääliö 20.12.2004 16:26:22 | |
---|
Joo pistetään qulqunen! Parempi seki ku mulq... äh,ei mitää,otan takasi.(toivottavasti qlqnen:n huumorintaju riittää. Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion. |
Liver-Box 20.12.2004 16:27:20 | |
---|
Mutta se on se kapulaote. Totta. Tietty joku 10000 kertaa maahan tiputettu millenium voi olla hankala tapaus suurimmallekkin expertille. Itsellä on K-Custom Dark Ride 20" - Parempaa en ole vielä löytänyt. Löytyy pingiä ja matalaa crashtyyppistä huminaa + selvä kellosaundi.
Jakso. |
Kulkunen 20.12.2004 16:42:07 | |
---|
kuulostaa ihan turun murteelta Verisin loukkaus ikinä. Ihan vaan qlqnen, lausutaan "kulkunen". Ei pitäs olla niin hankalaa. Paitsi ehkä turkulaisille... Lukkoa ja bänniä ääliölle. :) Offtopic, sori. The downward spiral never ends. |
Postmortem 20.12.2004 18:00:17 | |
---|
Tuo qlqusen mainitsema Alchemy 21" Rock Ride on kyllä varmasti todella maukas peli. Mulla onki tuollaanen ja se o hyvä peli.Kirkas voimakas ping ja soi hyvin.Crashia siitä ei kyllä yhtään saa.Itse haluaisin jonku vähä vielä extrememmän riden tollaseen nopiaan metallimätkeeseen. |
Bobana 21.12.2004 07:09:56 | |
---|
Pientä offtopikkia mutta kellään paisteen signature power tai dimensions power bell rideä?Minkälaanen saundi? Signature Power Riden omistan. Toimii perkeleellisessä mätössä kun ei jää jalkoihin. Nimensä mukaisesti POWER eli soi aika saatanasti eli ei sovi jazziin eikä humppaan vaan kovaääniseen rokkiin tai metalliin. Pirun mukava pingi, aika soiva kirkas kello ja sitä sustainia ihan perkeleesti. Ite diggaan todella. Vaikka soi kovaa niin pingi erottuu silti hyvin tiukassakin mätössä. |
Woodoo 21.12.2004 09:07:35 | |
---|
Mitäs meinaa sustain? Pingin, kellon ja muutkin vielä ymmärrännän... |
sepeli 21.12.2004 12:14:49 | |
---|
Mitäs meinaa sustain? Pingin, kellon ja muutkin vielä ymmärrännän... Sitä että kuinka kauan pelti soi. Söin vain loskaa, lumeen ei ollut varaa. | IMIK #22 |
Postmortem 21.12.2004 13:15:24 | |
---|
Bobana minkä kokoinen se sun signature power on?Kumpaa suosittelet 20" vai 22"? |
wavelength 21.12.2004 14:33:23 | |
---|
Kaipaisin hiukan enemmän tietoa riden käytöstä erilaisissa musiikkityyleissä. Kuuntele paljon erityylistä musiikkia, blokkaile ridekuvioita ja yritä toistaa ne omalla pellillä. Tärkeää on kapulavalinta sekä oikea tatsi -- halonhakkuumetodilla ja -välineillä vanhasta Zildjian K:stakin saa paskat soundit. Suurin apu tässä asiassa on varmasti kokenut rumpuopettaja (mieluiten jazz-sellainen). Oikeaa soundia ja tatsia on vaikea sanoin kuvailla. :) Pastilli? |
Bobana 22.12.2004 09:01:34 | |
---|
Bobana minkä kokoinen se sun signature power on?Kumpaa suosittelet 20" vai 22"? Se on 22". Riippuu siitä minkälaisesta saundista tykkäät. Eli tää mun on hiukan tummempisointinen, siis matalampi, ja taasen se 20" on hitusen kimakampi. Mutta molemmissa on voimakas pingi ja aika kipakka kello eli metsään ei kummankaan kohdalla voi mennä. Ainahan nää on yksilöitä kun kerran on käsin taottu eli kandee koklata ja verrata jos on mahdollisuutta. Paisteen kohdalla heittojen pitäisi kylläkin olla minimaallisen pieniä tiukan tuote valvonnan ansiosta. No joo, kurapellit ovat tietenkin asia erikseen. Mutta oma ehdoton suosikkini on tää 22". Olempa joskus tuumannut hankkivani 24" 2oo2:n tai sitte 24" Sabianilta, mut toistaseksi en vielä. Ja juu, eli se sustain on se soinnin kesto. Joittenkin biisien jälkeen joutuu pellin "pysäyttämään" erikseen kun soi sen verran reippaasti vielä... |
JeeVes 22.12.2004 17:09:25 | |
---|
Mulla on hyvä ride käden treeniohje: Soitatte ensin hitaalla tahdilla svingiä rideen, hihat kakkoselle ja neloselle. Sitä 5min. Sitten suorilta perään sama, mutta real uptempoon. Taas sitä 5min. Ja sitä sitten vaan rumppailemaan, niin kyllä ridekäsi kehittyy. "Ajattelen, siis olen siis olemassa" |
p.g. 23.12.2004 00:50:31 | |
---|
Henkilökohtaisesti pidän kovasti, kun aksentteja soitetaan riden kupuun. Oma tekniikkani tuossa on se, että kun muuten soitan rideen kapulan kärjellä, lyön kupua kapulan "olkapäällä" eli 2-3 cm kärjestä. Olen samaa mieltä,ja käytän myös itse paljon tuota. Tuo paljon väriä soittoon oikeissa paikoissa käytettyinä,jos vertaa että vetää vaan"perinteisellä"tyylillä. (esim.Rushin Animaten intro ilman "kuppi"lyöntiä olis perin aneemisen kuuloinen)Rush viite oli vain minun mielipide,joku toinen voi olla eri mieltä. |