Aihe: Tupla pedaalit.
1 2 3
Paas
05.11.2004 15:30:38
Kokeile vaikka niitä 9410:ia. Nekin on hyvät.

Olen kokeillut rumpuopen pedaalia. Ei ne suoravedot ole minua varten. Myinhän minä axiksen pedaalitkin pois. Ketjuvetoinen sen olla pitää(ainakin minulla).
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
nevertoreturn
05.11.2004 18:34:27
Jos voit säästää vähän yli kolmeensataan egeen, niin saat Yamaha DFP 9410 suoravetopedalit. Ei tartte sitten enää vaihtaa. Ne on hyvät.

Onks noil ja axiksen pedaaleil paljoo eroa? tietääks kukaa???
ddrum54
05.11.2004 18:49:15
Onks noil ja axiksen pedaaleil paljoo eroa? tietääks kukaa???

On. Monta sataa euroa.
2`n 4
Canto
05.11.2004 23:48:26
Olen kokeillut rumpuopen pedaalia. Ei ne suoravedot ole minua varten. Myinhän minä axiksen pedaalitkin pois. Ketjuvetoinen sen olla pitää(ainakin minulla).

Joku kiltti ihminen varmaan osaa selittää tyhmälle eron suoravetoisen ja ketjuvetoisen pedaalin välillä?
Finding beauty in the dissonance
Aimo
06.11.2004 10:50:34
Pearlin Eliminator on minun mielestäni paras tuplapedaali. Säätövarassa ja tuntumassa hakkaa vaikkapa Iron Cobran, ainakin omalle jalalleni sopii paremmin. Taisin maksaa vähän yli 300e.
Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin.
nevertoreturn
06.11.2004 13:11:43
On. Monta sataa euroa.

juu, on ainaki saman näköset, axiset ehkä vähä rumemmat, mut ei mitää teknisii eroi?
wavelength
06.11.2004 14:28:30

Joku kiltti ihminen varmaan osaa selittää tyhmälle eron suoravetoisen ja ketjuvetoisen pedaalin välillä?

Fyysinen ero on yksinkertaisesti siinä, miten polkaisun voima siirtyy pedaalin nuijaosaan. Suoravetoisessa pedaalissa pedaalin ja nuijaosan välissä on kiinteä metallinen klääpytin, ja ketjuvetoisessa -- ihme ja kumma! -- metalliketju tai kestävästä muovista tms. materiaalista tehty hihna. Käytännön erot soittotuntumassa selviävät vain kokeilemalla.
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush.
ddrum54
06.11.2004 14:35:05 (muokattu 06.11.2004 14:38:24)

Vastaus löytyy seuraavalta otsikkosivulta, aiheena Yamaha tuplapedalit, tai jotain sinnepäin. Sieltä selaat Miän Vain - nimisen henkilön kirjoituksen. Hän selittää aika tyhjentävästi asian.

EDIT: Otsikko on - Yamaha suoravedot -.
2`n 4
eleeton
06.11.2004 15:45:25
Hän siis kysyi nimenomaan kannattavaa sijoitusta.

Öh. Kyllä ne mitä vastaan on tullu kestää oikeassa käytössä vuosia. Iteki käyttäny vanhoja tamoja jonkin aikaa, ei ihan parhaat, mutta pätevät pedaalit, ja käytettynä 100e maksoin. Olivat sen verta hyvässä kunnossa.
Minusta DW, Pearl tai Taman (tupla)pedaali valikoimassa ei ole mitään järjetöntä kuraa eli kaikki ovat käyttökelpoisia vielä vuosien päästä, jos vaan pitää tuntumasta eikä pahoinpitele niitä. Saatan olla väärässäkin, mutta olen soittanut myös milleniumeilla jo '98 aikoihin ja kyllähän niillä soitti mutta en kehuisi.
ddrum54
06.11.2004 17:29:21
olen soittanut myös milleniumeilla jo '98 aikoihin ja kyllähän niillä soitti mutta en kehuisi.

Juu, eipä ole millenium paljon kehuja kerännyt. Mutta, niistä oikeista pedaleista: käytetyt on varmaan hyvä ostos, mutta jos niissä on sitten joku piilokäpy, niin siinähän sitten olet risojen pedalien kanssa. Saattaa olla varaosien saantikin vähän sitä sun tätä.

Tuli tuosta alkuperäisestä kysymyksestä semmoinen vaikutelma, että kysyjänä on nuori kaveri ja rajoitetulla budjetilla koittaa hankkia lisäominaisuuksia rumpuihin. Näissä tapauksissa minun neuvoni on: osta uusi, kerran se kirpaisee, mutta sitten on takuu, jos sattuu tulemaan maanantaikappale. Ja lisäksi nämä Yamahat on mielestäni niin hyvät pedalit suhteellisen kohtuullisella hinnalla, että ei pitkään aikaan tule tarvetta uusimiseen. Voi sitten, kun rahaa taas kertyy, hankkia muita kivoja kikottimia rumpusettiin. Ihan samaa periaatetta noudatan itsekin. Kun sitä ylimääräistä rahaa (mitähän sekin muuten on ) ei ole, kannattaa ostaa niin hyvälaatuista mihin suinkin pystyy venymään. Ei tarvitse sitten samoja heebeleitä olla koko ajan uusimassa. Kalliimmaksi se tulee ajan mittaan.
2`n 4
Apsi
07.11.2004 23:32:41
Juuh. Olen nyt kahden vaiheilla. On kovasti kehuttu noita Pearlin eliminatoreitakin. Eli ostan joko Pearlit tai Yamahat. Kiitos kaikesta mahdollisesta avusta!
Sushified
14.11.2004 22:17:18
Iron Cobra ja Pearl Eliminator ovat tällä hetkellä ehdottomasti parhaat hinta/laatu suhde pedaalit markkinalla.

Iron on aina ollut tunnettu sen erinomaisesta laadusta ja kestävyydestä ja Eliminatorissa on monta kertaa enemmän säätö mahdollisuuksia kuin missään muussa pedaalissa.

Itellä Eliminatorin single ja vanhat Camco tuplat.
ddrum54
15.11.2004 13:16:14 (muokattu 15.11.2004 13:24:06)
Iron Cobra ja Pearl Eliminator ovat tällä hetkellä ehdottomasti parhaat hinta/laatu suhde pedaalit markkinalla.

Iron on aina ollut tunnettu sen erinomaisesta laadusta ja kestävyydestä ja Eliminatorissa on monta kertaa enemmän säätö mahdollisuuksia kuin missään muussa pedaalissa.

Itellä Eliminatorin single ja vanhat Camco tuplat.

Kovasti vaan on Cobra - hemmot vaihtaneet jammuihin. Tuskin ne huonompiin vaihtaa. Ei myöskään suoravetomallia löydy. Hihnavetomalli on kalliimpi kuin jammu.

Enivei , makuasia. Ja muuten, Pearlin HW on kuraa.

EDIT: katso ed. sivulta moderndrummer88:n vastaus. Kokemus puhuu.
2`n 4
Sushified
15.11.2004 13:37:52
Pearl hardware on kyllä tukevammasta päästä. Tietääkseni Pearl on ainoa firma joka valmistaa hardwarensa puhtaasta metallista, eli mistään kurasta ei kyllä puhuta :)

Ja en kyllä ymmärrä miten kukaan joka olisi kokeillut Yammy, Tama, Pearl ja DW (tai jopa Axis) pedaaleja valitsisi niistä Yammyt? Pitää kyllä olla erikoiset vaatimukset sitten. Itse soittanu kaikilla näistä (paitsi Axis) ja mielestäni Eliminator ja IC ovat ehdottomasti parhaat. IC on ehkä enemmän mättöpedaali kun taas Elim. sopii ihan jokasen makuun kunhan osaa säätää oikeasta ruuvista.

Yammyt tuntuvat jotenkin halvemmalta vaikka se painii samassa sarjassa kun yllämainitut. En tietenkään väitä pedaalia huonoksi koska sitä se ei ole, mutta minun mielestäni se ei pysty kilpailemaan muitten kanssa.

Sitäpaitsi en kyllä tiedä yhtäkään tupla-guruu joka käyttäisi dragoneit. Hevi rumpaleitten (maailman laajuisesti) keskuudessa suurimman suosion saa nykyään kyllä Axis, IC ja DW pedaalit.
ddrum54
15.11.2004 13:52:20
Niin, kuten sanoin , makuasia.

HW:stä, liian monen hajonneen Pearl nippelin jälkeen olen valmis nimeämään ko. tuotteet kuraksi. Se "metalli" on tyypillistä taiwan valurautaa ja clampit etenkin on varmaankin valmistettu tinasta. Näissäkin tuotteissa voisivat ottaa oppia yamahasta. Muuten, jammun HW valmistetaan merkin prätkäosastolla. Niissä on jopa ihan oikeaa terästä.
2`n 4
DimensionZ
15.11.2004 16:17:51 (muokattu 15.11.2004 22:54:12)

Muuten, jammun HW valmistetaan merkin prätkäosastolla. Niissä on jopa ihan oikeaa terästä.

Yamahan hardware on ehdottomasti parasta mitä on koskaan tehty.
''He jumped right out of a building!!''
Paas
15.11.2004 16:26:27
Yamahat hakaa minun mielestäni iron cobrat ihan selvästi. Cobrien kökkö-slavepuolen tuntuma on se heikko lenkki(ja kyllä, olen omistanut kolmet cobran tuplat). Sinkut on varmaan sitten ihan hyviä koska mitään välitankoa ei ole. Yamahaoissa slave puoli toimii yllättävän hyvin hintaansa nähden.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Stratton
15.11.2004 18:31:14
Täällä yleensä sivuutetaan aina suoraan kaikki alle 300e mallit. Itse ostin reiluun pariin hunttiin Pearlin tuplat (vissiin P100-TWC) ja ihan tyytyväinen olen ollu. Eikai noi nyt parhaasta päästä ole, ja varmasti niistä heikkouksia löytyy, mutta kyllä sitä niilläkin lähtee. Itellä kun tuo 300e olis jo ollu liikaa. Tietenkin jos on oikein pro-mallin rumpali niin siinä vaiheessa varmaan alkaa jo hamuamaan sitä kaikkein parasta, mutta kyllä sitä pystyy huonommillakin soittamaan ;)
eleeton
16.11.2004 17:13:43 (muokattu 16.11.2004 17:14:27)
Tietenkin jos on oikein pro-mallin rumpali niin siinä vaiheessa varmaan alkaa jo hamuamaan sitä kaikkein parasta, mutta kyllä sitä pystyy huonommillakin soittamaan ;)

Ei halvat ole missään nimessä huonot! Ja joskus jos tarvitsee vaikka kahteen settiin pedaalit, niin ostaa toiseen vaikka vähän halvemmat että saa treenit vedettyä ilman suurempaa säätämistä. Siinä myös edulliset pitävät paikkaansa oikein hyvin.

Mutta, mitä soittotuntumaan tulee, ihan sama onko DW vai millenium, se on makuasia. Kestävyys sen sijaan, siitä ei ole puhuttu täällä lainkaan. Siis, voisi kuvitella että kalliimmat pedaalit myös kestävät paremmin käyttöä. Näin tuskin on, erot ovat hyvin yksilöllisiä. Mutta mitään kunnon tutkimusta en ole asiasta nähnyt.

Eli tämän sanottuani, periaatteessa kun ei pedaaleita pahoinpitele niin se on aivan sama onko Pearlin 180e pedaalit, vai Eliminatorit. Sama pätee noihin DW:eihin myös. 7002PZ on oma henk.koht. suosikkini kaikista pedaaleista, verrattuna vaikka 5000 sarjaan joista kaikki kokeilemani ovat joko säädetty ihan tunnottomaksi tai kuluneet sellaiseksi.
triplis
16.11.2004 17:26:38

Ittellä jaloissa dw 7002PZ ja hyvin polkee hevimmässäkin matskussa! Hinta vähän vajaa kakshöntsää, ei paha...ei ollenkaan paha.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)