Aihe: Paras opetusvideo?
1 2
Hulfok
30.03.2006 18:55:25
No laitetaan se nyt tännekki...
http://www.rockstarba.net/home/media/rumpukoulu/
Siitä:D
LaKu
30.03.2006 21:37:58
Steve Smithin dvd. Ei ole varsinainen opetusvideo mutta on täynnä vaikka mitä kivaa. Jokaisen rumpalin pitäisi omistaa tämän. Erittäin huolellisesti tehty, todella hintansa väärti. Steve Smith on ihan kunkku :)
vernie
31.03.2006 00:09:38
Mä en jostain syystä pidä lainkaan Steve Smithin tyylistä enkä soundeista, joten tuo videokaan ei kyllä kolahtanut yhtään. Paras näkemäni rumpupätkä on ehdottomasti Steve Jordanin DVD. Ei niinkään tekniikkapainotteista juttua, vaan enemmänkin filosofisempaa pohdintaa ja kasapäin mahtavia komppeja rouheilla soundeilla.

Voisin muuten myydä tuon Smithin DVD:n asevelihintaan, jos jotakuta kiinnostaa..
juoni
31.03.2006 12:53:35
Mä en jostain syystä pidä lainkaan Steve Smithin tyylistä enkä soundeista.

Minulla on vähän sama juttu noiden soundien suhteen. Vaikuttaa siltä ettei se jaksa lyödä perinteisellä otteella ainkaan tomeja tarpeeksi kovaa. Vähän ponneton maku jää touhuistansa.
Lahjattomat Treenaa
wavelength
31.03.2006 13:40:20

Vaikuttaa siltä ettei se jaksa lyödä perinteisellä otteella ainkaan tomeja tarpeeksi kovaa. Vähän ponneton maku jää touhuistansa.

Se on sitä fuusiojatsia, kato.
En tiedä mistä puhun.
juoni
31.03.2006 15:32:05
Se on sitä fuusiojatsia, kato.

No jaa, kyllä Wecklillä ja Colaiutalla sun muilla homma vaan skulaa.
Lahjattomat Treenaa
porsas
31.03.2006 15:46:49 (muokattu 31.03.2006 15:47:11)
millonkas Kai Hahdon piti julkasta se sen opetus video tai mitä se nyt sitten ikinä sisältää..?onko kellään tietoa?
käreyndanni
31.03.2006 15:57:14
Minulla on vähän sama juttu noiden soundien suhteen. Vaikuttaa siltä ettei se jaksa lyödä perinteisellä otteella ainkaan tomeja tarpeeksi kovaa. Vähän ponneton maku jää touhuistansa.

Ponneton, juupa juu. Hänellä on ainakin selkeät melodiset ideat, mitä voi harvoista rumpaleista sanoa. Meikä diggaa Steve Smithin soittoa sen selkeyden, rentouden ja vaivattomuuden vuoksi. Ei joka videon tarvi olla Workout, nutrition and Powerdrumming.

No makunsa kullakin. Kyllähän nuita jumppavideoitakin tulee diggailtua :)
juoni
31.03.2006 18:29:56
Ponneton, juupa juu. Hänellä on ainakin selkeät melodiset ideat, mitä voi harvoista rumpaleista sanoa. Meikä diggaa Steve Smithin soittoa sen selkeyden, rentouden ja vaivattomuuden vuoksi. Ei joka videon tarvi olla Workout, nutrition and Powerdrumming.

No makunsa kullakin. Kyllähän nuita jumppavideoitakin tulee diggailtua :)

En sanonut pahaa sanaa melodiapuolesta, tai itse soiton musikaalisuudesta, enhän? Kiinnitti vain heti huomion tuo hiljainen tatsi yhdistettynä kuitenkin suht' rokkenrollin kuuloisiin tomareihin.
Lahjattomat Treenaa
wavelength
31.03.2006 19:16:44

Kiinnitti vain heti huomion tuo hiljainen tatsi yhdistettynä kuitenkin suht' rokkenrollin kuuloisiin tomareihin.

Tämä kyllä. Huomasin itsekin, että Smithillä on melko lailla samat soundit Sonoreissaan kuin esmes Thomas Langilla ja Björn Fryklundilla (Freak Kitchen). Eipä minua kuitenkaan tuo kevyt tatsi haittaa -- jokaisella on oikeus omaan soundiinsa, ja kyllähän nuo kannut ihan nätisti soi.
En tiedä mistä puhun.
käreyndanni
31.03.2006 21:09:25
En sanonut pahaa sanaa melodiapuolesta, tai itse soiton musikaalisuudesta, enhän? Kiinnitti vain heti huomion tuo hiljainen tatsi yhdistettynä kuitenkin suht' rokkenrollin kuuloisiin tomareihin.

Joo, et sanonut ja laitoin kuitenkin pari kappaletta herneitä nenään ;).
Safga
01.04.2006 12:10:32
juu, itse oon ''ostanut'' nämä Liquid drum theaterit molemmat videot siis. Sekä löytyy myös portnoyn wanha drum concept. Sit vielä on tuo drums of tought. Kaikki ovat kovia videoita. Täytyy nyt mainita että näistä videoista se tupla basari komppi lähti liikkeelle : ) Jos tykkää soitella noita dt ja lte biisejä ja jotkut kohdat ovat jääneet epäselväksi niin ihmeessä kannattaa kattoa. Itse soitellu aika paljon dt ja LTE biisejä niin olihan noista esim: home:ssa ja the dance of eternityssa paljon apua. Noikin molemmat biisit menevät kivasti alusta loppuun. ja train of toughtin biisit menevät suurimmalta osin jo loppuun saakka. kannattaa siis ''ostaa'' nämä.

Ps. Ite pidän kovasti noista videoista ja vielä portnoyn ''hyvät'' vitsit jaksavat auttamaan katsomaan sen loppuun saakka ; )
Pearl & Stagg... Play with the best (medina) Pastilli?
wavelength
01.04.2006 12:11:52

Joo, et sanonut ja laitoin kuitenkin pari kappaletta herneitä nenään ;).

Hyvä onkin laittaa pahan päivän varalle. :-)
En tiedä mistä puhun.
gulfstream650
02.04.2006 10:56:35

Kaksi suomenkielistä asiallista rummustonsoiton opetuselokuvaa:

- Rumpukoulu (Matti Oiling, 1988). Hyvä kipinän tartuttaja aloittelijalle. VHS:nä vain, mutta ilmestyy kohta DVD:näkin.
- Groove In (Tommi Rautiainen). Antaa jotain jokaiselle. DVD, CD ja kirja. Riffin sivuilta saanee tilattua.
Svengaa kuin kauris.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)