Aihe: mielipiteitä seteistä
1 2
Kailis
20.10.2011 17:56:33

Katotaas...huonot materiaalit, huono viimeistely, rimpula HW ja useita esimerkkejä soikeista rummuista. Mutta jos näiden kanssa voi elää niin mikäs.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Ruutikallo
20.10.2011 18:22:02
Conrad Lant: Nyt huijaat.

Ihan sivumennen sanoen täytyy kiittää onneaan ettei ollut omassa nuoruudessa webbiä vielä keksittykään. Eivät jääneet kaikki teini-ikäisen besserwisserin sammakot talteen jälkipolville.

Agreed.... =D Huh-huh. Onneksi tämä globaali yhteydenpitosysteemi tuli lähes jokaisen saataville vasta sen verran myöhään, että oli teini-ikä jo aikoja sitten ohitettu.

Olisihan sitä varmasti jos ja mitä läppää saattanut lentää. Vaikkapa Maxwin By Pearl setin tajutonta hehkutusta ja tietenkin kolmella pikkutomilla, joista yksi erimerkkinen =)
Nooh, nyt pitää jo rajoittaa ettei niitä sammakoita tosiaan pullahtele.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
ilebe
20.10.2011 18:36:42
Kailis: Katotaas...huonot materiaalit, huono viimeistely, rimpula HW ja useita esimerkkejä soikeista rummuista. Mutta jos näiden kanssa voi elää niin mikäs.

Itse en ainakaan ole törmännyt kieroihin runkoihin muissa kuin milleniumeissa mutta ne ovatkin sitten aivan oma lukunsa...
Ja itse ainakin olen uusinut hw:n snare ja haikka ständiä vaille kokonaan. Joten ei ole enää rimpulaa. Mutta puhun nyt itse pöntöistä joihin ainakin itse olen erittäin tyytyväinen. Eivät ole soikeaa nähneetkään ja kun tarkastaa viisteet niin muuten viimeistelykin on erinomainen.
Kailis
20.10.2011 18:40:50

Lucky Luke...eiku you.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Ruutikallo
20.10.2011 18:55:20
ilebe: Itse en ainakaan ole törmännyt kieroihin runkoihin muissa kuin milleniumeissa mutta ne ovatkin sitten aivan oma lukunsa...
Ja itse ainakin olen uusinut hw:n snare ja haikka ständiä vaille kokonaan. Joten ei ole enää rimpulaa. Mutta puhun nyt itse pöntöistä joihin ainakin itse olen erittäin tyytyväinen. Eivät ole soikeaa nähneetkään ja kun tarkastaa viisteet niin muuten viimeistelykin on erinomainen.

Hyvä että settisi on passeli ja toimiva.

Mulla oli treenisettinä jokunen vuosi sitten PDP:n vaahtera setti, olikohan se nyt FX, CX vai mitä näitä mahtaa olla.
Tämä setti oli ollut ikänsä "vain" studiokäytössä(?). No, sain kohtuuhinnalla ja ostin pois kun setti oli saatava, jottei tavinnut aina joltain treenikseltä roudata settiä seuraavalle.

Soundi oli yllättävän ookoo, rungot tosin kierot kaikissa, lukuunottamatta lattiatomia.
Kalvosulkeisissahan tuo tuli tsekattua ja samalla viisteet, joiden viimeistely oli aika niin ja näin. Röpelöä, epätasaisuuksia, snarebedin puute... Tuollaisia pieniä juttuja.
Useiden porausten kohdilla oli ympärille jäänyt lastuja ja tirsuja.

Mutta EI niin huonoa etteikö jotain hyvääkin. Viritysruuvien hienokierre on mielestäni hyvä juttu, pitää vireen paremmin ja ruuvi ei lähde löystymään niin helposti vaikka olisi löysähkössäkin vireessä. Myös virittäminen oli melko "helppoa", tai no miten sen nyt sanoisi koska rungoissa kuitenkin kieroutta. Tarkempi kuitenkin, juuri tuon hienokierteen ansiosta.

Virveli käyttäytyi aika ikävästi, johtuen syvennyksen puutteesta. Tomiripustusten pallonivelet eivät herättäneet luottamusta, mutta toimivat ainakin sen ajan kuin minulla olivat.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
ilebe
20.10.2011 19:06:27
henydrum: Hyvä että settisi on passeli ja toimiva.

Mulla oli treenisettinä jokunen vuosi sitten PDP:n vaahtera setti, olikohan se nyt FX, CX vai mitä näitä mahtaa olla.
Tämä setti oli ollut ikänsä "vain" studiokäytössä(?). No, sain kohtuuhinnalla ja ostin pois kun setti oli saatava, jottei tavinnut aina joltain treenikseltä roudata settiä seuraavalle.

Soundi oli yllättävän ookoo, rungot tosin kierot kaikissa, lukuunottamatta lattiatomia.
Kalvosulkeisissahan tuo tuli tsekattua ja samalla viisteet, joiden viimeistely oli aika niin ja näin. Röpelöä, epätasaisuuksia, snarebedin puute... Tuollaisia pieniä juttuja.

Mutta EI niin huonoa etteikö jotain hyvääkin. Viritysruuvien hienokierre on mielestäni hyvä juttu, pitää vireen paremmin ja ruuvi ei lähde löystymään niin helposti vaikka olisi löysähkössäkin vireessä. Myös virittäminen oli melko "helppoa", tai no miten sen nyt sanoisi koska rungoissa kuitenkin kieroutta. Tarkempi kuitenkin, juuri tuon hienokierteen ansiosta.

Virveli käyttäytyi aika ikävästi, johtuen syvennyksen puutteesta. Tomiripustusten pallonivelet eivät herättäneet luottamusta, mutta toimivat ainakin sen ajan kuin minulla olivat.

Itsekkin löysin basarin tomimpuntim reijistä hieman rosoa kun modasin lätkän ton mountin tilalle. Muta parissa tomissa olen ton ripustuksen kohtaa vaihtanut ja niissä ei ole näkynyt mitään. Muuten ei kyllä ole ollut mitään moitittavaa :)

Virvelistä olen samaa mieltä selvästi setin heikoin lenkki mutta senkin olen vaihtanut pearlin sensitone brassiin. Mutta kaikki muut pöntöt ovat kyllä mainiot. Sitten varmaan näkee ton yksilöllisen laadun kunhan tulee se toinen basari että onko suurempaa eroa tuohon edelliseen.
AP
20.10.2011 22:20:35 (muokattu 20.10.2011 22:21:11)
Hakki: Niin, kammottaakin kuvitella mitä rölöä olisi silloin tullut. RMIFit autotallissa + Lars olis antanu vankan pohjan kuolemattomille heitoille.

:----------------------D
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
OPJ1974
20.10.2011 22:42:55

henydrum: Hyvä että settisi on passeli ja toimiva.

Mulla oli treenisettinä jokunen vuosi sitten PDP:n vaahtera setti, olikohan se nyt FX, CX vai mitä näitä mahtaa olla... Soundi oli yllättävän ookoo, rungot tosin kierot kaikissa, lukuunottamatta lattiatomia.

Alle tonnin seteissähän varmaan vanha totuus pätee: virtys ja kalvovalinta vaikuttavat rumpujen sointiin paljon ja mielestäni kaikkein eniten valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota nimenomaan viimeistelyn laatuun ja hardwareen.

Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omiin Tour Customeihini. Setti maksoi mulle käytettynä vähän päälle neljä sataa (puoli vuotta vanha setti) ja kaikki työn jälki täysin virheetöntä. Yammun hardware on myös parasta a-ryhmää.
moderndrummer88
20.10.2011 23:00:55
Muutenkin näissä "alle tonnin" seteissä kantsii kiinnittää huomiota siihen, että kuinka laadukasta rautaosasto on. Nimittäin siinä vaiheessa kun saa uusia peltiständit, pedaalit ja muutaman luginkin kun kierteet korkkailee, niin ei enää ollakkaan alle tonnin setissä. Siinä mielessä liputtaisin Yamahan ja Taman settejä joissa HW on tunnetusti laadukasta edullisemmissakin seteissä.
Ruutikallo
21.10.2011 10:26:21
moderndrummer88: Muutenkin näissä "alle tonnin" seteissä kantsii kiinnittää huomiota siihen, että kuinka laadukasta rautaosasto on. Nimittäin siinä vaiheessa kun saa uusia peltiständit, pedaalit ja muutaman luginkin kun kierteet korkkailee, niin ei enää ollakkaan alle tonnin setissä. Siinä mielessä liputtaisin Yamahan ja Taman settejä joissa HW on tunnetusti laadukasta edullisemmissakin seteissä.

Totta turiset. Mulla ei PDP:ssä tullut rautoja mukana, poislukein tomipidikkeet.
No, ne antoivatkinn sitten jo kuvan millaiset standit, niiden kierteet yms. mahtanevat olla.
Kuten aiemmin mainitsin, se pallonivelripustus oli sangen heikko esitys.
Nämä olivat Mexico made, ja en oikein tavattoman hyvää niistä osaa sanoa ja valmistuksen siirryttyä itään olisi laatu vielä heikentynyt niin... no jääkööt sanomati.

Tosiaan, kuten MD sanoi, siihen rautapuoleen kannattaa kiinnittä aikalailla huomiota.
Kelvolliset standit on melko tyyriitä mikäli/kun niitä pitää uusia.
Mutta kyllä PDP:stä rummuille ominaisen soundin saa, kalvojen valinta ratkaisee paljon ja sen päälle hitolline ruuvaaminen.

Ei ole tarkoitus dumata ko. merkkiä. Tämä perustuu omiin kokemuksiin.
Aabu
21.10.2011 11:36:07
Itselläni on Gretschin Catalina Maplet, toimii, soundaa hyvin, tosin tehdaskalvot ovat aika kuraa ja näissähän ei HW:ta mukana tule.
Tama Silverstareja kehuuvat myös...
EJ84
21.10.2011 12:26:06 (muokattu 21.10.2011 12:27:01)

Aabu: Itselläni on Gretschin Catalina Maplet, toimii, soundaa hyvin, tosin tehdaskalvot ovat aika kuraa ja näissähän ei HW:ta mukana tule.
Tama Silverstareja kehuuvat myös...

Saanko tulla koeajaa ne kun käyn seuraavan kerran sjoella kiekkoo kattomas? :D
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
Aabu
21.10.2011 12:51:02
EJ84: Saanko tulla koeajaa ne kun käyn seuraavan kerran sjoella kiekkoo kattomas? :D

Vaikka :D on vaan vielä ne tehdaskalvot, mutta vois kohta puoliin uudet ostaa...
Ruutikallo
21.10.2011 12:53:55
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=569183
Siitä reilun"tonnin"setti ja soittelemaan.
Dinorocker
21.10.2011 15:06:20 (muokattu 21.10.2011 15:07:08)
henydrum: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=569183
Siitä reilun"tonnin"setti ja soittelemaan.

Juu, 2750€ uutena pelkät pöntöt...miksi tohon hintaan ostaa PDP: pöntöt? Eikös sillä saa jotain kenties parempaakin satsia... Joka ehkä pitäis arvonsakin paremmin, ellei sit ole joku endorsement tms. diili ollut..

Voin olla väärässäkin, kuhan pohdin...
Turbo!!!
Ruutikallo
21.10.2011 16:32:23
Dinorocker: Juu, 2750€ uutena pelkät pöntöt...miksi tohon hintaan ostaa PDP: pöntöt? Eikös sillä saa jotain kenties parempaakin satsia... Joka ehkä pitäis arvonsakin paremmin, ellei sit ole joku endorsement tms. diili ollut..

Sitäpä minäkin pohdin. Oli lähes pakon omainen tarve linkata tuo tänne koska PDP tuntuu nyt nostattavan keskustelua.
Premieriä sen olla pitää ja piste. =P
Nottis
21.10.2011 16:36:12
Dinorocker: Juu, 2750€ uutena pelkät pöntöt...miksi tohon hintaan ostaa PDP: pöntöt? Eikös sillä saa jotain kenties parempaakin satsia... Joka ehkä pitäis arvonsakin paremmin, ellei sit ole joku endorsement tms. diili ollut..

Tässä on siis kyseessä PDP Platinum-sarjaa, ihan suht huipputason kamaa, ja hinnatkin ilmeisesti kohillaan. Eli tässä siis puhutaan ihan täysin eri matskusta kuin noissa perus-Pdp-satseissa.

Tietty se PDP:n nimi ilmeisesti vie ostajia aika paljon pois, mut ei niitä ehkä tarttis noin tiukkaan tuijottaa. Tosin mä en tästä oo ehkä paras puhumaan, jos tota mun peltiosastoa tsekkailee....
minä olen maapallo.
joonama
21.10.2011 16:54:46

Tämä onkin sopiva ketju pohdiskella ja kirjata omia ajatuksia. Minullahan ei ole mitään painoarvoa sanomisissani, kun en ole tietoisesti huippuseteillä soittanut (jälkikäteen ja Internetin avulla olen ymmärtänyt, että ainakin hienoja vintage-settejä on joukkoon mahtunut). Tosin aktiiviaikana en koskaan katsonut millä vedetään, sillä vedettiin mikä oli saatavilla. Toiset toimi paremmin, toiset huonommin, mutta kaikilla meni setti läpi.

Rummuissa on eroja, kyllä. Tärkeimpänä pidän sitä, että ne ovat ehjät. Tuo antaa mahdollisuuden monenlaiseen kokeiluun ja oppimiseen: Vireiden kokeilu, erilainen asettelu, purku ja kasaus yleensä. Ehjillä viisteillä ja suhteelisen suoralla ja pyöreällä rungolla saa jo hyvin kokeiltua erilaisia kalvojakin.

Rumpujen hardiksella käsitän rumpurunkoihin suoraan liittyviä osia mountit ja tomivarret, lugit, basarin jalat. Telineet on oma juttunsa ja niissä erityistapauksina haitsuständi ja basarin pedaali. Huonoimmillaan telineellä saa tuhottua peltinsä, haitsuständi takeltelee ja basaripedaalissa on outo tuntuma. Tuollainen ei tietty ole kovin inspiroivaa tai mieltä ylentävää. Muuten täytyy todeta, että vähintään 5 viimeisintä uutena ostamaani telinettä ovat olleet Milleniumeja. Se, että olen ollut niihin erittäin tyytyväinen, nollaa tietenkin kaiken tässä sanomani sekä osaamiseni että miehuuteni yleisesti.

Useimmiten soittelen tilassa, jossa minulla on pystyssä Sonorin S-Class ja Force 2000 setit. Mielialan mukaan soitan kummalla tahansa. Viimeisen pari viikkoa Force 2000 -setissä ollut vieläpä alkuperäinen (yleisesti huonona pidetty) virveli, ja sillä on ollut kiva soittaa. Vaikka vieressä on kuusi niin sanottua parempaa virveliä (messinki-, alumiini-, koivu- ja Acousticon-runkoisia). Sonor 2000-sarjan haitsuteline ei toimi yhtä pehmeästi kuin muut telineeni ja aikakauden Sonor basarinpedaalin laakeripesät ovat väljistyneet, mutta tuolla setillä on kiva vetää. Kuka tietää mistä syystä. S-Class muuten soi hienommin kuin tuo F2000, ettei jää siitä mitään epäilystä.

Pari viikkoa sitten kävin kaverin tiloissa vierailulla, siellä oli pystyssä Starclassicit (saattoi olla koivurunkoiset) ja joku PDP (tosin teetetyillä viisteillä). Molemmilla oli oikein kiva vetää. Naama hymyssä sai olla.

Näiden tarinoiden tarkoitus on kertoa, että jotkut meistä pärjäävät ja suorastaan jopa nauttivat myös edullisemmilla välineillä soittamisesta. Ei tarvitse olla parasta (joka sekin on subjektiivista). Soittimiin usein kuitenkin pätee se, että ihan halvimmat voivat pahimmillaan tuskastuttaa niin, että orastava harrastus lopahtaa. Oikeanlaiset käytetyt rummut olisivat varsinkin aloittelijalle paras tie ensimmäiseen settiin. Niistä saa yleensä saman verran myydessä eteenpäin, mikä tapahtuu todennäköisesti joko harrastuksen loppumisen tai parempaan vaihtamisen takia. Ongelmana on tietenkin se, että käytettyjen ostamisessa tarvitaan enemmän tietoa kuin uusien ostamisessa: ettei osta tietämättömyyttään settiä, joka on rikkinäinen, ylihintainen (yli 2000e Exporteista, anyone?) tai pahimmillaan molempia. Onneksi on tämä palsta, jossa asiallisiin kysymyksiin saa (pääasiassa) erittäin asiallisia vastauksia.

Jos oli liian pitkä teksti, niin typistetään: kerran soitin uusilla Morriksilla ja en tykännyt. Eivät olleet meinaan vireessä.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
ModernClassic
21.10.2011 23:01:59
Premieriä sen olla pitää ja piste.

Kyä näin o.
Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)