Aihe: Tuplapedaaliergonomiaa
1 2
Sonormies
22.07.2007 23:01:05 (muokattu 22.07.2007 23:07:12)
Laita Analuuk-nimimerkille postia. Se on myymässä moista vehjettä...

Kysyin Analuukilta. Sillä on myynnissä ihan normi tuplaspedu. Ei siis sitä haikka-slave-yhdistelmää.

DW:llä on tämmönen olemassa.
http://www.dwdrums.com/hardware/5520-2.htm

Keksiikö kukaan lkx:n ehdottamalle DW:n haitsu-tupla-yhdistelmälle hintaa? T-kaupasta en sitä löytänyt. Näytti juuri sellaiselta, mitä haluaisin, mutta saattaapi olla aika hinnakas.

http://www.arbiter.co.uk/gibraltar/ ... ultra_adjust_hihat_stand_240507.htm

Gibraltarin vinkkelihaikka näyttää kyllä pelottavan avaruustekniseltä ratkaisulta.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
p.g.
23.07.2007 00:09:34

Keksiikö kukaan lkx:n ehdottamalle DW:n haitsu-tupla-yhdistelmälle hintaa?

551,90 € Musamaailmassa.
Davos
23.07.2007 00:22:36
551,90 € Musamaailmassa.

Voi elämä!!

Eikö näille "maailmaa mullistaville innovaatioille" voi ikinä lätkäistä inhimillistä hintaa, se vasta olisi innovatiivista!
moderndrummer88
23.07.2007 00:33:16
Voi elämä!!

Eikö näille "maailmaa mullistaville innovaatioille" voi ikinä lätkäistä inhimillistä hintaa, se vasta olisi innovatiivista!

No lähetäänpä laskemaan paljon haikkaständi ja tuplapedaali erikseen maksaa:
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/4735500D
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ath=/Shops/musa/Products/4725002TD3

tulee yhteensä maksamaan 650€, eli halvempihan tuo systeemi on.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Davos
23.07.2007 00:35:12
Aaa, sori, jotenkin tulkitsin tuon systeemin nopealla vilkaisulla ikäänkuin jonkinnäköiseksi liitännäksi enkä niinkään tuplapedaaliksi ja haikkaständiksi. Tässä tapauksessa unohtakaa sanani.
Sonormies
23.07.2007 00:47:03
551,90 €

On tuo kyllä aika kova hinta...
lkx
23.07.2007 13:15:34

On tuo kyllä aika kova hinta...

Onhan se melko kova. Pitää myöskin tilata - yllätyys!
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/47255202

Toisaalta:
DW 5002AD3 tuplabass.pedaali 431,80€
DW 5500TD hi-hat teline 228,10 €
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
rymy
19.09.2007 11:06:21 (muokattu 19.09.2007 11:07:36)
Perskules sentään. Aina sitä tällainen vanha partakin oppii jotain uutta. Tämän
ketjun luettuani päätin itsekin kokeilla vaihtaa pedaalien järjestystä. Hyvin se onnistui, ainoastaan välitangon pituus on turhankin kintaalla, täytyykin tsekkailla
jos jostain sais pidemmän version.
Itselle tuplapedaalit tuli "puolivahinkossa" vaihdettuani settiä, jotenka niiden käyttö
hyvin satunnaista. Onhan se tosin kiva treenata "tuplutusta", ei se muuten oo ihan helppoa näin vanhalle "humppaäijälle".
Kiitoksia saman kylän pojalle idean heitosta!!
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
karipv
19.09.2007 16:07:47
Gibraltarin vinkkelihaikka näyttää kyllä pelottavan avaruustekniseltä ratkaisulta.
Ainakin Tamalla on yksinkertaisempi kallistuva tellinki. En tosin ole sitä käyttänyt, niin en osaa sanoa käytännön toimivuudesta mitään. Teoriassa vaikuttaisi olevan ihan toimiva peli --> http://www.tamadrum.co.jp/world/pro … ware/hh_stand/ic_hh805/f_index.html
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
J. Cool
20.09.2007 12:39:58

itse mietin kans joskus tätä. päädyin sellaiseen normaaliin ratkaisuun, että basaripedaaleiden väli on just niin lyhyt, että voi sopivasti käyttää eikä vasen jalka ota virveliin. sit haikkaständi on siinä kiinni vasemmalla. haikkaständin jalanhan saa sen basaripedaalin yli, että tuo kyllä onnistuu. henkkoht en voi sietää iron cobraa, koska sen tatsi on tosi erilainen verrattuna siihen mikä mun mielestä on luonnollista. kokeile etukäteen kaupassa noita. niissä on huomattavasti eroja. ja mm. toi janus...en lähtis sitä laittaan kokeilematta. musta se oli aika kauhee ku testasin joskus.
lkx
20.09.2007 14:47:46

henkkoht en voi sietää iron cobraa, koska sen tatsi on tosi erilainen verrattuna siihen mikä mun mielestä on luonnollista.

Iron cobra -haitsu vai -tuplis?

IC-haitsun kahden jalan systeemin olen kyllä todennut hyväksi. Se on tosi tukeva teline ja saa kallistettua haluttaessa reilustikin. Mulla ittellä kun on yleensä ykköshaitsuina 15" hihattimet, niin tarvetta tilttaukseen ei ole - siinä mielessä siis, että hyvin ulottuu soittamaan. Tosin pieni kallistus on soittotuntuman kannalta kiva.

Lisäksi kun haitsuständissä on kaks jalkaa, niin mahtuu oikealle puolelle tuplapedaalin slave ja vasemmalle kaapelihaitsun pedaali.
J. Cool
23.09.2007 02:30:39

Iron cobra -haitsu vai -tuplis?

tuplis. haitsuakin joskus milloin missäkin on ollu, mutta en muista fiiliksestä, joten ehkä se oli neutraalimpi.

Lisäksi kun haitsuständissä on kaks jalkaa, niin mahtuu oikealle puolelle tuplapedaalin slave ja vasemmalle kaapelihaitsun pedaali.

yamahan tällainen on vähän keikkumisherkkä, mikä ei ihan kaikkeen menoon oo hyvä. toisaalta oon itse premierin kolmijalkaista ja tuplaspedun lisäksi lehmis-spedua yrittäny aikalailla kaikkiin asentoihin. ei toimi. seurauksena lehmäspedu lojuu nurkissa silloinkin kun käyttöä olis. vois ottaa testaukseen jonkun kaksjalkasen jollekin keikalle.
lkx
24.09.2007 20:54:03 (muokattu 24.09.2007 21:02:02)

Iron Cobra -haitsussa on pedaalilaudan alla tavallaan se kolmas jalka - siinä on sellainen ulosvedettävä osa. Vaikea selittää äkkiseltään, mutta ehkä linkki auttaa. Myöskin kuulostaa huterammalta, kuin todellisuudessa on. On nimittäin äärimmäisen tukeva, vaikka tilttaisikin.

http://tama.com/drums/tama_link.asp … i_hat_stand/../page/HH805_2004.html

Osa 1-12 "Stabilizing plate w/ rubber cap". Tuossa räjäytyskuvassa irti kokonaan - käytössä vedetään ulos tappiin asti ja kiristetään kahdella ruuvilla. Kuljetusta varten voi tökätä takas sisään, tosin enpä o pitkiin aikoihin jaksanu tökkiä, kun mahtuu kulkeen muutenkin.

Muita ilmeisen hyviä vaihtureita Pearlin kaksjalkanen ja DW:n haitsut. Pearlia en ole päässyt testaamaan. JA DW sillä varauksella, että kuljetus- ja soittokuntoon laitossa pitää aina ruuvailla pari ruuvia jotta voi käännellä pedaalilautaa roudaus- ja soittoasentoon. Ykskin tyyppi vaihtoi tästä suivaantuneena IC:hen, jossa riittää periaatteessa yhden siipiruuvin vääntö.
Sonormies
25.09.2007 21:04:55
Onhan se tosin kiva treenata "tuplutusta", ei se muuten oo ihan helppoa näin vanhalle "humppaäijälle".

Taitaisi siinä haastetta olla rokkiäijällekin. Tuplien hankinta on mulla jäänyt muhimaan muiden kiireiden alle.

Kiitoksia saman kylän pojalle idean heitosta!!

Olepa hyvä vain! Poika en kyllä ole ollut enää aikoihin. Mikäli profiilissasi olevaa kommenttia on uskominen, olen katsellut maailman menoa sinua kauemmin. Esikoisenikin on jo täysi-ikäinen. :-)
AJL46
29.09.2007 05:34:10
Mä olen soitellut jo monta vuotta pedaali haitsun vasemmalla puolella.Koska haitsua käytetään koko aika,on sen mun miestäni oltava mahdollisimman helpossa paikassa soittaa.Tuplapedaalia tulee käytettyä vähemmän.
Mulla on Yamahan vehkeet ja niillä pedaalin siirto onnistui helposti.
Pedaalien välitanko on kuusiotankoa ja alkuperäinen tanko oli hieman lyhyt,joten kävin ostamassa Starkilta pitemmän (metritavaraa).
Välitanko menee haitsun edestä,mutta on sen verran korkealla,ettei haittaa.
Haitsun jalat olivat alkuaan tangon tiellä,mutta siitä selvittiin pyöräyttämällä
jalat sopivaan asentoon.(Pari ruuvia auki ja jalkapaketti uuteen asentoon)
-Ymmärtääkseni kaikissa laatuhaitsuissa on tämä jalkojen kääntömahdollisuus.
fish-eye
29.09.2007 11:50:02
Tuli muuten vaan mieleen, että minulta löytyy juuri tuo Januksen hi-hat ständi, jossa on vain kaksi jalkaa, ja pysyy aivan yhtä hyvin pystyssä, kuin mikä tahansa muu hi-hat ständi. (iron cobra) Muutenkin niin jämäkkää tavaraa etten toista ole nähnyt, tilt- systeemistäkään ei ainakaan mitään haittaa näy olevan. Januksen tuplat haluaisin kyllä jo vaihtaa, että niitä saa kysellä jos tykkää :) Nopeus ei aivan riitä eliminaattoreille.
Swallow the dark...
wavelength
29.09.2007 18:27:37

On nimittäin äärimmäisen tukeva, vaikka tilttaisikin.

Aikamoinen paradoksi; ei kaadu, vaikka tilttaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)