Aihe: Varastettu (keskustelua, ehdotuksia)
1 2 3
Nottis
06.11.2010 15:12:23
Joo, ehdottoman pysyväksi tämä.. Multa nyt ei sen enempää oo koskaan mitään syyhkitty, pari kaljaa, LP:n punanen rokkilehmä ja korvatulpat.

Kaljat luonnollisesti vitutti eniten, mutta suurimman hämmennyksen aiheutti se, että joku haluaa keikata treeniksen hyllystä mun miellyttävän mähmäiset korvatulpat ^^

Joskus on myös tullu etittyä speduja pitkin treenistä ja sitten huomattua että siinähän ne möllöttää naapurin setissä... En edes vaivautunut siirtämään pois vaan jätin viesitn, että lainata saa, mutta palauttaminen on myös sallittua...

Mutta eniveis meni ihan offiks tää, tarkoitus oli siis vaan toivottaa onnea kamojen löytymisen suhteen, pistän ite armotta hampaat kurkkuun, jos joku munapää yrittää näillä tuntomerkeillä olevia kamoja mulle kaupata... Kysellä voi sitten jälkeenpäin, mutta ekana lyödään.
iekku84
06.11.2010 21:48:01
Pysyväksi!!!

Aika röyhkeäksi ja hulluksi mennyt ylipäätään tuohu nykymaailmassa. Ja kiinni joku sattuu vahingossa jäämään. Niin eipä kiinnijäänyttä paljoa tunnu painavan. Mutta olisi se mahtavaa saada omat kamat takaisin jos joku ne veisi. Tämä keskustelu varmasti helpottaa tavaran löytymistä. Kuitenkin suurinosa porukasta jotka tätäkin keskustelua lukee seuraa toria ja muita markkinapalstoja.

Onnea kadonneiden kamojen etsintään. Ja jos kohdalle sattuu kamojen luvatta käyttöönottaja/ jälleenmyyjä. Luvassa ei välttämättä niin mieluisa kokemus.
Nälkä lähtee syömällä ja vaimo juomalla.
Kailis
07.11.2010 02:04:26

Mä menin kerran hakemaan baarista levyjä DJ keikan jälkeen. Mukana oli tuttu kitaristi, joka bongasi soundcheckiä tekevältä kitaristilta häneltä varastetun harvinaisen efektin. "JUMALAUTA! TÄÄ ON MUN!" otti piuhoista irti ja pisti taskuun. Sen kitaristin ilme oli kyllä näkemisen arvoinen. Nautin joka hetkestä.
Sonormies
07.11.2010 20:30:28
Olisi saanut roiskaista turpaan sen jälkeen, kun efekti oli taskussa tallessa. Munsta.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Bobana
07.11.2010 20:33:05
Sonormies: Olisi saanut roiskaista turpaan sen jälkeen, kun efekti oli taskussa tallessa. Munsta.

Munsta taas ei.
Oli saattanut jäbä tulla varastetun tavaran ostajaksi tietämättään.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Sonormies
07.11.2010 20:54:20
Olis se laulanu ennen kuin olis saanu luuvitosesta käkättimeen. Kitaristit on vikkeliä silloin, kun tarvitaan.
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
DonH
10.11.2010 10:16:10
Miksei tämä ole jo pysyvä?!?!

Nostan ketjun siis ylemmäs... ja kerron että chopperpelti oli myynnissä erään yliopiston myyntipalstalla. Kaveri lähti sitten "katselemaan peltiä" ja kyselemään pellistä. Myyjä oli sitten selittäny ummet ja lammet kaikkea paskaa "jonkun ex-rumpalin kuolinpesästä". Myyjä oli kuulema joku 18-> finninaama ja kuulema melkoisen hämärän hiipparin näköinen. No kaveri sitten sanoi että, kyllä mä ton voin ottaa, mutta mitään en tästä maksa. Veti vielä käsilukolla hepun maahan ja soitti poliisille tästä varkaudesta. Jutteli siis samalla poliisin kanssa kun piti tätä varasta allaan. Pisteet tästä!

Myöhemmin selvisi että kaiffari oli joku narkki jolla oli ulosotossa ns. helvetisti.
"Perkele noi rummut jytisee! Voi vitsit, tuli oikein kuset housuun kun fiilistelin niin ja muija paskansi allensa."
jtpennane
10.11.2010 10:30:36
Sonormies: Olisi saanut roiskaista turpaan sen jälkeen, kun efekti oli taskussa tallessa. Munsta.

Ei sitten tullu mieleen, että kitaristi ei luultavimmin tiennyt soittavansa varastetulla pedaalilla?

Eli parhaassa tapauksessa syytön mies olis saanu turpaansa ja menettäny pedaalin, josta maksoi normihinnan.

Just näin. Oikeutta, vittu. Jättäkää noi siviilisheriffihommat, kiitos.
Kuulematta paskaa.
Vallu-Veke
10.11.2010 11:39:59
Angry Pierre: Ei sitten tullu mieleen, että kitaristi ei luultavimmin tiennyt soittavansa varastetulla pedaalilla?

Eli parhaassa tapauksessa syytön mies olis saanu turpaansa ja menettäny pedaalin, josta maksoi normihinnan.

Just näin. Oikeutta, vittu. Jättäkää noi siviilisheriffihommat, kiitos.

Eiks tää kuuluis sinne jeesutelu topikkiin jo?
Sheriffit ei näitä pedaalivarkauksia ehdi penkomaan.
Kyllä vähänkään isommissa kaupungeissa eläneet tunnistaa varastetun tavaran jo ihan perstuntumalla. Kyllä siinä ollaan kaukana syyttömästä. Se on ihan sama asia, kuin pöllii itse sen tavaran.
Väkivalta on turhaa, mutta on ihan turha puolustella rikollisia:

"Joka hankkii, ottaa huostaansa tai välittää toiselta 1 _:ssä tarkoitetulla rikoksella saatua omaisuutta tai muulla tavoin ryhtyy sellaiseen omaisuuteen, vaikka hänellä on syytä epäillä, että omaisuus on tällä tavalla saatu, on tuomittava tuottamuksellisesta kätkemisrikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.!

Siis 1 _:ssä sitten viitataan varkauteen.

Se on ihan helkkarin hyvä asia, että sitä ("ostin epähuomiossa varastettua tavaraa") pidetään samanveroisena asiana, kuin itse pöllimistä.
Pölliminen jatkuu niin kauan, kuin ostajia löytyy.

Mutta ei väkivaltaa koskaan. Nuhtelu, isällinen litsari korkeintaan ja ikivihreä knööli perään.
Raukkamaista olis edes ajatella että tässä pitäis alkaa jotain spaddua ruokanaan imevää anorektikko tiluttajaa vielä lyömään?? Joku moraali sentään. Ei koskaan heikompien päälle ja kuka tyhmä menee voimakkaamman päälle? Tavallaan väkivalta on mahdottomuuskin. Se on enemmän pullistelevien raukkiksien tai hullujen juttuja.
Epämuusikko
10.11.2010 15:57:18
DonH:

Myöhemmin selvisi että kaiffari oli joku narkki jolla oli ulosotossa ns. helvetisti.

Eli se ei olisi tuntenut kipua jos olisi vähän maksakoukulla kokeillut.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
hollmi-5
10.11.2010 20:45:24
Ihan kiva muisto nuoruudesta:

Olimme treeniksellä ja treeneistä lähdettäessä veljen fillari oli hävinnyt. Käveltiin sitten kohti kotia ja minä työnsin omaa fillariani. Harmitus oli sfääreissä. Kohta näkyi tuttu fillari lähestymässä. Liikkuvat taakse ja rosvo hyvin tähdätyllä iskulla satulasta selälleen asfalttiin. Sanaakaan ei vaihdettu. Jatkoimme pyöräillen himaan. Rosmo tosin vaihtoi kadun puolta aina, kun näki jomman kumman meistä horisontissa.

Soittakaa poliisit ja kootkaa kriisiryhmä, sillä viaton fillarinlainaaja on varmaan kokenut traumaa, ahdistusta ja stressiä...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
10.11.2010 21:47:42

Jos se rosmo olisi kolhaissut päänsä oikein pahasti niin mites sitten? Vaikka halvaantunut? Heh heh, siinä se pyörä(tuoli)varas taas vaihtoi kadunpuolta.
hollmi-5
10.11.2010 21:53:50
Kailis: Jos se rosmo olisi kolhaissut päänsä oikein pahasti niin mites sitten? Vaikka halvaantunut? Heh heh, siinä se pyörä(tuoli)varas taas vaihtoi kadunpuolta.

No sitten oltais menty ihan hiton hissukseen himaan. Omalla fillarilla. Vai olisiko pitänyt kaulasta pitäen pyytää anteeksi ja luovuttaa fillari takaisin?

On tää ihan päin vittua, että täälläkin hymistellään niiden oikeuksia, jotka ei paskaakaan välitä muusta, kuin omasta perseestään.
Kailis
10.11.2010 21:58:11 (muokattu 10.11.2010 21:59:15)

No sitten oltais menty ihan hiton hissukseen himaan.

Oikeesti??? Kaveri makaa halvaantuneena maassa ja lähtisit pois? Tästähän kehkeytyy hyvinkin mielenkiintoinen moraalinen keskustelu. Jotenkin on aika amerikkalainen käsitys omaisuudesta jos sitä saa puolustaa keinolla millä hyvänsä.
hollmi-5
10.11.2010 22:01:32
Kailis: Oikeesti??? Kaveri makaa halvaantuneena maassa ja lähtisit pois? Tästähän kehkeytyy hyvinkin mielenkiintoinen moraalinen keskustelu. Jotenkin on aika amerikkalainen käsitys omaisuudesta jos sitä saa puolustaa keinolla millä hyvänsä.

Ei sitä rosvoa jääty potkimaan. Ei sille mulkulle käynyt mitenkään. Sai opetuksen. Eli miksi jauhat paskaa?
Kailis
10.11.2010 22:04:00 (muokattu 10.11.2010 22:07:23)

hollmi-5: Ei sitä rosvoa jääty potkimaan. Ei sille mulkulle käynyt mitenkään. Sai opetuksen. Eli miksi jauhat paskaa?

Siksi koska se EI halvaantunut. Jos niin olisi käynyt et olisi ehkä itse täällä jauhamassa... jaskaa. Mua vaan kiinnosti tuo että olisit muka valmis hipsimään kotiin jos joku, vaikkakin maailman inhottavin polkupyörävaras, kaatuisi toimiesi seurauksena ja jäisi maahan makaamaan iskettyään päänsä. Se olisi ehkä vielä pahempi rikos kuin polkupyörävarkaus.
hollmi-5
10.11.2010 22:06:25
Kailis: Siksi koska se EI halvaantunut. Jos niin olisi käynyt et olisi ehkä itse täällä jauhamassa... jaskaa.

Ja jos se rosvo ei olisi ottanut lukittua fillaria, ei olisi...
Moderaattori
10.11.2010 22:14:13
Juuri tälläisen sekavan selittelyn takia tätä topicia ei voi tälläisenään laittaa pysyväksi.
Siispä kysyn teiltä arvon käyttäjät, haluatteko te mielummin tälläisen yhden pysyvän topicin johon tulee vain ilmoitukset varastetuista kamoista eikä turhaa jaarittelua, vai haluatteko te jokaisesta erikseen pysyvän topicin?

-Moderaattori
hollmi-5
10.11.2010 22:16:50
Moderaattori: Juuri tälläisen sekavan selittelyn takia tätä topicia ei voi tälläisenään laittaa pysyväksi.
Siispä kysyn teiltä arvon käyttäjät, haluatteko te mielummin tälläisen yhden pysyvän topicin johon tulee vain ilmoitukset varastetuista kamoista eikä turhaa jaarittelua, vai haluatteko te jokaisesta erikseen pysyvän topicin?

-Moderaattori

Siivoa paskat pois. Jätä asiat. Sori offarit...
Kailis
10.11.2010 22:17:56

Anteeks sanoi Nieminen. Jos ei ole liikaa vaivaa niin mun puolesta voi siivota ja laittaa pysyväksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)