ddrum54 20.03.2007 17:13:10 | |
---|
Mites nuo modernit speed kingit. Vastaavatko tasoltaan vanhoja? Soitan kantapää maassa, joten voisi olla minulle hyvä vaihtoehto. Millbrooksistahan noita saa vaikoh käh köh? Ainoa muutos on väri. Millbrookista saa, hinta vaan on lievästi sanottuna törkeä. |
Youni 20.03.2007 17:20:48 (muokattu 20.03.2007 17:23:02) | |
---|
Perustele. Kyllä SK -llä lähtee tekniikat ihan yhtä lailla kun kailla muillakin pedaaleilla, se on vaan treenauskysymys. En siis tarkoita sitä "heel"-toe-tekniikkaa, vaan ihan heel-toe-tekniikkaa, missä eka isku lyödään pedaalin tyveen kantapäällä. Tämä onnistuu minun 45-koon jalallani tietyillä pedaaleilla, esim. juuri Ellulla. Speedkingissä tuo footboardi on verrattain lyhyt, siksi tuo tekniikka ei oikein toimi. Tokihan SK:lla tuo heel-toe toimii, jos ei lyö sitä iskua kantapäällä, vaan niinkuin yleensä tuossa tekniikassa. Näille pitäisi keksiä eri nimet, ettei sekoa. Heel-toella minä mielestäni soitan, tämä yleisempi voisi olla vaikka toe-toe. :) Millbrookista saa, hinta vaan on lievästi sanottuna törkeä. Niin on! Toisaalta ei ole samanlaista pedaalia markkinoilla ainuttakaan, joten tavallaan monopoliasemalla on helppo kiskoa rahaa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
ddrum54 20.03.2007 17:34:21 | |
---|
Tämä onnistuu minun 45-koon jalallani tietyillä pedaaleilla, esim. juuri Ellulla. Speedkingissä tuo footboardi on verrattain lyhyt, siksi tuo tekniikka ei oikein toimi. Totta joka sana. Ludwig vois kyllä pikkasen tarkistaa mittoja, 20 - luvun vakio ei enää nykyään riitä. |
miän vain 20.03.2007 22:53:17 | |
---|
Totta joka sana. Ludwig vois kyllä pikkasen tarkistaa mittoja, 20 - luvun vakio ei enää nykyään riitä. Tässä on selvä yhteys; basarin koko pienenee ja pedaalilauta suurenee... Ei mutta asiaan. SK on mainio pedaali, herkkä kuin mikä. Se kiikkulauta tekee ihmeitä voimansiirrolle, kun ei tarvitse pitää jousia kireällä. Lähtee helposti kaikenlaista kikkaa - alkuun tosin tuntuu, että herkkyys on liiankin iso. Saa olla tarkkana ja tosissaan miettiä mitä soittaa ja milloin, koska tuloksena on helposti epätarkkaa myrkytystä. Pitääkin kaivaa taas SK esille ja fiilistellä. |
kaksi 20.03.2007 23:19:13 | |
---|
(: Huomenissa saan varmaan sen itselleni, jos en viellä huomenna, niin viimeistään vkonloppuna. tMiE |
kaksi 20.03.2007 23:19:52 | |
---|
Onko muuten paljonkin erilaista soittaa alkuperäisellä nuijalla ja ilman sitä? Kun siinä minkä ostan, ei ole alkuperäistä mukana. tMiE |
Brother Michael 21.03.2007 00:15:00 | |
---|
Speed King on tosiaan erilainen. Kertaalleen olen päässyt sellaista kokeilemaan, kiitos vaan Ddrumille. Parin polkaisun jälkeen tuli sellainen velmu hymy kasvoilla kysymys "Kerrohan mitä tykkäät pedaalista". Ei siinä voinut kuin änkyttää, että onhan tämä tuota....jotain ihan muuta, Ei varmasti sovi ihan jokaiseen jalkaan, mutta itselleni nappasi heti. Tällä hetkellä DWn tuplat kiinnit, mutta olen moneen kertaan harkinnut pelkkään SK sinkkuun siirtymistä, kun tuo tuplabasari ei ole ihan mun juttu, enkä muutenkaan sellaista musiikkia soita. Lähinnä yleissivistyksen, jos sitä sellaiseksi voi kutsua, olen tuplat ostanut, jos vähän perusteita nyt oppisi. Mutta juu, kyllä Speed Kingiin kerran koukkuun jäätyään tulee sitä aina halajamaan jossain vaiheessa. Eihän kellään olisi edullisesti myynnissä ? ;) One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar |
Pieni rumpalipoika 21.03.2007 00:17:04 | |
---|
Noin 12 vuotta sitten kyseinen spedu tuntu ihan kaamealta ja annoin sen stobea vastaan jollekin kaverilleni. Aika huvittavaa, että nyt käytetystä maksetaan enemmän ku toimivasta uudesta : ) Ite spedun käytettävyydestä olen toki samaa mieltä, kuin edeltävät kommentit. Se todellakin vaatii paneutumista ja totuttelemista. Sitä en tiedä, palkitseeko se lopulta bonzon grooveen asti, mutta mutta...tuskin sitä kantsii ostaa mitään tuotetta vain siksi, että sillä on hyvä, legendaarinen maine, tai että joku on sillä vetäny hyvin. Sitä paitsi; Beat Detective seivaa doupeimmat nykyään. Kuunnelkaa vaikka : ) Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html |
ddrum54 21.03.2007 09:42:52 | |
---|
Onko muuten paljonkin erilaista soittaa alkuperäisellä nuijalla ja ilman sitä? Kun siinä minkä ostan, ei ole alkuperäistä mukana. Hmmm... hyvä kysymys, eli siihen on vaikea vastata. Yritän kuitenkin. Mä henk. koht. koin IC:n nuijan liian kevyeksi. Gibraltarin puunuija taasen oli liian raskas. Kun tämä SK on hyvin herkkä pedali, niin oikeastaan ainoa vastus tulee siitä nuijan painosta. Mulla orkkisnuija antaa parhaan tuntuman, juuri sen ominaisuuden, mikä SK:ssä on omaa luokkaansa. Pedali on ikäänkuin jalan suora jatke ja varpaat tuntee koko ajan nuijan liikkeen tarkasti. Mutta kuten aiemmin totesin, niin tämä on varmasti makuasia. Tää on se äiti ja tytär - juttu. Tiukka on hyvä, mutta ei oo väljän voittanutta. Osaiskohan muut SK äijät kertoa tästä viisaammin? OffT: Aikoinaan Niskamies pyysi multa lainaksi SK:ä testiin. Mä siihen sanoin, että tottakai saat lainata ( mulla on niitä kaksi ), mutta ei kannata. Niskis oli siinä sitten vähän kysymysmerkkinä. Mä sitten selvensin, että testaus on kallista. Niinhän siinä sitten kävi, että Niskis testattuaan tilasi oman ja rahaa paloi. |
HeavyMachinery 21.03.2007 11:21:06 | |
---|
No BBC-livellä esim. Whole Lotta Loven sisääntulofilli ja R& R:in jossain toisaalla kanssa menee pitkäksi. En ymmärrä miksi pitäisi Bonzon kohdalla sulkea korvansa totuudelta. Jos (kun)minä kämmään, eikös siellä olla kädet puuskassa nyrpistelemässä? Elämän makuistahan se on, että bonzokaan ei ollut täydellinen. Jäljittelemättömästä tyylistään huolimatta Bonzo siis soitti väärinkin. Taidanpa hakea limpsaa ja sipsejä....... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
kaksi 21.03.2007 16:43:16 (muokattu 21.03.2007 16:45:50) | |
---|
Onko muuten ne vanhat ja "alkuperäiset" speed kingit samaa tasoa vai jopa parempaa kun nykään ne uudemmat päivitykset. Vai onko pedaali pysynyt samana koko ajan? tMiE |
kaksi 21.03.2007 16:45:33 | |
---|
Aloin tossa miettimään, että periaatteess voisin soittaa mun pdp:n pedaalillakin, mutta nyt on kaupat jo sovittu niin kyll mä sen SK:n ostan. Vaikka 80€ ei oo paljon, niin alkaa silti miettiä että onko se sitten sen arvoinen todella kun en kertaakan ole kokeilemaan päässyt. Mutta kai se hyvä on. Ja muutenkin jos siitä ei jostain syystä tykkäisi niin kyllä sen myytyä helposti saisi. mutjoo. tMiE |
kaksi 21.03.2007 17:11:28 | |
---|
NONI! Ihan muutaman minuutin päästä tulee soitto että oon portilla tuu hakee pedaalis (: jees. tMiE |
Youni 21.03.2007 17:16:36 | |
---|
Taidanpa hakea limpsaa ja sipsejä....... Mulla on jo Dieseliä. NONI! Ihan muutaman minuutin päästä tulee soitto että oon portilla tuu hakee pedaalis (: jees. Jee! Olen onnellinen puolestasi. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
kaksi 21.03.2007 17:23:17 | |
---|
(: Samalla jätkällä ois myynnissä erilaisia Gretschin vintage virveleitä läjä, Messinkisiä ja puisia. Ja olympicin vintage setti, voisin siis harkita toisen setin ostoa :D tMiE |
Niskamies 21.03.2007 17:51:48 | |
---|
Aloin tossa miettimään, että periaatteess voisin soittaa mun pdp:n pedaalillakin, mutta nyt on kaupat jo sovittu niin kyll mä sen SK:n ostan. Vaikka 80€ ei oo paljon, niin alkaa silti miettiä että onko se sitten sen arvoinen todella kun en kertaakan ole kokeilemaan päässyt. Mutta kai se hyvä on. Ja muutenkin jos siitä ei jostain syystä tykkäisi niin kyllä sen myytyä helposti saisi. mutjoo. On 80 euron arvoinen. Itse makoin uudesta SK:sta (eli käytännössä samasta pedaalista) moninkertaisen hinnan tohon nähden. |
kaksi 21.03.2007 18:33:26 (muokattu 21.03.2007 19:16:09) | |
---|
Noni, nyt on SK hallussa. Ainut juttu, etten osaa viellä käyttää sitä kunnolla :D Jos jokus jaksaa niin voiko vastailla perus kysymyksiin. Ensinnäkin, kun palautus jouset pitäisi olla mahdollisimman löysällä, niin SK:ssa on sellainen se jousien kiristys, että pitää ruuvimeissellillä löysätä, niin kuinka paljon sitä pitää siis löysäillä? Toiseksi, kannattaako polkea kantapää maassa jos haluaa nopeita sarjoja esim trioleita vetästä. Ja viellä se, että yleensä kun noissa SK:oissa lukee keskellä Ludwig, niin mulla siinä lukee isolla logolla "WFL", niin ihmetteln sitä vaan että mitä toi meinaa? Muualla lukee kyllä Ludwig Drum Co. Chicago U.S.A. tMiE |
wavelength 21.03.2007 19:23:04 | |
---|
WFL -> Wlliam F. Ludwig |
kaksi 21.03.2007 19:33:47 | |
---|
Okei kiitti, sain siis senkin nyt selville :) Tolla on vaikea polkea nopeita sarjoja ainakin näin aluksi kun ei ole tottunut. Kuuluko nuijan palata mahdollisimman kauas basarin kalvosta iskun jälkeen, kun mulla se palaa todella kauas. tMiE |
Progressor 21.03.2007 21:37:30 | |
---|
Kysymykseni jäi vaille vastausta. Uusi yritys. Voiko Speed Kingillä soittaa tuplaiskuja liu'utustekniikalla? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |