Aihe: Tupla basari vai tupla bedaali
1 2
markkuliini
29.12.2006 16:06:27

Kyllä se on pedali perusmuodossaan : )

Eipäs muuten ole, vaan juurikin pedaali. Asia alkoi itseäkin kiinnostamaan, ja tarkistin asian huvin vuoksi neljästä eri sanakirjasta. Kaikissa luki 'pedaali'.

Turun alueella se voikin olla pedali. Oletko sieltä? :D
DrmBug
29.12.2006 16:26:32
Toinen ongelma on kaksoisiskut (ghost striket) jotka syntyy siitä jos pidät toista nuijaa kalvossa kun soitat yksittäisiäisiä iskuja.

Itse en ole todennut tässä mitään ongelmaa. Riippuu tietenkin myös virityksestä. Itse pidän tuplilla soittaessa löysästä kalvosta ja sopivasta demppauksesta, jolloin pomppua ei juurikaan ole.

Ja eipä tuo näytä esim. Thomas Langille tuottavan ongelmia, vaikka hänkin jättää nuijat kalvoon.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Youni
29.12.2006 16:34:09
Itse en ole todennut tässä mitään ongelmaa. Riippuu tietenkin myös virityksestä. Itse pidän tuplilla soittaessa löysästä kalvosta ja sopivasta demppauksesta, jolloin pomppua ei juurikaan ole.

Ja eipä tuo näytä esim. Thomas Langille tuottavan ongelmia, vaikka hänkin jättää nuijat kalvoon.

En minäkään ole huomannut noita ghosteja tulevan, vaikka jätän nuijan sinkkupedaalilla kalvoon, vai oliko tässä siitä kyse?

Mikitettynä se on nytkin eikä ole kukaan muukaan huomannut. Löysä vire ja reikä basarinkalvossa vaikuttavat varmaan asiaan.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
HeavyMachinery
29.12.2006 16:36:41

Katos ku turska kaverit käytää monesti kireää lyöntikalvoa kun se parantaa reboundia :D Surullista....

Ei mullakaan ole tuota ongelmaa muuta kuin silloin kun on ehjä reso ja kireähkö lyöntikalvo, normi tilanteessa mulla on kalvo niin löysällä kuin se vaan voi olla.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Jupi57
29.12.2006 17:41:48 (muokattu 29.12.2006 18:03:10)
Eipäs muuten ole, vaan juurikin pedaali. Asia alkoi itseäkin kiinnostamaan, ja tarkistin asian huvin vuoksi neljästä eri sanakirjasta. Kaikissa luki 'pedaali'.

Turun alueella se voikin olla pedali. Oletko sieltä? :D

Eno vainaa asui Turusssa, mutta korvani sanoo, että se on pedali samaan tapaan kuin vittumainen on, eikä viittumainen/vittuumainen ; )

Puolalainen basisti ei ollut vittuilainen vaan vittumainen, muistaakseni. :P

Noi kolmijakoiset jutut ovat aina menneet jakeluuni hyvin.
Bacchus
29.12.2006 18:10:18
Eno vainaa asui Turusssa, mutta korvani sanoo, että se on pedali samaan tapaan kuin vittumainen on, eikä viittumainen/vittuumainen ; )

Sulla on kielikorva viturallaan.;)
"You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you"
Hakki
30.12.2006 21:49:25

Kyl se vaa tääl turuus o kans pedaali.

(Anteeksi huono Turku, ja offtopic)
while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - Deceptive Awareness nyt kaupoissa. www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy...
lkx
31.12.2006 12:35:07

On se pedaali. Ei bedaali, eikä pedali. Ja sekä tuplabasari, että tuplapedaali ovat yhdyssanoja.

En ole itse päässyt kunnolla koskaan soittamaan tuplabassarisettiä, joten en voi verrata tuntumaa tai muutenkaan huonoja puolia. Omassa setissä on aina ollut tuplapedaali ja olen ollut tähän ratkaisuun tyytyväinen. Slavepedaalin ghostit on mulle vieras juttu oman soiton osalta. Myöskään slavepedaalin tuntuma omassa Iron Cobrassani ei ole koskaan ollut ongelma. Oikea jalka tuppaa hautaamaan nuijan kalvoon, mutta silti ei ole kalvo koskaan hajonnut.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Hillo_
21.02.2007 20:01:59

No onhan siinä tiettyjä eroja. Jos sulla on tuplapedaali niin toinen nuija on keskellä rumpua ja toinen vähän sivussa niin sundit on pikkuisen erilaiset ja tottakai siin on ihan eri fiilis vetää kahel basaril. Kahel basaril ku soittaa nii kummatki pääsee soimaan vapaammin ja äänet on samanlaiset ja sama tachi tottakai sitten on. Mutta se on aivan mielipidekysymys, että kummast tykkää. Ja jos virittmisestä tykkäät niin hommaa tuplabasari ja siinä on aina enemmän munaa ;) ite olen hommaamassa tuplabasaria kesän jälkeen ainakin.
O. Lappalainen
HeavyMachinery
23.02.2007 10:29:32

No onhan siinä tiettyjä eroja. Jos sulla on tuplapedaali niin toinen nuija on keskellä rumpua ja toinen vähän sivussa niin sundit on pikkuisen erilaiset ja tottakai siin on ihan eri fiilis vetää kahel basaril. Kahel basaril ku soittaa nii kummatki pääsee soimaan vapaammin ja äänet on samanlaiset ja sama tachi tottakai sitten on. Mutta se on aivan mielipidekysymys, että kummast tykkää. Ja jos virittmisestä tykkäät niin hommaa tuplabasari ja siinä on aina enemmän munaa ;) ite olen hommaamassa tuplabasaria kesän jälkeen ainakin.

Minkälaisia rumpuja nämä Kahel Basaril-rummut on ? Nimestä päätellen ne olisi jotain turkkilaista tuotantoa ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Niq
23.02.2007 10:50:49

Minkälaisia rumpuja nämä Kahel Basaril-rummut on ? Nimestä päätellen ne olisi jotain turkkulaista tuotantoa ?

I'll get me coat.
"I have a cunning plan" -Baldrick
wavelength
23.02.2007 11:05:14

Eno vainaa asui Turusssa, mutta korvani sanoo, että se on pedali ---

Onko mielestäsi myös anali, penali, symbali, kanali, spitali, fatali ynnä muut kielikorvaasi sopivia sanamuotoja? Itselläni meinaa hieman tökkiä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)