Aihe: Turhaan pelkäsin rummun puolittamista
1 2
hanipai
18.01.2006 21:46:42
Joo. Kato... Itse sahasin tällä viikolla 14" Ludwigin tomin lyhyemmäksi. Tein 13" syvästä 10" syvän. Tosin käyttötarkoitus ei muutu ollenkaan. Ompahan parempi syvyys ja helpompi asettelun kannalta.

Suoritin sahauksen pyörösahalla (kansan suussa "sirkkeli"). Katkaisuohjainta vasten pidin rummun suorassa kulmassa terään nähden. Halkaisuohjain oli sitten stopparina, jotta syvyys ei kesken sahauksen muutu. Runkoa pyörittämällä sitten sahasin matalalla terän asetuksella rungon kahdeksi.

Uudet reunaviisteet tein jyrsimellä. Ulkoreunaan pyöristys ja sisäreunaan 45-asteen viiste. Käsin hiomalla viimeistelin kantin virheettömäksi. Tuli parempi, kuin tehtaan alkuperäinen, joten uusin senkin toisesta päästä.

Ylimääräiseksi jäi 3" syvä vaahterarunko vaikkapa pikkoloprojektiin.

Hyvähän se on kun on pelit ja vehkeet :)
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
hanipai
22.01.2006 17:00:30 (muokattu 22.01.2006 17:01:24)
Hyvähän se on kun on pelit ja vehkeet :)

Pistin sitten omaan kuvaan kuvan puolitetuista tomeistani. Vähän sahajauhoset näköjään, mutta itse olen tyytyväinen sahaukseen.
I Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! II "One day I realized I was spending far too
drum-monkey
22.01.2006 17:04:22
Pistin sitten omaan kuvaan kuvan puolitetuista tomeistani. Vähän sahajauhoset näköjään, mutta itse olen tyytyväinen sahaukseen.

Miksi pidit badgepuolen?
Munletti on mulletti
hanipai
22.01.2006 17:06:14 (muokattu 22.01.2006 17:08:12)
Miksi pidit badgepuolen?

En ihan ymmärtänyt. Tässä muuten ois ollu jollekin hetki sitten http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … 2663201&ssPageName=STRK:MEWA:IT
Minkä puolen sitten?
drum-monkey
22.01.2006 17:09:34
En ihan ymmärtänyt.

niin tarkotin, että pidit rummuista sen puolikkaan, jolla tuo badge on, eikö?. Ajattelin vaan, että olisin itse ehkä jättänyt ne puoliskot pois, niin olis ihan oma custom-setti
Munletti on mulletti
hanipai
22.01.2006 17:25:39 (muokattu 22.01.2006 17:31:02)
niin tarkotin, että pidit rummuista sen puolikkaan, jolla tuo badge on, eikö?. Ajattelin vaan, että olisin itse ehkä jättänyt ne puoliskot pois, niin olis ihan oma custom-setti

Noi on konserttitomeja eli ylhäällä vaan jyrsitty reunat eikä syvyys riitä puolittamaan niitä siten, että badgea ei näkyis. Jos ois syvyys ollu riittävä olisin pistänyt kahtia ja tehnyt 2 rumpua yhdestä. Olisin varmaan kaikissa tapauksissa pitänyt merkin.
Otin 12" 9cm pois syvyydestä ja 10" 5,5cm pois syvyydestä. Molemmat rummut on nyt 12cm syviä.
Jos jollain on Rolandin PD-120 niin voisko kattoo sen syvyyden.
drum-monkey
22.01.2006 17:28:44
Noi on konserttitomeja eli ylhäällä vaan jyrsitty reunat eikä syvyys riitä puolittamaan niitä siten, että badgea ei näkyis. Jos ois syvyys ollu riittävä olisin pistänyt kahtia ja tehnyt 2 rumpua yhdestä. Olisin varmaan kaikissa tapauksissa pitänyt merkin.

Ookkidookki.
Munletti on mulletti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)