Aihe: Hate eternal-video
1 2 3 4 5 6 7 8
Outkast
01.10.2005 15:32:09 (muokattu 01.10.2005 18:10:20)
Roddyn soitto osoittaa todellista omistautumista rumpujen soittolle.
"Matka on päämääräänsä tärkeämpi"
wavelength
01.10.2005 15:56:45

Ehkäpä pääsemme näistä "Roddy on paska ja Kollias soittaa tylsää nakutusta! Bonham on paree!"-nalkutuksista, kun ihmiset tajuavat, että tähän ultimaalisen jyystön genreen yksinkertaisesti kuuluu "tylsä nakutus". Olisiko tyylinmukaista soittaa When the levee breaks -tyyppistä übergroovea tilanteessa, jossa muu bändi tikittää kahdensadan bpm:n paremmalla puolella? En myöskään suostu uskomaan, että herra Roddy paiskoisi hypoteettisella Stingin keikalla pelkkää blastbeatia.
En tiedä mistä puhun.
Outkast
01.10.2005 18:16:40 (muokattu 01.10.2005 20:35:12)
Ehkäpä pääsemme näistä "Roddy on paska ja Kollias soittaa tylsää nakutusta! Bonham on paree!"-nalkutuksista, kun ihmiset tajuavat, että tähän ultimaalisen jyystön genreen yksinkertaisesti kuuluu "tylsä nakutus". Olisiko tyylinmukaista soittaa When the levee breaks -tyyppistä übergroovea tilanteessa, jossa muu bändi tikittää kahdensadan bpm:n paremmalla puolella? En myöskään suostu uskomaan, että herra Roddy paiskoisi hypoteettisella Stingin keikalla pelkkää blastbeatia.

Totta. Alexi Laiho, vaikka henkilönä ehkä vielä ainakin käyttäytymiseltään hieman nuorukaisenomainen (no nuoriahan tässä itsekkin ollaan :D ) Lista top-40 haastattelussa Aleksi Laiholta kysyttiin "tiluttelitteko uuden levyn sessioissa paljonkin ? Aleksi siinä sitten esitti suoran vastauksen suoraan kysymykseen tyyliin "En tajua jos 10 vuotta oon kellarissa treenannu tiluttamista niin miks nyt en sitten näyttäs mitä osaan."
Limbus
02.10.2005 18:31:36

En myöskään suostu uskomaan, että herra Roddy paiskoisi hypoteettisella Stingin keikalla pelkkää blastbeatia.

Just så, tätä hain. Nyt pidän turpani kiinni tästä asiasta.
En ole muusikko,koska olen rumpali,koska rummuttaminen ei ole musiikkia,vaan hirveää räiskettä ja paisketta.
the_anaster
02.10.2005 19:49:18
kyllähän noilla mahtava meininki on ja kyllä ehtivät!...

http://www.halfmanhalfmachine.net/
Oli muuten Kai Hahto tuolla Who's next osuudessa :)
Lapaluu
02.10.2005 21:51:28
Kyllähän tuo Roddy muutakin osaa kuin tuota tylsää nakutusta, niinkuin esim. Groovedemo videosta voi päätellä. Mutta niinkuin sanottiin, nakutusmusaan nakutusta, eikai siinä... Kova jätkä, tarvitsee hitosti treeniä tuollaiseen, kyllä sellaista täytyy kunnioittaa =)
Kinkkua kaikille! (Hammerfall ~ Ham for all)
Niskamies
02.10.2005 21:55:37
Kyllähän tuo Roddy muutakin osaa kuin tuota tylsää nakutusta, niinkuin esim. Groovedemo videosta voi päätellä. Mutta niinkuin sanottiin, nakutusmusaan nakutusta, eikai siinä... Kova jätkä, tarvitsee hitosti treeniä tuollaiseen, kyllä sellaista täytyy kunnioittaa =)

Toi groovedemo on samanlainen tekninen taidonnäyte kuin noi nakutuksetkin. "täydellisiä" ghosteja yms. Ihan helkutin tylsä pyristely mistä on groove kaukana.
Outkast
03.10.2005 07:22:21
Toi groovedemo on samanlainen tekninen taidonnäyte kuin noi nakutuksetkin. "täydellisiä" ghosteja yms. Ihan helkutin tylsä pyristely mistä on groove kaukana.

"look who's talking now"
wavelength
03.10.2005 07:36:21

Kuulostaa melkein Weckliltä. :)
En tiedä mistä puhun.
Niskamies
03.10.2005 07:37:34 (muokattu 03.10.2005 07:38:06)
Kuulostaa melkein Weckliltä. :)

No ei nyt ihan;) Wecklillä sentään on tatsi(tm).
Niskamies
03.10.2005 07:39:24
"look who's talking now"

Oletko sitten itse sitä mieltä että tossa pätkässä on aivan mieletön groove ja että se funkkaa kuin hirvi?

Jos vakavasti olet, niin kuuntele tämä pätkä, ja arvioi Roddyn pätkä uudestaan:
http://www.drummerworld.com/Videos/johnblackwellfunky.html
pehmo
03.10.2005 10:24:08 (muokattu 03.10.2005 10:31:05)

wavelength ymmärsit viestini ilmeisesti hieman väärin. Tarkoitukseni oli ilmaista oma mielipiteeni ja sitä, että ihannoin ns. "hyvässä" soitossa enemmän kekseliäisyyttä ja sitä, että se antaa musiikillisesti soittoon jotakin uutta, en sitä että kädet ja jalat hakkaavat kaseja ja tuplatrioleja nopeammin ja nopeammin. Mitään täydellistä totuutta en siis mielestäni esittänyt.

E:
Ps. en omista tuplapedaaleja, enkä todellakaan tiedä black metallista paskan vertaa, mutta yhdyn mielipiteeseesi siinä, ettei bläkkis olisi mitään, ilman niitä 330bmp tempoja. Onneksi kukin saa kuitenkin omalta taholtaan päättää, millä korviansa rankaisee.
kampela
03.10.2005 10:28:47

Ei tuo groove jubina kyllä muakaan sytyttäny :( Tietty semmonen blastaaminen ja funkimpi soitto on tietty aika eri asioita. Ton jälkimmäisenhän tuo kyseinen mies vetää riman korkeelta ylittäen.
Peruna kerrallaan..
Aegis
03.10.2005 11:51:53
Esitelkää minulle mies joka noissa tempoissa rupeaa kikkailemaan aksenteilla,ghosteilla ja mutkikkailla käsi/jalkajutuilla, niin hyväksyn tuon kommentin. Omilla genreillään on omat perusideansa miten se homma toimii. Toki näitä saa sekoitella, mutta miltä se kuulostaa niin...

Jonh Longstreth Originin kahdella ekalla, varsinkin Informis Infinitas Inhumanitasilla. Tempot taitaa olla välillä korkeammatkin, mutta kaikenlaista jännää tapahtuu. Ghosteja ei tainnut pahemmin olla, mutta aksenteissa ja muissa tyylikkäästi soittoa värittävissä kikoissa löytyy. Miehen vetämät yhden käden rollit ovat kanssa suhteellisen tylyä kuultavaa.

Tuskin Roddy tosiaan kuvitteellisessa Sting cover-bändissä blastia soittaisikaan, mutta jos arvioidaan miehen tyylitajua nimenomaan Hate-Eternalissa, niin aina tulee se sama sana mieleen: tylsää.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Aegis
03.10.2005 11:59:48
Ps. en omista tuplapedaaleja, enkä todellakaan tiedä black metallista paskan vertaa, mutta yhdyn mielipiteeseesi siinä, ettei bläkkis olisi mitään, ilman niitä 330bmp tempoja. Onneksi kukin saa kuitenkin omalta taholtaan päättää, millä korviansa rankaisee.

Ei se nyt ihan näinkään mene. Äärimmäisen metallin puolella kuitenkin parhaiten aikaa kestäneet oman alansa klassikot ovat edelleen niitä jotka eivät perustu nopeudelle ja teknisyydelle niitten itsensä vuoksi, vaan niillä luodulle tunnelmalle. Tuntuu siltä että nykyään nopeus on kaikenlaisilla kohellusbändeillä mukana hallitsevana elementtinä sen itsensä vuoksi, eikä sen vuoksi että biisin luonne on sitä vaatinut.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
Outkast
03.10.2005 17:08:58 (muokattu 03.10.2005 17:13:33)
Oletko sitten itse sitä mieltä että tossa pätkässä on aivan mieletön groove ja että se funkkaa kuin hirvi?

No määrittele ensin groove niin sitten voin sanoa mielipiteeni asiasta. Tosin ei analyysini varmasti koskaan yllä sille kokemuksen tasolle jonka olet saavuttanut ahkeralla rumpujensoiton opiskelulla ja treenaamisella.

Ottaen huomioon, että Blackwell ja Roddy kummatkin ovat hyvin erilaisia rumpaleita. Blackwellin soitto on paljon elävämpää ja flegmaattisempaa kun taas Roddyn soitto äärimmäisen kodinoituja ja taimipohjaista, tällä en siis meinaa etteikö blackwell voisi soittaa taimissa en, vaan sitä dynamiikka joka syntyy iskujen esim virvelin nojaamisella taakse tai eteen erinäisissä grooveissa. Blackwell myös hallitsee paljon paremmin funk kikat, koska on koko elämänsä opiskellut funkin soittoa kun taas Roddy loistaa hevirummutksen salalla ja hän on niitä harvoja rumpaleita maailmassa jotka oikeasti osaavat yhden jalan blastin sinne n. 250bmp asti.

Asenteesi extrememetallia kohtaan kyllä ollaan jo useamman kerran huomattu tässä ketjussa, mutta otathan kuitenkin huomioon että exterememetal mielletään itseasiassa aika usein rumpalin sooloprojektiksi. Kuinka moni oikeasti katsoo ravikisoja niiden hevosten takia, hyvin harva. Se on se kilpailun ilo. Sama mielestäni pätee extremerummutukseen, kuinka pitkälle pysytytään venymään ja kuinka nopeasti pystytään soittamaan.

Itse en pidä juuri minään noita sekuntin repäisyä jossa ei ole mitään ideaa melodisella kuin rumpupuolellaakaan, itse kappaletta ajatellen, mutta jösses sitä rumputyöskentelyä, se vaatii Stam1naa !

Sen lisäksi haluan esittää sinulle ihan tälläisen henkilökohtaisen loukkauksen: Soittosi ei parane yhtään sillä että koitat löytää sitä oikeaa 70- luvun speedkingiä, se on ihan samanlainen letku kun kaikki sen ajan pedaalit, ei se ole pedaalista kiinni vaan miehestä. Paljon mielummin sitä soittaa nykyajan tukevalla 100e pedaalilla kun 70- luvun löysällä letkulla.

Äärimmäisen metallin puolella kuitenkin parhaiten aikaa kestäneet oman alansa klassikot ovat edelleen niitä jotka eivät perustu nopeudelle ja teknisyydelle niitten itsensä vuoksi, vaan niillä luodulle tunnelmalle.

Totta, mutta näiden ei tarvitse sulkea toisiaan pois: Morbid Angel (Pete Sandoval), Death (Gene Holgan), jne...Tosin et niin väittänytkään, kunhan totesin.
Niskamies
03.10.2005 19:05:03
Asenteesi extrememetallia kohtaan kyllä ollaan jo useamman kerran huomattu tässä ketjussa,

Missäs kohtaa tässä ketjussa mä olen paistatellut mun asenteella? En muista että olisin m.netissä ottanut mitään kantaa tohon ylinopeaan mättöön. Sen vain totean että tosta klipistä on groove kaukana.

Soittosi ei parane yhtään sillä että koitat löytää sitä oikeaa 70- luvun speedkingiä, se on ihan samanlainen letku kun kaikki sen ajan pedaalit, ei se ole pedaalista kiinni vaan miehestä. Paljon mielummin sitä soittaa nykyajan tukevalla 100e pedaalilla kun 70- luvun löysällä letkulla.

70-luvun letku my ass! Mä olen omistanut Taman IC:t, Yamahan DFP9410:t, Axiksen X-sarjan longboardin ja speed kingin. Minkä vitun takia mä soittaisin speed kingillä jos noi muut olisi tota parempia? Haluatko että mä listaan ne ominaisuudet joka tekee SK:sta ylivertaisen muihin pedaaleihin nähden? Jos samoilla ominaisuuksilla olisi joku tuore pedaali, niin varmasti vetäisin sillä. Axiksen ostin kun luulin että siinö olisi samat ominaisuudet kuin SK:ssa ja että se olisi parempi, mutta petyin. Yksi suuri ero siinä oli.

Btw, mulla on nyt käytössä Ludwig Speed King 50-luvulta. Helvetin hyvä, ja siitä on letku kaukana.
hollmi-5
03.10.2005 20:54:11
Saanko sanoa? No jätettäköön väliin... Tai no: anna Niskis poikien kuunnella vaikka moottorisahausta, jos ne siitä tyydytyksensä saavat. Sitähän tämä DM lähinnä muistuttaa. Siinä on se suomalaisen miehen kaipuu tukkisavotoille ja metsurin hommiin.
Mika Hollström
Niskamies
03.10.2005 20:56:37
Saanko sanoa? No jätettäköön väliin... Tai no: anna Niskis poikien kuunnella vaikka moottorisahausta, jos ne siitä tyydytyksensä saavat. Sitähän tämä DM lähinnä muistuttaa. Siinä on se suomalaisen miehen kaipuu tukkisavotoille ja metsurin hommiin.

Hoho, plussan paikka!

Näin muuten offtopiccina, mitäs sä pidät Ludarin Speed Kingistä?
hollmi-5
03.10.2005 20:58:14
Näin muuten offtopiccina, mitäs sä pidät Ludarin Speed Kingistä? Mulla on niitä ollut kaksi. Hyvä pedaali. Ai miksi ei enää ole? No kun menin tyhmyyksissäni myymään. Prkl...
__
Mika Hollström
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)