Aihe: Fillit ja tekniikka?
1 2
hgr
27.09.2005 14:00:53
Eikös tuosta tule 7-stroke roll, ilman aksenttia?
Siis olisiko roll aina parillinen... ilman sitä "lopettavaa" iskua, aksentilla tai ei.

Rollithan myös nuotinnetaan tietyille aika-arvoille (niitä poikkiviivoja siinä nuottien päällä). Kaipa siis sillä perusnuotin aika-arvollakin on merkitys. Kaarijuttu taas toimii kuten säveläänienkin kohdalla, eli rollipaketit nippuun ilman välejä. Näin olen asioita tulkinnut, tosin rufimenttireenejä pahveista soiteltu hyvin kauan sitten, tämä jäänyt takaraivoon.

Juuri tätä olen ihmetellyt että mistä se väli sinne oikein tulee? Itsekin olen vuosia sitten soittanut samoja treenejä tunneilla, mutta ei enää muista kaikkea.

Tämä http://www.vicfirth.com/education/rudiments/10ninestrokeroll.html voisi havainnollistaa pulmaani. Eli miten esimerkiksi tuo muuttuu kun siitä otetaan kaari pois?
Simbe
27.09.2005 14:16:13 (muokattu 27.09.2005 14:18:42)
Juuri tätä olen ihmetellyt että mistä se väli sinne oikein tulee? Itsekin olen vuosia sitten soittanut samoja treenejä tunneilla, mutta ei enää muista kaikkea.

Tämä http://www.vicfirth.com/education/rudiments/10ninestrokeroll.html voisi havainnollistaa pulmaani. Eli miten esimerkiksi tuo muuttuu kun siitä otetaan kaari pois?

rrllrrl R viimeinen vasuri jää pois. Silloin se ei enää ole 9-stroke roll, vaan rolli ja erillinen aksentti.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Joustinpatja
27.09.2005 14:16:16
Sekotitte vielä enemmän mun käsitystä rolleista ;/
rm_wispila
27.09.2005 14:53:37
rrllrrl R viimeinen vasuri jää pois. Silloin se ei enää ole 9-stroke roll, vaan rolli ja erillinen aksentti.

Sulta taisi puuttua yks leftin isku rrllrrll = rolli
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Simbe
27.09.2005 15:33:23 (muokattu 27.09.2005 15:37:54)
Sulta taisi puuttua yks leftin isku rrllrrll = rolli

Niin kyse oli nyt vain esimerkistä miten soitetaan rollia ilman sitä kaarta. Jos tossa olisi vaikka 4 tahtia kestävä double stroke roll ja sen jälkeen aksentti ilman kaarta (tai seuraava rolli - ilman kaarta), niin eikö se 4 tahtia ole roll? Vaikka siitä jättäisikin sen viimeisen leftin pois? se ei ole varsinaisesti mikään ?-stroke roll -rudimenttikaan koska se viimeinen left ei ole aksentti.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Ruutikallo
27.09.2005 17:48:49
Tää on aika tehokas ja tulee liidattua molemmilla käsillä:

snare, tom1, tom2, tom3
rlrl rlrl rlrl rlrr

Ja sitten sama metodi isotomista snareen päin ilman taukoja, jolloin snaren neljä viimeistä iskua ovat LRLL
sitäpä pyörittämään.
Basarilla 4-osat ja haikka 2 & 4

SAman voi tietysti hoitaa 16-osa trioleina.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)