Velli 05.12.2010 14:25:58 | |
---|
arse: Bigbandissä ja missä tahansa ei-hevi -ympäristössä tulee aika nopeasti äitiä ikävä, jos basari on liian syvä. 18" syvästä saa mun kokemuksen mukaan yhden (tosin hyvän) rrocktömähdyksen, mutta kaikki muut saundit on vähän sinne päin. Osta t0bbe korkeintaan 16" syvä basari siihen unelmasettiin niin säästyt myöhemmin paljolta harmilta! Komppia tälle! Jopa 14" syväkin toimii erittäin hyvin. 18" syvästä saa tosiaan sen yhden hyvän soundin, mutta tuolla syvyydellä basari ei todellakaan ole monipuolinen. |
Conrad Lant 05.12.2010 14:40:09 | |
---|
Velli: Komppia tälle! Jopa 14" syväkin toimii erittäin hyvin. 18" syvästä saa tosiaan sen yhden hyvän soundin, mutta tuolla syvyydellä basari ei todellakaan ole monipuolinen. Minäkin komppaan. Meikäläisenkin 22x18 StarClassiceista lähtee paras missään vastaan tullut rokkitömähdys mutta ei niistä oikein hissutteluun ole. No one prayed for Sodom |
Velli 05.12.2010 15:01:13 | |
---|
Conrad Lant: Minäkin komppaan. Meikäläisenkin 22x18 StarClassiceista lähtee paras missään vastaan tullut rokkitömähdys mutta ei niistä oikein hissutteluun ole. Mullakin on muutama 18" syvä basari ja niiden soundi toimii erinomaisesti pop- ja rock-keikoilla. Kyllä noilla 18" syvillä basareilla pystyy hiljaakin soittamaan, mutta soundi on silloin hengetön tumppu. Noin syvän basarin soundi aukeaa vasta kun basaria polkaisee kunnolla. Syvissä tomeissa on sama juttu. Ne kuulostavat hyvältä ainoastaan kovaa lyötynä. |
Bobana 05.12.2010 16:19:50 | |
---|
Et tarvii mihinkään kahta settiä. Yks hyvä ja sitten kalvoja vaihdellen saa äänimaailmat aivan toisenlaiseksi. Esim mulla on noissa "työkalu Liteissä" Ambassadorit batter-puolella ja taas noissa VisaLiteissä evanssin ec2:t ja vaikka rungot on samat niin sointi on täysin eri maailmasta. Tosin työkaluissa on maalipinta ja visa-setissä on viilu pinta mutta se onkin jo sitten hifistelyä jota en harrasta enkä usko sen vaikuttavan tähän. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Speedy 06.12.2010 13:41:29 | |
---|
Kyselinkin jo aiemmin, muttei kukaan vastannu.. Tietäskö joku jotain hyvää kuljetuspussia/koteloa Handsonic 15:sta..? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
hansakemanelius 06.12.2010 14:50:38 (muokattu 06.12.2010 14:51:29) | |
---|
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
Vallu-Veke 07.12.2010 07:32:23 | |
---|
-T0BBE-: Haen siis allround settiä jolla voi soittaa hiljaa ja kovaa. Ludwigeista lähtisin etsimään. Uusista ainakin Classic Maplet menee hevistä hissutteluun ihan sukkana. Se kalliimpi Legacy-sarja saattaa olla vähemmän allround. Sillä on haettu enemmän sitä alkuperäistä vintage-soundia kait? Mutta Classic Maplet toimii swingistä heviin. |
wavelength 07.12.2010 08:50:59 | |
---|
hansakemanelius: Millaiset kokemukset teillä on tällaisesta: http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn36w_hardwarecase.htm Lähinnä askarruttaa pyörät, kestävätkö hyvin ? Onko parempia ehdotuksia? Minulla on tuota pidempi ja hoikempi Hardcase, joka on runsaasti rouduuta nähnyt ja kolissut keikkabussien perässä, ja renkaat ovat edelleenkin hyvässä iskussa. EDELLEEN myytävänä Jackson PS4 -sähkökitara... |
Speedy 07.12.2010 13:33:51 | |
---|
wavelength: Minulla on tuota pidempi ja hoikempi Hardcase, joka on runsaasti rouduuta nähnyt ja kolissut keikkabussien perässä, ja renkaat ovat edelleenkin hyvässä iskussa. Sama... kymmenen vuotta vanha, ja on vedetty hiekassa ja lumessa ja asvaltilla yms.. Isommat kivet kun sieltä välistä aina kaivelee pois, ja vähän varoo kynnyksissä ja rappusissa ettei täysillä vetele niin eikähän tule kestämäänkin.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
markkuliini 07.12.2010 18:59:29 (muokattu 07.12.2010 19:03:50) | |
---|
hansakemanelius: Millaiset kokemukset teillä on tällaisesta: http://www.thomann.de/fi/hardcase_hn36w_hardwarecase.htm Lähinnä askarruttaa pyörät, kestävätkö hyvin ? Onko parempia ehdotuksia? En ole juurikaan ehjiä nähnyt. Kun olin ostamassa itse hardware-casea, niin yksi jälleenmyyjä ei olisi edes suostunut tota mulle myymään, koska tiesi että keikkailen aktiivisesti. Eikä heillä siis ollut mitään muuta tarjota. Sanoi että ekat renkaat on irronnut tuossa kaupan ovella. Mulla on ollu Koon jutuissa tää Skb:n Trap X1: http://www.skbcases.com/music/produ … p;o=&offset=1&c=98&s=77 Ei pieni eikä halpa, mutta ihan pomminvarma (esim. renkaiden akseli about sormen paksuinen), ja penkkikin mahtii mukaan. Itseasiassa, mulla kulkee hw:n lisäksi tuossa myös Taman 1st chair-penkki, iso kapulapussi, tomien ja snaren varakalvot sekä mikserisalkku. Ne kalvot ja muuta pikkusälää menee kätevästi sellaiseen erilliseen osioon ("tray"), jonka saa myös pois, jos haluaa käyttää tilan muuten. Tätä Humes&Bergin mallia käytin ennen, mutta kun penkkiosa ei mahtunut niin se on jäänyt toisen setin kuljetukseen: http://memphisdrumshop.com/index.ph … =product_info&products_id=10943 Ihan jees sekin on. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
dullelysium 07.12.2010 19:39:46 | |
---|
Minkäs merkkisiä kalvoja porukka suosittelisi tomeihin, jos tavoitteena märkä ja munakas soundi? Vähän tämän tyyppistä soundia tarkoitan: http://www.youtube.com/watch?v=0Me3BRIqp4A Tietenkin tuossa on kaikki miksaajan jipot käytetty, jotta rummut kuulostavat tolta, mutta kuitenkin ymmärrätte minkälaista soundia haen. Nyt on lyöntikalvoina Evans EC2. Soundi on sellanen perus ok hevisoundi, mutta mielestäni nämä eivät anna oikein mitenkään sitä märkää soundia, vaan paksut kalvot kun ovat, niin enemmänkin naputtavat. Kiitän kovasti avusta ja mainitsen vielä, että en itse varsinaisesti ole rumpali, mutta harrastelen myös kannujen hakkausta. Ymmärrätte varmasti jos en ole aivan perillä näissä asioissa. Take a gander the bigger they are the harder they fall |
hansakemanelius 07.12.2010 19:59:38 | |
---|
markkuliini: Mulla on ollu Koon jutuissa tää Skb:n Trap X1: http://www.skbcases.com/music/produ … p;o=&offset=1&c=98&s=77 Ei pieni eikä halpa, mutta ihan pomminvarma (esim. renkaiden akseli about sormen paksuinen), ja penkkikin mahtii mukaan. Itseasiassa, mulla kulkee hw:n lisäksi tuossa myös Taman 1st chair-penkki, iso kapulapussi, tomien ja snaren varakalvot sekä mikserisalkku. Mulla on samankokoinen sohva joka pitäisi mahtua mukaan. Aika tyyris tuo tosiaan on, Finnaudiolla 321e, täytyypi pistää harkintaan. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
markkuliini 07.12.2010 20:06:08 | |
---|
hansakemanelius: Mulla on samankokoinen sohva joka pitäisi mahtua mukaan. Aika tyyris tuo tosiaan on, Finnaudiolla 321e, täytyypi pistää harkintaan. Varmaan vähän tinkivaraa? Saksan hinta 269€, nääs. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Velli 07.12.2010 20:06:35 | |
---|
dullelysium: Minkäs merkkisiä kalvoja porukka suosittelisi tomeihin, jos tavoitteena märkä ja munakas soundi? Remo Clear Emperorilla saat haluamasi. |
hansakemanelius 07.12.2010 20:14:28 | |
---|
markkuliini: Varmaan vähän tinkivaraa? Saksan hinta 269€, nääs. Niin näyttää olevan. Satasen kalliimpi kuitenkin kuin Hardcase mutta jos HC:n pyörät ei kestä niin menee nekin rahat hukkaan. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
markkuliini 07.12.2010 20:15:07 | |
---|
Velli: Remo Clear Emperorilla saat haluamasi. Nopeasti kuunneltuna lähtisin itse hakemaan tuollaista soundia suht löysillä Pinstripeillä. Mutta tärkeintä on se viritys, eli ei liian kireälle, niin saa enemmän läsähdystä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
markkuliini 07.12.2010 20:16:02 | |
---|
hansakemanelius: Niin näyttää olevan. Satasen kalliimpi kuitenkin kuin Hardcase mutta jos HC:n pyörät ei kestä niin menee nekin rahat hukkaan. Niinpä. Muistaakseni tuossa SKB:ssä on elinikäinen takuu mm. pyörille. Muistikuva, en mene vastuuseen. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Nottis 07.12.2010 23:09:06 | |
---|
markkuliini: Nopeasti kuunneltuna lähtisin itse hakemaan tuollaista soundia suht löysillä Pinstripeillä. Mutta tärkeintä on se viritys, eli ei liian kireälle, niin saa enemmän läsähdystä. Jeps, jotain tollasta mäkin olisin ehdottanut... Ei kyllä mun korvaan nappaa kauheesti, surullista kun varmaan ihan hyvät saundit hävii tonne lätsätilätslätsin alle :( Mut jokainen tavallaan :) Toivotaan et löytyy oikeet kalvot, mut tosiaan löysähköt pinstripet vois toimia. |
Velli 07.12.2010 23:13:55 | |
---|
markkuliini: Nopeasti kuunneltuna lähtisin itse hakemaan tuollaista soundia suht löysillä Pinstripeillä. Mutta tärkeintä on se viritys, eli ei liian kireälle, niin saa enemmän läsähdystä. Pinstripe on myös jees, mutta mun kokemuksien mukaan siinä on vähän tumpumpi ja pehmeämpi soundi kuin emperorissa. Emperor nimen omaan lätisee. Ja joo, kalvot niin löysälle kuin mahdollista. Vuokrasin kerran virvelin yhteen metaliäänityssessioon. Vein virvelin paikan päälle ja kuuntelin hetken kun rumpali testaili sitä. Tomien kalvot oli viritetty niin löysälle että ne eivät soineet lainkaan vaan olivat ihan pelkkää lätinää ja soundi oli nauhoitettuna juuri tuollainen kuin tuossa aiemmassa linkissä. Virvelin kalvossa oli kahvikupin kokoinen monttu kun sain sen takaisin :D (rumpali ei käyttänyt lainkaan rim shotteja vaan löi ainoastaan kapulan nupilla kekskelle kalvoa). Laittoivat vuokrahintaan vielä ylimääräiset 20E uutta kalvoa varten. |
Speedy 07.12.2010 23:39:40 | |
---|
En tiiä sitten onko uudemmissa huonommat pyörät.. Mutta en kyllä vetäs mitään keissiä vauhdilla kynnyksistä jne, ihan telineidenkin kärsivyyden takia.. Vai onko KGB:ssä iskarit..=) Muuten en kyllä ymmärrä miten niistä pyörät vois mennä..=I Se mikä noissa on, että ne kiinnitys remmit ei kestä, jos niistä nostaa.. Vanhemmissa varsinkin on aika heikoa tekoa.. Se mikä itselleni on tuossa ollu hyvää, että se on mahtunu hyvin kaikkiin autoihini. Jos paljon joutuu kuljettamaan omalla kyydillä on ihan turvallisuudenkin takia mukava saada kaikki mahtumaan taakse (penkkejä kaatamatta).. Jospa tuo kestäs toiset 10 vuotta vielä.. En kyllä ehkä samanlaista ostas uudelleen, toisaalta pehmeä keissi ei kiinnosta, kauhean paljon isompikaan (leveys/korkeus) se ei voi olla..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro |