moderndrummer88 14.01.2006 20:51:07 | |
---|
Kyllähän se vinnie paulki aika nopeasti 24 basareilla soittelee :). taitaa vinniellä kuitenkin olla trigatut ne? Zed is dead, baby... |
Strumbali 14.01.2006 20:58:28 | |
---|
Yiritin kelata läpi noita vastauksia ja hakea lattarijuttuja. Oisko jollain suosituksia tuolta saralta. Minulla on ollut jo pitempään sellainen tunne, että näihin pitäisi päästä ainakin muutamalla levyllä perehtymään. Tai ehkä minulla on vain niin jäykkä lantio...;) (No, ilmeisesti Horacio Hernandez ois yksi näitä kavereita?) Mutuahan tämä. |
Niskamies 14.01.2006 21:02:23 | |
---|
Yiritin kelata läpi noita vastauksia ja hakea lattarijuttuja. Oisko jollain suosituksia tuolta saralta. Minulla on ollut jo pitempään sellainen tunne, että näihin pitäisi päästä ainakin muutamalla levyllä perehtymään. Tai ehkä minulla on vain niin jäykkä lantio...;) (No, ilmeisesti Horacio Hernandez ois yksi näitä kavereita?) Wecklillä on aika makeita lattarivaikutteisia juttuja. Suosittelen kuuntelemaan. More is more. |
Strumbali 14.01.2006 21:22:36 | |
---|
Wecklillä on aika makeita lattarivaikutteisia juttuja. Suosittelen kuuntelemaan. Jeps, Weckliä tuli kuultua ja jopa jonkinverran nähtyä, ööh, useita vuosia sitten. Silloin vaikutelma oli vähän semmonen Max Weinberg supertekniikalla. Eihän siihen Rockjuippi oikein lämmennyt. Pitänee tarkistella uudelleen, heh, jos se ois vaikka oppinut soittamaan niin, että minäkin ymmärrän ;). Mutuahan tämä. |
Mikael 14.01.2006 21:39:56 (muokattu 14.01.2006 21:42:14) | |
---|
Your ass is grass Hoho! Se koira älähtää... vai meinaatsä niiq blue grass? Hieno näyte Heikin soitosta on Tuure Kilpeläisen ekan levyn eka biisi "Älä Revi Mua". Kerkon levyilläkin on hienoa soittoa ja bändi on ihan super kaiken kaikkiaan, vaikka Kerkko sinänsä ei mua oo ikinä säväyttänyt. Tunes-yhtyeen levyllä on kans hienoa Heikin soittoa ja noi Narttu-levyt on kans monet hyviä. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Mikael 14.01.2006 21:44:19 | |
---|
Wecklillä on aika makeita lattarivaikutteisia juttuja. Suosittelen kuuntelemaan. Mä suosittelen kyl kuunteleen jotain ihan oikeeta lattarimusaa ton Daven grp-sekoilun sijaan. Vaik Tito Puentea... Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Mikael 14.01.2006 21:46:49 (muokattu 14.01.2006 21:47:14) | |
---|
Meitsille kolisee kovaa Röyhkän lisäksi esim. Maritta Kuulan 9 henkeä-levy jossa Tikka soiton lisäksi on toiminut tuottajana. Maritalla on kans hyvää musaa ja hienoja biisejä, mut se sen ääni on kyl aina ollut mulle liikaa. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Strumbali 14.01.2006 22:01:39 (muokattu 14.01.2006 22:01:50) | |
---|
Maritalla on kans hyvää musaa ja hienoja biisejä, mut se sen ääni on kyl aina ollut mulle liikaa. Olin pitkään sitä mieltä, että Röyhkän kappaleessa "Sinä teit sen taas Marjaana" on parhaat rumpusaundit, mitä olen ikinä kuullut. Muuten en Röyhkästä tiiä, kuin että se on pirun pitkä.(Nojo, taidanpa poistua höpsimästä) Mutuahan tämä. |
markkuliini 14.01.2006 22:32:47 | |
---|
Maritalla on kans hyvää musaa ja hienoja biisejä, mut se sen ääni on kyl aina ollut mulle liikaa. I love it! Ja huipputekstit.. www.vasamayhtye.com |
Epämuusikko 15.01.2006 01:09:53 (muokattu 15.01.2006 01:27:46) | |
---|
Mä suosittelen kyl kuunteleen jotain ihan oikeeta lattarimusaa. Vaik Tito Puentea... Minkähänlaista "lattaria" tässä haetaan? Vähän sama kuin sanoisi diggaavan eurooppalaista musiikkia. Tito Puentelta kylläkin kaikki mitä olen kuullut on ollut loistavaa. Miehen viimeiseksi (vissiin) jäänyt levy, yhteistuotanto Eddie Palmierin kanssa on R-A-U-T-A-A. Tuosta vanhemman polven "lattarista" välittyy jonkinlainen raikas ja iloinen meininki. Mitä nyt on näitä uudemman polven latin-jazz-artisteja, niin minun vähällä tsekkaamisellani niistä on jäänyt vähän kliininen maku. Harmoniat on kivoja kimurantteinakin, mutta se pusertaminen ja tuplabasarit... No, kehitystä kai sekin on. Johonkin suuntaan... En oikein osaa näistä antaa mitään suosituksia, oma yleistietoni tällä saralla tökkii ja pahasti. Tajusin sen, kun luulin että kaikki mitä tulee tietää brasilian, kuuban ja muiden "niiden maiden" musiikkityyleistä on ne muutamat hassut cascara-ja mambokellokompit ja se, kuinka päin clave on jos blaa blaa. Ja samba niin että oikea käsi soittaa rideen ja vasen käsi soittaa syncopationia. Onko tuttua? Onhan siellä vähän muutakin... You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one |
moderndrummer88 15.01.2006 10:47:56 | |
---|
Ja samba niin että oikea käsi soittaa rideen ja vasen käsi soittaa syncopationia. Onko tuttua? Onhan siellä vähän muutakin... juuri näin :) Zed is dead, baby... |
Strumbali 15.01.2006 11:41:58 (muokattu 15.01.2006 11:43:11) | |
---|
Minkähänlaista "lattaria" tässä haetaan? Vähän sama kuin sanoisi diggaavan eurooppalaista musiikkia. Tito Puentelta kylläkin kaikki mitä olen kuullut on ollut loistavaa. Miehen viimeiseksi (vissiin) jäänyt levy, yhteistuotanto Eddie Palmierin kanssa on R-A-U-T-A-A. Tuosta vanhemman polven "lattarista" välittyy jonkinlainen raikas ja iloinen meininki. Mitä nyt on näitä uudemman polven latin-jazz-artisteja, niin minun vähällä tsekkaamisellani niistä on jäänyt vähän kliininen maku. Harmoniat on kivoja kimurantteinakin, mutta se pusertaminen ja tuplabasarit... No, kehitystä kai sekin on. Johonkin suuntaan... En oikein osaa näistä antaa mitään suosituksia, oma yleistietoni tällä saralla tökkii ja pahasti. Tajusin sen, kun luulin että kaikki mitä tulee tietää brasilian, kuuban ja muiden "niiden maiden" musiikkityyleistä on ne muutamat hassut cascara-ja mambokellokompit ja se, kuinka päin clave on jos blaa blaa. Ja samba niin että oikea käsi soittaa rideen ja vasen käsi soittaa syncopationia. Onko tuttua? Onhan siellä vähän muutakin... No niinpä niin, mitä ne latinot siellä oikein kuuntelee?(No ei nyt mitään Ricky Martinia tarvi suositella tai Santanaa;). Minä en oikeasti tiiä niistä mitään. Tuosta syncopationista en osaa sanoa. Olen toki reenaillut rytmityksiä vasemmalle kädelle, mutta en mene varmaksi sanomaan että voiko niitä kuvata syncopatioinneiksi, hmm...mahdollisesti. Aloinpa käymään näitä läpi ja pahalta näyttää ;): http://muusikoiden.net/keskustelu/p … id=9ea174cd4f686802bcd98a749a1514f6 Tuo Tito Puente vaikutti aika laajalta käsitteeltä ja mielessäni halusinkin tarkennuksia kaverin tuotannosta. Esim. tämä vaikutti jopa vähän pelottavalta :) http://www.cduniverse.com/search/xx … usic/pid/1148763/a/Mambo+Diablo.htm Mutuahan tämä. |
Strumbali 15.01.2006 12:00:28 (muokattu 15.01.2006 12:02:14) | |
---|
Niin, en minä soiton kannalta niin tosissaan ole tämän suhteen. Kiinnostaa vain saada kuunneltavaksi uusia juttuja ja kokeilla vähän vaikutteita omassa soitossa. En tule kuitenkaan koskaan todennäköisesti soittamaan mamboa tai sambaa.(ainakaan julkisesti) Mutuahan tämä. |
Suchinenu 15.01.2006 12:15:47 | |
---|
The Hellacopters Kyseisestä poppoosta nimittäin löytyy mahtava rokkirumpali. Varsinkin fillit ovat todella maukkaita. |
wavelength 15.01.2006 13:32:56 | |
---|
En tiedä mistä puhun. |
Strumbali 15.01.2006 14:33:12 | |
---|
http://www.drummerworld.com/drummers/Benny_Greb.html Jos ja kun sitä tekniikkaa alkaa löytyä, sitä pitää käyttää jotenkin tuohon tapaan. John Bonham meets Steve Gadd meets Virgil Donati. =) Hei, nyt joku luki kyllä väärin tuon minun kysymyksen. Siinä ei lukenut: kaipaisin pientä masennusta sunnuntaipäivän ratoksi.. ;) Mutuahan tämä. |
AP 15.01.2006 14:42:29 | |
---|
Kauko Röyhkä & Narttu, rumpalina Heikki Tikka.. Toden sanoja tässäkin. Tietty myös biisimateriaali on loistavaa. K100 #7
Ärlä #011 |
Mikael 15.01.2006 15:33:06 (muokattu 15.01.2006 15:34:29) | |
---|
En oikein osaa näistä antaa mitään suosituksia, oma yleistietoni tällä saralla tökkii ja pahasti. Tajusin sen, kun luulin että kaikki mitä tulee tietää brasilian, kuuban ja muiden "niiden maiden" musiikkityyleistä on ne muutamat hassut cascara-ja mambokellokompit ja se, kuinka päin clave on jos blaa blaa. Ja samba niin että oikea käsi soittaa rideen ja vasen käsi soittaa syncopationia. Onko tuttua? Onhan siellä vähän muutakin... Näino. Eipä munkaan tietämys tolta saralta oo todellakaan kummoinen, mut ensimmäisenä en suosittelis Davea jos joku on ton maailmankolkan staileista kiinnostunut. Hassua muuten kun kävin muutama vuosi sitten Kuubassa, niin ainakin Havannan musameno oli aika iso pettymys. Turisteilta-rahatveks-guantanamera-hommaa suurin osa. Santiago De Cuba on kuulemma musan kannalta parempi mesta. Mut jos nyt joku on kiinnostunut yleensä lattarirytmeistä niin mun mielestä Tito Puente vois olla sellanen yleishyvä vaihtoehto josta lähteä liikenteeseen. Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
Mikael 15.01.2006 15:45:54 | |
---|
Tälläkin levyllä kelpo menoa: Underground Rock - Suomen Talvisota 1939-1940 Ma ei tiedata. Ma oon Pahk. |
AP 15.01.2006 17:34:01 | |
---|
Olin pitkään sitä mieltä, että Röyhkän kappaleessa "Sinä teit sen taas Marjaana" on parhaat rumpusaundit, mitä olen ikinä kuullut. Ja tämänkin olet kuullut varmaan minulta, siksi pitkälle olen samaa mieltä. K100 #7
Ärlä #011 |