Aihe: Basarin demppaus
1 2 3 4 5 6 7
Pieni rumpalipoika
17.01.2006 22:57:18

Kuka tää Buddy Rich muuten oli?Tuttu nimi, mutta mulla ei oo mitään hajua mitä se on duunannu...
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Mikael
17.01.2006 23:00:26 (muokattu 17.01.2006 23:01:00)

Kuka tää Buddy Rich muuten oli?Tuttu nimi, mutta mulla ei oo mitään hajua mitä se on duunannu...

Jotai jatsia niiq...
http://www.buddyrich.com/images/photogallery/ricb002.jpg

tsekkaa vaik täältä:
www.buddyrich.com
Ma ei tiedata. Ma oon Pahk.
hollmi-5
17.01.2006 23:01:56 (muokattu 17.01.2006 23:08:33)
Tai täältä: http://en.wikipedia.org/wiki/Buddy_Rich

Monien huippurumpaleiden mielestä paras palloa tallannut rumpali.

Anekdoottina Buddyn viimeiset sanat sairaanhoitajan kysyessä sairaalaan tuotavalta sydänkohtauspotilaalta, liekö mr Rich millekäään allerginen? "Country and Western Music." -vastasi Buddy.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Pieni rumpalipoika
17.01.2006 23:19:24

Joo. On tavallaan aika huvittavaa, etten mä tiedä juuri mitään näitä legengoja vaikka aika vakavamielisesti oon paukuttanut jo iät ja ajat. Mua ei vaan oo koskaan napannu, se kuka vetää missäkin pumpussa tai levyllä ja mitä. Se ei oo musta tärkeetä...Kotimaisista kansipahveista sentään kattelen, josko ois tuttuja ;-)
"It´s amazing how often he´s right but never he admits he was wrong."
Ze Kink
18.01.2006 00:00:22
EDIT: Tietysti myös soittotila vaikuttaa rummun soundiin, minkä lisäksi matalat taajuudet vaativat hieman ilmaa avautuakseen kunnolla. Pyydä kaveria polkemaan bassorumpua, ja kuuntele settiä muutaman metrin päästä. Soundi voi olla yllättävänkin tymäkkä.

Joo, mua ärsyttää kun basarin on pakko olla ihan kiviseinän vieressä, etäisyyttä on ehkä jotain 10cm. Saundi on todella ärsyttävä "ploum". Toisessa huoneessa samalla vireellä lähti TUMMM, eli juuri se mitä hainkin. Sitä en kyllä tajua, miten Levytukun kokeiluhuoneen setistä lähti paljon parempi basarisoundi, vaikka kyseessä oli 18" basari joka oli vielä lähempänä seinää kuin mulla. Saattaisiko se vaikuttaa, että siinä huoneessa on äänieristeet (jotain ihme vaahtomuovitöhkää) seinissä?

Itse tähän demppausjuttuun, en ole kokenut tarpeelliseksi laittaa demppiä. Faija rupesi kylläkin valistamaan, että sinne basariin _PITÄÄ_ laittaa jotain patjoja yms. koska muuten siitä kuuluu liian kova ääni. Silloin oli siis vielä mikkireijällinen resokalvo basarissa. Yhtenä päivänä sitten huomasin että basariin oli laitettu tyynyjä sisään :)
WANG #3: Carefully unscrew or disengage wang bar from guitar and put in case. Sometimes the best way to wang is not to wang at all. -Joe Satriani
Niskamies
18.01.2006 00:01:12
Sitä en kyllä tajua, miten Levytukun kokeiluhuoneen setistä lähti paljon parempi basarisoundi, vaikka kyseessä oli 18" basari joka oli vielä lähempänä seinää kuin mulla. Saattaisiko se vaikuttaa, että siinä huoneessa on äänieristeet (jotain ihme vaahtomuovitöhkää) seinissä?

Tai se että se basari on Starclassic?

Mutta juu, kyllä tuo materiaalikin vaikuttaa.
More is more.
Epämuusikko
18.01.2006 00:06:41
Tänään vein harjoituksiin 16" lattiatomin basariksi. Ei toiminut niin hyvin kuin muistin (coated ambassador lyöntipuolella, resopuolella läpinäkyvä diplomat)---kunnes:
Käänsin pöntön toisinpäin. soundi parani 1000%. Tli muuten yllättävän hyvät tomisounditkin: 8" etutom ja 12" lattiatom. Ne oli siis Mapexin Saturn Prota Coated Ambassadorilla, 8" tomissa tehtaan alakalvo, kuriositeettina 12":ssa ambassador SNARE alla.

Mutta takaisin aiheeseen. Rummun merkki on Beat, ja se melkein meni kaatopaikalle jo ajat sitten. Eipä mennyt, nyt se on mulla taas keikkabasarina. Mikitettynä välttää tietyissä tyyleissä. Miksi tämä sepustus kesken tenttiinluvun? Basarin sisällä ei ole mitään, mutta resokalvoa (siis nyt lyöntikalvoa) oli jonkin verran dempattu. Jännää Ihq!
You have to persist, and out of the sheer frustration of what you've been doing or you haven't been doing you come out the other side. Of course, when you come out the other side, you find that there's an even bigger hill to climb than the last one
wavelength
12.02.2006 22:17:43 (muokattu 12.02.2006 22:36:09)

Go Buddy! Taas tekee mieli lähteä treenaamaan...

http://www.drummerworld.com/Videos/buddyrich1970.html

Siinä saa overitkin kyytiä.

PS. Meinasi tulla paskat housuun tuon lopun single stroke rollin aikana.
En tiedä mistä puhun.
Deino
13.02.2006 10:27:25

Go Buddy! Taas tekee mieli lähteä treenaamaan...

Siinä saa overitkin kyytiä.

PS. Meinasi tulla paskat housuun tuon lopun single stroke rollin aikana.

Miten tämä liittyy basarin demppaukseen? ;) No ei sillä, kova soolo.
"Hää hä hä häähää!" -Bacchus
miän vain
13.02.2006 11:46:52

How come you rhyme monosyllabically?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
wavelength
13.02.2006 13:02:36

Miten tämä liittyy basarin demppaukseen?

Pari viimeistä sivua ei ole koskenutkaan itse aiheeseen, joten... :)
En tiedä mistä puhun.
Kosminen
13.02.2006 18:17:18

Mulla on 20" Kumun basarissa t-paita sisällä, se poistaa ikävän ylä-äänen (jota tosin miksaaja ei ollut huomannut, hänen mielestään demppi poistaa liian pitkän soinnin, joka taas ei minua haittaisi).
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Jaska
13.02.2006 18:20:28
Mulla on villasuikale ihan alareinassa etukalvoa vasten. Siis kiristettynä siinä vanteen alla.
Davos
13.02.2006 18:46:22
Onpas Buddylla hirveän soundiset rummut. :O
Simbe
13.02.2006 19:35:00

???
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
Niskamies
13.02.2006 19:35:51

Buddyllä on maaginen tatsi, ja hemmetin hyvät saundit. Ja on muuten kerrassaan loistavaa soittoa.

Ota huomioon että vuonna 1970 ei ollut nykypäivän digistudioita.
More is more.
Davos
13.02.2006 22:03:55
Loistavaa soittoa Buddy tempoo, mutta rummut ei kuulosta hyvälle. Mielipiteitä nämäkin, mutta onhan Buddy kiistatta kaikkien rumpaleitten äiti ja isä ja isoäiti.
hollmi-5
13.02.2006 23:09:16
mutta rummut ei kuulosta hyvälle Pitäisiköhän sinunkin joskus kokeilla demppaamattomia ja hyvin viritettyjä hyviä rumpuja. Kireäthän nuo vireet ovat, mutta soundi oli kyllä oikein hyvä vuoden -70 äänitteeksi. Virveli nyt ei juuri parempi voisi olla.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Davos
14.02.2006 11:39:00
Soitan aina demppaamattomilla ja hyvin viritetyillä rummuilla. En vain esim. pidä pitkäsointisesta basarista. Mikä soundi kenenkin korvaa miellyttää.
Nolte
14.02.2006 17:58:51

No nyt vasta eestyin tämänkin katsomaan. Olipas hirmuista soittoa! En jaksa yleensä rumpusooloja hirveästi katsella, mutta kyllä oli tässä niin suvereenia meininkiä, että ei voi kuin ihailla. Tuskin olisin itsekään pystynyt hirveästi parempaan.
Huono soittaja!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)