Liver-Box 28.09.2004 22:31:32 | |
---|
Tästähän on ollut jotain juttua jo aikaisemmin mutta en haulla löytäny ainakaa mitään. Eli laittakaa neuvoja, mulla olisi ilmeisesti edessä muutaman aloittelijan opetus kerran viikossa. Näistä ajattelin lähteä liikkeelle: -Kapulaote -Perusnuotit (?) Jakso. |
J. Cool 29.09.2004 00:32:26 | |
---|
kapulaote, kehoitus hankkia pädi ja rudimenttikapulat. eka harjotus: RLRL RLRL RLRL RLRL :|| RRLL RRLL RRLL RRLL :|| RLRR LRLL RLRR LRLL :|| sit mitähän ne oli fat-back beats tai jotain ja syncopationi. vai mitä, markkuliini? ; ) don't touch my bumtsibum |
welho 29.09.2004 00:49:42 | |
---|
Tästähän on ollut jotain juttua jo aikaisemmin mutta en haulla löytäny ainakaa mitään. Eli laittakaa neuvoja, mulla olisi ilmeisesti edessä muutaman aloittelijan opetus kerran viikossa. Näistä ajattelin lähteä liikkeelle: -Kapulaote -Perusnuotit (?)
Siinähän sitä onkin=) Yks tärkee jutska on opettaa laskemaan neljään! Leevi Leppäsen rokkaavat rummut on kyllä mainio opus. Kuuluu jokaisen rumpalin vakiovarustukseen!! Sieltä komppeja, tekniikkaharjoituksia, settiharjoituksia sopivasti sekoitellen.... Ja samalla vaikkapa syncopation tms. kirjanen minkä kanssa pääsee helposti käsiksi nuotteihin.... Kannattaa tsekata lähtötaso. Voi olla että aluksi on hyvä soitella pelkästään käsillä ja siitä sitten pikkuhiljaa jalkoja mukaan. Syncopation on hyvä... Sopivasti haastetta ja ruoki mielenkiintoa. Älä etene liian nopeesti tai hitaasti. Tarkkaile tilannetta. Jos soittaa kerran jonku jutun läpi niin eipä se tarkoita että sen osaa! Ja ei kannata myöskään tappaa motivaatiota puuduttavilla treeneillä. Kannattaa toki kertoa niiden tarpeellisuudesta=D Korjaa virheet ja kehu tarpeen mukaan. Aluksi on hyvä noudattaa tiettyjä "sääntöjä" Vaikkapa tuosta kapulaotteesta että homma lähtee oikeille raiteille. Kunhan muistaa jossain välissä myös kertoa että ei oo yhtä ja autuaaksi tekevää tapaa. Voi soittaa vaikka päällään seisten ja selkä settiin jos se tuntuu hyvälle ja homma toimii=D Paljon rentoa jutustelua soittelusta, musasta, rummuista ja harjoittelusta. Kerro kuinka itse olet tehnyt...Siitä se lähtee jos lähtee. Musankuuntelua, harjoittelua..... Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
wavelength 29.09.2004 17:29:05 | |
---|
Musiikin kuunteluun voi hyvin liittää "ilmarummuttelun" eli mielikuvaharjoitusten harrastamisen, jota monet varmaan tekevät muutenkin. :) "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
jormis 29.09.2004 18:17:02 | |
---|
viskaa rumpalin vaan johonkin bändiin niin johan oppii |
MK73 30.09.2004 18:58:17 | |
---|
Joo, olisi tosiaan hyvä jos pääsisi bändiin soittamaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Että oppisi heti soittamaan musiikkia. Noista kirjoista ja tekniikkatreeneistä en ole niinkään vakuuttunut... riippuu tietenkin onko kyse harrastuksesta vai tähtääkö ammattilaiseksi. Eihän oppi pahasta ole, mutta pitää muistaa, että sen tulee palvella musiikkia -ei muuta. Itse olen harrastelija, enkä ole istunut rumputunnilla minuuttiakaan. Olen kuitenkin keikkaillut cover-bändin kanssa viis kuus vuotta sellaset 20 keikkaa vuodessa. Häitä, synttäreitä, vähän ravintolakeikkaa... vanhasta tanssimusasta poppiin ja rockiin. Hauskaa on ollut. Kun ei vielä ollut bändiä niin treenasin levyjen perässä ja kuuntelin loputtomasti musaa. Antaisin oppilaalle ennenkaikkea "asennekasvatusta" - että pitää aistit avoinna, kuuntelee muita soittajia ja seuraa huippurumpaleita, niiltä oppii paljon. Esim. Tiktakin rumpalikin on helvetin hyvä. Tuuli soittaa nimenomaan musaa, eikä mitään muuta, mutta tekee sen kunnolla ja hyvällä meiningillä. Tottakai sitä omaksi ilokseen voi tilutella, mutta keikalla kaikki turha pois! Harjoittelemalla oppii harjoittelemaan - soittamalla soittamaan! |
Liver-Box 30.09.2004 19:11:45 | |
---|
viskaa rumpalin vaan johonkin bändiin niin johan oppii No ei varmaan tälläistä 9v jäppistä joka ei ole koskaan soittanut rumpuja? :D Jakso. |