Aihe: tuuplat kondikseen
1
joose
12.09.2004 13:00:52
tässä on jo joku vuosi säädelty ja runksattu nuijan kulmia jousia ja pedaalin kulmaa mutta ei löydy oikeeta. pitäs saada nopea soittoset ja samalla pitäs toimia singlenä hyvin.
mitä kikkoja kannattaa kokeilla.
esim
kalvo kireellä
entä kuinka kauas kannattaa nuijat jättää kalvosta
jouset..tiukat löysät
pedaali ales vai ylös
entä penkin korkeus. itellä on korkealla helpottaa ainakin jalkoja väsymästä.

jos joku on löytänyt unelma säädöt voi sen kertoa myös minulle jos haluaa.
kiitos
wavelength
12.09.2004 13:24:25

Eipä tuohon voi kai sanoa mitään yleispäteviä "kikkoja", sillä jokaisen rumpalin ruumiinrakenne on erilainen, ja niinpä myös jokaiselle löytyy yksilölliset unelmasäädöt. Ihan ensimmäisenä kannattaa kuitenkin etsiä oikea soittokorkeus, sillä mukava, tasapainoinen ja rento istuma-asento helpottaa soittamista kaikissa suhteissa.

Ps. Nopeus kehittyy harjoittelemalla, ei pedaaleita säätämällä. ;)
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush.
kattila
12.09.2004 22:07:41

Ite ainaski istun 90:n asteen kulmassa. Tuntuu epämiellyttävältä ja liian korkealta jos menee siitä yli.
Pedaaleissa on jouset niin kireällä kuin on vaan mahollista vääntää ja nuijat on suht lähellä kalvoa. Tosin mulla on vielä paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllljjjjjjoooooooonnnnnn matkaa siihen, että saisin jalat toimimaan kunnolla. On jalkojen kehitys jäänyt vähemälle käsiin verrattuna.
Dust to dust
anzelmosm
12.09.2004 22:24:22

Ps. Nopeus kehittyy harjoittelemalla, ei pedaaleita säätämällä. ;)

NiiiIIiIIIIiin totta..
Peace
13.09.2004 11:36:44
jepjep:)

itekki huomannu sen...ennen aina säätelin penkin korkeutta, kun luulin et sillä ne tuplat lähtee sujumaan....
nykyään ku oon löytäny sen oikeen korkeuden niin on paljon mukavampi soittaa....ja tuplatki o lähteny menee vuosien aikana:)
Joona Rautiainen
jhns
19.09.2004 13:31:26 (muokattu 19.09.2004 13:33:00)
Jos siis haet nopeutta soittoon, kannattaa jouset olla löysällä. Säädä niitä ensin vähän löysemmälle ja testaa miten soitto sujuu. Jos sujuu hyvin, säädä pienin askelin niin löysälle, että pauke on juuri ja juuri tasaista. Ku oot oppinu niillä säädöillä soittaan tasasesti, säädä taas pykälää löysemmälle. Soittaminen käy sitä keveämmäksi, mitä löysemmällä jouset on (tiettyyn pisteeseen asti), ja mahdollistaa nopean soiton jalkojen väsymättä.

Nuijista en osaa sanoa, muutaku että jos ne on kaukana kalvosta, saa niihin todennäkösesti enemmän voimaa.

Ja soittotyylistä:
Jos soitat kantapäät maassa, suosittelen asennon korjaamista. Pidä päkiät suunnilleen pedaalin keskipaikeilla. Ehkä vielä hieman takempana. Silloin nuijan saa kalvoon pienemmällä liikkeelle, mutta tosin voimaa tarvitaan vastaavasti enemmän.

Ja sitte vaan paljon reeniä. Kokeile aina välillä, miten saat soitettua mahollisimman nopeaa ja tasasesti. Yritä käyttää pieniä liikkeita, niin et väsy. Ku oikia tekniikka on löytyny, harjottele vaan sen kestävyyttä.

Ite rupesin aktiivisesti soittaan tuplilla ehkä puli vuotta sitte, ku sain Mapexit. Vasta nyt viime kuukausina oon löytäny sen oikian tekniikan, jolla lähtee Downfallit ja Deliverancet. Nyt vaan pitää kehittää kestävyyttä ja nopeutta. Että kärsivällisyyttä ja aktiivista harjottelua.
Pallukka
26.09.2004 16:08:11
En uskalla kyllä sanoo noista säädöistä mitään ku kaikille on omat parhaat säädöt, mutta oon huomannu että se kyllä auttaa jalkojen koordinaatioon pirusti ku harjottelee paradiddlejä ja double stroke juttuja sekä muita rudimenttejä tuplilla.

Mulle on myös tärkeetä että jalkojen lihakset on kunnossa. eihän sitä muuten jaksa soittaa. Sit ku jaksaa soittaa vaikka Rhapsodyn Emerald swordin kevyesti tai Planet X:n Dog Bootsin (tosin Virgil Donati soittaa basarit siinä tupla iskuina) ni sit on lihakset kunnossa. :D
Tietäjä
26.09.2004 23:07:21
Nopeasti soittamaan ei opi parissa viikossa siihen tarvii paljon treeniä! Kannattaa aloittaa hitaista temmoista ja pikkuhiljaa nopeuttaa, kun tuntuu että tajuaa mitä jalat tekee. Tietenkin voi ottaa välillä mehutveke treeniä eli polkee niin täysii ja nopee kun ikinä jaksaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)