Triskal 09.10.2004 23:46:19 | |
---|
kävi tässä niin, että muutin pois kotoisasta Käsämästä Poriin ja sinne jäi setti eikä sieltä varmaan ikinä tänne tulekaan, joten nyt syömään näkkileipää ja juomaan vettä, jotta olisi joskus varaa ostaa settikin. Mutta sitä ah niin ihanaa päivää odotellessa haluan kysyä semmoista juttua, jotta kun tuossa äsken rummuttelin ilmaan Pagan's Mindin tahdissa, niin alkoi nopeasti erityisesti oikean käden kyynärvarren etupuolen lihakset väsyä hyvin nopeasti. Onko tämä suotava harjoittelumetodi? |
Groovi 10.10.2004 00:55:16 | |
---|
kävi tässä niin, että muutin pois kotoisasta Käsämästä Poriin ja sinne jäi setti eikä sieltä varmaan ikinä tänne tulekaan, joten nyt syömään näkkileipää ja juomaan vettä, jotta olisi joskus varaa ostaa settikin. Mutta sitä ah niin ihanaa päivää odotellessa haluan kysyä semmoista juttua, jotta kun tuossa äsken rummuttelin ilmaan Pagan's Mindin tahdissa, niin alkoi nopeasti erityisesti oikean käden kyynärvarren etupuolen lihakset väsyä hyvin nopeasti. Onko tämä suotava harjoittelumetodi? ilmaan soittaessa joudut tekemään myös "kalvolta noston" lihaksella mitä ei normaali rummun kans tarvi. ei ole hirveän suotava siis mun mielestä, jos oikein meinaat treenata tuolla metodilla. ei oikein tatsi asetu. hakkaa ennemmin vaikka pöytää tai jotain. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Viceroy 10.10.2004 11:45:13 | |
---|
ilmaan soittaessa joudut tekemään myös "kalvolta noston" lihaksella mitä ei normaali rummun kans tarvi. ei ole hirveän suotava siis mun mielestä, jos oikein meinaat treenata tuolla metodilla. ei oikein tatsi asetu. hakkaa ennemmin vaikka pöytää tai jotain. Jep, hommaa kepit jostain ja soittele vaikka vinyylilevyjen kansia! Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
PaiZild 10.10.2004 15:09:44 | |
---|
Hmm..etkö hommaisi sellaista harjoituspadia, johon voisi naputella kepeillä. Varmasti mielekkäämpää kuin pöydän hakkaaminen. Esimerkiksi itse ostin juuri Vic Firthin padin, on aikas hyvä, löytyy vaikka Soitinlaineen sivuilta. |
Kosminen 10.10.2004 16:01:59 | |
---|
Tota padia ehdottaisin kans. Siinä varmaan kehittyy aika mojovasti ku sitä nakuttelee päivät pitkät. "Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys |
Groovi 10.10.2004 17:48:55 | |
---|
jep, joku padi on varmaan paras ratkaisu, ja vielä puhelinluettelot kainaloihin niin johan alkaa tekniikka hioutua. =) Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
wavelength 10.10.2004 18:29:50 | |
---|
Kyllä tuo käy lihasharjoittelusta. Itse olen viime aikoina soitellut 2B-kapuloilla nurinpäin, mikä on tuntumaltaan aivan erilaista kuin minulle normaaleilla 7A-kapuloilla hipsuttelu: pomppu on aivan mitätön, ja kapulan liikkeeseen saattaminen on työläämpää kuin tavallisesti. Olen aina välillä kokeillut soittaa normaaleilla kapuloillani, ja voin sanoa, että kestävyys, kontrolli ja nopeus ovat kehittyneet aika mukavasti. Voisin kuvitella ilmarummuttelusta olevan samankaltaista hyötyä ainakin kestävyyden harjoittamisessa. Tekniikan kehittyminen sen sijaan vaatii, kuten edellä sanottiin, oikean rummun tai harjoitusalustan kanssa pelehtimistä. "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
Triskal 11.10.2004 09:47:45 | |
---|
En ole kyllä ihan mikään turha kapulanpyörittäjä, jotta ihan monta vuotta on tullut soitettua. Ei minun tekniikassani pahemmin vikaa ole, soitan kyynärpäät lähellä kylkiä ja olen selvinnyt ilman rasitusvammoja, selkävikoja ja loukkaantumisia sen yhdeksän vuotta mitä olen soittanut. Tuo ilmaan paukuttaminen (kapuloilla juuri) vain kipeytti lihakset yllättäen ja pikkuisen mietin että oliko hyvä idea sittenkään. |
wavelength 11.10.2004 17:20:05 | |
---|
Siinähän on vain se, että ilmaan rummuttaessa joudut pysäyttämään ja nostamaan kapulan kyynärvarren lihaksilla, joita ei rummunsoitossa yleensä käytetä. Kyllä lihakset voivat juoksulenkistäkin kipeytyä, mutta ei siinäkään ole kysymys tekniikan virheistä. ;) Toisaalta, jos käsien nivelet alkavat paukkua, niin sitten kyllä kannattaa lopettaa... "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. |
Raakkis 11.10.2004 21:51:07 | |
---|
pädi on kyllä ihan jees mutta kerrostalossa ainakin mulla mahdoton käyttää..én sit tiedä että onko mulla tavallista mulkumpia naapureita. |
Triskal 11.10.2004 21:54:08 | |
---|
Olen paukutellut myös tyynyyn. Ei ole tullut vielä valitusta, vaikka asun peräti solussa. |