Aihe: Ludwig Speed King -pedaali.
1 2 3 4
kaksi
19.03.2007 21:41:59
Joo, eli hioin kaupat vanhasta ja alkuperäisestä (lukuun ottamatta nuijaa) ludwigin speed kingistä hintaan 80€. Onko monella kokemuksia sen soitosta, kun itse en ole sitä kertaakan päässyt kokeilemaan. Minkä tuntuinen on soittaa ja onko paljonkin erilainen kun normaalit pedaalit. Vastatkaa kiitos.
tMiE
wavelength
19.03.2007 22:05:56

Mitäs mitäs. Jos kerran sen ostit, niin mars kokeilemaan.
kaksi
19.03.2007 22:13:55
Siis sitä ei mulla viellä hallussa ole, vaan sovin jo kaupat ja osto päivän.
tMiE
ddrum54
19.03.2007 22:20:17
Joo, eli hioin kaupat vanhasta ja alkuperäisestä (lukuun ottamatta nuijaa) ludwigin speed kingistä hintaan 80€. Onko monella kokemuksia sen soitosta, kun itse en ole sitä kertaakan päässyt kokeilemaan. Minkä tuntuinen on soittaa ja onko paljonkin erilainen kun normaalit pedaalit. Vastatkaa kiitos.

Onneksi olkoon!

Suo itsellesi aikaa tutustua pedaliin perusteellisesti. Se on erilainen kuin muut.

Tuntumaltaan SK on ainutlaatuinen. Vertaisin sitä lähinnä ilmabasariin. On helppo polkea kantapää alhaalla, tai ylhäällä. Nopeus ja voimakkuus on tietenkin omasta jalasta riippuvaisia ominaisuuksia, Speed King ei ole este kummallekaan. Ei edes "kantapää alhaalla" tyylillä.

Omassa SK:ssäni olen testannut IC:n nuijaa, mutta omaan jalkaani alkuperäinen sopii paremmin. Makuasia. Palautusjouset pidän lähes löysimmässä jännityksessä. SK:llä on rebound todella helppo hallita, eli jousivoimaa ei juurikaan tarvitse = kevyt polkea.
kaksi
19.03.2007 22:23:51
kiitos ddrum54 (: Olin juuri kysymässä, että mikä siitä tekee niin erikoisen, kun sitä niin paljon kehutaan. Eli on siis kevyt polkea? Itse olen siitä haaveillut niin kauan kun aloin kuuntelemaan Led Zeppelinia ja Bonzon soittoa (:
tMiE
ddrum54
19.03.2007 22:29:15
kiitos ddrum54 (: Olin juuri kysymässä, että mikä siitä tekee niin erikoisen, kun sitä niin paljon kehutaan. Eli on siis kevyt polkea? Itse olen siitä haaveillut niin kauan kun aloin kuuntelemaan Led Zeppelinia ja Bonzon soittoa (:

Ole hyvä. On kevyt, siksi vertaus ilmabasariin. On siis yhtä raskas kuin kenkäsi tai sukkasi tai jopa paljas jalkasi.
kaksi
19.03.2007 22:31:48
ok (: Hyvä hyvä.
tMiE
kaksi
19.03.2007 22:34:52
Mutta pääasia on se, etten tuplia ole hankkimassa, koska mielummin soitan samoja juttuja sinkulla :D Ja toiseksi, että SK voittaa muut sinkut. (Luultavasti)
tMiE
Jupi57
19.03.2007 22:36:46
Ei mikään! Bonzo soittaa väärin livenä niinkuin jokainen meistä. Voin sen todistaa!!!
kaksi
19.03.2007 22:50:08
Bonzo soitti väärin livenä? Se ei todellakaan soittanut väärin, vaan omalla tyylillään. Vai mitä tolla tarkoitit?
tMiE
Magiz
19.03.2007 23:54:10
Bonzo soitti väärin livenä? Se ei todellakaan soittanut väärin, vaan omalla tyylillään. Vai mitä tolla tarkoitit?

ei bonzokaan erehtymätön ollut. virheitäkin teki, jopa. mutta tästähän toki voisi tehdä pitkän analyysin siitä mitä tarkoittaa "soittaa väärin". moka on lahja. ^^
"2000-luvun kotimaista raskasta progea, vähän niinkuin heavympaa Jethro Tullia" -Jasse
Jupi57
20.03.2007 08:49:32
No BBC-livellä esim. Whole Lotta Loven sisääntulofilli ja R& R:in jossain toisaalla kanssa menee pitkäksi. En ymmärrä miksi pitäisi Bonzon kohdalla sulkea korvansa totuudelta. Jos (kun)minä kämmään, eikös siellä olla kädet puuskassa nyrpistelemässä? Elämän makuistahan se on, että bonzokaan ei ollut täydellinen. Jäljittelemättömästä tyylistään huolimatta Bonzo siis soitti väärinkin.
ddrum54
20.03.2007 09:28:04
No BBC-livellä esim. Whole Lotta Loven sisääntulofilli ja R& R:in jossain toisaalla kanssa menee pitkäksi. En ymmärrä miksi pitäisi Bonzon kohdalla sulkea korvansa totuudelta. Jos (kun)minä kämmään, eikös siellä olla kädet puuskassa nyrpistelemässä? Elämän makuistahan se on, että bonzokaan ei ollut täydellinen. Jäljittelemättömästä tyylistään huolimatta Bonzo siis soitti väärinkin.

Tää on muuten taivahan tosi. Livelevyiltä on kuultavissa suurtenkin mestareiden inhimillisyys.
Perseapina
20.03.2007 11:39:18

Mites nuo modernit speed kingit. Vastaavatko tasoltaan vanhoja? Soitan kantapää maassa, joten voisi olla minulle hyvä vaihtoehto. Millbrooksistahan noita saa vaikoh käh köh?
Got my mojo workin'
Nolte
20.03.2007 12:08:21
Suo itsellesi aikaa tutustua pedaliin perusteellisesti. Se on erilainen kuin muut.

Joo, tämä on hyvä neuvo. Kannattaa ajan kanssa tunnustella. Minullakin oli jonkin aikaa SK. Ihan aluksi se tuntui oikein hyvältä, polkaisuun sai helposti voimaa ja hallintakin tuntui suht helpolta. Mutta, myöhemmin huomasin, etten oikein tykännyt siitä "keinulauta" -tuntumasta, mikä niissä on. Saatoin tehdä ehkä hätäisen ratkaisun, kun möin pois - mene ja tiedä.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Youni
20.03.2007 12:35:00
Ei mikään! Bonzo soittaa väärin livenä niinkuin jokainen meistä. Voin sen todistaa!!!

Ei kai tässä topikissa tästä ollut kyse?

Mutta pääasia on se, etten tuplia ole hankkimassa, koska mielummin soitan samoja juttuja sinkulla :D Ja toiseksi, että SK voittaa muut sinkut. (Luultavasti)

Hyvä vaihtoehto jättää tuplat nurkkaan, se on näinä päivinä omaperäistä. Siksi itsekin otin sinkun irti ja jätän nuo tuplahommat niitä osaaville. SK:n ultimaalisesta paremmuudesta en olisi niin varma. Parhaita pedaaleja on yhtä paljon kuin soittajiakin, jokainen valitsee sen omansa. Lisäksi kaikki on lopulta tekniikasta kiinni. Rumpuopettaja vetää Yamahan halvimmalla järkyttävän hienosti, itse en sillä pedaalilla osaa.

Lisäksi heeltoen ja Speedkingin yhdistäminen kuulostaa mahdottomalta, mutta eihän SK:ta ole tuollaiseen tekniikkaan tehtykään.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
isoaarne
20.03.2007 14:09:26 (muokattu 21.03.2007 10:13:34)
Lisäksi heeltoen ja Speedkingin yhdistäminen kuulostaa mahdottomalta, mutta eihän SK:ta ole tuollaiseen tekniikkaan tehtykään.

Perustele. Kyllä SK -llä lähtee tekniikat ihan yhtä lailla kun kaikilla muillakin pedaaleilla, se on vaan treenauskysymys.
"Don't be afraid to hit the drums. Play with authority." -Mike Terrana
moderndrummer88
20.03.2007 14:14:03
Perustele. Kyllä SK -llä lähtee tekniikat ihan yhtä lailla kun kailla muillakin pedaaleilla, se on vaan treenauskysymys.

Itelle oli kanssa todella hankalaa soittaa heeltoea Speed Kingillä koska se pedaalin alaosakin oli nivelletty ja pysyy liikkeessä mukana, ei saa voimaa siihen toiseen iskuun ollenkaan.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
ddrum54
20.03.2007 16:48:02 (muokattu 20.03.2007 17:08:33)
Itelle oli kanssa todella hankalaa soittaa heeltoea Speed Kingillä koska se pedaalin alaosakin oli nivelletty ja pysyy liikkeessä mukana, ei saa voimaa siihen toiseen iskuun ollenkaan.

Niinpä niin, alaosan nivellys on poistettavissa yhden ruuvin avauksella. Silloin siitä tulee ns. "normipedali".

Tää on ihan soittajasta kiinni, SK ei ole este erilaisille soittotekniikoille. SK on ihan tavallinen pedali, ainoa ero on tuntuma, se on omaa luokkaansa.
Progressor
20.03.2007 16:52:54
Toimiiko liu'utustekniikka Speed Kingillä?
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)