Aihe: Dave Weckl 1 2 | |
---|---|
![]() 24.08.2004 10:49:05 | |
Huomasin tässä että kyseisestä herrasta ei ole tullut vastaan vielä yhtään keskustelua tällä foorumilla (haullakaan en löytänyt). Siispä kysyn mitä mieltä täällä ollaan Dave sedästä? Oon itse kuunnellut paljon Wecklin rummutusta ja tullut siihen tulokseen että mahdoton jätkä. Uskomattoman tarkkaa rumpalointia, nopeutta ja omia juttuja löytyy myös enemmän kuin tarpeeksi. Ehdottomasti yksi lempirumpaleistani. Tuossa on ihan kiva soolo jonka varmasti kaikki on kyllä nähnyt---http://www.drummerworld.com/Videos/DaveWeckl.html ?? | |
![]() 24.08.2004 11:54:22 (muokattu 24.08.2004 11:54:39) | |
Kova ukkeli. Aika paljon olen pöllinyt jippoja omaan soittooni. Wecklin soolotuotannosta en sano mitään... :) Ts. Onhan siellä hyviäkin juttuja mutta mutta.. | |
![]() 24.08.2004 12:18:43 (muokattu 24.08.2004 12:24:13) | |
---tuli liian jyrkkää tekstiä. poistin. Hyvin soittaa. Svengi on vain tehokeino | |
![]() 25.08.2004 14:19:51 | |
Suurin vaikuttajani ja jos pitäisi oma ylisuosikki nimetä niin minulla se olisi hra Weckl. Huima tekniikka ja sitäkin tärkeämpänä kyky käyttää sitä musiikin soittamiseen. Yksi harvoista jonka sooloissa on (ainankin toisinaan) musiikillista ideaa. Kaveri on kyllä muuttanut soittotyyliään melko radikaalisti käytyään rumputunneilla. Nyt vetää enemmän fiiliksellä ja aggressiolla. Onpa oppinut tupliakin polkemaan varsin hyvin (kasari-opetusvideoita nähneet varmasti tietävät). Dave Weckl Bandiltä ainankin Masterplan, Rhythm of the Soul sekä Transition ovat kaikki omalla tavallaan varsin hyvää fuusiota lukuunottamatta muutamia ylipitkiä rumpusooloja. Niin muuten Jazz, fuusio...-aluella ainankin oli aikanaan topiikki DWB:stä. Lahjattomat Treenaa | |
![]() 25.08.2004 18:08:53 (muokattu 25.08.2004 18:14:56) | |
---tuli liian jyrkkää tekstiä. poistin. Hyvin soittaa. arvasin. tästähän me voidaan epämuusikon ja muiden kanssa väitellä vaikka koko miitin ajan......tai sitten ei. hehe. wecklistä on ollu paljonki juttua. nykysin siitä ei kukaan enää viiti kirjottaa, kun joka kerralla tuli hirvee tappelu. mun henkilökohtainen mielipide: uskomaton nopeus, käsi- ja jalkatekniikka, kontrolli, time, koordinaatio ja huikea taito tuoda osaaminen esiin musassa. äijän näkemys siitä, miten rumpuja soitetaan on aivan erilainen kuin esim steve gaddilla. tästä kai sitä aina riidellään. wecklin mainetta pilaa se, että kun soitettaan omiin taitoihin nähden liian vaikeita juttuja nii usein tyyppi yhdistetään weckliin. äijän tavaramerkkihän on nimenomaan miljoonan iskun soittaminen äärettömän tarkalla timellä. vetää kaikkine tiluineen tarkemmin kuin muut pelkkää peruskomppia. mulle weckl on ollu yks kovimmista vaikuttajista. kaikki sen jutut ei kolahda, mutta rumpalina se on tukevasti mun world top 3:ssa. vastaavasti "less is more" -miehet yleensä oksentaa kuullessaan wecklin nimen ja haukkuu lyttyyn musiikin pilaavana omapäisenä tiluttelijana. sitten on se kolmas porukka, joka ei osaa soittaa ja haukkuu paljon tavaraa soittavat sen takia, että vois vedota vähän soittamisen järkevyyteen peittääkseen oman kynnettömyytensä. näitäkin on valitettavasti liikkeessä. weckl on rumpujen soitossa yks uranuurtaja. jos olis olemassa kilparummutuksen olympialaiset niin wecklille menis kultaa lajissa fuusio. pitää olla erityisen varovainen, ettei mainitse että osaahan se soittaa jazziakin. muuten saa poliisit peräänsä. niin, jazziahan saa soittaa vain elvin jones ja jack dejohnette. muut on nollia. terveisiä poliiseille. aivan hirrveetä menoa! | |
![]() 25.08.2004 18:26:35 (muokattu 25.08.2004 18:27:03) | |
Mie oon kyl "less is more" - mies, mutta eipä oksennuta Davenkaan soitto.. Koin tossa lievän herätyksen kun katoin sen rumpuvideon (no nimeä en muista tietenkään) jossa käsiteltiin ihan perusjutut kalvon virityksestä miksaukseen. Todella hyvää infoa overheadeista ja mikkien asettelusta ylipäätään setin ympärillä.. Pätevää, pätevää todellakin.. | |
![]() 25.08.2004 18:46:49 | |
Mie oon kyl "less is more" - mies, mutta eipä oksennuta Davenkaan soitto.. joo se oli vähän kärjistäen sanottu.. wecklin uusimmat dvd:t on kyllä hyödyllisiä. että 3 dvd:tä... aika rahat-pois -meininki. ihan ku ei olis menny vaikka kahteen tai jopa yhteen. aivan hirrveetä menoa! | |
![]() 25.08.2004 20:09:20 | |
uskomaton nopeus, käsi- ja jalkatekniikka, kontrolli, time, koordinaatio ja huikea taito tuoda osaaminen esiin musassa. äijän näkemys siitä, miten rumpuja soitetaan on aivan erilainen kuin esim steve gaddilla. tästä kai sitä aina riidellään. wecklin mainetta pilaa se, että kun soitettaan omiin taitoihin nähden liian vaikeita juttuja nii usein tyyppi yhdistetään weckliin. äijän tavaramerkkihän on nimenomaan miljoonan iskun soittaminen äärettömän tarkalla timellä. vetää kaikkine tiluineen tarkemmin kuin muut pelkkää peruskomppia. mulle weckl on ollu yks kovimmista vaikuttajista. kaikki sen jutut ei kolahda, mutta rumpalina se on tukevasti mun world top 3:ssa. vastaavasti "less is more" -miehet yleensä oksentaa kuullessaan wecklin nimen ja haukkuu lyttyyn musiikin pilaavana omapäisenä tiluttelijana. sitten on se kolmas porukka, joka ei osaa soittaa ja haukkuu paljon tavaraa soittavat sen takia, että vois vedota vähän soittamisen järkevyyteen peittääkseen oman kynnettömyytensä. näitäkin on valitettavasti liikkeessä. weckl on rumpujen soitossa yks uranuurtaja. jos olis olemassa kilparummutuksen olympialaiset niin wecklille menis kultaa lajissa fuusio. pitää olla erityisen varovainen, ettei mainitse että osaahan se soittaa jazziakin. muuten saa poliisit peräänsä. niin, jazziahan saa soittaa vain elvin jones ja jack dejohnette. muut on nollia. terveisiä poliiseille. Hyvä kirjoitus. Olen aika lailla samaa mieltä, vaikka Weckl ei minulle olekaan kovin tärkeä vaikuttaja. Lisäisin tuohon vielä oman kommenttini, että aina kun kuulen Dave Weckl Bandin tuotantoa, niin minua rupeaa aina vähän naurattamaan, koska se on (minusta) niin kertakaikkisen häpeilemätöntä muille rumpaleille esittelymielessä tehtyä tykitystä, jossa ei hirveästi ole annettu suunvuoroa muille soittimille tai bändin kokonaissoundille. Kappaleet ovat ikään kuin yhtä jatkuvaa rumpusooloa. Joku muu saattaa tietysti nähdä asian toisin :-) | |
![]() 25.08.2004 22:34:11 | |
se on (minusta) niin kertakaikkisen häpeilemätöntä muille rumpaleille esittelymielessä tehtyä tykitystä, jossa ei hirveästi ole annettu suunvuoroa muille soittimille tai bändin kokonaissoundille. Kappaleet ovat ikään kuin yhtä jatkuvaa rumpusooloa. Joku muu saattaa tietysti nähdä asian toisin :-) sitähän se :D mielenterveyden kannalta tärkeää musaa :D niitä peruskomppibiisejä on niin paljon maailmassa. kitaristeilla on _aina_ soolo. aina. samoin pianistieilla yms.. basisteilla ja rumpaleilla ei valtavirtamusassa ikinä. ja kaiken kunnianhan yleensä vie bändin kokemattomin, laulaja. mut kyllä siellä wecklin bändissä muutkin sooloilee. kuuntelepa vaikka basistia (tom kennedy) uusimmalta livelevyltä. hulluja ne on kaikki. aivan hirrveetä menoa! | |
![]() 25.08.2004 23:01:15 | |
mulle weckl on ollu yks kovimmista vaikuttajista. Vieläkö sä muuten osaat vetää kaikki Wecklin jutut? ;) | |
![]() 26.08.2004 00:49:49 | |
Dave Weckl on ollut minun ensimmäinen fuusiorumpali idoli. Muut tulivat perässä Akira Jimbo ja Hiroyuki Noritake. Samalla aloin huomata että japanissa osataan myös tää fuusiopuoli aivan kuin jenkeissä. Olen kanssa Weclistä samaa mieltä että hän on erittäin teknisesti loistava rumpali mutta jos katsotaa Vinnie Colaiutan soittoa niin Colaiuta on kymmenen mittaa tyylitajussa kauempana kuin Weckl. Siitä varmaan johtuukin miksi Dave Wecklin studioäänitys creditit ovat kymmeniä metrejä lyhyemmät kuin Colaiutalla joka soittaa settiä melkein jokaisen jenkkistaran levyllä. Teemujazz | |
![]() 26.08.2004 00:51:28 (muokattu 26.08.2004 00:52:24) | |
sitähän se :D mielenterveyden kannalta tärkeää musaa :D niitä peruskomppibiisejä on niin paljon maailmassa. kitaristeilla on _aina_ soolo. aina. samoin pianistieilla yms.. basisteilla ja rumpaleilla ei valtavirtamusassa ikinä. ja kaiken kunnianhan yleensä vie bändin kokemattomin, laulaja. mut kyllä siellä wecklin bändissä muutkin sooloilee. kuuntelepa vaikka basistia (tom kennedy) uusimmalta livelevyltä. hulluja ne on kaikki. Jay Oliver oli kyllä aivan kurko äijä siinä Wecklin bändissä. Sääli vaan että sillä pukkasi muut projektit päälle ja joutui lähtemään kiireidensä valossa siitä bändistä pois. Steve Weingatt on kuin vain varjo Oliverista. Weingatin munattomat kiipparisoolot ovat kyllä sellaista kamaa että siksi en ole ostanut Weckl bandin levyjä sitten SYNERGY albumin milloin vielä Jay Oliver oli mukana. Teemujazz | |
![]() 26.08.2004 10:12:09 | |
Olin katsomassa (hämmästelemässä) Weckliä Kulttuuritalolla. Se oli silloin Chick Corean bändissä. Kitarassa Frank Gambale ja John Pattitucci bassossa (nimekästä, nimekästä porukkaa). Soitto oli laadukasta ja biisit ihan kuunneltavia. Weckl aivan käsittämätön. Hommasin ne Wecklin opetusvideot. On meillä siinä todella treenattu rumpali. Kaikki soiton osa-alueet on herra haltuunsa ottanut. Kamapolitiikka ja soundipuoli mukaan lukien. Soololevyt on hommattuna, mutta musa ei oikein puhuttele. Mukavampi minun on sitä soittoa katsella, kuin kuunnella. Mika Hollström | |
![]() 26.08.2004 10:35:57 (muokattu 26.08.2004 10:37:18) | |
En diggaa. Oon joskus jopa omistanut herran kome ensimmäistä levyä, kun joskus aikanaan intoilin noiden tekniikkahirmujen hommista. Soitto on teknisesti hämmästyttävää, mutta kun se musa on vaan meikäläisen mielestä aivan perseestä. Ei pysty kuuntelemaan, vaan makuasia sanoi koira jne... Tekninen ja musiikillinen erinomaisuus ei useinkaan tässä maailmassa kohtaa ja jos noiden suhdetta jotenkin pitäisi arvottaa, niin mulla suhde on jotain 1:20. Paska biisi on paska biisi vaikka sen soittaisi kuinka hyvin. miten käy Kekkoselta rock'n'roll? | |
![]() 26.08.2004 13:43:15 (muokattu 26.08.2004 14:01:19) | |
Vieläkö sä muuten osaat vetää kaikki Wecklin jutut? ;) sä se oot tyly jätkä. eikö nää puitu jo viimeks :( mutta. tuu mittiin niin otetaan battle. sovitaan että jos kengität niin saat kettuilla vapaasti? (kunhan et ole irl kuoppis tai porthen!) häviäjä syö lapiollisen siwasta ostettuja kaalikääryleitä. meinas ihan unohtua: ;) (luetaan: pilke silmäkulmassa.) aivan hirrveetä menoa! | |
![]() 26.08.2004 14:45:59 | |
Hei... ottakaa ihmeessä nauhalle jos tommoista battlea on tulossa. Itse en selviä miittiin, mut ois hienoa kuunnella jälkeenpäin? | |
![]() 27.08.2004 02:05:47 | |
sä se oot tyly jätkä. eikö nää puitu jo viimeks :( mutta. tuu mittiin niin otetaan battle. sovitaan että jos kengität niin saat kettuilla vapaasti? Älä nyt suutu. ;) En ole miittiin tulossa, mutta olis ihan hauska kolistella joskus, jos satutaan törmäämään jossain. Ehkei nyt mitään battlea sentään. häviäjä syö lapiollisen siwasta ostettuja kaalikääryleitä. Kunhan varaat mulle kasvisvaihtoehdon. | |
![]() 27.08.2004 19:33:24 | |
Weckl on minulle ollut tässä parina viime vuonna suuri(n) innoittaja ja idoli. Käsittämätön jätkä kaikin puolin. Soittoa on erittäin mukava kuunnella, ja varsinkin katsoa. Ihan tajuttoman helpon näköistä noilla uusilla DVDillä tuo musisointi. Vastoin (yleistä) mielipidettä tässä topicissa itse tykkään erittäin paljon herran musiikista, ja niinkuin joku sanoi on ne muutkin siinä bändissä ihan jees, varsinkin Tom Kennedyn jutut täytyy välillä kuunnella moneen kertaan. Mutta täytyy sanoa että ne ihan alkuaikojen tuotannot ovat kyllä aikalailla pelkästään sitä tekniikalla leikkimistä. Nykyään miehellä on aivan mahtava kyky 'soittaa musiikin osana', vaikka se täytyy myöntää että nykyinen tuotanto ei ole mitään verrattuna Synergy-levyyn joka on mielestäni Wecklin paras levy. Nevertheless, arvostus herraa kohtaan on suuri, ja haluaisin mielelläni nähdä pari live keikkaa jos mahdollisuus tulee. ''He jumped right out of a building!!'' | |
![]() 27.08.2004 20:47:58 | |
Disclaimer: Mulla ei ole mitään sitä vastaan että soitetaan teknisesti hyvin ja taitavasti ja paljon ja vaikka koko ajan, MUTTA: D Weckl on yksinkertaisesti niin sietämättömän tyylitajuton hahmo että 30 sek. naureskelun jälkeen alkaa pukata itkua. Kävin 2003 keväällä todistamassa ukon Yamaha-klinikkaa jossa oli tää Kennedy basisti ja taisipa olla kitarassa Mike Stern. puolisen tuntia tuli seurattua kolmen henkilön yhtaikaista mutta toisiinsa liittymätöntä instrumentti-onanointia ennen kuin oli pakko poistua. Varmaan ihan kiva jos tykkää. | |
![]() 06.11.2004 19:16:13 | |
Minä olen tehokkaasti vältellyt hra Wecklin tuotantoa syystä siitä, että sitä on niin paljon parjattu ympäriinsä. Tässä taas nähdään, ettei kannata olla ennakkoluuloinen. Pari piisiä kuunneltuani huomasin, ettei se olekaan niin mahroton tiluttaja kuin olisi voinut muutamista soolopätkistä päätellä. Siellähän on joidenkin lyöntien väleissä jopa pikkuisia taukoja! :) Hyvin gruuvaa bändin kanssa, toisin kuin esimerkiksi Donati, joka on tyylitajuttomuudessa paaaljon Weckliä edellä... "Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we." - President George W. Bush. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)