Aihe: crashin sijoitus ja korkeus?
1 2
Peace
26.05.2005 15:49:52
eteen on tullut tuommoinen ongelma.

tarkoitan tuolla crashilla vasemman puoleista crashiä.
miten kannattaa sijoittaa ETTÄ: vasen käsi ei osu hihattiin kun lyö vasemmalla kädella crashia esim.riden aikana. crash ständissä on tomi kiinni ja ständi on puomillinen.
ja crashin korkeus?
kannattaako se olla korkealla vai matalalla?
pitäiskö siirtää hihattia? vai mitä tehdä?
apujanne kaivataan.

aikas sekava teksti,toivottavasti ymmärsitte.
Joona Rautiainen
vapauskauppias
26.05.2005 15:54:40
Tuota on aika vaikea selittää. Katso omakuvani niin näet, kuinka minä pidän sitä. Tykkään pitää sitä alalla, hieman kallistettuna minuun päin ja tuossa kohtuu lähellä.
dictatorsh*t
26.05.2005 15:55:58 (muokattu 26.05.2005 15:56:42)
En ihan selolle päässyt mutta itelläni on silleen että haikka on suurinpiirtein rinnan korkeudella ja sitten crash siit n. 30 cm korkeammalla. Ei koskaan ole ollut mitään ongelmaa haikan kanssa.
Meni varmaan ohi.

Taidan mennä tänään ottamaan kuvan setistä niin näkee sit samalla millä tavalla munla on. Pistän sen omakuvaksi jossain vaiheessa päivää.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
Muovinen
26.05.2005 22:43:31

Eiköhän tällaiset ongelmat selviä ihan kokeilemalla ja maalaisjärkeä käyttämällä. Meillä jokaisella kun kuitenkin on se oma tyyli järkätä settimme niin että sitä on mahdollisimman mukava soittaa... En tiedä sitten S&M rumpaleista, onko heitä?

Itse kuitenkin pidän crashit matalalla ja niin että ne eivät ole ulottumattomissa tahi minkään esteiden takana.
Loogista? Kyllä.
Muovinen, Viitonen.
vapauskauppias
27.05.2005 00:30:27
S&M rumpali?
mr_b
27.05.2005 00:48:46

tarkoitan tuolla crashilla vasemman puoleista crashiä.
miten kannattaa sijoittaa ETTÄ: vasen käsi ei osu hihattiin kun lyö vasemmalla kädella crashia esim.riden aikana.

Laske vähän haitsua alemmas? Tai tähtää vähän tarkemmin? :-)
We're gonna lose this place just like we lost Atlantis
wavelength
27.05.2005 12:44:21

Virvelini kalvon keskikohta on suunnilleen napani korkeudella. Haihattu on kymmenisen senttiä virvelin yläpuolella, ehkä pari senttiä lomittain virvelin kalvon kanssa. Hihatista kymmenen ylöspäin löytyy vasemmanpuoleisen crashin reuna, joka on viiden sentin päässä hattutelineen keskiakselista sekä yhden sentin päässä virvelin vanteesta. Crashin kallistuskulma on noin 30 astetta vaakatasosta.

Tarinan pointti on se, että peltini on melko matalalla ja kohtuullisessa kulmassa, eikä sen lyömisessä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Crashin sijainnin lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten peltiäsi lyöt. Jos syöksyt symbaalia päin kyynärpää edellä, ei hommasta tietenkään tule mitään. Useimpien ihmisten käsivarret ovat melko liikkuvia, joten niitä kannattaa nostaa reippaasti. Yleensä tämä auttaa esteiden ylittämisessä huomattavasti.
Pastilli?
Jeaqar
27.05.2005 16:01:45
Katsot vain nimimerkki anzelmosmin settiä ;D... Kyllä se on ihan mieltymyskysymys.

Itse käytän vaihtelevasti joko 1:htä tai 2:hta etutomari ja tämä asia vaikuttaa myös peltien asetteluun. Yhden tomin versiossa peltien korkeus laskee jotakuinkin 20-30cm.
Fat Tony
27.05.2005 16:28:20
Tyylin vaihto autaa varmaan. Kun mä oikein ajattelen niin ei tule edes mieleen miten se käsi siihen osuu. Jos ei muuta niin eiköhän kokeilemalla löydy paras tulos.
HeavyMachinery
27.05.2005 17:11:00

Mulla on kaikki max matalalla. Mutta stekkaa welhon kotisivuilta, se mies on taas mun vastakohta :) Kyllä se rässi sen paikan löytää aikanaan.....
Minä tiedän - siis pelkään !
ramzuz
28.05.2005 00:21:07
Sama mikä sanottiin meille pojille pikkusena! Yritä osua paremmin:D (kun oltiin pissalla)
no siis pistä se haikasta vähän oikealle ja vähän ylemmäs en tajua jos et osu:D kato vaikka mun omakuvaa.
Pearl+Stagg!
dictatorsh*t
28.05.2005 01:46:09
Nyt on kuvatusta josta näkee miten munla on, eikä mitään ongelmaa koskaan ole.
http://muusikoiden.net/dyn/members/13881.jpg
passe
28.05.2005 15:35:38
Tuo yllä mainittu maalaisjärki lienee tärkeintä. Ota aina lähtökohdaksi ergonomisuus ja se että kaikki symbaalit/rummut on sijoitettu niin, että niiden soittaminen tuntuu luonnolliselta. Älä katso mallia rumpujen setuppiin musavideoista, vaikka niissä lempirumpaleiden setit näyttäisivät kuinka cooleilta tahansa. Saattaa olla että sama setuppi ei toimi sulla ollenkaan. Kokeilemalla, yritys-erehdys tekniikalla vaan.
Peace
28.05.2005 21:41:15
joo eipä enää mitään..järkkäsin setin uudelleen nii sain asian hoidettuu x)
Joona Rautiainen
jussiohman
28.05.2005 21:48:33
Täysin sama ongelma on mullakin. Vasemmalla kädellä ei voi lyödä crashia kun haikka on edessä. Jos oikealle siirtää, menee tomin eteen. Elämä on.
Mitä sinä livoit huulia, ratsulleko maiskautit? Kätkehän viettielämäsi, pitäkäämme asialliset välit.
Niskamies
28.05.2005 22:04:07
Ei mullakaan ole ollut mitään ongelmaa. Ei ole haikka tiellä, kts. omakuva.
Virallisesti semi-pro!
Antti1997
28.05.2005 22:04:09
Mulla onnistuu ihan hyvin vasurilla lyöminen, omakuvasta näkee miten kamat on aseteltu. Joskus oli mullakin tota ongelmaa että käsi osu aina haitsuun mut enää ei.
Tämän hetken kovin biisi: The Offspring - Bad Habit
Youni
30.05.2005 20:00:19
Nyt on kuvatusta josta näkee miten munla on, eikä mitään ongelmaa koskaan ole.
http://muusikoiden.net/dyn/members/13881.jpg

Sä olet taas näitä, jotka pitää pellit vaakasuoremmassa kuin etutomit ;D

Itse pidän niin, että voin halutessani lyödä reunaan, selkään, belliin tai ihan miten vain. Korkeus sen mukaan, ettei kolhi itseään haitsuun, ei silti liian korkealla.

Lauantaina löin etusormen haitsuun ja soitin pari biisiä. Nyt on snaren kalvo vähän veressä. Ei ole ennen käynyt. Sitten nostin crashia ja johan alkoi toimia. Joudun siis treenikämpälle noita telineitä roudaamaan, niin säätöjä hakee aina vähän aikaa.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
dictatorsh*t
30.05.2005 20:04:38
Sä olet taas näitä, jotka pitää pellit vaakasuoremmassa kuin etutomit ;D

No kuva hämää vähän, mutta melkein joo. :)

Itse pidän niin, että voin halutessani lyödä reunaan, selkään, belliin tai ihan miten vain. Korkeus sen mukaan, ettei kolhi itseään haitsuun, ei silti liian korkealla.

Sama, sama. Pystyn lyömään crasheissani vaikka kauimmaiseen pisteeseen, ne on mulle hyvin sijoiteltu.

Lauantaina löin etusormen haitsuun ja soitin pari biisiä. Nyt on snaren kalvo vähän veressä.

No tämmöstähän käy melki aina ja sitten kun on hirveä vauhti ja fiilis, niin ei sitä huomaa ennen kun on housut, virpan kalvo ja hyvällä tuurilla joskus naamakin veressä.
Animosity
31.05.2005 11:01:04

Muista kattoa käden asento niin että lötyy pientä kulmaa ettei käsi mene aivan suoraksi ja kato että peltiin lyödessä ranne pysyy suht-koht suorana. Jos kyseinen crash on paksu niin koita paksumpia kapuloita tai käännä kapula toisin päin (toimii hyvin myös soittaessa ghosteja). Sitten vaan kokeilet mikä tuntuu luontevimmalta...
Enemy within...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)